Bannien vaikutus

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Re: Bannien vaikutus

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Eskimopuikko kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 4:01 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 3:25 pm .
Jos tuon otsikon ottaa kysymyksenä, niin vastaus on, että – Ei vaikuta hevonkakkan vertaa. Alusta on luotu ja otettu käyttöön niin monen monta ajasta aikaa sitten, että koko tietotekniikka on jo ajanut ohitse 24'000km/h.

Multinikkejä on yhtä paljon kuin Lipin-Piruja, niin että himmeli täytyisi kaiketi rakentaa uusiksi, ja se lienee nou wei.
Tunnistautuminen olisi toinen vaihtoehto, mutta sille tielle en usko, että kumpikaan, ylläpito tai käyttäjät haluaisivat lähteä.
No, kyllähän minä(kin) kannattaisin vahvaa tunnistautumista siinä vaiheessa, kun sen nikkinimen hankkii, mutta arvata saattaa, että rikollisella mielellä varustetut eivät sellaisesta tykkää. Ovat patologisen paranoideja siihen.
X X X X X
Eskimopuikko
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Eskimopuikko »

Rescuer kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 6:49 pm
Eskimopuikko kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 4:01 pm Oikeastaan ainut keino millä banaanit saisi sellaisiksi, että niillä olisi jotain vaikutusta oiisi se, että käyttäjätilibanaanin sijasta annettaisiin MAC-banni. Silloin ei auttaisi vaikka olisi rekkalastillinen nikkejä varastossa.
MAC-osoitteen bannaamisen voi kiertää helposti...
En tosiaankaan ole mikään tietokonevelho, mutta mitä olen ymmärtänyt, niin eikös MAC-banni ole käytännössä hardwarebanni?
Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin se on joka laitteessa yksilöllinen, eikä sen vaihtaminen ole mitenkään yksinkertainen temppu.

Mutta kuten sanoin. En ole mikään tietokonevelho ja voi hyvin olla, että olen ymmärtänyt asian väärin
Eskimopuikko
Hetty Wainthropp

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 8:31 pm
Eskimopuikko kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 4:01 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 3:25 pm .
Jos tuon otsikon ottaa kysymyksenä, niin vastaus on, että – Ei vaikuta hevonkakkan vertaa. Alusta on luotu ja otettu käyttöön niin monen monta ajasta aikaa sitten, että koko tietotekniikka on jo ajanut ohitse 24'000km/h.

Multinikkejä on yhtä paljon kuin Lipin-Piruja, niin että himmeli täytyisi kaiketi rakentaa uusiksi, ja se lienee nou wei.
Tunnistautuminen olisi toinen vaihtoehto, mutta sille tielle en usko, että kumpikaan, ylläpito tai käyttäjät haluaisivat lähteä.
No, kyllähän minä(kin) kannattaisin vahvaa tunnistautumista siinä vaiheessa, kun sen nikkinimen hankkii, mutta arvata saattaa, että rikollisella mielellä varustetut eivät sellaisesta tykkää. Ovat patologisen paranoideja siihen.
Lisäksi sellaisen käyttöönotto todennäköisesti maksaa jotain, vaatii huomattavasti enemmän tietoturvalta, kaikenmaailman GDPR-lausekkeet ja tietosuojaselosteet yms...
Puhumattakaan siitä, että se olisi käytännössä 180 asteen suunanmuutos aiempaan, jossa ei suositella edes "oikean" sähköpostiosoitteen käyttöä rekisteröityessä.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

mä olin punk in finlandilla 9 vuotta yhteensä joista 4+ vuotta banneissa 8)
Antifa Free Palestina
SYLWAR
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Eskimopuikko kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 8:58 pm

En tosiaankaan ole mikään tietokonevelho, mutta mitä olen ymmärtänyt, niin eikös MAC-banni ole käytännössä hardwarebanni?
Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin se on joka laitteessa yksilöllinen, eikä sen vaihtaminen ole mitenkään yksinkertainen temppu.

Mutta kuten sanoin. En ole mikään tietokonevelho ja voi hyvin olla, että olen ymmärtänyt asian väärin
Helppoa myös se MAC:n väärentäminenkin on jos osaa.
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
Brontosaurus
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Brontosaurus »

Eskimopuikko kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 11:37 am
Brontosaurus kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 4:14 am Menkääpä jonnekkin suositulle foorumille öyhöttämään tuota neekeripaskaa niin lennätte pihalle palstalta ennen kuin ehditte sanoa toisen kerran neekeri. Täällä sallitaan kaikkien kylähullujen öyhöttää, koska palsta kuolisi ilman noita kylähulluja. Sananvapaus on se virallinen selitys, vaikka se tekeekin palstasta täydellisen sontakasan.
Noh, ainakin ylilaudalla (joka taitaa olla suomen suurin keskustelufoorumi), redditissä, Xitterissä yms...
Näyttää neekeri-sana olevan aktiivisessa käytössä?
Argumenttisi on siis invalidi.
Mutta eikait kukaan putsarilta faktaa odottanutkaan
Ylilauta? :mrgreen: Paikka joka koostuu ala-ikäisistä ali-ihmisistä. Keskimääräinen ÄO tuolla on 66 ja keski-ikä 16 vuotta.
Eskimopuikko
Hetty Wainthropp

Brontosaurus kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 10:29 pm
Brontosaurus kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 4:14 am Menkääpä jonnekkin suositulle foorumille öyhöttämään tuota neekeripaskaa niin lennätte pihalle palstalta ennen kuin ehditte sanoa toisen kerran neekeri. Täällä sallitaan kaikkien kylähullujen öyhöttää, koska palsta kuolisi ilman noita kylähulluja. Sananvapaus on se virallinen selitys, vaikka se tekeekin palstasta täydellisen sontakasan.
Noh, ainakin ylilaudalla (joka taitaa olla suomen suurin keskustelufoorumi), redditissä, Xitterissä yms...
Ylilauta? :mrgreen: Paikka joka koostuu ala-ikäisistä ali-ihmisistä. Keskimääräinen ÄO tuolla on 66 ja keski-ikä 16 vuotta.
Niin?
Kysymys oli muista "suosituista foorumeista" ei muista suosituista foorumeista, jotka täyttävät väittämäsi ehdot.
Sama kun argumentoisit, että pesäpallo on suosituin urheilulaji joka maassa, mutta et suostuisi laskemaan niitä maita, joissa se ei sitä ole.
Brontosaurus
Lauri Hanhivaara

Eskimopuikko kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 11:17 pm

Niin?
Kysymys oli muista "suosituista foorumeista" ei muista suosituista foorumeista, jotka täyttävät väittämäsi ehdot.
Sama kun argumentoisit, että pesäpallo on suosituin urheilulaji joka maassa, mutta et suostuisi laskemaan niitä maita, joissa se ei sitä ole.
En ole yllättynyt, että murha.infon rasistivajakkien käyttämät keskustelupalstat ovat lasten sammakkofoorumi ja murha.info. :mrgreen:
Eskimopuikko
Hetty Wainthropp

Brontosaurus kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 11:23 pm

Niin?
En ole yllättynyt, että murha.infon rasistivajakkien käyttämät keskustelupalstat ovat lasten sammakkofoorumi ja murha.info. :mrgreen:
Loistavasti argumentoitu.
Tuohan kyllä toi väitteesi todenperäisyyden mainiosti esiin. :mrgreen:
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Eskimopuikko kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 8:58 pm En tosiaankaan ole mikään tietokonevelho, mutta mitä olen ymmärtänyt, niin eikös MAC-banni ole käytännössä hardwarebanni?

Yhdellä tietokoneella voi olla monta MAC-osoitetta, kun jokaisella verkkosovittimella on omansa. Eikä MAC-osoite normaalitilanteessa edes näy sisäverkon ulkopuolelle. Ja nykyään turvallisuussyistä monissa laitteissa wifiä käytettäessä MAC-osoite on vielä kaiken lisäksi turvallisuussyistä satunnainen.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Perilla
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Perilla »

Niin?
Sanoo tyyppi, joka on niin kiimassa murhainfoon, että on tehnyt 200 nikkiä tänne... Ja rutsarihan tunnistettu ylilaudaltakin, siellä tosin ip bannattu.

Reppana
Suomessa loisii 5% nuorten muslimimiesten joukko

joista 60% elää sosiaalituilla
joista 60% on työttömiä
jotka tekevät 60% raiskauksista
jotka tekevät 60% katuryöstöistä
jotka tekevät 80 % huumerikoksista

Älä ole vassuli, älä kannata 60/80 kerhoa
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Eskimopuikko kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 8:58 pm
Rescuer kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 6:49 pm
Eskimopuikko kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 4:01 pm Oikeastaan ainut keino millä banaanit saisi sellaisiksi, että niillä olisi jotain vaikutusta oiisi se, että käyttäjätilibanaanin sijasta annettaisiin MAC-banni. Silloin ei auttaisi vaikka olisi rekkalastillinen nikkejä varastossa.
MAC-osoitteen bannaamisen voi kiertää helposti...

MAC-osoite on yleensä laitteelle yksilöllinen tunniste, mutta MAC-banni ei ole varsinainen hardware-banni. Se koskee vain tiettyä MAC-osoitetta ja näkyy käytännössä vain paikallisessa verkossa, eikä useimmat internet-palvelut edes näe MAC-osoitettasi. Lisäksi MAC-osoitteen vaihtaminen tai satunnaistaminen on monissa järjestelmissä melko helppoa, joten MAC-banni on teknisesti rajallinen ja helposti kierrettävissä
Mitä te dorkat dorkailette?
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

...murha.infon rasistivajakkien käyttämät keskustelupalstat ovat lasten sammakkofoorumi ja murha.info. :mrgreen:
Hassua kun eräs toinen nikkinakki on sanonut juurikin nuo samat sanat.
Et kai vaan nyt sorru plagioimaan? :mrgreen: :mrgreen:
X X X X X
Brontosaurus
Lauri Hanhivaara

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ke Joulu 17, 2025 11:21 pm
...murha.infon rasistivajakkien käyttämät keskustelupalstat ovat lasten sammakkofoorumi ja murha.info. :mrgreen:
Hassua kun eräs toinen nikkinakki on sanonut juurikin nuo samat sanat.
Et kai vaan nyt sorru plagioimaan? :mrgreen: :mrgreen:
En. En ole huomannut. Sinäpä tarkasti muista eri kirjoittajien kirjoitamat viestit. Taidat olla autisti.
SuoMiko
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja SuoMiko »

Ihan sopii hyvin kiljunatsien älylliseen tasoon :D
Vastaa Viestiin