Aino - yhtyeen soittaja Rami Aalto tuomittiin pedofiliasta
Mä en tietenkään tiedä sen paremmin kuin kukaan muukaan, että miten hyvin nämä julkkikset tai puolijulkkikset Ramin tuntevat, mutta mielestäni se että he päättävät tuohon tukiryhmään liittyä, kertoo siitä miten vakaasti he uskovat ystävänsä olevan syytön. Tuskinpa he siihen ryhmään ovat liittyneet sekunnin harkitsemisen jälkeen, kun tietävät että näin nettiaikana tuollaisia tietoja voidaan kaivella esille ties missä yhteyksissä ja pitkänkin ajan jälkeen.
Vai voisiko tukiryhmään mukaan meno kieliä myös sinisilmäisyydestä? Eihän kaveri nyt voi tuollaista tehdä! Näin kyynikkona sanoisin, ettei kukaan voi olla varma kuin itsestään. Minunkin puolisoni sanoi aamulla lähtevänsä töihin, mutta mistäpä sen tietää...
Jos nyt jotain tukiryhmiä pitäisi perusta, niin ryhmä, jossa tuetaan näitä hyväksikäytön uhreja. Olkoon ketä tahansa ja kenen tahansa hyväksikäyttämiä.
Jos nyt jotain tukiryhmiä pitäisi perusta, niin ryhmä, jossa tuetaan näitä hyväksikäytön uhreja. Olkoon ketä tahansa ja kenen tahansa hyväksikäyttämiä.
Voi tietenkin kieliä myös sinisilmäisyydestä. Mutta kukapa haluaa ystävästään (tai puolisostaan) uskoa mitään pahaa. Väittäisin silti, että ihan kenen tahansa tukiryhmään ei olisi liittynyt noin paljon väkeä muutamassa päivässä, nuo ihmiset ovat "varmoja" syyttömyydestä. Joukossa on noiden muusikoiden lisäksi paljon minulle tuttuja nimiä jo lapsuudesta, ihmisiä joiden tiedän tunteneen Ramin "aina".
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
-
MissHolmes
- Ben Matlock
niin.
Tuon on vähän niin ja näin.
En minä ainakaan tiedä parhaan ystävänikään makuuhuoneen saloja. En todellakaan.
Tiedän sen tehdäänkö sitä vai ei, mutta that's it.
Miksi siis RAn ystävien pitäisi olla perillä RAn mukuuhuoneen intimeistä asioista???
Kyllä ainakin minulle seksi on henkilökohtainen asia, jolla en repostele kaveri ja tuttavapiireissäni. En tiedä jos muissa ''piireissä'' on tavat toiset.
Tuon on vähän niin ja näin.
En minä ainakaan tiedä parhaan ystävänikään makuuhuoneen saloja. En todellakaan.
Tiedän sen tehdäänkö sitä vai ei, mutta that's it.
Miksi siis RAn ystävien pitäisi olla perillä RAn mukuuhuoneen intimeistä asioista???
Kyllä ainakin minulle seksi on henkilökohtainen asia, jolla en repostele kaveri ja tuttavapiireissäni. En tiedä jos muissa ''piireissä'' on tavat toiset.
Nuotio & Äreät Tiput
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
-
Meike R.
- Remington Steele
Minä taasen toivon, että syyllisiä rangaistaan raskaimmalla kädellä sekä lakiopillisesti että myös muurien sisäpuolella ja syyttömien nimet puhdistetaan mikäli jonkin syyttömän nimi on tahrattu.
Mutta hey c'mon, herätkää nyt kaikki loputkin, ei ihmistä turhasta vangita maassa nimeltä Suomi!
Okei on mullakin ollut kavereita joista en ehkä ole halunnut kaikkea uskoa mutta viimeistään siinä vaiheessa kun kaverit on laitettu rautoihin olen alkanut pohtimaan jo omaakin arvostelukykyäni.
Mutta hey c'mon, herätkää nyt kaikki loputkin, ei ihmistä turhasta vangita maassa nimeltä Suomi!
Okei on mullakin ollut kavereita joista en ehkä ole halunnut kaikkea uskoa mutta viimeistään siinä vaiheessa kun kaverit on laitettu rautoihin olen alkanut pohtimaan jo omaakin arvostelukykyäni.
"If I hit bottom and everythings gone
In the great Mississippi, please drown me and run
The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...
THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"
In the great Mississippi, please drown me and run
The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...
THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"
-
Nylonköysi
- Agentti Scully
Ns. hyvä tyyppi ei voi monen mielestä syyllistyä seksuaalirikoksiin.Turvis kirjoitti:Vai voisiko tukiryhmään mukaan meno kieliä myös sinisilmäisyydestä? Eihän kaveri nyt voi tuollaista tehdä!
Kuitenkin, seksuaalirikoksiin syyllistyvät ihmiset ovat usein ulospäin ihan tavallisia ihmisiä, ja se pitää kaikkien muistaa. Suomessa tehdään vuosittain parituhatta seksuaalirikosta, ja ne mistä tehdään ilmoitukset ovat vain jäävuoren huippu. Etenkään lapset eivät usein kerro, eihän lapsella ole vielä sanoja sellaista kertoa.
Kun olin pieni,setäni otti minua mielellään syliin ja halusi pitää "hyvänä", varsinkin kahden kesken. En tykännyt siitä ja kerroin siitä silloin äidilleni, isälleni ja mummolleni. Äiti ei sanonut mitään, isä käski lopettaa valehtelemisen ja mummo antoi mattopiiskalla selkään. Pari vuotta sitten setä tuomittiin tyttärentyttäriensä seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Isäni on vieläkin sitä mieltä, että se ei voi olla totta, vaikka koko juttu tuli julkisuuteen kun setä jäi rysän päältä kiinni sairaalassa, jossa toinen lastenlapsista makasi umpisuolen poiston jälkeen.
Että raminpuolesta ja muut "tutut" voisivat pitää pienenpää suuta.
Että raminpuolesta ja muut "tutut" voisivat pitää pienenpää suuta.
Kai se on niin, että ihmiselle luontainen pahuuskäsitys ei salli sitä ajattelua, että tuollainen hirviö voi olla kuka tahansa meistä. Maailmaa on helpompi ymmärtää silloin kun pahat ihmiset ovat mielisairaita ja pedofiilit kuolaavia hirviöitä. Ihmisillä on tapana luottaa siihen, minkä näkevät. Pätee kyllä muihinkin rikollisuuden lajeihin, kuten Meike R tuossa osoitti. Harvoin sitä lehdistä lukee lähipiirin kommentteja, joissa "se Pena kyllä olikin aina vähän semmonen."Nylonköysi kirjoitti: Kuitenkin, seksuaalirikoksiin syyllistyvät ihmiset ovat usein ulospäin ihan tavallisia ihmisiä, ja se pitää kaikkien muistaa. Suomessa tehdään vuosittain parituhatta seksuaalirikosta, ja ne mistä tehdään ilmoitukset ovat vain jäävuoren huippu. Etenkään lapset eivät usein kerro, eihän lapsella ole vielä sanoja sellaista kertoa.
Ja suuri kiitos minunkin puolestani nurichille kannanotostaan.
Nurichille pahoittelut. Olet joutunut kokemaan jotain mitä ei kenenkään soisi koskaan kokevan. Ymmärrän jos olet vihainen ja katkera, erityisesti kun sinua ei uskottu vaikka koitit kertoa asiasta.
Siitä huolimatta toivon, ettei ketään tuomita ennen aikojaan. Vangittu on minun silmissäni syytön siihen asti kun oikeus toisin osoittaa ja päättää. Jos niin käy, olen pettynyt. Pettynyt omaan ihmistuntemukseeni, pettynyt sinisilmäisyyteeni, luottavaisuuteeni. Ja voin vain kuvitella saman tunteen moninkertaisena ystävien ja omaisten mielessä. Mutta kuten sanottu - uskon ja toivon että tässä tapauksessa niin ei käy.
Siitä huolimatta toivon, ettei ketään tuomita ennen aikojaan. Vangittu on minun silmissäni syytön siihen asti kun oikeus toisin osoittaa ja päättää. Jos niin käy, olen pettynyt. Pettynyt omaan ihmistuntemukseeni, pettynyt sinisilmäisyyteeni, luottavaisuuteeni. Ja voin vain kuvitella saman tunteen moninkertaisena ystävien ja omaisten mielessä. Mutta kuten sanottu - uskon ja toivon että tässä tapauksessa niin ei käy.
-
MissHolmes
- Ben Matlock