Irti päässyt koira hyökkäsi, lemmikki kuoli ja tyttö loukkaantui Orimattilassa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
loaded
Sofia Karppi

Re: Irti päässyt koira hyökkäsi, lemmikki kuoli ja tyttö loukkaantui Orimattilassa

Viesti Kirjoittaja loaded »

Juujaa kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 6:43 pm Ilmeisesti jonkun white trash prätkä hiiren koiria?
Jostain luin, että tuo prätkähiiri asuis Lahdessa ja oli vain käymässä Orimattilassa.
meanbastard
Alibin satunnaislukija

Re: Irti päässyt koira hyökkäsi, lemmikki kuoli ja tyttö loukkaantui Orimattilassa

Viesti Kirjoittaja meanbastard »

Luciano Viskos kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 7:18 pm
Juujaa kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 3:23 pm 3 koira nyt minkä nää samat amstaffit tappaa... Omistajaa ei kiinnosta. Pitää vapaana takapihallaan josta nää sitten karkaavat aika ajoin.
Koirillaan flexaavat kallut eivät tajua että on myös isoja, ulkoisesti nallekarhumaisia koiria jotka syövät tarvittaessa staffin välipalaksi ja paskovat seuraavana päivänä sen piikkipannan ulos.
Esimerkkinä vaikka suuri Venäjän mustaterrieri joka kehitettiin 50-luvulla CCCP-laboratoriossa ihmisen monikäyttöiseksi kaveriksi, sotakoiraksi ja miliiseille. Ihan mahtava rotu jonka kanssa voi huoletta lenkkeillä elvistelemättä tuolla sekopäisillä kaduilla. Ärsytettäessä hidas syttymään, mutta lopputuloksena dieselveturin törmäys sähköskuuttiin.
Leppoisia karvakamuja jotka vaativat koulutusta, tai pikemminkin kasvatusta. Kasvatus yhteiskuntakelpoiseksi ja varhainen sosiaalistaminen ovat niitä tärkeimpiä juttuja.

images (7).jpeg
Eivätkä tajua, että on myös ihmisiä, ketkä tappavat ihan minkä vaan eläimen , jos tarve vaatii..

Minulla oli reilu 20 vuotta sitten Karjalankarhukoiranarttu kaupungissa ja halusin sen sosiaalistaa muihin koiriin ja kävin sen kanssa sitten koirapuistossa, Se tulikin hyvin toimeen toisten koirien kanssa, paitsi yhden bullterrierin. Luultavasti tuo alkukantainen koira ei sitä kunnolla koiraksi edes tunnistanut, kun sehän olikin niin kummallisen näköinen.
No, omistaja elvisteli minulle, että hän ei vastaa siitä, että jos hänen koira tappaa minun kkk:n, kun sitä haukkuu. No vastasin, että vastaat sen verran, että mä haen autosta lapion, millä ekana tapan sun koiran ja sitten sinut.
Loppui se vittuilu!
Ja seuraavan kerran kun sen näin, niin oli niskatuki ja leuat sidottu yhteen, kun oli taas jollekin vittuillut :lol:
loaded
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja loaded »

meanbastard kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 8:59 pm Eivätkä tajua, että on myös ihmisiä, ketkä tappavat ihan minkä vaan eläimen , jos tarve vaatii..

Minulla oli reilu 20 vuotta sitten Karjalankarhukoiranarttu kaupungissa ja halusin sen sosiaalistaa muihin koiriin ja kävin sen kanssa sitten koirapuistossa, Se tulikin hyvin toimeen toisten koirien kanssa, paitsi yhden bullterrierin. Luultavasti tuo alkukantainen koira ei sitä kunnolla koiraksi edes tunnistanut, kun sehän olikin niin kummallisen näköinen.
No, omistaja elvisteli minulle, että hän ei vastaa siitä, että jos hänen koira tappaa minun kkk:n, kun sitä haukkuu. No vastasin, että vastaat sen verran, että mä haen autosta lapion, millä ekana tapan sun koiran ja sitten sinut.
Loppui se vittuilu!
Ja seuraavan kerran kun sen näin, niin oli niskatuki ja leuat sidottu yhteen, kun oli taas jollekin vittuillut :lol:
Kiitos tästä kohottavasta kirjoituksesta :P
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Hitto että nämä tietyt rodut ovat yliedustettuna näissä caseissa. On vaikeaa nähdä, miksi nämä tietyt taistelukoirarodut ovat edelleen Suomessa sallittuja. Esimerkiksi Tanskassa kiellettyjä rotuja on 13. Niihin kuuluvat muun muassa Amerikanstaffordshirenterrieri, amerikanbulldoggi, Dogo Argentino ja Kaukasianpaimenkoira.
Lain alkuperä: Vuoden 2010 lain mukaan näiden rotujen tuominen maahan, kasvattaminen ja omistaminen on kiellettyä.

Siellä on ilmeisesti ymmärretty, minkälainen porukka näitä hankkii. Koirat ovat väärissä käsissä tappavia aseita. Kun tätä kallusakkia ei voida kieltää, kielletään niiden aseet (koirat). Voisiko Suomi ottaa tästä nyt vihdoin mallia?
Lane
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Lane »

Voisko nää sit olla ne samat koirat joista useemman kerran ilmotettu Facebookissa Lahti-ryhmässä... Kaks amstaffia Kivimaalla useemman kerran ollu vapaana. Kirjoteltu että jonkun nistin. Toinen valkonen kait.
JohanPomppas
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Örtsikkä kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 11:40 am Sopimuksessa sanotaan, että pentu ei ole ns. "meidän omaisuuttamme", vaan kasvattaja on oikeutettu hakemaan koira pois missä vaiheessa vain, jos kokee sen tarpeelliseksi.

Oli pykälää jos jonkinmoista. Ei saa typistää häntää eikä korvia.
Noh, pisteet teidän koiran kasvattajalle, että edes yrittää vähän katsella minne pentunsa myy ja opastaa ostajia jne. - mutta eipä taida olla lainmukaista, että pentu ei ole ostajan omaisuutta, ellei sitten ole sijoituskoirasta kyse... :roll: Koirat kun tällä hetkellä on lain mukaan omaisuutta ja jos ostaja on maksanut myyjälle myyjän pyytämän hinnan, eipä myyjällä ole enää paljon nokan koputtamista siihen, miten se ostaja koiraa sitten kohtelee, myykö sen eteenpäin, teettääkö pentuja jne. sen enempää, kuin voisi määritellä mitään esim. autostakaan, minkä myy - eli lain mukaan ei kaiketi ole olemassakaan mitään "etuosto-oikeuksia" takaisin ja varsinkaan että "haen takaisin, jos..."

Mitä tulee korvien ja häntien typistämiseen, ne olleet suomen lain mukaan kiellettyjä jo varmaan ysäriltä lähtien... Ja noiden xl-bullyjen kohdallaki kannattaa olla tosi tarkkana nykypäivänä, jos semmoisesta haaveilee. Niihin on alettu lirautella mukaan game -linjaa ja nepä kai olleetkin ulkomailla aika isossa osassa tapauksissa, kun käyneet ihmisten kimppuun ja hengen menetyksiäkin tullut.
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

^
Sen verran on elämä kasvattanut että faktana voin sanoa että jotain pentutehtailijaa ei pätkääkään kiinnosta että mitä sen pennun elämä on jatkossa. Raha tätä maailmaa pyörittää ja mammona on jumala. Vittu ketään ei hyvää hyvyyttään tehtailee taistelukoiran pentuja maailmaan jos ei ole taloudellista motiiivia.
Mansen Miäs
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Mansen Miäs »

loaded kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 9:07 pm

Loppui se vittuilu!
Mullaki oli aikanaan Karjalankoira, tosin uros, ei toki ihan täysin puhdas, mutta puhtaaksi moni luuli. Iso kokonen oikein kunnon jytky, jonka otin edellisen omistajan pitovaikeuksien vuoksi. Koira oli hiveven tuttu ennestään kuten edellinen omistajakin. Koira oli menossa piikille kun sanoin että voisin kokeilla pärjäämistä sen kanssa. Kokeilu oli sellasta että säännöllinen ruoka,ulkoilua ja sellasta. Koira haukku joo jonkin verran, mutta näitä pitovaikeuksia aina ihmettelin. Ihmisille aina kiltti, mutta toisten uroskoirien kanssa ei tullut juttuun. Nartun ja pennun kanssa ihan miten vaan ja väistikin. Hivenen riistaviettiä huomasin tuossa kyllä, mutta metsästyskäytössä ei koskaan ollut. Toisaalta tekisi mieli ottaa koira, ja mulla koira saa olla koiran kokonen, eli ei sentään oravien takia tarvi syliin turvaan ottaa. Vaikka tykkäsin karhukoirasta ja oli komeakin, niin olisi aika väärin ottaa metsästystarkotukseen jalostettua koiraa "oloneuvokseksi". Koiralla oli tosiaan jokunen vuosi ikää, mutta oli kyllä hieno ulkoilukaveri kaikkiaan.

Mulla ei ole ikinä menny ymmärrykseen miksi koiran täytyy olla "taistelukoira". Toimivan ja yhteiskuntakelponen tuostakin tulee, jos omistajalla on muutaki päässä ku sahajauhoja. Noin muuten mikä on tarkotus koiralla jota on käytetty koiratappeluihin.
Mikromuovi
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Mikromuovi »

oh my kirjoitti: La Joulu 20, 2025 4:08 pm Amstaffit monttuun ilman välivaiheita.Noin vajakilla omistajalla ei pidä olla koiria.
Ehdottomasti ja lisäksi pitit, xl bullyt ja muut sekopää taistelukoirat. Ne on niin nähty ympäri maailmaa mitä ne saa aikaan. Mutta ei, Suomessa vaahdotaan vain susista.
Mikromuovi
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Mikromuovi »

*Poistettu lainaustorni*tm

Joo no oli teidän myyjä sitten kuinka ihana tahansa niin olen asunut samassa rapussa sekä amstaffin että xl bullyn kanssa ja molemmat samaa aggressiivista paskaa ja taluttajat ihan aivokuolleita ameeboja. Viimeksi laitoin valitusta poliisille, isännöitsijälle kun idiootti omistaja päästi paskarakkinsa rähisemään minulle rapussa. Amstaffi purikin ihmistä rappukäytävässä.

Sen lisäksi olen nähnyt pittityyppisen sammuneilla nisteillä Espoossa.

Suomessa on kuollut vain 17 ihmistä mutta pitkin maailmaa ihmisiä kuolee ja vammautuu paljon enemmän.

Näistä kannattaa aina tehdä ilmoitusta eteenpäin kun näkee ne rähisemässä, puremassa tai juoksemassa vapaana.

https://www.facebook.com/groups/459740507526003
PapaRazzi
Susikoski

Viesti Kirjoittaja PapaRazzi »

Koiravero takaisin min.500eur/ koira. Verosta vapautus palvelu-, opas- ja huumekoiriille. Luultavasti karsisi koirastaan huoltapitämättömien ja vastuuttomien koiranpitoa.
Mansen Miäs
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Mansen Miäs »

Itse koiria ja koirarotuja ei kannata syyttää. Ihminen on ihan itse nämä jalostanut ja ihminen itse näitä rotuja ottaa. Ihminen on ihan itse se, jonka näistä pitääkin olla vastuussa. Mua ainkaki vituttaa ne limapäät jotka tämmösiä koiria ottaa, ja niitä koiria käy sääliksi.
Donald McRonald
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Donald McRonald »

Nuo koirarodut häviävät ihan itsestään kun ne kaikki laitetaan monttuun heti tavattaessa, eikä kallut enää tohdi menettämisen pelossa hankkia uusia. Pentutehtailijat lakkaavat silloin tehtailemasta sellaisia, joita ei saa myydyksi.

Paras tietysti olisi jos ne kallut itsessään saisi monttuun. Mutta kun se ei tietenkään ole mahdollista, niin toiseksi paras vaihtoehto on ne kallujen rakit.
Transventtiili
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 1:53 pm Nuo koirarodut häviävät ihan itsestään kun ne kaikki laitetaan monttuun heti tavattaessa, eikä kallut enää tohdi menettämisen pelossa hankkia uusia. Pentutehtailijat lakkaavat silloin tehtailemasta sellaisia, joita ei saa myydyksi.

Paras tietysti olisi jos ne kallut itsessään saisi monttuun. Mutta kun se ei tietenkään ole mahdollista, niin toiseksi paras vaihtoehto on ne kallujen rakit.
Oli taas niin typerä kommentti että voi jeesus sentään. Näitä voimakoiria on kyllä varmasti paljon enemmän ihan tavallisilla ihmisillä kuin kalluilla. Mä oon itse tatuoitu ja mulla amstaffimix mutta mä olen ihan normaali työssäkäyvä ihminen enkä mikään kallu. En pidä koiraani vapaana ja osaan muutenkin käyttää esim tuota talutushihnaa. Kaiken maailman hienohelmat tuolla yrittää omia koiriaan syöttää mun koiralle kun heillä ei oo mitään käsitystä miten esim flexiä käytetään. Ei oo sormilla laskettavissa ne kerran kun on joku koira päästetty säntäämään mun koiran naamalle. Ja AINA ku ohitetaan koirakko, niin pidän omani penkan puolella ja ihan vieressä. Eli jos jotain sattuu, niin se on sen toisen vika. Onneksi mun koiralla on myös hyvät hermot.
Juujaa
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Juujaa »

Transventtiili kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 4:18 pm
Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 1:53 pm Nuo koirarodut häviävät ihan itsestään kun ne kaikki laitetaan monttuun heti tavattaessa, eikä kallut enää tohdi menettämisen pelossa hankkia uusia. Pentutehtailijat lakkaavat silloin tehtailemasta sellaisia, joita ei saa myydyksi.

Oli taas niin typerä kommentti että voi jeesus sentään. Näitä voimakoiria on kyllä varmasti paljon enemmän ihan tavallisilla ihmisillä kuin kalluilla. Mä oon itse tatuoitu ja mulla amstaffimix mutta mä olen ihan normaali työssäkäyvä ihminen enkä mikään kallu. En pidä koiraani vapaana ja osaan muutenkin käyttää esim tuota talutushihnaa. Kaiken maailman hienohelmat tuolla yrittää omia koiriaan syöttää mun koiralle kun heillä ei oo mitään käsitystä miten esim flexiä käytetään. Ei oo sormilla laskettavissa ne kerran kun on joku koira päästetty säntäämään mun koiran naamalle. Ja AINA ku ohitetaan koirakko, niin pidän omani penkan puolella ja ihan vieressä. Eli jos jotain sattuu, niin se on sen toisen vika. Onneksi mun koiralla on myös hyvät hermot.

Niin kerrotko vielä miksi päädyit koirarotuun jolla ei ole mitään käyttöä?
Vastaa Viestiin