Jouluketju

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
AlsSie
Agentti Scully

Re: Jouluketju

Viesti Kirjoittaja AlsSie »

Bird. Toi hiipparitapaus jäi päätä askaroittamaan. Monia kysymyksiä tulee mieleen. Tyyppi aika varmuudella asuu siinä lähistöllä. Veikkaisin. Jotenkin on bongannut sut. Mikäköhän on tyypin motiivi, ihastuminen vai ilkivalta, vai mt-ongelmien suma jossa hiipparointi ei näyttäydy normista poikkeava käytöksenä ollenkaan.
Jos oletetaan että tyyppi on häiriiintynyt, kuten tod.näk. on - niin mikä viesti näille menee perille, riippuu siitä, miten he ovat fiksoituneet sinuun. Jos pääsisit rysän päältä kysymään häneltä syytä ja jos se olisi ihastusta, niin voisit sanoa jotain, mikä veisi ihastuksen tunteen pois esim. että sinulla on jokin streptokokkelis ja märkiviä haisevia paiseita siellä täällä, että jospa jättäisi rauhaan. Miehille visuaalisuuus on tutkimimusten mukaan tärkeää, niin ehkäpä kiinnostus loppuisi siihen. :mrgreen:
Mahdollisesti näin.
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

AlsSie kirjoitti: To Joulu 25, 2025 2:33 am ❤️ Kiitos.

Teidän joulujuhlat kuulostavat hauskoilta, ja siis selvennän, että meilläkin olisi ollut mun mielestä subjektiivisesti hauskaa jos en olisi kipeänä, jouduttiin lopettamaan illan/myöhäisillan lautapelien pelaaminen aiemmin kuin oli tarkoitettua johtuen kipeydestä. Muuten siis olisi kyllä ollut ja olikin objektiivisesti katsoen tosi mukavaa. Harmittaa, kun ei pääse samalla tavoin nauttimaan, kuin jos olisi terveenä. Kiitollisuutta silti, että lähimmäisillä kaikki ok ja kiitollisuutta välittämisestä.

Toivottavasti toi hiippari saataisiin rysän päältä kiinni ja pääset siitä rauhaan. Jos saisit jotenkin otettua kuvan kännykällä hänestä, se olisi aika tuuria, tarvisi olla kännykkä heti kädenpäässä. Voihan olla että kun häiskä näkisi sun ryhtyvän toimiin, kuvanottamiseen ja soitto eteenpäin, niin hän havahtuisi lopettamaan. Yksi tyyli voi olla myös suora kohtaaminen, jos tulee seisomaan ikkunasi taa, niin ota kuva ja huuda asiallisesti tyypille, että nyt hänen pitää lopettaa kotirauhan rikkominen ja että toimintansa on häiritsevää ja pelottavaa, kiitos.
Kunpa toi juttu ratkeaisi jotenkin, niin sua helpottaisi sitten ja saisit entistä paremman turvallisuuden tunteen. Jospa tyyppi toisaalta vaan lopettaisi hiipparoimisensa, tylsistyisi siihen, tätä täytyy toivoa. Pidä aina ikkunaverhoja silleen, että ei näe mitä teet kotona. Tsemppiä ja jos viitsit kertoa, mitä tämän tyypin suhteen käy, niin kerro vaan. Toivon suojelusta/siunausta sinulle tilanteeseen.
Mä jotenkin jo käsitinkin sen, että kipeänä ei joulun juhlinnat tunnukaan niin kivoilta, vaikka muuten sitä olisivatkin. Toivottavasti nyt saat lepäillä rauhassa.

Voin kertoa joo, jos joku lopputulos tälle saadaan.
Silloin ekan kerran, kun näin tän miehen mun ikkunan takana, niin olin valitettavasti just tullut suihkusta ja laittamassa yöpukua päälle. Eli aluksi alastomana ja samantien, kun sain yömekon päälleni näin ko.miehen siinä ikkunassa parin kolmen metrin päässä pokkana tuijottelemassa. Automaattisesti ensin vain huudahdin, kun sen siinä ikkunani takana näin. Se lähti siitä samantien, mutta ei edes kokonaan häipynyt, vaan juoksi rakennuksen seinän taakse ja jäi siihen seinustan kulmalle vielä katsomaan (idiootti) mitä teen. Toivon, että se näki, kun olin heti puhelimella (soitin heti hätäkeskukseen). Toinenkin iltainen stalkkaus-tilanne oli, mutta silloinkin se oli poliisien mukaan ehtinyt jo karkuun. Sen unohdin äsken, että yhdellä kertaa olin aamuseitsemän aikoihin juomassa kaikessa rauhassa tummaa paahtoani ja syömässä tuorepuuroani keittiössäni ja yhtäkkiä tämä samainen järjen jättiläinen seisoi siinä mun ikkunan takana taas. Mutta heti, kun osoitin huomanneeni sen, niin se loikki siitä ikään kuin muina miehinä useamman metrin päässä olevalle hiekkatielle. Ja silti vielä käveli uudestaan mun ikkunan ohi. Aluksi säikähdin taas ihan hitosti, mutta niinpä tosiaan säikähti hiipparikin.
No, taas soitto hätäkeskukseen, mahd tarkat tuntomerkit ym., mutta ei sitä "tavoitettu" taaskaan. Tällä kerralla kuitenkin näin sen niin hyvin, että huomasin, että on ulkomaista alkuperää, ei siis tummaihoinen tm., mutta silti. Ja mikä hulluinta - se on objektiivisesti katsoen erittäin hyvännäköinen ehkä joku noin 30-vuotias ja ihan varmasti voisi saada/saa naisseuraa helpostikin (ei musta kylläkään ). Ja sekopää stalkkaa mua. No mutta. Noi kaikki tilanteet on ollut sen verran järkyttäviä, että en todellakaan oo saanut otettua valokuvia siitä, valitettavasti. Ei ole edes tullut mieleen, vaikka sehän juuri olis tosi hyvä juttu. Ollaan läheisteni kanssa kyllä mietitty ties mitä riistakameroita ym., jotta niitä kuvia saiskin.

No, tän kaiken jälkeen ostin sellaisia ikkunamuoveja Jyskistä (en aiemmin edes tiennyt, että sellaisia on) ja vuorasin kaikkien ikkunoideni alaosat niillä muoveilla. Eli enää mun kotiin ei nää ikkunoiden alaosista (eli esim.ikkunan takana seisomalla). Silti nytkään ton lukko-episodin takia en ole saanut unta vieläkään. Tässä sitä siis odotellessa.
Viimeksi muokannut Bird, To Joulu 25, 2025 5:30 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Bird
Axel Foley

AlsSie kirjoitti: To Joulu 25, 2025 4:52 am Bird. Toi hiipparitapaus jäi päätä askaroittamaan. Monia kysymyksiä tulee mieleen. Tyyppi aika varmuudella asuu siinä lähistöllä. Veikkaisin. Jotenkin on bongannut sut. Mikäköhän on tyypin motiivi, ihastuminen vai ilkivalta, vai mt-ongelmien suma jossa hiipparointi ei näyttäydy normista poikkeava käytöksenä ollenkaan.
Jos oletetaan että tyyppi on häiriiintynyt, kuten tod.näk. on - niin mikä viesti näille menee perille, riippuu siitä, miten he ovat fiksoituneet sinuun. Jos pääsisit rysän päältä kysymään häneltä syytä ja jos se olisi ihastusta, niin voisit sanoa jotain, mikä veisi ihastuksen tunteen pois esim. että sinulla on jokin streptokokkelis ja märkiviä haisevia paiseita siellä täällä, että jospa jättäisi rauhaan. Miehille visuaalisuuus on tutkimimusten mukaan tärkeää, niin ehkäpä kiinnostus loppuisi siihen. :mrgreen:
Hyviä pointteja, kiitos. ❤️ Se askarruttaa muakin tosi paljon.

Itse asiassa mun lapsi (parikymppinen) muistutti mua yhdestä kerrasta, kun oltiin oltu meidän pihalla ja mä siinä laittelin pyörääni, siis lukitsin sitä, että vähän kauempana siitä "joku mies taas tuijotti mua" ja se siitä mulle toki silloinkin huomautti. Muistan sen, että käänsin toki itsekin pääni sinne suuntaan, mutta ko. mies kääntyi samantien pois päin ja käveli pois pihalta. Mutta sekin oli tummahiuksinen ja treenatun vartalon omaava, kuten tää mun ikkunoiden takanakin "viihtynyt" - sen näin parhaiten tolla kerralla, kun näin sen aamulla. Silloin ei ollut pimeää ja suht lämmintäkin vielä. Mutta tänkin perusteella vois tosiaan ajatella, että jos se oli tämä sama friikki, niin ehkä se asuu itsekin tässä lähistöllä..

Asun nykyään paikassa, missä on vielä yllättävän vähän maahanmuuttajia, mutta näemmä niitä hiljalleen tännekin tulee.. Ymmärrän maahanmuutto-ilmiöitä tiettyyn pisteeseen asti, mutta pakko myöntää, että yksi syy miksi tänne muutin, oli juurikin tuo maahanmuuttajien vähyys.

Joka tapauksessa, mä en valitettavasti tiedä riittäisikö mun pokka ihan sen suoraan konfrontointiin. Mulla on nimittäin taustalla jo yksi vakava vainotuksi tuleminen, jolloin yhden kerran sitä konfrontointia yritin ja sain pahasti turpaani ym. Siihen liittyi kaikkea muutakin kamalaa, rikostuomioita ja kaikkea. En todellakaan mene enää ketä vain konfrontoimaan- oli tilanne mikä tahansa. Mulla on kaiken lisäksi sellainen työpaikka, että asiakkaat on useahkosti vaarallisia ja väkivaltaisia ja se on ahdistavan yleistä, että ne ihastuvat. Olenkin vaihtamassa työpaikkaa tai vaikka koko alaa, koska ei nää lieveilmiöt mun kohdalla näköjään vaan lopu. Harmi sinänsä, koska se itse työ on tosi mielenkiintoista ja palkitsevaakin välillä. Mutta mun raja on tainnut tulla nyt vastaan.

Kiitos streptokokkelis- ym. jutuista. 😂❤️
Viimeksi muokannut Bird, To Joulu 25, 2025 5:50 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

^
Oliko se siis maahanmuuttaja se vainooja? Ainakin jos neekeri oli niin naiset tekee sen virheen usein että on niille ystävällinen, varsinkin asiakaspalvelutilanteessa, niille ei kannata edes hymyillä, varsinkin jos sattuu naisella olemaan muhkeat huulet ja muutenkin muotoja, tulee juuri tuollaisia riesoja niistä. Jotenkin ne apinan aivoilla luulee että olet rakastunut niihin ja sitten eivät jätä millään rauhaan. Puisella pesäpallomailalla pitäisi jonkun miehen käydä sitä opettamassa. Poliisi tuosta ei vielä voi kun korkeinaan sakkoa antaa parhaassa tapauksessa, toki jos nimen saat selville niin lähestymiskieltoa voi hakea, mutta sekään ei välttämättä mitään auta. Tuttuja juttuja jos tälläinen tapaus kyseessä.
AlsSie
Agentti Scully

Bird kirjoitti: To Joulu 25, 2025 5:09 am
AlsSie kirjoitti: To Joulu 25, 2025 2:33 am ..

Toivottavasti toi hiippari saataisiin rysän päältä kiinni ja pääset siitä rauhaan. Jos saisit jotenkin otettua kuvan kännykällä hänestä, se olisi aika tuuria, tarvisi olla kännykkä heti kädenpäässä. Voihan olla että kun häiskä näkisi sun ryhtyvän toimiin, kuvanottamiseen ja soitto eteenpäin, niin hän havahtuisi lopettamaan. Yksi tyyli voi olla myös suora kohtaaminen, jos tulee seisomaan ikkunasi taa, niin ota kuva ja huuda asiallisesti tyypille, että nyt hänen pitää lopettaa kotirauhan rikkominen ja että toimintansa on häiritsevää ja pelottavaa, kiitos.
Kunpa toi juttu ratkeaisi jotenkin, niin sua helpottaisi sitten ja saisit entistä paremman turvallisuuden tunteen. Jospa tyyppi toisaalta vaan lopettaisi hiipparoimisensa, tylsistyisi siihen, tätä täytyy toivoa. Pidä aina ikkunaverhoja silleen, että ei näe mitä teet kotona. Tsemppiä ja jos viitsit kertoa, mitä tämän tyypin suhteen käy, niin kerro vaan. Toivon suojelusta/siunausta sinulle tilanteeseen.
Mä jotenkin jo käsitinkin sen, että kipeänä ei joulun juhlinnat tunnukaan niin kivoilta, vaikka muuten sitä olisivatkin. Toivottavasti nyt saat lepäillä rauhassa.

Voin kertoa joo, jos joku lopputulos tälle saadaan.
Silloin ekan kerran, kun näin tän miehen mun ikkunan takana, niin olin valitettavasti just tullut suihkusta ja laittamassa yöpukua päälle. Eli aluksi alastomana ja samantien, kun sain yömekon päälleni näin ko.miehen siinä ikkunassa parin kolmen metrin päässä pokkana tuijottelemassa. Automaattisesti ensin vain huudahdin, kun sen siinä ikkunani takana näin. Se lähti siitä samantien, mutta ei edes kokonaan häipynyt, vaan juoksi rakennuksen seinän taakse ja jäi siihen seinustan kulmalle vielä katsomaan (idiootti) mitä teen. Toivon, että se näki, kun olin heti puhelimella (soitin heti hätäkeskukseen). Toinenkin iltainen stalkkaus-tilanne oli, mutta silloinkin se oli poliisien mukaan ehtinyt jo karkuun. Sen unohdin äsken, että yhdellä kertaa olin aamuseitsemän aikoihin juomassa kaikessa rauhassa tummaa paahtoani ja syömässä tuorepuuroani keittiössäni ja yhtäkkiä tämä samainen järjen jättiläinen seisoi siinä mun ikkunan takana taas. Mutta heti, kun osoitin huomanneeni sen, niin se loikki siitä ikään kuin muina miehinä useamman metrin päässä olevalle hiekkatielle. Ja silti vielä käveli uudestaan mun ikkunan ohi. Aluksi säikähdin taas ihan hitosti, mutta niinpä tosiaan säikähti hiipparikin.
No, taas soitto hätäkeskukseen, mahd tarkat tuntomerkit ym., mutta ei sitä "tavoitettu" taaskaan. Tällä kerralla kuitenkin näin sen niin hyvin, että huomasin, että on ulkomaista alkuperää, ei siis tummaihoinen tm., mutta silti. Ja mikä hulluinta - se on objektiivisesti katsoen erittäin hyvännäköinen ehkä joku noin 30-vuotias ja ihan varmasti voisi saada/saa naisseuraa helpostikin (ei musta kylläkään ). Ja sekopää stalkkaa mua. No mutta. Noi kaikki tilanteet on ollut sen verran järkyttäviä, että en todellakaan oo saanut otettua valokuvia siitä, valitettavasti. Ei ole edes tullut mieleen, vaikka sehän juuri olis tosi hyvä juttu. Ollaan läheisteni kanssa kyllä mietitty ties mitä riistakameroita ym., jotta niitä kuvia saiskin.

No, tän kaiken jälkeen ostin sellaisia ikkunamuoveja Jyskistä (en aiemmin edes tiennyt, että sellaisia on) ja vuorasin kaikkien ikkunoideni alaosat niillä muoveilla. Eli enää mun kotiin ei nää ikkunoiden alaosista (eli esim.ikkunan takana seisomalla). Silti nytkään ton lukko-episodin takia en ole saanut unta vieläkään. Tässä sitä siis odotellessa.
Tyyppi on voinut ihastua/pakkomielteistyä sillä ekalla suihkukerralla TAI sitten se on jo sitä pidempään stalkannut sua ja nyt vaan jäi kiinni siitä. Epänormaalia käytöstä joka tapauksessa.

Kun on ulkomaalaistaustainen, niin se voi olla että parhaiten menee läpi jos konfrontaatioon joudut, niin se että sanot sulla olevan mies ja tämä on epäkunnioittavaa. Mahddollisesti.

Hyvä jos sanomisistani oli jotain apua. Nyt otin unilääkkeen, niin palataan keissiin mahdollisesti taas. Toive tietysti että tyyppi ei palaisi enää ollenkaan. Kukin ansaitsee kodin rauhan. Turvallisuutta. Tietääkö miekkonen mitä sellainen edes on.

Nyt menet vaan suht. rauhallisesti hyvillä mielin nukkumaan 💛 , tää on joku tämmönen epeli, luiikkii nurkkiia vierin, kyllä se saadaan lopettamaan - voi olla, että asiallinen konfrontaatio voisi tehdä stopin tai virkavallan puhutus. Olet tehnyt parhaasi, ikkunan alaosatkin hoidettu, nyt siis lepoa. Hän ei pääse sinun asuntoosi. Sinulla on avaimesi ja ovet lukossa. Asia ok. Otat muistiisi vaan tämänpäivän ihanat hetket siellä joulunvietossa, kun nauroitte kaikkia kommelluksia ja sillä fiiliksellä pääset uniin. Ajattele näin: Kaikki on aika hyvin. No, mä otin unilääkkeen, niin silläkin tapaa toivottavasti kohta unten mailla ollaan. 💛
Viimeksi muokannut AlsSie, To Joulu 25, 2025 6:03 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mahdollisesti näin.
Bird
Axel Foley

vanhellsing kirjoitti: To Joulu 25, 2025 5:46 am ^
Oliko se siis maahanmuuttaja se vainooja? Ainakin jos neekeri oli niin naiset tekee sen virheen usein että on niille ystävällinen, varsinkin asiakaspalvelutilanteessa, niille ei kannata edes hymyillä, varsinkin jos sattuu naisella olemaan muhkeat huulet ja muutenkin muotoja, tulee juuri tuollaisia riesoja niistä. Jotenkin ne apinan aivoilla luulee että olet rakastunut niihin ja sitten eivät jätä millään rauhaan. Puisella pesäpallomailalla pitäisi jonkun miehen käydä sitä opettamassa. Poliisi tuosta ei vielä voi kun korkeinaan sakkoa antaa parhaassa tapauksessa, toki jos nimen saat selville niin lähestymiskieltoa voi hakea, mutta sekään ei välttämättä mitään auta. Tuttuja juttuja jos tälläinen tapaus kyseessä.

Vähän pelkäsin, että tän mainitseminen saattaa saada jotain liikehdintää minfossa aikaiseksi, mutta tavallaan - ehkä se kertookin jo paljon. Joka tapauksessa, mies ei siis ole tummaihoinen mutta ei myöskään ilmeisesti iran/irak/syyria - peräinen. Suoraan sanottuna hävettää tosi paljon myöntää, että kun tuo mun lapseni siitä sen miehen tuijottamisesta sanoi ja, kun itse näin sen miehen läheltä, niin yritettiin sen jälkeen selvitellä mistä se saattais olla peräisin, mutta en muista mihin päädyttiin, koska se oli niin pikainen infon haku. 😅
Mutta ei se siis ihan perinteinen venäläinenkään ole, mutta ehkä jostain sieltä suunnalta(?).

Ps. En todellakaan ole sellainen joka-miehelle-hymyilijä tai vastaavaa. Oon jo kauan aikaa sitten oppinut olemaan tekemättä sitä, kun niitä tarttujia on aina riittänyt ihan ilman sitä mun hymyäkin.
Viimeksi muokannut Bird, To Joulu 25, 2025 6:06 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bird
Axel Foley

AlsSie kirjoitti: To Joulu 25, 2025 5:47 am Tyyppi on voinut ihastua/pakkomielteistyä sillä ekalla suihkukerralla TAI sitten se on jo sitä pidempään stalkannut sua ja nyt vaan jäi kiinni siitä. Epänormaalia käytöstä joka tapauksessa.

Kun on ulkomaalaistaustainen, niin se voi olla että parhaiten menee läpi jos konfrontaatioon joudut, niin se että sanot sulla olevan mies ja tämä on epäkunnioittavaa. Mahddollisesti.

Hyvä jos sanomisistani oli jotain apua. Nyt otin unilääkkeen, niin palataan keissiin mahdollisesti taas. Toive tietysti että tyyppi ei palaisi enää ollenkaan. Kukin ansaitsee kodin rauhan. Turvallisuutta. Tietääkö miekkonen mitä sellainen edes on.

Nyt menet vaan suht. rauhallisesti hyvillä mielin nukkumaan 💛 , tää on joku tämmönen epeli, luiikkii nurkkiia vierin, kyllä se saadaan lopettamaan - voi olla, että asiallinen konfrontaatio voisi tehdä stopin tai virkavallan puhutus. Olet tehnyt parhaasi, ikkunan alaosatkin hoidettu, nyt siis lepoa. Otat muistiisi vaan tämänpäivän ihanat hetket siellä joulunvietossa, kun nauroitte kaikkia kommelluksia ja sillä fiiliksellä pääset uniin. Ajattele näin: Kaikki on aika hyvin. No, mä otin unilääkkeen, niin silläkin tapaa toivottavasti kohta unten mailla ollaan. 💛
AlsSie ❤️ kiitos. Taas viisaita pointteja. Toivottavasti saat nukuttua ja levollisia unia.
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Bird kirjoitti: To Joulu 25, 2025 5:57 am
vanhellsing kirjoitti: To Joulu 25, 2025 5:46 am ^

Vähän pelkäsin, että tän mainitseminen saattaa saada jotain liikehdintää minfossa aikaiseksi, mutta tavallaan - ehkä se kertookin jo paljon. Joka tapauksessa, mies ei siis ole tummaihoinen mutta ei myöskään ilmeisesti iran/irak/syyria - peräinen. Suoraan sanottuna hävettää tosi paljon myöntää, että kun tuo mun lapseni siitä sen miehen tuijottamisesta sanoi ja, kun itse näin sen miehen läheltä, niin yritettiin sen jälkeen selvitellä mistä se saattais olla peräisin, mutta en muista mihin päädyttiin, koska se oli niin pikainen infon haku. 😅
Mutta ei se siis ihan perinteinen venäläinenkään ole, mutta ehkä jostain sieltä suunnalta(?).

Ps. En todellakaan ole sellainen joka-miehelle-hymyilijä tai vastaavaa.
Okei ei sitten ollut sellainen tapaus, vaikutat sellaiselta empaattiselta ja ystävälliseltä ihmiseltä niin se vaan on tietynlaisten ihmisten kanssa joskus virhe. Mutta tsemppiä, ei oo kivaa tuollainen vainotuksi tuleminen.
AlsSie
Agentti Scully

Bird kirjoitti: To Joulu 25, 2025 6:04 am
AlsSie kirjoitti: To Joulu 25, 2025 5:47 am Tyyppi on voinut ihastua/pakkomielteistyä sillä ekalla suihkukerralla TAI sitten se on jo sitä pidempään stalkannut sua ja nyt vaan jäi kiinni siitä. Epänormaalia käytöstä joka tapauksessa.

Nyt menet vaan suht. rauhallisesti hyvillä mielin nukkumaan 💛 , tää on joku tämmönen epeli, luiikkii nurkkiia vierin, kyllä se saadaan lopettamaan - voi olla, että asiallinen konfrontaatio voisi tehdä stopin tai virkavallan puhutus. Olet tehnyt parhaasi, ikkunan alaosatkin hoidettu, nyt siis lepoa. Otat muistiisi vaan tämänpäivän ihanat hetket siellä joulunvietossa, kun nauroitte kaikkia kommelluksia ja sillä fiiliksellä pääset uniin. Ajattele näin: Kaikki on aika hyvin. No, mä otin unilääkkeen, niin silläkin tapaa toivottavasti kohta unten mailla ollaan. 💛
AlsSie ❤️ kiitos. Taas viisaita pointteja. Toivottavasti saat nukuttua ja levollisia unia.
Levollisia oikein hyviä unia myös sinulle, Bird 💖! ✨Kiitos.
Mahdollisesti näin.
Bird
Axel Foley

vanhellsing kirjoitti: To Joulu 25, 2025 6:07 am Okei ei sitten ollut sellainen tapaus, vaikutat sellaiselta empaattiselta ja ystävälliseltä ihmiseltä niin se vaan on tietynlaisten ihmisten kanssa joskus virhe. Mutta tsemppiä, ei oo kivaa tuollainen vainotuksi tuleminen.
Joo, ymmärrän sun pointin. Oon kyllä tosi empaattinen ym., mutta ennen kaikkea olen realisti. Voin esimerkiksi tuntea empatiaa ja samalla silti tajuta vaikka, että ko. henkilöön ei voi luottaa ja, että tämän kanssa pitää aina olla varuillaan tms. Ymmärrän paljon, hyväksyn vähän ja niin edelleen. :)

Kiva, kun otit kantaa ja kiitos tsempeistä. ☺️❤️
AlsSie
Agentti Scully

Bird, mikä olo tänään? Oletko toennut eilisöisestä tai onko hiipparia näkynyt uudestaan?

En muuten ole mäkään kuullut "ikkunamuoveista", ennen kuin mainitsit ne. En ole vielä googlettanut niitä. Pimennysverhot tiedän. Mulla käytössä vaan sälekaihtimet.

Miten on joulu mennyt ihmisillä tähän asti? Saitteko millaisia lahjoja, olivatko mieleen? Onko ajatus jo uudessa vuodessa?
Mahdollisesti näin.
acp
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja acp »

AlsSie kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 12:59 am Miten on joulu mennyt ihmisillä tähän asti? Saitteko millaisia lahjoja, olivatko mieleen? Onko ajatus jo uudessa vuodessa?
Hyvin eli rauhallisesti on mennyt. Suklaatia, suklaatia ja lisää suklaatia :mrgreen:. Ajatukset ovat enemmän uudessa maailmassa kuin uudessa vuodessa :wink:.
AlsSie
Agentti Scully

acp kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 2:46 am
AlsSie kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 12:59 am Miten on joulu mennyt ihmisillä tähän asti? Saitteko millaisia lahjoja, olivatko mieleen? Onko ajatus jo uudessa vuodessa?
Hyvin eli rauhallisesti on mennyt. Suklaatia, suklaatia ja lisää suklaatia :mrgreen:. Ajatukset ovat enemmän uudessa maailmassa kuin uudessa vuodessa :wink:.
Hyvä että on mennyt hyvin. Mulla on myös ajatukset enemmän uudessa maailmassa kuin uudessa vuodessa. :)
Mahdollisesti näin.
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Söin 3 kpl suklaakonvehteja joulun aikana. Taso on laskenut suomalaisessa suklaatuotannossa. Liian teollinen maku. Suklaaosaaminen on siirtynyt puhtaasti Puolaan, missä on ihan kunnon leivoksiakin saatavilla kunnon kahvila- ja leipomokulttuurin lisäksi. Nyt on patonkitaikina kattilassa kohoamassa. Ostin alennuksessa ollutta ylikypsää kinkkuleikkelettä, jäävuorisalaattia ja goudajuustoa. Meinaan pitää semmoisen Subwayhetken vahvan arabikahvilaadun parissa. En tosin pidä Subwaysta, koska en ole majoneesin, vaan runsaan voin ystävä. Kunnolla voita rapeaksi paistettuun lämpimään patonkiin yhdessä jäävuorisalaatin, juuston ja kinkkuleikkeleen kanssa, niin kelpaa katsella kunnon splatterfilmiä ennen seuraavaa styrox-päänvaihtoleikkausta. Kirurgiassa on kyse taiteesta, jossa yhdistetään hermoja ja verisuonia sekä irroitellaan päitä. Ei ole sattumaa, että ambulanssihenkilöstön vaatteet ovat jouluisen väriset, kun taas lääkärin takki on valkoinen kuin Simo Häyhän ku klux klan -värimaailman talvipuku ja Paavin kaapu, joka yhdistelmänä takaa laadun kuin Pekka Siitoimen rintapielessä komeillut merkki. Teloituksissakin lääkäri toimii SS-upseerin tavoin, eli varmistaa stetoskoopilla teloitettavan kuolleen kuin P08 -pistoolilla ohimoon!
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
LexVeritas
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Onks Tahvana kotona vai säretääks uuni?
Teloituksissakin lääkäri toimii SS-upseerin tavoin, eli varmistaa stetoskoopilla teloitettavan kuolleen kuin P08 -pistoolilla ohimoon!
Tapanina tunnelmaan sopii Aaro Hellaakosken runous laulullisin keinoin:

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Vastaa Viestiin