Pepe Willberg ajoi pyöräilijän päälle – ihminen sairaalahoitoon, 12.12.25
-
M.Saaarinen
- Poliisikoira Rex
Re: Pepe Willberg ajoi pyöräilijän päälle – ihminen sairaalahoitoon, 12.12.25
Jos ei mitään huomaa niin mikäs pako se on?
Tiedän tapauksen jossa tyttö liukastui ylämessä skootterilla rekan perävaunun pyörien alle ja kuoli eikä autonkuljettaja huomannu yhtään mitään,monta muutakin tapausta olen kuullu että kuljettaja ei ole huomannu mitään vaikka joku on hänen autoon osunukkin.
Nykyajan autot sellaisia että muovia ovat niin niissä ei edes mene mikään lommoille eikä fillari jälkiä jätä,siksihän ne pehmosestatehdäänkin etä on kevytliikenne turvassa pienemmillä nopeuksilla.
Entisajan peltipuskureilla meni henki kun kerran kopsahti!
Silti mikään ei oikeuta ketään tahallaan ajamaan päin,oli syyssä tai ei.
Tiedän tapauksen jossa tyttö liukastui ylämessä skootterilla rekan perävaunun pyörien alle ja kuoli eikä autonkuljettaja huomannu yhtään mitään,monta muutakin tapausta olen kuullu että kuljettaja ei ole huomannu mitään vaikka joku on hänen autoon osunukkin.
Nykyajan autot sellaisia että muovia ovat niin niissä ei edes mene mikään lommoille eikä fillari jälkiä jätä,siksihän ne pehmosestatehdäänkin etä on kevytliikenne turvassa pienemmillä nopeuksilla.
Entisajan peltipuskureilla meni henki kun kerran kopsahti!
Silti mikään ei oikeuta ketään tahallaan ajamaan päin,oli syyssä tai ei.
- Private dick
- Javier Pena
Ainoastaan keskitysleirivangin mitoissa olevako kelpaa jekulle? Ei Pauliina mitenkään lihava ole, normaalivartalo 66 vuotiaalle.
-
Mikromuovi
- Alibin satunnaislukija
Onpas täällä pyöräilyvihamielisiä avautumassa. (Tyypillisesti miehiä jotka ajavat kaiken elollisen päälle hyvin mielellään.)
Monikaan autoilija ei edes tunne liikennesääntöjä, toki niitä löytyy ihan kaikista tiellä liikkujista. Peruskoulussa pitäisi panostaa näköjään 6kk ihan pelkästään liikennesääntöihin.
Esimerkkinä kerran ajoin vilkkaasti liikennöityä 3 kaistaista kevyenliikenteen väylää mäkeä alas ja sinne pyörien sekaan oli sukeltamassa kovalla vauhdilla kääntyvä auto joka joutui tekemään paniikkijarrutuksen (ja minä toki myös) muuten en välttämättä olisi tässä kirjoittamassa. HSL - bussikuskit ei väistä juuri ikinä ellet ehdi tunkea eteen tarpeeksi röyhkeästi.
Kaikki on syyllistämässä pyöriä liiallisesta tilannenopeudesta mutta kyllä siihen syyllistyy myös autot. Vaaditaan sitten että kaikki Teslakuskit työntää autojaan jos pyörälläkin pitää ajaa kävelyvauhtia. Itse saatan jopa pysähtyä autolla ennen suojatietä jos olen kääntymässä oikealle jotta varmasti näen tuleeko pyörä vai ei. Ja tarkkailen tietysti ennen kääntymistä että ohitanko matkalla pyöräilijän joka tavoittaa minut kääntyessä.
Tässä Pepen tapauksessa se että auton keulassa ei ole jälkiä ei todista yhtään mitään koska pyörän saa hyvin pienellä tönäisyllä kaatumaan.
Monikaan autoilija ei edes tunne liikennesääntöjä, toki niitä löytyy ihan kaikista tiellä liikkujista. Peruskoulussa pitäisi panostaa näköjään 6kk ihan pelkästään liikennesääntöihin.
Esimerkkinä kerran ajoin vilkkaasti liikennöityä 3 kaistaista kevyenliikenteen väylää mäkeä alas ja sinne pyörien sekaan oli sukeltamassa kovalla vauhdilla kääntyvä auto joka joutui tekemään paniikkijarrutuksen (ja minä toki myös) muuten en välttämättä olisi tässä kirjoittamassa. HSL - bussikuskit ei väistä juuri ikinä ellet ehdi tunkea eteen tarpeeksi röyhkeästi.
Kaikki on syyllistämässä pyöriä liiallisesta tilannenopeudesta mutta kyllä siihen syyllistyy myös autot. Vaaditaan sitten että kaikki Teslakuskit työntää autojaan jos pyörälläkin pitää ajaa kävelyvauhtia. Itse saatan jopa pysähtyä autolla ennen suojatietä jos olen kääntymässä oikealle jotta varmasti näen tuleeko pyörä vai ei. Ja tarkkailen tietysti ennen kääntymistä että ohitanko matkalla pyöräilijän joka tavoittaa minut kääntyessä.
Tässä Pepen tapauksessa se että auton keulassa ei ole jälkiä ei todista yhtään mitään koska pyörän saa hyvin pienellä tönäisyllä kaatumaan.
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Tähän lauseeseen kiteytyy loistavasti samalla kertaa spandexien asenne ja typeryys.Mikromuovi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 11:00 am bussikuskit ei väistä juuri ikinä ellet ehdi tunkea eteen tarpeeksi röyhkeästi.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
-
jekkumaisteri
- Jane Marple
No minun makuuni on liian turvonnut eikä ole tuon ikäiselle normaalivartalo vaan yliturvonnut ruho.Private dick kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 7:48 pmAinoastaan keskitysleirivangin mitoissa olevako kelpaa jekulle? Ei Pauliina mitenkään lihava ole, normaalivartalo 66 vuotiaalle.
-
Mikromuovi
- Alibin satunnaislukija
Älä jaksa jauhaa mistään spandexeista. Kerran olen tunkenut hitaasti ajavan bussin eteen liikenneympyrässä koska vituttaa ne kuskit kun ne ei noudata liikennesääntöjä vaan ne jyrää surutta kaiken alleen.Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 11:05 amTähän lauseeseen kiteytyy loistavasti samalla kertaa spandexien asenne ja typeryys.Mikromuovi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 11:00 am bussikuskit ei väistä juuri ikinä ellet ehdi tunkea eteen tarpeeksi röyhkeästi.
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Kyse ei ollut sinun tunkemisistasi vaan ihan yleisellä tasolla spandexit.Mikromuovi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 11:57 amÄlä jaksa jauhaa mistään spandexeista. Kerran olen tunkenut hitaasti ajavan bussin eteen liikenneympyrässä koska vituttaa ne kuskit kun ne ei noudata liikennesääntöjä vaan ne jyrää surutta kaiken alleen.Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 11:05 amTähän lauseeseen kiteytyy loistavasti samalla kertaa spandexien asenne ja typeryys.Mikromuovi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 11:00 am bussikuskit ei väistä juuri ikinä ellet ehdi tunkea eteen tarpeeksi röyhkeästi.
-
Mikromuovi
- Alibin satunnaislukija
Yhtälailla voi yleistää tietyn tyyppiset typerys-mieskuskit auton ratissa. Liikennesäännöissä lukee että risteystä lähestyessä pitää hiljentää ja tehdä selväksi että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan kolmion takana. Osa näin tekeekin mutta sitten on nää tietyt mieskuskit jotka kaahaa siihen suojatien reunalle asti jolloin risteystä ylittävä pyöräilijä joutuu hidastamaan normaalia enemmän ja kun vauhti hidastuu niin sitten vaihdetaan myös pienempää vaihdetta silmään ja koko risteyksen ylitys kestää sitten kaikilta osapuolilta kauemminKeplotteleva konna kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 12:20 pmKyse ei ollut sinun tunkemisistasi vaan ihan yleisellä tasolla spandexit.Mikromuovi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 11:57 amÄlä jaksa jauhaa mistään spandexeista. Kerran olen tunkenut hitaasti ajavan bussin eteen liikenneympyrässä koska vituttaa ne kuskit kun ne ei noudata liikennesääntöjä vaan ne jyrää surutta kaiken alleen.Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 11:05 am
Tähän lauseeseen kiteytyy loistavasti samalla kertaa spandexien asenne ja typeryys.
Lakia pitäisi muuttaa siten, että pyörällä ajettaessa pyöräilijä väistää aina, jos pyörää talutetaan, niin silloin autoilija väistää, koska kyseessä jalankulkija. Tuo loppuosa onkin jo käytössä oleva laki, mutta tuo ajava pyöräilijä väistää aina, pitäisi ottaa siihen uutena mukaan.Mikromuovi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 11:57 amÄlä jaksa jauhaa mistään spandexeista. Kerran olen tunkenut hitaasti ajavan bussin eteen liikenneympyrässä koska vituttaa ne kuskit kun ne ei noudata liikennesääntöjä vaan ne jyrää surutta kaiken alleen.Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 11:05 amTähän lauseeseen kiteytyy loistavasti samalla kertaa spandexien asenne ja typeryys.Mikromuovi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 11:00 am bussikuskit ei väistä juuri ikinä ellet ehdi tunkea eteen tarpeeksi röyhkeästi.
Ja syy miksi näin, niin pyöräilijää ei voi koskaan verrata moottoriajoneuvoon, koska jo pienuutensa puolesta pyöräilijä voi jäädä esim. auton pilareiden taakse ja jos vauhti on sopiva, niin pysyä siellä niin, että pyöräilijää ei erota, vaikka kuinka päätä kääntelisi ja yrittäisi katsoa kevyttäliikennettä. Tuohon yhtälöön kun lisätään osan pyöräilijöiden todella kova vauhti ja toisinaan riittämättömät huomiovarusteet ja haastavat keliolosuhteet, niin tuhoisa yhtälö on valmis. Tuo laki olisi pyöräilijöiden omaksi turvaksi, koska onnettomuustilanteissa moottoriajoneuvon kanssa on pyöräijä lähes poikeuksetta se enemmän vahinkoa kärsivä osapuoli. Asia aina tietenkin eri, jos joku tahallisesti ajaa päin, mutta lähtökotaisesti lain pitäisi olla noin, jos oikeasti haluttaisiin suojella ihmishenkiä. Harvoin ne onnettomuudet johtuu tahallisuudesta, vaan yleensä aina siitä, että sitä pyöräilijää ei vaan yksinkertaisesti ole havaittu.
Ja jos korjausten polulle lähdettäisiin, niin jalankulkijoille pitäisi myös määritellä kulkusuuntaan nähden pakotettu puoli kevyen liikenteen väylille, koska kaikille muille siellä sellainen on määritetty, niin miksi sitten yksi ryhmä saa aiheuttaa sekasortoa? Jos jalankulkijoille olisi määritetty vaikka sama oikea reuna kulkusuuntaan nähden, kuin pyörille, niin liikenne soljuisi vaivatta suuntaansa, nyt sitten vastavirtaan uiva yksilö aiheuttaa koukkauksen kohdallaan, mikä sitten aiheuttaa muille liikkujille väistämis ja jarruttamis ym. tilanteita. Miksi siis tuo laki on jätetty tehdessä torsoksi, kun kaikki muut on kuitenkin tarkasti määritetty ja jalankulkijallekin on määritetty ajoradalle se kulkusuuntaan vasen puoli.
- Donald McRonald
- Christopher Lorenzo
^ Tämä. Ei se vaadi kuin että kerran-pari ajelee autolla tuolla pimeässä sateisessa marraskuussa kun huomaa, että tuollainen laki olisi enemmän kuin kohdallaan. Minä annan kernaasti jalankulkijoille tilaa, mutta tuollasten pimeiden sukkahousurakettien huomaaminen ajoissa on työn ja tuskan takana.
Eli paras olisi jos pyöräilijä väistäisi aina. Jalankulkijoiden kohdalla autoilija (ja pyöräilijä) väistää.
E: Mutta pahoin pelkään, etteivät spandexit ymmärrä omaa etuaan ja pistäisivät tällaista lakimuutosta vastaan kynsin ja hampain. He haluavat sen sijaan jatkaa bussien eteen tunkemista kaikissa mahdollisissa ja mahdottomissa paikoissa.
Itsekin pyöräilen kesäisin (ei spandexeja jalassa) ja ilomielin hyväksyisin tuollaisen lakimuutoksen jos ja kun se edistää turvallisuutta.
Eli paras olisi jos pyöräilijä väistäisi aina. Jalankulkijoiden kohdalla autoilija (ja pyöräilijä) väistää.
E: Mutta pahoin pelkään, etteivät spandexit ymmärrä omaa etuaan ja pistäisivät tällaista lakimuutosta vastaan kynsin ja hampain. He haluavat sen sijaan jatkaa bussien eteen tunkemista kaikissa mahdollisissa ja mahdottomissa paikoissa.
Itsekin pyöräilen kesäisin (ei spandexeja jalassa) ja ilomielin hyväksyisin tuollaisen lakimuutoksen jos ja kun se edistää turvallisuutta.
Viimeksi muokannut Donald McRonald, Ma Joulu 22, 2025 1:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Mikromuovi
- Alibin satunnaislukija
Ilmeisesti me ajamme autoa eri maissa kuin minulla ei ole noita kokemuksia etenkin kun ne sukkahousuraketit ei ajele enää marraskuussa. Kun ei autoilija näe valoilla ja keltaisilla ajovaatteilla varustettua pyöräilijää niin silloin ei oikeasti halua nähdä. Minä en ainakaan ala taluttamaan pyörää 300 metrin välein kymmeniä kilsoja.Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 12:53 pm ^ Tämä. Ei se vaadi kuin että kerran-pari ajelee autolla tuolla pimeässä sateisessa marraskuussa kun huomaa, että tuollainen laki olisi enemmän kuin kohdallaan. Minä annan kernaasti jalankulkijoille tilaa, mutta tuollasten pimeiden sukkahousurakettien huomaaminen ajoissa on työn ja tuskan takana.
Ehdotukseni on että otetaan miehiltä ajokortit pois niin vähenee huomattavasti kaikki liikennesekoilut. Miehiä häiritsee kaikki muut liikenteessä paitsi se oma perse.
- Donald McRonald
- Christopher Lorenzo
Jos vaikka lisäisin tekstiini tavuviivat ja lukisit sen uudelleen, niin en puhunut valoilla ja keltaisilla vaatteilla ajelevista pyöräilijöistä. Pimeässä ajelee runsain määrin näitä mustiin pukeutuneita kamikazepyöräilijöitä ilman valoja. Sama se mulle jos haluavat päästä hengestään, mutta pliis ei mun auton keulaan. Menisi keula ruttuun ja itelle tulisi traumat.Mikromuovi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 1:16 pmIlmeisesti me ajamme autoa eri maissa kuin minulla ei ole noita kokemuksia etenkin kun ne sukkahousuraketit ei ajele enää marraskuussa. Kun ei autoilija näe valoilla ja keltaisilla ajovaatteilla varustettua pyöräilijää niin silloin ei oikeasti halua nähdä. Minä en ainakaan ala taluttamaan pyörää 300 metrin välein kymmeniä kilsoja.Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 12:53 pm ^ Tämä. Ei se vaadi kuin että kerran-pari ajelee autolla tuolla pimeässä sateisessa marraskuussa kun huomaa, että tuollainen laki olisi enemmän kuin kohdallaan. Minä annan kernaasti jalankulkijoille tilaa, mutta tuollasten pimeiden sukkahousurakettien huomaaminen ajoissa on työn ja tuskan takana.
Ehdotukseni on että otetaan miehiltä ajokortit pois niin vähenee huomattavasti kaikki liikennesekoilut. Miehiä häiritsee kaikki muut liikenteessä paitsi se oma perse.
E: Ja mulle ei tuota mitään vaikeuksia laskea kevyttä liikennettä menemään ensin. Vaati vain sen, että minä näen heidät ensin.
Tuo taitaa olla juuri se syy miksi niin paljon koetaan etteivät autoilijat päästä fillareita menemään ensin. Autoilijat eivät yksinkertaisesti ehdi nähdä heitä. Eli turhaa autoilijoiden syyllistämistä spandexien taholta.
E2: Ja sitten vielä ne pyöräilijät jotka tunkevat yli, vaikkei heillä olisikaan etuajo-oikeutta. Ja näitä on PALJON. Todellista oman henkirievun kanssa leikkimistä. Ainakin näillä ilmoilla.
-
Mikromuovi
- Alibin satunnaislukija
No, siitä olen sun kanssa samaa mieltä että kaikki pimeät liikkujat saisi vaikka menettää ajokkinsa tai kenkänsä valtiolle. Enemmän niitä on jalankulkijoissa ja voin kertoa että on ihan kiva havaita sellainen 3 metriä ennen kohtaamista. Todennäköisesti ajamme eri reittejä koska mun havannoimat pimeät fillarit on niitä joille pyöräily ei saa maksaa mitään ja se ei ole spandexi. Spandexin fillari voi maksaa sen 15 000€.Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 1:21 pmJos vaikka lisäisin tekstiini tavuviivat ja lukisit sen uudelleen, niin en puhunut valoilla ja keltaisilla vaatteilla ajelevista pyöräilijöistä. Pimeässä ajelee runsain määrin näitä mustiin pukeutuneita kamikazepyöräilijöitä ilman valoja. Sama se mulle jos haluavat päästä hengestään, mutta pliis ei mun auton keulaan. Menisi keula ruttuun ja itelle tulisi traumat.Mikromuovi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 1:16 pmIlmeisesti me ajamme autoa eri maissa kuin minulla ei ole noita kokemuksia etenkin kun ne sukkahousuraketit ei ajele enää marraskuussa. Kun ei autoilija näe valoilla ja keltaisilla ajovaatteilla varustettua pyöräilijää niin silloin ei oikeasti halua nähdä. Minä en ainakaan ala taluttamaan pyörää 300 metrin välein kymmeniä kilsoja.Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 12:53 pm ^ Tämä. Ei se vaadi kuin että kerran-pari ajelee autolla tuolla pimeässä sateisessa marraskuussa kun huomaa, että tuollainen laki olisi enemmän kuin kohdallaan. Minä annan kernaasti jalankulkijoille tilaa, mutta tuollasten pimeiden sukkahousurakettien huomaaminen ajoissa on työn ja tuskan takana.
E: Ja mulle ei tuota mitään vaikeuksia laskea kevyttä liikennettä menemään ensin. Vaati vain sen, että minä näen heidät ensin.
Tuo taitaa olla juuri se syy miksi niin paljon koetaan etteivät autoilijat päästä fillareita menemään ensin. Autoilijat eivät yksinkertaisesti ehdi nähdä heitä. Eli turhaa autoilijoiden syyllistämistä spandexien taholta.
E2: Ja sitten vielä ne pyöräilijät jotka tunkevat yli, vaikkei heillä olisikaan etuajo-oikeutta. Ja näitä on PALJON. Todellista oman henkirievun kanssa leikkimistä. Ainakin näillä ilmoilla.
Viimeisin tällainen pyöräily-ei saa- maksaa -mitään suhasi muutaman killuvan irtoheijastimen kanssa ilman valoja autotien laitaa. Siitä oli kyllä spandexit kaukana kun polki jollain Helkamalla eteenpäin pimeässä sateessa.
-
Esko Mörkö
- Armas Tammelin
Se hiljentäminen risteystä lähestyessä kuuluu muuten pyöräilijöillekin vaikka sitä ei juuri tapahdukaan.Mikromuovi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 12:32 pmYhtälailla voi yleistää tietyn tyyppiset typerys-mieskuskit auton ratissa. Liikennesäännöissä lukee että risteystä lähestyessä pitää hiljentää ja tehdä selväksi että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan kolmion takana. Osa näin tekeekin mutta sitten on nää tietyt mieskuskit jotka kaahaa siihen suojatien reunalle asti jolloin risteystä ylittävä pyöräilijä joutuu hidastamaan normaalia enemmän ja kun vauhti hidastuu niin sitten vaihdetaan myös pienempää vaihdetta silmään ja koko risteyksen ylitys kestää sitten kaikilta osapuolilta kauemminKeplotteleva konna kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 12:20 pmKyse ei ollut sinun tunkemisistasi vaan ihan yleisellä tasolla spandexit.Mikromuovi kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 11:57 am
Älä jaksa jauhaa mistään spandexeista. Kerran olen tunkenut hitaasti ajavan bussin eteen liikenneympyrässä koska vituttaa ne kuskit kun ne ei noudata liikennesääntöjä vaan ne jyrää surutta kaiken alleen.. Idiootti on idiootti vaikka voissa paistaisi.
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Näin se on, mutta suotakoon heille, että ovat "oikeassa kuollessaan".Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 12:53 pm E: Mutta pahoin pelkään, etteivät spandexit ymmärrä omaa etuaan ja pistäisivät tällaista lakimuutosta vastaan kynsin ja hampain. He haluavat sen sijaan jatkaa bussien eteen tunkemista kaikissa mahdollisissa ja mahdottomissa paikoissa.