-Joop Wassenaar puhelimessa."
-Tuota noin niin", miesääni änkyttää. "Tässä soitetaan Porin poliisiasemalta tuota noin niin tässä
rikosylikonstaapeli Tapio Santaoja soittaa ja asia on minkä takia soitan teille tuota noin niin
esimieheni on pyytänyt tuota..."
Minulla nousee hiki pintaan ja sydän paukkuu kurkussani. Olen jo melkein varma, että lapselleni on
sattunut jotain.
-Tuota noin teidän puhelinnumeroanne on salakuunneltu ja tuota noin niin kun meillä on
velvollisuus ilmoittaa teille asiasta tänään eli tuota sen takia nyt soitan."
-Siis hetkinen, aloitetaan nyt aivan alusta. Kenen puhelinta on salakuunneltu?"
-No tuota siis teidän..."
-Kenelle olet nyt soittamassa?"
-Tuota Joop Wassenaarille olen soittamassa. Sinähän olet Joop Wassenaar, eikä totta?"
-Olen kyllä Joop Wassenaar, mutta tämä ei ole minun puhelinnumeroni. Eli kenen puhelinnumeroa
on salakuunneltu?"
-No kun tässä lukee, että tämä on sinun puhelinnumerosi mutta tuota noin niin, mä annan sulle
mun esimiehen puhelinnumeron ja tuota että niin sinne voi soittaa ja kysyä lisää..."
-Odotapas. Nyt kerrot minulle ihan rauhassa, mistä on kyse. Milloin jonkun puhelinnumeroa on
salakuunneltu ja minkä takia?"
-Tuota joulukuussa 2007, odota tuota niin mulla lukee tässä ne päivänmäärät lapulla mun edessä..."
-Minkä takia tätä puhelinnumeroa silloin salakuunneltiin?"
-No se oli se on tuota tuo Ulvilan surma oli silloin vielä..."
-Kuka on sinun esimies?"
-No se on vaikka se ei ole enää tuota..."
-Kuka on sinun esimiehesi?"
-Joutsenlahti, Juha Joutsenlahti. Hän oli silloin tuota noin tutkimusjohtaja ja ja nyt tässä on hänen
numeronsa, jotta voit itse kysyä tuota kun minua tuota niin vain käskettiin ilmoittaa sinulle koska
tuota noin tuo aika meni tänään just umpeen, että piti tuota noin ilmoittaa. Se on tuota niin niin lain
mukaan, tuota..."
https://www.toandfrom.net/images/assets/jarkivoitti.pdf
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"