Mitenkä niin ei ole käyttöä? Ihan lenkkiseuraksi ja kaveriksi hänet hommasin ja oikein hyvin on molemmissa tehtävissä toiminut. Eli on käyttöä. Ja päädyin häneen koska hän näytti just mun koiralta, ei niinkään ulkonäöllisesti vaan hänen hölmöhkö luonne ja käytös.Juujaa kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 4:41 pmTransventtiili kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 4:18 pmOli taas niin typerä kommentti että voi jeesus sentään. Näitä voimakoiria on kyllä varmasti paljon enemmän ihan tavallisilla ihmisillä kuin kalluilla. Mä oon itse tatuoitu ja mulla amstaffimix mutta mä olen ihan normaali työssäkäyvä ihminen enkä mikään kallu. En pidä koiraani vapaana ja osaan muutenkin käyttää esim tuota talutushihnaa. Kaiken maailman hienohelmat tuolla yrittää omia koiriaan syöttää mun koiralle kun heillä ei oo mitään käsitystä miten esim flexiä käytetään. Ei oo sormilla laskettavissa ne kerran kun on joku koira päästetty säntäämään mun koiran naamalle. Ja AINA ku ohitetaan koirakko, niin pidän omani penkan puolella ja ihan vieressä. Eli jos jotain sattuu, niin se on sen toisen vika. Onneksi mun koiralla on myös hyvät hermot.Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 1:53 pm Nuo koirarodut häviävät ihan itsestään kun ne kaikki laitetaan monttuun heti tavattaessa, eikä kallut enää tohdi menettämisen pelossa hankkia uusia. Pentutehtailijat lakkaavat silloin tehtailemasta sellaisia, joita ei saa myydyksi.
Paras tietysti olisi jos ne kallut itsessään saisi monttuun. Mutta kun se ei tietenkään ole mahdollista, niin toiseksi paras vaihtoehto on ne kallujen rakit.
Niin kerrotko vielä miksi päädyit koirarotuun jolla ei ole mitään käyttöä?
Irti päässyt koira hyökkäsi, lemmikki kuoli ja tyttö loukkaantui Orimattilassa
-
Transventtiili
- Remington Steele
Re: Irti päässyt koira hyökkäsi, lemmikki kuoli ja tyttö loukkaantui Orimattilassa
- Donald McRonald
- Christopher Lorenzo
Re: Irti päässyt koira hyökkäsi, lemmikki kuoli ja tyttö loukkaantui Orimattilassa
Sellaset voimafantasiat siellä.Transventtiili kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 4:18 pmOli taas niin typerä kommentti että voi jeesus sentään. Näitä voimakoiria on kyllä varmasti paljon enemmän ihan tavallisilla ihmisillä kuin kalluilla. Mä oon itse tatuoitu ja mulla amstaffimix mutta mä olen ihan normaali työssäkäyvä ihminen enkä mikään kallu. En pidä koiraani vapaana ja osaan muutenkin käyttää esim tuota talutushihnaa. Kaiken maailman hienohelmat tuolla yrittää omia koiriaan syöttää mun koiralle kun heillä ei oo mitään käsitystä miten esim flexiä käytetään. Ei oo sormilla laskettavissa ne kerran kun on joku koira päästetty säntäämään mun koiran naamalle. Ja AINA ku ohitetaan koirakko, niin pidän omani penkan puolella ja ihan vieressä. Eli jos jotain sattuu, niin se on sen toisen vika. Onneksi mun koiralla on myös hyvät hermot.Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 1:53 pm Nuo koirarodut häviävät ihan itsestään kun ne kaikki laitetaan monttuun heti tavattaessa, eikä kallut enää tohdi menettämisen pelossa hankkia uusia. Pentutehtailijat lakkaavat silloin tehtailemasta sellaisia, joita ei saa myydyksi.
Paras tietysti olisi jos ne kallut itsessään saisi monttuun. Mutta kun se ei tietenkään ole mahdollista, niin toiseksi paras vaihtoehto on ne kallujen rakit.
T: Tatuoitu pikkukoiran omistaja, jonka miehisyydelle ei tee yhtään tiukkaa ulkoiluttaa moista "fifiä".
-
Transventtiili
- Remington Steele
Mitkä voimafantasiat? Ihan totta oli joka sana. Eikä ole myöskään mitään ongelmia miehisyyden puolesta ulkoiluttaa pientä koiraa. Ja jos osaat lukea, niin en puhunut pikkukoirista enkä fifeistä. Puhuin ihmisistä kellä ei ole hajuakaan miten koirien kanssa kuuluu tuolla lenkillä toimia.Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 5:08 pmSellaset voimafantasiat siellä.Transventtiili kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 4:18 pmOli taas niin typerä kommentti että voi jeesus sentään. Näitä voimakoiria on kyllä varmasti paljon enemmän ihan tavallisilla ihmisillä kuin kalluilla. Mä oon itse tatuoitu ja mulla amstaffimix mutta mä olen ihan normaali työssäkäyvä ihminen enkä mikään kallu. En pidä koiraani vapaana ja osaan muutenkin käyttää esim tuota talutushihnaa. Kaiken maailman hienohelmat tuolla yrittää omia koiriaan syöttää mun koiralle kun heillä ei oo mitään käsitystä miten esim flexiä käytetään. Ei oo sormilla laskettavissa ne kerran kun on joku koira päästetty säntäämään mun koiran naamalle. Ja AINA ku ohitetaan koirakko, niin pidän omani penkan puolella ja ihan vieressä. Eli jos jotain sattuu, niin se on sen toisen vika. Onneksi mun koiralla on myös hyvät hermot.Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 1:53 pm Nuo koirarodut häviävät ihan itsestään kun ne kaikki laitetaan monttuun heti tavattaessa, eikä kallut enää tohdi menettämisen pelossa hankkia uusia. Pentutehtailijat lakkaavat silloin tehtailemasta sellaisia, joita ei saa myydyksi.
T: Tatuoitu pikkukoiran omistaja, jonka miehisyydelle ei tee yhtään tiukkaa ulkoiluttaa moista "fifiä".
-
perusporilaine
- Neuvoja-Jack
Näistähän ei onneksi saa mitään tuomioita, että heti vain suorilta paskarakit kylmäksi, ja omistajasta kuitenkin saa, niin kannattaa hakata vain paskarakkia. Toki jos koiran omistajakallu paikalla ja tekee vääriä liikkeitä, niin täytyyhän siinä sitten sekin hätävarjeluna kouluttaa 
Puheenjohtaja kirjoitti:Ma Touko 04, 2026 5:36 am Seli seli. Matut vittuun. Joka maasta.
Noi mixit, kuten jonkun amstaffimix.Se ei ole mitään muuta kuin pentutehtailun tukemista, jota myös narkit harrastaa kovasti .Nykykoirille kun noita vahinkoja ei juuri satu kuten silloin kun piskit juoksivat pitkin kyliä vapaina, lisäksi nykyään saa koiralle aborttipiikin. Henk koht vituttaa noiden sekoitusten omistajien kyvyttömyys ajatella asiaa yhtään pidemmälle. Pitit,ja kaikki mixit kuten bullyt ja muut sekakalaiset pitäisi kieltää kokonaan.
-
Transventtiili
- Remington Steele
Jos mun koiraan tuolla viittaat, niin hän on rescuekoira. Ihan koko taustaa ei tiedä kukaan, niin on toki mahdollista että on pentutehtailun tulos mutta todennäköisimmin ihan vaan katukoirien kohtaamisen tulos. Nuorena on leikattu joten ei ole tuottanut yhtään pentuja tähän maailmaan. Mitä asiaa minä nyt olen kyvytön ajattelemaan yhtään pidemmälle kun mulla tällainen koira on? Eli siis sun mielestä kaikki sekarotuiset pitäisi kieltää?oh my kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 9:57 pm Noi mixit, kuten jonkun amstaffimix.Se ei ole mitään muuta kuin pentutehtailun tukemista, jota myös narkit harrastaa kovasti .Nykykoirille kun noita vahinkoja ei juuri satu kuten silloin kun piskit juoksivat pitkin kyliä vapaina, lisäksi nykyään saa koiralle aborttipiikin. Henk koht vituttaa noiden sekoitusten omistajien kyvyttömyys ajatella asiaa yhtään pidemmälle. Pitit,ja kaikki mixit kuten bullyt ja muut sekakalaiset pitäisi kieltää kokonaan.
Transventtiili kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 10:06 pmJos mun koiraan tuolla viittaat, niin hän on rescuekoira. Ihan koko taustaa ei tiedä kukaan, niin on toki mahdollista että on pentutehtailun tulos mutta todennäköisimmin ihan vaan katukoirien kohtaamisen tulos. Nuorena on leikattu joten ei ole tuottanut yhtään pentuja tähän maailmaan. Mitä asiaa minä nyt olen kyvytön ajattelemaan yhtään pidemmälle kun mulla tällainen koira on? Eli siis sun mielestä kaikki sekarotuiset pitäisi kieltää?oh my kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 9:57 pm Noi mixit, kuten jonkun amstaffimix.Se ei ole mitään muuta kuin pentutehtailun tukemista, jota myös narkit harrastaa kovasti .Nykykoirille kun noita vahinkoja ei juuri satu kuten silloin kun piskit juoksivat pitkin kyliä vapaina, lisäksi nykyään saa koiralle aborttipiikin. Henk koht vituttaa noiden sekoitusten omistajien kyvyttömyys ajatella asiaa yhtään pidemmälle. Pitit,ja kaikki mixit kuten bullyt ja muut sekakalaiset pitäisi kieltää kokonaan.
Ei kaikki sekarotuiset vaan nämä ihmisille potentiaalisesti vaaralliset paskarodut
-
Transventtiili
- Remington Steele
Suurin osa koirista voi olla potentiaalisesti ihmisille vaarallisia. Mitkä paskarodut, puhuttiin sekarotuisista jolloin siellä on vaikka mitä joukossa mahdollisesti? Yllättäen täällä ei saa mitään keskustelua, vaan yhden virkkeen öyhötyksiä vastaukseksi, osalta ei sitäkään.Juujaa kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 9:18 amTransventtiili kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 10:06 pmJos mun koiraan tuolla viittaat, niin hän on rescuekoira. Ihan koko taustaa ei tiedä kukaan, niin on toki mahdollista että on pentutehtailun tulos mutta todennäköisimmin ihan vaan katukoirien kohtaamisen tulos. Nuorena on leikattu joten ei ole tuottanut yhtään pentuja tähän maailmaan. Mitä asiaa minä nyt olen kyvytön ajattelemaan yhtään pidemmälle kun mulla tällainen koira on? Eli siis sun mielestä kaikki sekarotuiset pitäisi kieltää?oh my kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 9:57 pm Noi mixit, kuten jonkun amstaffimix.Se ei ole mitään muuta kuin pentutehtailun tukemista, jota myös narkit harrastaa kovasti .Nykykoirille kun noita vahinkoja ei juuri satu kuten silloin kun piskit juoksivat pitkin kyliä vapaina, lisäksi nykyään saa koiralle aborttipiikin. Henk koht vituttaa noiden sekoitusten omistajien kyvyttömyys ajatella asiaa yhtään pidemmälle. Pitit,ja kaikki mixit kuten bullyt ja muut sekakalaiset pitäisi kieltää kokonaan.
Ei kaikki sekarotuiset vaan nämä ihmisille potentiaalisesti vaaralliset paskarodut
Lisätään vielä kun sanoit siitä että koira jolla ei ole käyttöä. Kerroin käyttöä olevan juurikin siihen mihin koiran halusinkin. Mitä käyttöä sillä pitäisi olla? Luuletko sä että jokainen rotukoira tuolla on käytössä just siihen tehtävään mihin ne on jalostettu? Kuten nyt vaikka mäyrikset metsästykseen. Osa varmasti metsästää mutta suurin osa ei.
- Donald McRonald
- Christopher Lorenzo
Miksi sitten pitää väkisin hommata sellanen rakki että aina saa pitää tiukassa lieassa jottei se tapa toisia koiria? Kyllä se paskarakilta haiskahtaa semmonen.
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Miksi ylipäätään pitää olla joku lemmikkieläin? Paikataanko sillä jotain kykenemättömyyttä riittävään määrään sosiaalisia suhteita muihin ihmisiin? Ymmärrän vielä, että lapsiperheissä lapsia varten, mutta että aikuisilla...
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Just näin. Mä en pidä amstaffeja mitenkään lähtökohtaisesti pahoina, vaan oikeissa ja osaavissa käsissä ne on ihan yhtä järkeviä kuin muutkin koirat. Ongelma sit nimenomaan on ne, jotka ottaa moisen egonsa jatkeeksi. Voisin sanoa, että mulla on melkoisesti kokemusta koiraharrastuksista, joissa oon nähnyt hyvinkin mahtavia ja säyseitä amstaffeja ja esim. cane corsoja. Ja melkoisen paljon erittäin huonosti käyttäytyviä pikkukoiria.Transventtiili kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 4:18 pmOli taas niin typerä kommentti että voi jeesus sentään. Näitä voimakoiria on kyllä varmasti paljon enemmän ihan tavallisilla ihmisillä kuin kalluilla. Mä oon itse tatuoitu ja mulla amstaffimix mutta mä olen ihan normaali työssäkäyvä ihminen enkä mikään kallu. En pidä koiraani vapaana ja osaan muutenkin käyttää esim tuota talutushihnaa. Kaiken maailman hienohelmat tuolla yrittää omia koiriaan syöttää mun koiralle kun heillä ei oo mitään käsitystä miten esim flexiä käytetään. Ei oo sormilla laskettavissa ne kerran kun on joku koira päästetty säntäämään mun koiran naamalle. Ja AINA ku ohitetaan koirakko, niin pidän omani penkan puolella ja ihan vieressä. Eli jos jotain sattuu, niin se on sen toisen vika. Onneksi mun koiralla on myös hyvät hermot.Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 1:53 pm Nuo koirarodut häviävät ihan itsestään kun ne kaikki laitetaan monttuun heti tavattaessa, eikä kallut enää tohdi menettämisen pelossa hankkia uusia. Pentutehtailijat lakkaavat silloin tehtailemasta sellaisia, joita ei saa myydyksi.
Lähistöllämme asuu nisti, jolla on joku bull-tyyppinen koira, en osaa tarkemmin määritellä. Lenkillä kulkee flexissä, josta tyyppi sit roikottaa sitä, kun on ohitustilanne. Oon jo päättänyt, että jatkossa, jos tulee vastaan, mä käännyn omien koirieni kanssa ympäri.
Summa summarum: ei koira itsessään ole paha, vaikka toiset tietty jalostettu eri hommiin. Se, miten se kasvatetaan tai ei kasvateta, on se, mikä valitettavasti sit näkyy ja saa pahimmillaan vihaa aikaan.
-
Transventtiili
- Remington Steele
Jos tämä oli mulle, niin ei taas yllätä tuollainen vastaus. Sanoinko että pidän tiukassa ja sanoinko että tappaa jonkun? Molempiin ei. Sanoin että pidän lähellä kun kohdataan muita, koska se on ainoa miten voin muiden virheitä minimoida. Jokainen koira rodusta riippumatta voi reagoida kun tuntematon koira päästetään ihan randomillla naaman eteen. Jos et osaa keskustella muuten kuin paskarakkiöyhötyksellä, niin tämä oli viimeinen vastaus sulle.Donald McRonald kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 10:36 am Miksi sitten pitää väkisin hommata sellanen rakki että aina saa pitää tiukassa lieassa jottei se tapa toisia koiria? Kyllä se paskarakilta haiskahtaa semmonen.
-
Transventtiili
- Remington Steele
Ihmettelet että aikuisilla on koiria? On sulla kanssa ihmetykset. Mä en halua pitää monia sosiaalisia suhteita ihmisiin vaikka kyllä kykenen. Koira on paljon parempi kaveri kuin ihminen.Keplotteleva konna kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 10:53 am Miksi ylipäätään pitää olla joku lemmikkieläin? Paikataanko sillä jotain kykenemättömyyttä riittävään määrään sosiaalisia suhteita muihin ihmisiin? Ymmärrän vielä, että lapsiperheissä lapsia varten, mutta että aikuisilla...
-
Transventtiili
- Remington Steele
Kiitos ainoasta asiallisesta vastauksesta. Mä en edes tiedä mitä kaikkea tämä sisältää, aion kyllä tehdä dna testin ihan mielenkiinnosta. Luultavasti on jotain isompaakin kuin amstaffi, ehkä just corsoa mutta tosiaan mitään varmaa ei ole.Cornelia kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:20 amJust näin. Mä en pidä amstaffeja mitenkään lähtökohtaisesti pahoina, vaan oikeissa ja osaavissa käsissä ne on ihan yhtä järkeviä kuin muutkin koirat. Ongelma sit nimenomaan on ne, jotka ottaa moisen egonsa jatkeeksi. Voisin sanoa, että mulla on melkoisesti kokemusta koiraharrastuksista, joissa oon nähnyt hyvinkin mahtavia ja säyseitä amstaffeja ja esim. cane corsoja. Ja melkoisen paljon erittäin huonosti käyttäytyviä pikkukoiria.Transventtiili kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 4:18 pmOli taas niin typerä kommentti että voi jeesus sentään. Näitä voimakoiria on kyllä varmasti paljon enemmän ihan tavallisilla ihmisillä kuin kalluilla. Mä oon itse tatuoitu ja mulla amstaffimix mutta mä olen ihan normaali työssäkäyvä ihminen enkä mikään kallu. En pidä koiraani vapaana ja osaan muutenkin käyttää esim tuota talutushihnaa. Kaiken maailman hienohelmat tuolla yrittää omia koiriaan syöttää mun koiralle kun heillä ei oo mitään käsitystä miten esim flexiä käytetään. Ei oo sormilla laskettavissa ne kerran kun on joku koira päästetty säntäämään mun koiran naamalle. Ja AINA ku ohitetaan koirakko, niin pidän omani penkan puolella ja ihan vieressä. Eli jos jotain sattuu, niin se on sen toisen vika. Onneksi mun koiralla on myös hyvät hermot.Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 1:53 pm Nuo koirarodut häviävät ihan itsestään kun ne kaikki laitetaan monttuun heti tavattaessa, eikä kallut enää tohdi menettämisen pelossa hankkia uusia. Pentutehtailijat lakkaavat silloin tehtailemasta sellaisia, joita ei saa myydyksi.
Lähistöllämme asuu nisti, jolla on joku bull-tyyppinen koira, en osaa tarkemmin määritellä. Lenkillä kulkee flexissä, josta tyyppi sit roikottaa sitä, kun on ohitustilanne. Oon jo päättänyt, että jatkossa, jos tulee vastaan, mä käännyn omien koirieni kanssa ympäri.
Summa summarum: ei koira itsessään ole paha, vaikka toiset tietty jalostettu eri hommiin. Se, miten se kasvatetaan tai ei kasvateta, on se, mikä valitettavasti sit näkyy ja saa pahimmillaan vihaa aikaan.
Juurikin näin että koiria on hyvin ja huonosti käyttäytyviä ihan kokoon katsomatta ja myöskin omistajaan katsomatta.
-
Mikromuovi
- Alibin satunnaislukija
Niitä oikeita ja osaavia käsiä kun ei vaan juurikaan ole
. Ainakaan niitä jotka ottaisi tuollaisen koiran. Ne osaavat kouluttajat kouluttaa ihan muita rotuja tähtäimenään ihan muut asiat kuin pullistella lähikaduilla ruman lihaskimpun kanssa.
Taistelukoiria paljolti taluttaa ihan nistit, rikolliset tai egonjatkeena pitävät (joilla yleensä olematon sympatia/ vastuunkanto) tai sitten bleiseritypyt jotka kuvittelee rakastavansa sen koiran ihkuksi. Koiratyyppi joka usein on lähtökohtaisesti koira- aggressiivinen ja käyttää leukojaan tappaakseen toinen koira ja välillä myös ihmisiä. Toki niissäkin näkee välillä videoissa arkoja paskoja mutta liikaa on niitä jotka kylvää tuhoa. Joten suosittelen kaikkia eliminoimaan taistelukoira sen hyökätessä ihan parhaaksi katsomallaan tavalla.
Se ikuinen jauhanta että ne ovat normaali koiria on sama kuin pitäisit irti suomenajokoiraa taajamassa ja ihmettelisit että se juoksentelee kilsojen päässä eikä tottele kun se ajaa cityjänistä koska se on siihen jalostettu.
Ja haluaisin faktaa tiskiin siitä että sillä naisen tappaneella bullmastiffilla oli aivokasvain. En ole ikinä nähnyt yhtään uutista aivokasvaimesta.
Taistelukoiria paljolti taluttaa ihan nistit, rikolliset tai egonjatkeena pitävät (joilla yleensä olematon sympatia/ vastuunkanto) tai sitten bleiseritypyt jotka kuvittelee rakastavansa sen koiran ihkuksi. Koiratyyppi joka usein on lähtökohtaisesti koira- aggressiivinen ja käyttää leukojaan tappaakseen toinen koira ja välillä myös ihmisiä. Toki niissäkin näkee välillä videoissa arkoja paskoja mutta liikaa on niitä jotka kylvää tuhoa. Joten suosittelen kaikkia eliminoimaan taistelukoira sen hyökätessä ihan parhaaksi katsomallaan tavalla.
Se ikuinen jauhanta että ne ovat normaali koiria on sama kuin pitäisit irti suomenajokoiraa taajamassa ja ihmettelisit että se juoksentelee kilsojen päässä eikä tottele kun se ajaa cityjänistä koska se on siihen jalostettu.
Ja haluaisin faktaa tiskiin siitä että sillä naisen tappaneella bullmastiffilla oli aivokasvain. En ole ikinä nähnyt yhtään uutista aivokasvaimesta.
Viimeksi muokannut Mikromuovi, Ti Joulu 23, 2025 11:55 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.