Pepe Willberg ajoi pyöräilijän päälle – ihminen sairaala­hoitoon, 12.12.25

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Calabash
Javier Pena

Re: Pepe Willberg ajoi pyöräilijän päälle – ihminen sairaala­hoitoon, 12.12.25

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Aika moni ajaa autoa ja joskus pyörääkin. Ihmiset tekevät myös virheitä.
Wildchild79
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Wildchild79 »

Esko Mörkö kirjoitti: Ke Joulu 24, 2025 5:19 pm
Ei väistämisvelvollisia autoja tarvitsekaan väistellä. Ja ne yleensä tietävät olevansa väistämisvelvollisia. Harvemmin väistämisvelvolliset autoilijat kyllä hidastamatta risteykseen tulee.
Itse väistän aina isompaa kulkuneuvoa jos näyttää että tulee päälle. Ihan sama olenko pyörällä, autolla vai kävellen liikenteessä.

Harvemmin nistikuskit hidastelee vaikka olisivat kuinka väistämisvelvollisia.
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
Goomikko
Alokas

Viesti Kirjoittaja Goomikko »

Esko Mörkö kirjoitti: Ke Joulu 24, 2025 5:19 pm Ei väistämisvelvollisia autoja tarvitsekaan väistellä. Ja ne yleensä tietävät olevansa väistämisvelvollisia. Harvemmin väistämisvelvolliset autoilijat kyllä hidastamatta risteykseen tulee.
Lähdeppä joskus pyörällä liikenteeseen. Saatat yllättyä. Väistämisvelvollisia autoja todellakin pitää väistellä. Suurin osa autoista ajaa hidastamatta esim pyörätienjatkeen päälle kolmiosta välittämättä.
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Calabash kirjoitti: Ke Joulu 24, 2025 5:58 pm Aika moni ajaa autoa ja joskus pyörääkin. Ihmiset tekevät myös virheitä.
Tuossa on jotain järjen ääntä tähän keskusteluun. Itekkin saatan liikua välillä autolla, välillä fillarilla ja välillä kävelen ja virheitäkin voi sattua. Tää nyt oli arvattavissa että jos autoilija ja pyöräilijä kolaroi niin osa on automaattisesti autoilijan puolella ja osa pyöräilijän ja alkaa väittely ja ketään ei kiinnosta että miten asiat ovat oikeastaan mennyt. En tiedä että pitäisikö itkeä vai nauraa. Aika selkeää silti että Pepe on syyllinen, poliisi ainakaan ei mitään muuta epäile ja muutenkin tuollainen melkein 80v pappa. Syön hattuni sitten jos polkupyöräilijä on syyllinen, mutta näillä tiedoilla aika selkeää.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

lonesjucca kirjoitti: Ke Joulu 24, 2025 11:37 am
Keplotteleva konna kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:44 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:38 pm

Siinä on varmaan joku sellainen juutalainen voimafantasia, että sen pitäis päästä ensin, jolla on isoin ja kallein auto? :wink:
Vai onkohan siinä joku alemmuuden ja heikkouden tunne, kun ajelee fillarilla ja "kapitalistit kaahavat ökyautoilla yli".
Mä en tota ole fillaristi. Olen tehnyt nämä huomiot ihan kävellen ja useamman auton sivulaseissa on räkääni, kun olen sylkäissyt autoa, joka ei pysähdy suojatielle, vaikka minulla on etukävelyoikeus kaikilla suojateillä autoilijaan nähden.
Räkää sivulaseihin. Kuulostaa ihan joltain vihervasemmiston vaalisloganilta.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Esko Mörkö
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Esko Mörkö »

Goomikko kirjoitti: To Joulu 25, 2025 5:04 am
Esko Mörkö kirjoitti: Ke Joulu 24, 2025 5:19 pm Ei väistämisvelvollisia autoja tarvitsekaan väistellä. Ja ne yleensä tietävät olevansa väistämisvelvollisia. Harvemmin väistämisvelvolliset autoilijat kyllä hidastamatta risteykseen tulee.
Lähdeppä joskus pyörällä liikenteeseen. Saatat yllättyä. Väistämisvelvollisia autoja todellakin pitää väistellä. Suurin osa autoista ajaa hidastamatta esim pyörätienjatkeen päälle kolmiosta välittämättä.
Aivan sama se on teidän pyöräilijöiden kohdallakin. Ja vielä yleisempää kuin autoilijoiden kohdalla. Kyllä väistämisvelvollisena posotellaan suoraan auton eteen eikä edes vilkaista tuleeko autoja. Ei voi kuin ihmetellä rohkeutta ja oletusta kuolemattomuudesta.
Paikalla
M.Saaarinen
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja M.Saaarinen »

Jo otsikko on vähän väärin "ajoi pyöräilijän päälle"... tuossahan pyöräilijä osui takaoveen kaiketi?
Ennemmin joko ajoi pyöräilijän eteen tai pyöräilijä itse ajoi päin kun ei saanutkaan vauhtia loppumaan.
Tällaisia tilanteita käy päivittäin joka puolella ja he jotka kynsin hampain pitää kiinni oikeuksistaan voivatkin olla äkkiä entisiä.
Transventtiili
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

M.Saaarinen kirjoitti: To Joulu 25, 2025 4:52 pm Jo otsikko on vähän väärin "ajoi pyöräilijän päälle"... tuossahan pyöräilijä osui takaoveen kaiketi?
Ennemmin joko ajoi pyöräilijän eteen tai pyöräilijä itse ajoi päin kun ei saanutkaan vauhtia loppumaan.
Tällaisia tilanteita käy päivittäin joka puolella ja he jotka kynsin hampain pitää kiinni oikeuksistaan voivatkin olla äkkiä entisiä.
Ei tässä välttämättä mitenkään ole kynsin hampain pidetty kiinni oikeuksista. On voitu ihan vaan luottaa siihen, että autoilija osaa yhden helpoimmista väistämissäännöistä, eli sen, että kääntyvä auto väistää risteävää tietä ylittäviä, ihan sama millä liikkuu. Ja sitten vasta liian myöhään tajusi, ettei auto osaakaan sääntöjä ja ei saanut vauhtia kokonaan pois ja siksi osui kylkeen.
lonesjucca
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

Keplotteleva konna kirjoitti: To Joulu 25, 2025 12:45 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ti Joulu 23, 2025 11:44 pm
Vai onkohan siinä joku alemmuuden ja heikkouden tunne, kun ajelee fillarilla ja "kapitalistit kaahavat ökyautoilla yli".
Mä en tota ole fillaristi. Olen tehnyt nämä huomiot ihan kävellen ja useamman auton sivulaseissa on räkääni, kun olen sylkäissyt autoa, joka ei pysähdy suojatielle, vaikka minulla on etukävelyoikeus kaikilla suojateillä autoilijaan nähden.
Onhan se räkä sivulaseissa varmasti ikävämpi juttu kuin se mitä kävelijälle tapahtuu, jos odottaa auton pysähtyvän suojatielle. Mutta tälläkin palstalla näyttää olevan paljon ihmisiä, joilla ei pitäisi korttia olla. Liikennesäännöt koskevat myös autoilijoita. Ei vain kevyttä liikennettä. Jos ajaa suojatiellä kävelijän päälle tulisi autoilijan rangaistuksen olla sama kuin mitä yliajetulle sattui.
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

lonesjucca kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 2:35 pm Jos ajaa suojatiellä kävelijän päälle tulisi autoilijan rangaistuksen olla sama kuin mitä yliajetulle sattui.
Ajoiko Pepe Willberg suojatiellä kävelijän päälle?

*pltmtxtvp*tm
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
lonesjucca
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

Rescuer kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 2:40 pm
lonesjucca kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 2:35 pm Jos ajaa suojatiellä kävelijän päälle tulisi autoilijan rangaistuksen olla sama kuin mitä yliajetulle sattui.
Ajoiko Pepe Willberg suojatiellä kävelijän päälle? Vai yritätkö sotkea tätäkin ketjua aiheeseen liittymättömällä sekoilulla?
Puhuinko Pepe Willbergistä? Lukiko joku nyt väärin ja alkoi öyhöttämään omalle olkiukolleen?
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

lonesjucca kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 2:35 pm

Onhan se räkä sivulaseissa varmasti ikävämpi juttu kuin se mitä kävelijälle tapahtuu, jos odottaa auton pysähtyvän suojatielle. Mutta tälläkin palstalla näyttää olevan paljon ihmisiä, joilla ei pitäisi korttia olla. Liikennesäännöt koskevat myös autoilijoita. Ei vain kevyttä liikennettä. Jos ajaa suojatiellä kävelijän päälle tulisi autoilijan rangaistuksen olla sama kuin mitä yliajetulle sattui.
Kannattaa muistaa, että noin ole, vaan saattaa jäädä ne viimeiset räät sylkäisemättä.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Esko Mörkö
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Esko Mörkö »

lonesjucca kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 2:35 pm

Kannattaa muistaa että liikennesäännöt koskee myös kevyttä liikennettä vaikka sitä ei tuolla liikenteessä kulkiessa uskoisi.
aivoriihi
David Starsky

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Esko Mörkö kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 9:18 pm Kannattaa muistaa että liikennesäännöt koskee myös kevyttä liikennettä vaikka sitä ei tuolla liikenteessä kulkiessa uskoisi.
Ditto, tältä kevyen liikenteen harjoittajalta!
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Esko Mörkö kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 9:18 pm Kannattaa muistaa että liikennesäännöt koskee myös kevyttä liikennettä vaikka sitä ei tuolla liikenteessä kulkiessa uskoisi.
Varmaan jollain tasolla koskee, oletetaan vaikka että jokaisella tulisi olla ymmärrys että punaisia päin ei kävellä tai poljeta. 90-luvulla autokoulussa opetettiin että autoilijan ei pidä olettaa että kevyt liikenne osaa liikennesäännöt koska esimerkiksi pyöräilyyn ei tarvita ajokorttia, ihan hyvä ainakin muistaa tälläinen. Siksi autoilijalla on tavallaan suurempi vastuu noudattaa liikennesääntöjä ja toisaalta olet turvassa siellä auton korin sisällä jos tulee törmäys fillarikuskin, skuutin tai kävelijän kanssa. Joten autoilija ei voi silleen vedota kaikissa tilanteissa siihen että noudatti liikennesääntöjä, itse asiassa ne uusimmat säännöt edellyttävät kaikilta sellaista havainnointia ja ennakointia ja pitää jarruttaa jos joku eteentulee vaikka olisikin etuajo-oikeutettu.
Vastaa Viestiin