Irti päässyt koira hyökkäsi, lemmikki kuoli ja tyttö loukkaantui Orimattilassa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Re: Irti päässyt koira hyökkäsi, lemmikki kuoli ja tyttö loukkaantui Orimattilassa

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:33 am
Keplotteleva konna kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 10:53 am Miksi ylipäätään pitää olla joku lemmikkieläin? Paikataanko sillä jotain kykenemättömyyttä riittävään määrään sosiaalisia suhteita muihin ihmisiin? Ymmärrän vielä, että lapsiperheissä lapsia varten, mutta että aikuisilla...
Ihmettelet että aikuisilla on koiria? On sulla kanssa ihmetykset. Mä en halua pitää monia sosiaalisia suhteita ihmisiin vaikka kyllä kykenen. Koira on paljon parempi kaveri kuin ihminen.
En mitään ihmettele ja itse asiassa vain vahvistit tuota käsitystäni.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Transventtiili
Remington Steele

Re: Irti päässyt koira hyökkäsi, lemmikki kuoli ja tyttö loukkaantui Orimattilassa

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

Keplotteleva konna kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:54 am
Keplotteleva konna kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 10:53 am Miksi ylipäätään pitää olla joku lemmikkieläin? Paikataanko sillä jotain kykenemättömyyttä riittävään määrään sosiaalisia suhteita muihin ihmisiin? Ymmärrän vielä, että lapsiperheissä lapsia varten, mutta että aikuisilla...
Ihmettelet että aikuisilla on koiria? On sulla kanssa ihmetykset. Mä en halua pitää monia sosiaalisia suhteita ihmisiin vaikka kyllä kykenen. Koira on paljon parempi kaveri kuin ihminen.
Kummallisia johtopäätöksiä teet. Mulla on kavereita jopa liikaa vaikka niitä ei kovin monia olekaan. Ja samoin oli aikana jolloin mulla ei ollut koiraa. Joten sinä olet yksinkertaisesti väärässä. Mä en halua monia sosiaalisia suhteita ja se on ihan eri asia kuin että en pystyisi siihen.
lonesjucca
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

Koira on kai ihmisen paras ystävä? Papukaija voisi olla toinen. Jos on koira ja papukaija niin mihin ihmisiä tarvitsee? Toki moni ihminen on yksinäinen ja haluaisi kaataa sitä sosiaalista oksennustaan muille siinä ryyppäämisen ohella, mutta lemmikki on paljon terveempi valinta.
lonesjucca
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 5:08 pm Sellaset voimafantasiat siellä.
T: Tatuoitu pikkukoiran omistaja, jonka miehisyydelle ei tee yhtään tiukkaa ulkoiluttaa moista "fifiä".
Eiköhän vika ole jossain ihan muualla kuin koirissa, jos kokee tarvitsevansa ison koiran vierelleen. Samahan se muillakin kalluilla. Pelottaa ja jännittää ihan kaikki niin pitää ottaa suojeluskoiria turvaksi, jotka ovat sitten muille vaaraksi, kun pää on paskottu vuosikausia jatkuvalla päihteilyllä.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

lonesjucca kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 1:22 pm
Koira on kai ihmisen paras ystävä? Papukaija voisi olla toinen. Jos on koira ja papukaija niin mihin ihmisiä tarvitsee? Toki moni ihminen on yksinäinen ja haluaisi kaataa sitä sosiaalista oksennustaan muille siinä ryyppäämisen ohella, mutta lemmikki on paljon terveempi valinta.
Jep.!!
Ja sitten se pirun papukaija fleksaa vieraille kaikki, mitä sille on kännissä tullut avauduttua. :D
X X X X X
Keplotteleva konna
Perry Mason

Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 12:49 pm

Kummallisia johtopäätöksiä teet. Mulla on kavereita jopa liikaa vaikka niitä ei kovin monia olekaan. Ja samoin oli aikana jolloin mulla ei ollut koiraa. Joten sinä olet yksinkertaisesti väärässä. Mä en halua monia sosiaalisia suhteita ja se on ihan eri asia kuin että en pystyisi siihen.
Mutta mihin sitä koiraa tarvitsee.
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Keplotteleva konna
Perry Mason

lonesjucca kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 1:22 pm

Jos vaihtoehdot ovat ryyppääminen tai papukaija, niin on varmaan parempikin ettei pyöri ihmisten seurassa.
Transventtiili
Remington Steele

Keplotteleva konna kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 5:03 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 12:49 pm
Mutta mihin sitä koiraa tarvitsee.
Tuolla mä sen olen jo kertonut miksi olen koiran ottanut. Lenkkiseuraksi ja kaveriksi. En todellakaan lähtisi ulos kävelemään ellei mulla olisi koiraa ja haluan käydä ulkona kävelemässä.
Siirimaria
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Siirimaria »

Jos mikä tahansa koira toistuvasti hyökkää muiden kimppuun, tulee yhteiskunnan reagoida nopeammin. Kerran voi sattua ja tapahtua, mutta jos toistuu, niin koiralta henki pois ja omistajalle ensimmäisestä kerrasta pieni sakko. Ja toisesta kerrasta suuri sakko. Ja kolmannesta kerrasta ikuinen eläintenpitokielto ja ehdollista vankeutta. Ja noista kaikista kerroista korvaus kärsimyksestä uhrille.
Nkiy
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Nkiy »

Mikromuovi kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:54 am Ja haluaisin faktaa tiskiin siitä että sillä naisen tappaneella bullmastiffilla oli aivokasvain. En ole ikinä nähnyt yhtään uutista aivokasvaimesta.
Selailin vanhoja uutisia, olin väärässä muistini kanssa. Paljon silloin asiaa vatvottiin ja koira avattiin.
"Tampereella naisen surmannut bullmastiffikoira näyttäisi olleen terve. Patologisissa tutkimuksissa ei löytynyt minkäänlaisia viitteitä sairaudesta. Aiemmin on epäilty, että turman syynä oli koiran kiihtymystila." Lähde: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tam ... ve/1968606

Koira oli jo aiemmin hyökkäillyt mm. lapsen kimppuun.

"Tampereen käräjäoikeus on antanut ratkaisunsa tapauksessa, jossa Bullmastiffi raateli omistajansa avopuolison kuoliaaksi viime kesänä. Koiran tiedettiin olevan aggressiivinen, sillä se oli hyökännyt lapsen kimppuun juuri ennen tragediaa. Syyttäjän näkemyksen mukaan omistaja syyllistyi vaaran aiheuttamiseen antaessaan kumppaninsa ulkoiluttaa arvaamatonta eläintä."

Oikeus kuitenkin hylkäsi syytteen vaaran aiheuttamisesta. Perusteena oli se, ettei omistajan toiminta täyttänyt törkeän huolimattomuuden kriteerejä, sillä hän oli yrittänyt ehkäistä vahinkoja varustamalla koiran kuonokopalla, joka ei kuitenkaan pysynyt paikallaan hyökkäyshetkellä
." Lähde: https://yle.fi/a/3-5117392
JohanPomppas
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Kysymykseen, mitä jotkut / joku kyselee "mihin koiraa tarvitsee", voi vastata, mihin ylipäänsä lähes yhtään mitään elämässään tarvitsee... Ihmiset nyt omistaa jos jonkunlaista. Monilla on auto, vaikkeivat sitä periaatteessa tarvitse, koska kaikki on kävelymatkan päässä, tai voisi vaikka mennä pyörällä. Monilla on auton lisäksi moottoripyörää ja jos jotakin härveliä, vaikkei tarvi niitä mihinkään. Monilla on kissa... Mihin sitäkään tarvitsee? Mihin tarvitsee vaikkapa omia lapsia? Omien paskojen geenien levittämiseen jälkipolvien haitaksi - sehän se totuus on. Suurin osa ihmisistä hommaa itselleen jos jotakin vain siksi, että sattuu tykkäämään siitä.

Mielestäni koirat, kissat, hevoset, lehmät jne. on paljon parempaa seuraa, kuin ihmiset. Ihmiset on rasittavia tyhjäpäitä, joiden paskanläyhäntää kukaan jaksa kuunnella enempäänsä. Luen toki itsenikin tuohon rasittavien paskanläyhääjien joukkoon. :mrgreen:

Ja mitä tulee koirarotuihin... Moni pitää söpöinä pikku-fifeinä esim. mäykkyjä ja monia pikkuterriereitä. Ne ovat lähinnä seurakoiran virkaa toimittamassa. Nehän on kuitenkin jalostettu tappamaan. Useilla niistä on kokoonsa nähden valtavat hampaat ja voimat leuoissa. Mäykyt on metsästyskoiria, ja niiden tulee kyetä tappelemaan mäyrän kanssa luolassa, ja se mäyrä muuten pistää vastaan henkensä puolesta ihan tosissaan. Pikkuterriereistä monet on rottakoiria, jotka myös on jalostettu puremaan kuoliaaksi rotat... Olisko kymmenisen vuotta sitten, kun joku tämmöinen pieni terrierityyppinen koira (en muista enää rotua) riepotteli koirapuistossa muistaakseni pomerianin tai muun sellaisen hauraan pikkukoiran, jonka seurauksena tämä pienempi sokeutui. Eipä siitä mitään paskarakki möykkäämistä seurannut, vaikka se oli itseasiassa aika identtinen tapaus näiden läskipää -rotujen aiheuttamien kanssa, koska pienten rotujen kohdalla kaikki on aina enempi sallittua, vaikka nekin saa pahaa jälkeä aikaan oman kokoisten parissa.
Tepadj
Alokas

Viesti Kirjoittaja Tepadj »

Tenderloin kirjoitti: La Joulu 20, 2025 2:40 pm Jos tästä jotain positiivista haetaan niin pääsipähän mopsi kärsimyksistään. On yleisesti tunnettua että rotu on sairaaksi jalostettu eikä kukaan vastuullinen ihminen ota mopsia lemmikiksi.
Yksi yleinen ominaisuus brakykefaalisilla koirilla on vielä se, että normaalikalloiset usein käyttäytyvät aggressiivisesti niitä kohtaan. Toinen koira ei ymmärrä täysin epämuodostuneen koiran eleitä ja rajattuja ilmeitä. Hengitysvaikeuksista tuleva rohina tulkitaan murinana jne.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 5:17 pm En todellakaan lähtisi ulos kävelemään ellei mulla olisi koiraa ja haluan käydä ulkona kävelemässä.
Tässä juuri se ero on. Elää elämäänsä "vuh vuh" lemmikkiensä kautta. Osa pystyy ilmankin.
Transventtiili
Remington Steele

Keplotteleva konna kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:49 pm
Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 5:17 pm En todellakaan lähtisi ulos kävelemään ellei mulla olisi koiraa ja haluan käydä ulkona kävelemässä.
Tässä juuri se ero on. Elää elämäänsä "vuh vuh" lemmikkiensä kautta. Osa pystyy ilmankin.
Kivasti tuosta poimit myös vaan tuon pätkän.
Mikä ero? Kyllä minäkin pystyn mutta en halua mennä ulos kävelemään itsekseni. Kaikkein mieluiten teen sen koirani kanssa. Ja onko siinä jotain väärää jos hankkimalla koiran, tein omasta ja koiran elämästä parempaa ja mukavampaa?
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Transventtiili kirjoitti: Ke Joulu 24, 2025 12:02 am Kivasti tuosta poimit myös vaan tuon pätkän.
Mikä ero? Kyllä minäkin pystyn mutta en halua mennä ulos kävelemään itsekseni. Kaikkein mieluiten teen sen koirani kanssa. Ja onko siinä jotain väärää jos hankkimalla koiran, tein omasta ja koiran elämästä parempaa ja mukavampaa?
Luulisin että pentutehtailijoita olisi sitä vähemmän mitä vähemmän porukka ostaa rescue koiran kokeakseen olevansa hyvä ihminen, en tiedä mutta sellainen tunne vaan.
Vastaa Viestiin