BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Tietojen vuotaminen kuulusteluista kesken prosessin on lain vastaista. Miksi luulet, että Haapala julkisesti ilmoitti, että aloittavat tutkimukset vuotojen selvittämiseksi. Kai se nyt lakimiehellä rupesi korvat punottamaan, kun huomasi mitä touhua oma väki pelaa. Olennaisen todistajan torppaaminen lienee lainvastaista myöskin.

Oletko muuten todellakin sitä mieltä, että poliisin kotietsinnässä takavarikoimat tavarat tulee noutaa esim. yksi kerrallaan? Nyt kävi niin, että tavarat palautettiin nippuna, mutta yksi olennainen asia jäi sille tielleen. Ja lähdettä tälle asialle ei tipu. Tuomisen onneksi/epäonneksi kamasta oli kopio.

Huomaatko muuten groot kuinka nouset takajaloillesi heti, kun esitän negatiivisia asioita Tyhmä-Tuomisesta ja muista hengenheimolaisistaan? - Provokaatio?
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Urho kirjoitti:Tietojen vuotaminen kuulusteluista kesken prosessin on lain vastaista. Miksi luulet, että Haapala julkisesti ilmoitti, että aloittavat tutkimukset vuotojen selvittämiseksi. Kai se nyt lakimiehellä rupesi korvat punottamaan, kun huomasi mitä touhua oma väki pelaa. Olennaisen todistajan torppaaminen lienee lainvastaista myöskin.

Oletko muuten todellakin sitä mieltä, että poliisin kotietsinnässä takavarikoimat tavarat tulee noutaa esim. yksi kerrallaan? Nyt kävi niin, että tavarat palautettiin nippuna, mutta yksi olennainen asia jäi sille tielleen. Ja lähdettä tälle asialle ei tipu. Tuomisen onneksi/epäonneksi kamasta oli kopio.
Jos nain on, miksi asiasta ei ole oikeusprosessia tai muuta meneillaan? Jos lakia on selvasti rikottu, niin eiko silloin olisi jarkeva laittaa esim. esitutkinta asiasta alulle, sitten syyteharkinta ja sitten oikeudenkaynti?

En ole sita mielta, etta ne pitaisi noutaa vaan ne pitaisi palauttaa. Kaikista tavaroista pitaa tehda lista ja samaisen listan mukaan palauttaa.

Sen lisaksi sanoin, etta Gustafsson on aikuinen mies, joka voi soittamalla vaatia, etta palauttaa tavara(t).

Tuomisesta olen kanssasi eri mielta.Kuulustelut han olisi voinut hoitaa paremminkin, mutta itse tutkimuksen kun ajattelee mika pohjamateriaali oli kaytossa, han hoisi hyvin ellei jopa erinomaisesti.

Urho, ainahan me voimme pyytaa, etta sinut laitetaan paatutkijaksi Bodomiin. Katsomme sitten minka epaillyn saat "oikeuden eteen". :lol:
---------
Allekirjoitus.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Urho kirjoitti:
Taitaapi liittyä juuri siihen tietokoneeseen - mielenkiintoista.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Urho

groot kirjoitti:
Tuomisesta olen kanssasi eri mielta.Kuulustelut han olisi voinut hoitaa paremminkin, mutta itse tutkimuksen kun ajattelee mika pohjamateriaali oli kaytossa, han hoisi hyvin ellei jopa erinomaisesti.
Tämä kunnioituksesi Tuomista kohtaan on käynyt selväksi. - Tuliko pientä feelua myös sen Marjatan seurueen etsimisessä? :wink:
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

Moottoripyörien paikalle jättäminen puhuu sekin NG:tä vastaan.
Urho

Tämä on edelleen ketju moottoripyöristä.
Olet Maza ihan oikeassa. Ei ole minun vika, että kirjoittelut lähes aina karkaavat otsikoistaan. :oops:
Moottoripyörien paikalle jättäminen puhuu sekin NG:tä vastaan.
Tarkoitatko Maza, että esim. kioskimiehen olisi kannattanut hurauttaa ajan säästämiseksi Rantaojantielle? :wink:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei olisi kioskimiehen tarvinnut ajaa metriäkään, kun nukkui murhien aikana omassa vuoteessaan.

Se kiilusilmäinen itsensätyydyttäjä seksuaaliryöstömurhaaja, joka ajoi polkupyörällä, kirves mukanaan, on aivan omassa luokassaan maailman rikoshistoriassa.

Hänelle kelpasi vain polkupyörä, eli oli jo siihen aikaan vihreitä arvoja kunnioittava henkilö, kun motukat eivät kelvanneet pakokeinoiksi.

Mitä tulee Pharaohin teoriaan tietokoneen viemisestä, niin Gussen kämmenmikro meni rikki ihan jossain muissa puuhissa.

Ei kannattaisi mennä uimaan mikro kädessä.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Saattoivat tekijät olla sen verta nuoria, etteivät osanneet prätkällä ajaa...

Joo, leikki sikseen, hulluhan tuolta olisi prätkällä lähtenyt. Se olisi varmin ja nopein tapa jäädä kiinni. Taitaa Hessukin vaan provoilla, eihä sentään noin tyhmä ole.
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

[quote="konsta"]Saattoivat tekijät olla sen verta nuoria, etteivät osanneet prätkällä ajaa...
[/b]

Vai etta talla kertaa oli pikkupojat asialla. Kerrotko meille heidan motiivinsa?
---------
Allekirjoitus.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Aake Jermosta lähtien on aika ajoin ihmetelty miksi murhaaja vei arvotonta kamaa mutta ei "arvokkaita" moottoripyöriä?
Pyörät olivat sinänsä arvokkaita mutta murhaajalle arvottomia.
Olisiko murhaaja jättänyt pyörän omaan käyttöönsä vai pannut myynti ilmoituksen lehteen?

Jermo pohtii kirjassaan (1975) moottoripyöräpaon lisäksi murhaajan mahdollista kävelyä Espoon tai kilon asemille ja junaan nousua.

Mielestäni tässä murhaajan touhuja tarkastellaan virheellisesti, historiattomasti, pelkästään teknisinä ongelmina.
Todellisuudessa murhapaikalta pako liittyy siihen, miten?, miksi? milloin?
ja millä kulkuvälineelä (pyörä?,mopo? jalan?) murhaaja on paikalle ajautunut.

Myös varastettujen kamojen kohtaloa on pohdittu keskustelussa, älyttömän mekanistisesti.
Ikään kuin murhaaja olisi jonkin matkaa murhapaikalta poistuessaan havahtunut käsittämään että hänellä on "kuumaa" tavaraa hallussaan,
ja ryhtynyt mielettömiin ja aikaavieviin temppuihin tavaran kätkemiseksi tai hävittämiseksi.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:Saattoivat tekijät olla sen verta nuoria, etteivät osanneet prätkällä ajaa...

Joo, leikki sikseen, hulluhan tuolta olisi prätkällä lähtenyt. Se olisi varmin ja nopein tapa jäädä kiinni. Taitaa Hessukin vaan provoilla, eihä sentään noin tyhmä ole.
Niin - yksi pärinäpoikahan yössä nähtiin ? - ja jotkut jopa kertoivat kuulleensa sen motskarin äänen ?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Saattoihan tuossa ollakin hieman provon makua, kuten konsta totesi, mutta yhtä hullua olisi ajatella, että surmaajalla olisi ollut auto joko kuskilla, tai kuskitta käytössään.

Vieras auto olisi taatusti kiinnittänyt huomiota siinä, kuin moottoripyörä/mopo.

Ajatus johtaa väistämättä siihen, ettei tekijä tarvinnut kuin jalat liikkuakseen pakoon, tai sitten jäädä paikalleen.

Mikä sen kiistää, ettei surmaaja olisi voinut olla niemellä vielä silloinkin, kun ihmisiä alkoi kerääntyä paikalle ja muina miehinä liittyä sitten seuraan.

Jos tekijä on ollut joku kulkumies, on hänellä ollut vaihtovaatteet mukana ja hän on voinut hyvinkin peseytyä ja vaihtaa kuteitaan ja panna veriset kamppeet reppuunsa.

Ei siinä hässäkässä kukaan varmaankaan toistansa niin tarkkaan katsonut, että olisi jotain reppuselkää pannut mieleen, ja liekö tällaista vaihtoehtoa otettu edes huomioon?
Pharaoh
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Hessu52 kirjoitti:
Mitä tulee Pharaohin teoriaan tietokoneen viemisestä, niin Gussen kämmenmikro meni rikki ihan jossain muissa puuhissa.

Ei kannattaisi mennä uimaan mikro kädessä.
Tietokoneen takavarikoiminen ei ole teoria. Siitähän kerrottiin aikanaan uutisissa.
Tapauksesta kannattaa ottaa oppia. Jos on ratkaisevaa tietoa jostain asiasta, josta virkavalta on kiinnostunut, niin ei kannata kirjoittaa siitä palstalle mitään. Voidaan noutaa kone tutkimuksiin.
Fiksu tapa on kommentoida siskolle, joka sitten kirjoittaa tänne. :wink:
Mitä moottoripyöriin tulee, niin juttu olisi ehkä ratkennut helposti, jos murhaaja olisi sellaisen pöllinyt. Niin tyhmä hän ei ollut. Mot. :idea:
Hessu52
Watson itse

Kun väistämättä olen tällainen pöljä, niin perustelepa hieman Pharaoh miten moottoripyörän vienyt olisi jäänyt kiinni varmemmin, kuin jalkaisin häippässyt.

Kyllä Espoosta sopivia lampia, järviä, jokia ja suonsilmäkkeitä löytyy johon motukan olisi saanut hyvinkin hukutettua, jollei "kiilusilmä" olisi omistanut latoa vajaa, tai vaikkapa autotallia.

Näin tehdessään, "kiilusilmä" olisi saaanut vieläkin enemmän etumatkaa, mitä hän nytkin sai ihan riittämiin, eli 44 vuotta.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Näin tehdessään, "kiilusilmä" olisi saaanut vieläkin enemmän etumatkaa, mitä hän nytkin sai ihan riittämiin, eli 44 vuotta.
Etumatkan kyllä, mutta todennäköisesti melkoisesti silminnäkijähavaintoja. Mieletön riski olisi lähteä upottamaan pyörää johonkin. Etumatkasta ei olisi ollut paljoa hyötyä, kun havaintoja olisi tehty ja pyörän upottamisen jälkeen olisi jatkaettava jalan.

Moottoripyörä kerää katseet, koirat alakavat haukkumaan, ihmiset heräävät. Mutta jos ottaa tuon riskin, on siinä vielä pieni mahdollisuus selvitä. Eli uskot varmaankin, että tekijä oli lähiseutujen asukkeja, kun ei ottanut pyörää? Niin minäkin uskon, mutta eri syistä.
Lukittu