Petri Gerdt ts. Myyrmannin pommi
[quote="lifeisgood"]hoto, mitä siinä pitäisi tehdä? Juosta ympäri asuntoa ja huutaa kuin syötävä?[/quote
Tarkoitin vaan, että varmaan aika moni olis edes ne uutiset katsonu ja joku olisi jopa voinut netistä seurata tilanteen kehittymistä. Ja seuraavaksi ei tarvitse viisastella, ettei kaikki ole niin uteliaita.
Tarkoitin vaan, että varmaan aika moni olis edes ne uutiset katsonu ja joku olisi jopa voinut netistä seurata tilanteen kehittymistä. Ja seuraavaksi ei tarvitse viisastella, ettei kaikki ole niin uteliaita.
Niin, ketä kiinnostaa tavaratalon räjähdys niin helvetin kaukana kotoa.joey kirjoitti:Tikkurilasta on Myyrmäkeen n. 20 minuutin matka. Ei nyt ihan naapurissa sentään...hoto kirjoitti:siis melkein naapurissa räjähtää pommi tavaratalossa ja äijä vaan pelaa pimpelipompelia. Ei hirveesti vissiin toisten asiat kiinnostanu.
-
Katsa
En ole koskaan tätä Myyrmannin juttua sen kummemmin pohtinut, mitä nyt uutisia silloin aikanaan lukenut tietysti. Olen jotenkin ajatellut, että se oli ehkä vahinko, tai oikeastaan olen ollut aika evvk koko jutun suhteen.
Nytpä osui käsiini kirja Petrin matka Myyrmanniin, enkä ole edes puolessa välissä vielä, kun olen jo aivan saletti tapahtuman tahallisuudesta. Missä itsemurhaviesti lienee, taitaa isukki olla ainoa joka tietää.
Aikamoiselta mulkvistilta vaikuttaa isä jopa itse kirjoittamassaan kirjassa, pistää vähän ajattelemaan mikä onkaan oikea totuus.
Suorituskeskeinen, väkivaltainen ja tyranni. Vai onko muka normaalia, että teini-ikäiselle, kiltille ja fiksulle pojalle annetaan tukkapöllyä kotona?! Huhhuh. Puhumattakaan muista asioista jota tuo kirja paljastaa tahtomattaan. Petrin työ- ja koulujutut taisivat kaikki olla aika pitkälti isän haluamia ja määräämiä asioita.
Luulenpa, että kunhan pääsen takakanteen asti, voin omalta kohdaltani todeta tapauksen ratkaistuksi.
Nytpä osui käsiini kirja Petrin matka Myyrmanniin, enkä ole edes puolessa välissä vielä, kun olen jo aivan saletti tapahtuman tahallisuudesta. Missä itsemurhaviesti lienee, taitaa isukki olla ainoa joka tietää.
Aikamoiselta mulkvistilta vaikuttaa isä jopa itse kirjoittamassaan kirjassa, pistää vähän ajattelemaan mikä onkaan oikea totuus.
Suorituskeskeinen, väkivaltainen ja tyranni. Vai onko muka normaalia, että teini-ikäiselle, kiltille ja fiksulle pojalle annetaan tukkapöllyä kotona?! Huhhuh. Puhumattakaan muista asioista jota tuo kirja paljastaa tahtomattaan. Petrin työ- ja koulujutut taisivat kaikki olla aika pitkälti isän haluamia ja määräämiä asioita.
Luulenpa, että kunhan pääsen takakanteen asti, voin omalta kohdaltani todeta tapauksen ratkaistuksi.
-
Luckyone
- Hercule Poirotin viikset
Onko kotikemian sivusto missään "varmuuskopioituna" ?
Löysin ainoastaan tämän.. http://club.telepolis.com/parazite/kkf- ... iestin.htm
Nimimerkki - rc, joka siis oli Petri Gerdt myös kirjoittelee tuossa viestiketjussa.
Löysin ainoastaan tämän.. http://club.telepolis.com/parazite/kkf- ... iestin.htm
Nimimerkki - rc, joka siis oli Petri Gerdt myös kirjoittelee tuossa viestiketjussa.
Mun mielestä kuulostaa aika kaukaa haetulta, että Armas Gerdt olisi kätkenyt itsemurhaviestin ja silti vaivautunut kirjoittamaan aiheesta kirjan tietäen, että siinä ei ole sanaakaan totta. Jos hän haluaisi vain kiillottaa omaa mainettaan, olisi varmasti ollut vain helpompi jättää kirja kirjoittamatta ja olla tulematta milläänlailla julkisuuteen. Kirjassa hän kuitenkin myöntää ja ruotii paljon omia virheitään kasvattajana.Katsa kirjoitti: Nytpä osui käsiini kirja Petrin matka Myyrmanniin, enkä ole edes puolessa välissä vielä, kun olen jo aivan saletti tapahtuman tahallisuudesta. Missä itsemurhaviesti lienee, taitaa isukki olla ainoa joka tietää.
Gerdtien koti myös käännettiin todennököisesti jokaista lattialautaa myöten ylösalaisin, eikä mitään itsemurhaviestin tapaistakaan löytynyt. Tietenkin viestin voi kätkeä myös kodin ulkopuolelle tai tuhota kokonaan mutta luulen, että harva ihminen on niin kylmä.
Itse vakuutuin kirjan lukemisen jälkeen aika tavalla siitä, että pommin ei ollut tarkoitus räjähtää Myyrmannissa, vaan lähialueen metsikössä.
Olosuhteden ja tunneilmaston suhteen isä ruotii omaa toimintaansa aika rankallakin kädellä. Monessa kohtaa huomaa ettei hänen oma prosessinsa asian suhteen kirjan kirjoittamisen aikaan ole ollut likikään lopussa.
Olosuhteden ja tunneilmaston suhteen isä ruotii omaa toimintaansa aika rankallakin kädellä. Monessa kohtaa huomaa ettei hänen oma prosessinsa asian suhteen kirjan kirjoittamisen aikaan ole ollut likikään lopussa.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
-
Katsa
Mjoo, itsemurhaviesti ei ollut se pointtini, sen mainitseminen oli vain sellainen tuohduksissa tehty kärjistys. Ei viestin puuttumisella tai mahdollisella olemassaololla ole mitään sen suurempaa merkitystä, mutta tulipahan vaan mieleen tuossa lukiessa.
Kirja ällöttää koko ajan enemmän, mitä pidemmälle luen.
On totta, että isä piiskaa kirjassa itseään, mutta sen itsepiiskauksen alle kätkeytyy selvästi vielä karumpi totuus.
Ennenkuin sieltä nyt joku vitun talttahammas hyökkää nyyhkyttämään, niin ei tämä ole mikään syytös isääkään kohtaan, ei hänenkään hartioille kaikkea voi sysätä. Myyrmannikin oli vain monen tapahtuman summa. Jotkut nyt vaan näkevät asiat toisin.
Kirja ällöttää koko ajan enemmän, mitä pidemmälle luen.
On totta, että isä piiskaa kirjassa itseään, mutta sen itsepiiskauksen alle kätkeytyy selvästi vielä karumpi totuus.
Ennenkuin sieltä nyt joku vitun talttahammas hyökkää nyyhkyttämään, niin ei tämä ole mikään syytös isääkään kohtaan, ei hänenkään hartioille kaikkea voi sysätä. Myyrmannikin oli vain monen tapahtuman summa. Jotkut nyt vaan näkevät asiat toisin.
Itse asiassa minusta on jotenkin hassua, että jotkut pitävät itsemurhaviestin puuttumista todisteena siitä, että Myyrmanni oli vahinko. Eihän se loppujen lopuksi ole minkäänlainen todiste, kun miettii, ettei jokainen itsemurhaaja jätä minkäänlaista viestiä. Itsemurhaviestin jättäminen ei ole mikään vakio.Katsa kirjoitti:Mjoo, itsemurhaviesti ei ollut se pointtini, sen mainitseminen oli vain sellainen tuohduksissa tehty kärjistys. Ei viestin puuttumisella tai mahdollisella olemassaololla ole mitään sen suurempaa merkitystä
En itse edes juuri miettinyt itsemurhaviestin puuttumista, koska en usko Petrin aikoneen tappaa itseään Myyrmannissa. Pommi oli varmasti tarkoitus räjäyttää, missä, se oli oma pointtini. Toki Petrin toiminta varmaankin voidaan luokitella vähintään epäsuoraksi itsetuhoksi mutta näen tässä nyt kaksi (vaikkakin toisiinsa liittyvää) aihetta: kodin/isän vaikutus Petrin pahoinvointiin ja siihen liityvä oireilu ja toiminta sekä sitten se nimenomainen pommi: missä ja miten se oli tarkoitus posauttaa.
Kuten tuossa aiemmassa viestissäni totesin, isä perusteli mielestäni ihan järkeenkäyvästi, miksei itse usko pommin olleen tarkoitettu Myyrmannissa räjäytettäväksi. Kunhan kerkeän, voin laittaa niitä perusteluja tännekin, mikäli joku ei ole kirjaa lukenut.
Kuten tuossa aiemmassa viestissäni totesin, isä perusteli mielestäni ihan järkeenkäyvästi, miksei itse usko pommin olleen tarkoitettu Myyrmannissa räjäytettäväksi. Kunhan kerkeän, voin laittaa niitä perusteluja tännekin, mikäli joku ei ole kirjaa lukenut.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
-
Katsa
Laita vaan, Kylli. =)
Itsemurhaviestistä vielä, ei se ole mielestäni kovin oleellinen tässä ja kuten Howlerkin sanoi, kaikki eivät sitä jätä (tai ehkä se tuhoutui räjähdyksessä).
Hieman kulmien kohottelua kuitenkin aiheutti jotkin isän absoluuttiset tyrmäykset, kuten ettei itsemurhaa suunnitteleva lue taatusti sähköpostiaan jne.
Isä perustelee asioita hyvin ja on selkeästi täysin romuna asian vuoksi, mutta silti en voi mitään tunteelle, että perhe on juuri sellainen kulissiperhe, jossa on tärkeää, ettei ulkopuolisille näytetä jos menee huonosti, eikä kenellekään saa kertoa mitään ongelmista vaan kaikki hoidetaan perheen kesken. Vanhemmille on tärkeää päästä kehumaan lasten koulu- ja urheilumenestyksellä ja kaikista mokista rangaistaan ankarasti.
Toki suurin osa lapsista, itsekin, selviää tällaisesta lapsuudesta ja nuoruudesta vailla vakavia traumoja, saati itsensä tai toisten murhaamista, mutta jotenkin kirjasta jää muovinen ja selittelevä; kulissia puhdisteleva maku.
Kun poika noin äärimmäisen raskaasti tyri, että se väkisinkin näkyy ulospäin, ts. asiaa ei voi enää pitää perhepiirissä, niin jollainhan se unelmaperheen kiilto on saatava takaisin.
Lisäksi ristiriitaisuudet ärsyttävät ja lisäävät selittelyn makua. Ensin yhdellä sivulla sanotaan, että perheen riidat sovittiin aina heti ja niiden päätteeksi halattiin, seuraavaksi puhuttiinkin tuntien mykkäkouluista ja sitten taas toisaalla sanotaan, ettei mitään riitoja edes ollut vaan koti oli oikea lintukoto.
Yritän kuitenkin muistaa, ettei isä ole ollut aivan A1-kondiksessa tuota kirjoittaessaan.
Sulattelua tämä lukukokemus vaatii vielä.
Itsemurhaviestistä vielä, ei se ole mielestäni kovin oleellinen tässä ja kuten Howlerkin sanoi, kaikki eivät sitä jätä (tai ehkä se tuhoutui räjähdyksessä).
Hieman kulmien kohottelua kuitenkin aiheutti jotkin isän absoluuttiset tyrmäykset, kuten ettei itsemurhaa suunnitteleva lue taatusti sähköpostiaan jne.
Isä perustelee asioita hyvin ja on selkeästi täysin romuna asian vuoksi, mutta silti en voi mitään tunteelle, että perhe on juuri sellainen kulissiperhe, jossa on tärkeää, ettei ulkopuolisille näytetä jos menee huonosti, eikä kenellekään saa kertoa mitään ongelmista vaan kaikki hoidetaan perheen kesken. Vanhemmille on tärkeää päästä kehumaan lasten koulu- ja urheilumenestyksellä ja kaikista mokista rangaistaan ankarasti.
Toki suurin osa lapsista, itsekin, selviää tällaisesta lapsuudesta ja nuoruudesta vailla vakavia traumoja, saati itsensä tai toisten murhaamista, mutta jotenkin kirjasta jää muovinen ja selittelevä; kulissia puhdisteleva maku.
Kun poika noin äärimmäisen raskaasti tyri, että se väkisinkin näkyy ulospäin, ts. asiaa ei voi enää pitää perhepiirissä, niin jollainhan se unelmaperheen kiilto on saatava takaisin.
Lisäksi ristiriitaisuudet ärsyttävät ja lisäävät selittelyn makua. Ensin yhdellä sivulla sanotaan, että perheen riidat sovittiin aina heti ja niiden päätteeksi halattiin, seuraavaksi puhuttiinkin tuntien mykkäkouluista ja sitten taas toisaalla sanotaan, ettei mitään riitoja edes ollut vaan koti oli oikea lintukoto.
Yritän kuitenkin muistaa, ettei isä ole ollut aivan A1-kondiksessa tuota kirjoittaessaan.
Sulattelua tämä lukukokemus vaatii vielä.
- Valoviikate
- Christopher Lorenzo
- Viesti:
Saattahan asia hyvinkin noin olla, mutta minusta A.G:n teoria, että Petri aikoi räjäyttää pommin metsässä vahingoittamatta ketään, kuulostaa aika lailla siltä, että hän on vetänyt johtopäätöksen sen mukaan, miten haluaisi olevan.
Minulla on ollut paljon samanlaisia mietteitä kuin Katsalla. Ärsyttävää on myös kun Armas Gerdt tuntui kuvittelevan voivansa tuntea poikansa täysin sillä perusteella, että Petri oli niin paljon kotona.
Minulla on ollut paljon samanlaisia mietteitä kuin Katsalla. Ärsyttävää on myös kun Armas Gerdt tuntui kuvittelevan voivansa tuntea poikansa täysin sillä perusteella, että Petri oli niin paljon kotona.
-
Katsa
Ah, kiitos. Minusta tuntuu, että vaikka selitän ja selitän, en osaa muotoilla sanojani oikein. Sinä sanoit sen ihan yksinkertaisesti parilla rivillä. Juuri näin.Valoviikate kirjoitti:Saattahan asia hyvinkin noin olla, mutta minusta A.G:n teoria, että Petri aikoi räjäyttää pommin metsässä vahingoittamatta ketään, kuulostaa aika lailla siltä, että hän on vetänyt johtopäätöksen sen mukaan, miten haluaisi olevan.
Arvelisin isän olleen melko sekaisin vielä kirjan kirjoitusvaiheessa, sehän julkaistiin parisen vuotta tapahtuneen jälkeen. Materiaali on kasattu pitkälti heti tapahtuneen jälkeen isän sairaalassa kirjoittamista lappusista, joilla oli ensisijaisesti hoidollinen merkitys. Kirja on täynnä ristiriitaisuuksia ja selittelyä mutta silti minusta kuulosti uskottavalta se (vaikka osan perusteista pudottaisi poiskin, esim. "Petri ei olisi voinut tehdä kellekään, etenkään vanhuksille tai lapsille, pahaa"), ettei pommi ollut tarkoitettu Myyrmannissa räjähtäväksi. Jos niin olisi ollut, miksi Petri olisi jättänyt ison osan räjähdettä käyttämättä? Eikö hän olisi myös tehnyt tekonsa ruuhka-aikaan maksimoidakseen tuhot?