Profilointeja käyttäjistä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

perusporilaine
Neuvoja-Jack

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja perusporilaine »

Sipi kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 6:26 pmettä tytölle ei sattuisi mitään.
Eikö toi oo jo yli 40v mannea vailla oleva työtön asunnoton eläkeläinen tai jotain ? On sulla vittu tytöt :lol:
Puheenjohtaja kirjoitti:Ma Touko 04, 2026 5:36 am Seli seli. Matut vittuun. Joka maasta.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

perusporilaine kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 7:46 pm
Sipi kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 6:26 pmettä tytölle ei sattuisi mitään.
Eikö toi oo jo yli 40v mannea vailla oleva työtön asunnoton eläkeläinen tai jotain ? On sulla vittu tytöt :lol:
Niin. Mä ajattelen asiaa hellyyden näkökulmasta sikäli, että itse olen pian viiskymppinen. Ja Millan käytös, ulosanti ja edesottamukset eivät ihan kohtaa sitä tasoa, jota itse ajattelen aikuisella naisella, äidillä, olevan. Olen saanut hänestä eksyneen pikkutytön vaikutelman. Riipumatta iästä.

Joten kyllä, pysyn kannassani. Tytöttely minun kynästäni ei kuitenkaan ole halventava tai dissaava nimitys. Lähinnä toivoisin, että Milla kasvaisi aikuiseksi omien rajojensa suhteen.
perusporilaine
Neuvoja-Jack

Sipi yhel sanal kukka hattu täti :D
Puheenjohtaja kirjoitti:Ma Touko 04, 2026 5:36 am Seli seli. Matut vittuun. Joka maasta.
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

perusporilaine kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 8:09 pm Sipi yhel sanal kukka hattu täti :D
Ja nimenomaan tuolla sinun 7-vuotiaan tasoisella, sukurutsasta lähtöisin olevalla kieliopilla ilmaistuna.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
ASierra
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja ASierra »

RL11/6 kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 8:17 pm
perusporilaine kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 8:09 pm Sipi yhel sanal kukka hattu täti :D
Ja nimenomaan tuolla sinun 7-vuotiaan tasoisella, sukurutsasta lähtöisin olevalla kieliopilla ilmaistuna.
Nimenomaan näin. Sipi on yksi järkevimmistä kirjoittajista täällä.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
perusporilaine
Neuvoja-Jack

ASierra kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 8:46 pm Nimenomaan näin. Sipi on yksi järkevimmistä kirjoittajista täällä.
No älähän nyt lähde ryssäliisan juttuihin mukaan. Tässä ketjussa profiloidaan, ja lautamiehissä vittuillaan, vaikka vain muodon vuoksi, eli lukekaa mitä Sipi kirjoitti ikäisestään. 1+1=2, eikä tässä ole aihetta vetää herneitä. Ei vetänyt kukka hattu tätikään :D

ps. ja kiälen osaan kyllä, mutta olen lukenut liikaa ylilautaa kirjoitellakseni aina oikein foorumeilla.
Sipi
Perry Mason

En minä tästä itseeni ota. Käsitteenmäärittelykysymyshän tämä lopulta on. Kukkahattutätiä on pidetty negatiivissävytteisenä omasta mielestäni siksi, että he syyllistyvät iästään huolimatta käsittämättömään sinisilmäisyyteen eivätkä mitenkään voi uskoa, että maailmassa on myös pahoja ihmisiä.

Otan tämän arvonimenä. Olen nähnyt tuulet ja sateet, ja minusta on kunnia-asia ylläpitää uskoa ihmisyyteen -vuodesta toiseen. Vaikka aika ajoin koetuksella on :D

Mutta onhan se totta, että ensireaktioni on usein empatia. Kieltäydyn ajattelemasta, että se olisi tyhmyyttä tai väärin.
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Niihin edellisiin keskusteluihin että mitä tietoja itsestään tuo ja mitä ei, ettei tuunnistetuksi jonkun toimesta. Se voi olla haastavaa jos joku oikein alkaisi penkomaan, helposti lipsahtaa liikaa tietoa ja asettaa itsensä yhä vain pienempään osajoukkoon. Paikkakunnan on helppo rehellisesti sanoa jos vaikka Helsingissä asuu, se aika vähän rajaa. Köyliöstä jos olisin niin en sitä sanoisi. Helposti voi ajatelle että siellä on muutama tuhat ihmistä ja jos en muuta sano itsestäni niin olen turvassa.

Sitten joku henkirikosketju menee väittelyyn kampaajan käyttämistä työvälineistä. Siinä sitten Köyliön mamma joka on kylän ainoa parturikampaaja niin pitää mainita että kampaajana minun täytyy sanoaa... Sitten Köyliön Sherlock jo osaa terävällä loogisella päättelykyvyllä päätellä kirjoittajan henkilöllisyyden. Sitten Köyliön mamma kännipäissään minfoon kirjoittelee kaikenlaista jota aamulla katuu ja toteaa sitten vain että onneksi vain nimimerkillä kirjoittelin.
Sipi
Perry Mason

vanhellsing kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 9:53 pm
Sitten joku henkirikosketju menee väittelyyn kampaajan käyttämistä työvälineistä. Siinä sitten Köyliön mamma joka on kylän ainoa parturikampaaja niin pitää mainita että kampaajana minun täytyy sanoaa... Sitten Köyliön Sherlock jo osaa terävällä loogisella päättelykyvyllä päätellä kirjoittajan henkilöllisyyden. Sitten Köyliön mamma kännipäissään minfoon kirjoittelee kaikenlaista jota aamulla katuu ja toteaa sitten vain että onneksi vain nimimerkillä kirjoittelin.
No tähän on sanottava, että vaikka en Köyliöstä tai Siikaisten Leppijärveltä kirjoitakaan, osaan jotenkin samaistua tuohon kampaajaan. Jos joku rikosjuttu tulee iholle ja koskettaa, tekee mieli käydä keskustelua. On vaikeaa jotenkin hahmottaa sitä, että tälläkin palstalla voi olla ihan potentiaalisesti niitä ihmisiä, jotka eivät ole samoin aikein (eli keskustelemassa ja vaihtamassa ajatuksia) liikkeellä.

Ihan sama juttuhan se on tosielämässä. Minusta on mukava tutustua ihmisiin ja jutella heidän kanssaan, vilpittömästi. Edelleen, tässä iässä joudun tilanteisiin kun saan kantapään kautta huomata, että vastapeluri ei olekaan puhtain jauhoin matkassa. Aina se yllättää.

Toinen vaihtoehto olisi kyynistyä, ajatella kakista lähtökohtaisesti pahaa. Raskaaksihan sekin kävisi, vai mitä? Ei tulisi elettyä, opittua, kyykättyä ja taas noustua, kun viettäisi vain turvattua elämää kotona kokeilematta uusia asioita. Ettei vaan sattuisi mitään. Tästä palkintona voisi sitten yksinään netin ääressä ilmaista vahingoniloaan siitä, miten joku "idiootti taas joutui rikoksen uhriksi omaa tyhmyyttään".

Ei sellainen filosofia varmasti kokonaan väärin ole, mutta minä en sitä tavoita. AIna voi yrittää, oppia ja kasvaa.
SYLWAR
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Sipi kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 9:50 pm

Otan tämän arvonimenä. Olen nähnyt tuulet ja sateet, ja minusta on kunnia-asia ylläpitää uskoa ihmisyyteen -vuodesta toiseen. Vaikka aika ajoin koetuksella on :D
Aivan, minä en tulkitse kyllä sinun kirjoitteluita kukkahattuiluksi, vaikka itse pidän enemmän eläimistä, lähinnä tarkemmin sanottuna siis koirista kuin ihmisistä. Tämä taas johtuu siitä että olen muita kanssakulkijoita auttavana luonteenlaatuna saanut kerrasta toiseen ns. kantapään huomata, että suurinosa ihmisistä on kusipäitä, eläimet on vilpittömiä.
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
Sipi
Perry Mason

SYLWAR kirjoitti: La Joulu 13, 2025 12:28 am ... vaikka itse pidän enemmän eläimistä, lähinnä tarkemmin sanottuna siis koirista kuin ihmisistä.
Ne on huippuja. Riippumatta olosuhteista, koira on onnellinen kun olet vain siinä. Uskollisuutta, jota ihmisiltä harvoin saa. Koira ei koskaan tuomitse, vaadi tai kritisoi, ei haasta tai hylkää. Kun kerran otat koiran ja elät sen kanssa vanhaksi, paluuta ei ole.
perusporilaine
Neuvoja-Jack

Tämä on sitä materiaalia, mistä profiloinnit tehdään. t.enpä kerro onko kissa, koira, vai emännän lisäksi eläintä ollenkaan :D
SYLWAR
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

perusporilaine kirjoitti: La Joulu 13, 2025 1:54 am Tämä on sitä materiaalia, mistä profiloinnit tehdään. t.enpä kerro onko kissa, koira, vai emännän lisäksi eläintä ollenkaan :D
Aivan sama, meillä on koiria, laumanvartijoita, jokunen katti ja parvi kanoja. Mun puolesta siitä saa profiloida mitä lystää, ohi se menee kuitenkin, kas kun olen muutenkin omituinen persoona, enkä juurikaan käytä päihteitä, kun muutenkin pärisee päässä ihan tarpeeksi. Se kun ei tuo adhd ja ilmeinen asperg auta profilointia yrittävän tuskaan lainkaan, kun nuppi on niin pihalla ettei sitä välistä itsekään oikein ymmärrä :mrgreen:
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
Sipi
Perry Mason

perusporilaine kirjoitti: La Joulu 13, 2025 1:54 am Tämä on sitä materiaalia, mistä profiloinnit tehdään. t.enpä kerro onko kissa, koira, vai emännän lisäksi eläintä ollenkaan :D
Älä nyt ressaa, porilainen. Kerro, mitä eläimiä sulla on, niin tehdään susta asiantunteva profilointi.
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Sipi kirjoitti: La Joulu 13, 2025 12:33 am
SYLWAR kirjoitti: La Joulu 13, 2025 12:28 am ... vaikka itse pidän enemmän eläimistä, lähinnä tarkemmin sanottuna siis koirista kuin ihmisistä.
Ne on huippuja. Riippumatta olosuhteista, koira on onnellinen kun olet vain siinä. Uskollisuutta, jota ihmisiltä harvoin saa. Koira ei koskaan tuomitse, vaadi tai kritisoi, ei haasta tai hylkää. Kun kerran otat koiran ja elät sen kanssa vanhaksi, paluuta ei ole.
Kyllä kissatkin samaan taipuu, riippuu aina yksilöstä, kaikilla niillä on oma persoonallisuus. Mutta parhaimmat kissat vaistoaa sen että olosuhteet on nyt heikot isännällä tai emännällä ja kun liskojen yöhön olet menossa pahoihiin painajaisiin niin voi kissa tulla rinnalle kehräämään ja tuijottamaan silmiin sanoen että minä ymmärrän sinua, olet vaikka pahat kännimokat tehnyt ja morkkis niin kissa tulee siihen lohduttamaan, tuntuu että se tosiaan tietää että mistä kyse, varmaan samanlaista niitten koirienkin kanssa, veikkaan.
Vastaa Viestiin