En puhunut juuri sinusta vaan yleisesti mutta kun nyt otit asian esiin niin sanon muutaman sanan. Kirjoitat usein todella ilkeästi ja vaikuttaa et olet jatkuvasti huonolla tuulella. Ja valitettavasti sen huomaa, ettet viitsi lukea ketjua. Onko se ylimielisyyttä vai mitä.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Su Joulu 14, 2025 11:34 pmIkävää. No, jos käyn pahastikin hermoillesi, niin ainahan voit tehdä ilmiannon hypoteettisesta(?) sääntäjen vastaisesta toiminnastani.
Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)
Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)
"ottaa raskaasti aivoon" on mun kohdalla noin niinkuin yleensä ottaen liioiteltu ilmaisu. Toki mua välillä ärsyttää ja etenkin silloin, kun vaikka mun kirjoituksia lainataan ja sitten vastataan niihin ikään kuin mua syyttäen, mutta ihan sivu aiheen. Silloin on aika selvää, että ko.mua lainannut hlö vastaa itse asiassa itse tekemilleen (väärille) tulkintoilleen eikä mulle. (Ja tätä tehdään täällä totta kai muillekin kuin vain mulle.)Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Su Joulu 14, 2025 11:49 pmIkäväähän se on, että sinua(kin) ottaa raskaasti aivoon OffTopic-kommentoijat. Tosin kyllä en tietääkseni ole kommentteihisi OT-komppuja laittanut, saatika kommenttejasi lainaillut. Mutta kerro toki, jos koet niin tapahtuneen.Bird kirjoitti: La Joulu 13, 2025 8:48 pmTämä(kin) on niin totta. Välillä, kun vaikka mun kirjoituksiani lainataan ja kommentoidaan, huomaan, että ei niiden todelliseen sisältöön edes näissä jatkokommenteissa vastata. Välillä ko. kommentit ei liity mun kirjoituksiin yhtään.Inkaa kirjoitti: La Joulu 13, 2025 4:53 pm Yrjön kaltaiset dorkat jotka eivät edes lue muiden viestejä, eivät tiedä ketjun aiheesta mitään, mutta silti on pakko kommentoida.![]()
Tarkalleen ottaen ihan kaikki ot ei aina edes herätä mussa reaktioita. Riippuu paljon ot:n sisällöstä ja laadusta. Ja rehellisyyden nimissä; syyllistyn itsekin ajoittain offtopiciin, vaikka sitä pyrinkin välttämään, joten en ole ensimmäisenä siitä tuomitsemassa. Jos se on jatkuvaa, yksitoikkoista jankkaamista, niin toki sekin alkaa jossain vaiheessa niin sanotusti porstuaani kiristämään.
Mitä tohon aikaisempaan tulee, niin tarkalleen ottaen vein tuossa lainaamassasi kommentissa asian yleiselle tasolle enkä kirjoittanut susta. Ylipäänsä - jäin miettimään Inkaan kirjoituksesta vain tätä "eivät edes lue muiden viestejä, eivät tiedä ketjun aiheesta mitään, mutta silti on pakko kommentoida." Ja tätä jatkoin sillä, että jotkut ei edes vastaa lainaamaansa kirjoitukseen ja sen asiaan vaan vastaavat ihan omiaan.
En itsekään muista, että sinä olisit mulle ot:lla koskaan vastannut. Sitä, mistä joku kirjoittikin (ehkä Cadi John?) jo olen minäkin kyllä huomannut välillä; vaikutat aika usein ilkeältä ym. kommentoidessasi? Ei se toki kiellettyä ole, mutta mietin miten vaikuttanee vuorovaikutuksen syntymiseen muiden kanssa. En tiedä, ja ehkä sitä vuorovaikutusta et edes halua.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Siis kyllä, todellakin. Oot ihan oikeassa. Fanaattikojen lisäks näitä ongelmia on usein ihan taviksillakin.Sipi kirjoitti: Su Joulu 14, 2025 6:21 pmNo sama ilmiöhän esiintyy myös tosielämässä. Ei ole fanaatikon kanssa mahdollista keskustella rakentavasti ja aikaansaada dialogia, jossa molempien näkökumat tulisivat huomoiduiksi.Bird kirjoitti: La Joulu 13, 2025 8:58 pm Tän takia mietinkin, että moni täällä ilmeisesti vetää niin sanotusti tunteella ja tulkitsee niin nopeasti muiden kirjoituksia omien, usein ajatusvääristymiensä kyllästämien havaintomalliensa perusteella, että eivät oikeasti ehdi edes oikeasti keskittymään ja sisäistämään niitä muiden kommentteja, joihin vastaavat.
Täällä palstalla taas käy erityisen nopeastsi selväksi, mikä on kunkin lukittu arvomaailma. Erityisesti tunteita herättävissä jutuissa nyt ainakin rasistiset, poliittiset ja mies/naisvihamieliset aseteet tulevat esiin.
Ongelmana pitäisin kuitenkin ennemmin sitä, että tällaisia betoniin valettuja kantoja tuuttaavat kirjoittajat eivät useinkaan tunnu osaavan mitään muuta. He siis kommentoivat lähes identtisiä tekstejään ketjun aiheesta riippumatta. Koska jokaisesta aiheesta on mahdollista löytää persu, neekeri tai sukupuolittunut vivahde, jos oikein etsii. Ja jos ei heti meinaa löytyä, niin sitten viinan kanssa uudelleen etsimään.
Muistaakseni yhdessä ostamistani kirjoista (olikohan se Napit vastakkain - rajat, ristiriidat ja ratkaisut), asiantuntija -kirjailija totesikin, että "vuorovaikutus on jatkuvia väärinkäsityksiä" tjsp. Ja tää on valitettavasti yllättävän paikkansa pitävä toteamus.
Samaa mieltä myös kirjoituksesi lopusta. En ehkä itse silti nykyään kovin nopeasti oleta koska jonkun kirjoittajan arvo/arvot ja asenteet on lukittu, koska niin moni pelailee netissä "roolipelejä" - muun muassa trollaillen, mutta muutenkin. Periaatteessa täällä ei koskaan voi tietää kuka puhuu totta ja kuka ei.
Toisaalta - oli sitten trolli, pelailija tai ei, niin jos ko. hlön retoriikka ja muu kirjoitustyyli toistuu yhä uudelleen ja uudelleen, kuukausikaupalla, niin kyllähän sieltä joistain toistuvista mikroilmaisuista voi spekuloida vaikka niiden asenteiden tulevan silti selville. Tahattomastikin.
Samaa mieltä tosta ongelmastakin. Kun näitä jatkuvasti tykitettyjä, itseään toistavia kirjoituksia samalta nickiltä näkyy, niin tekis mieli kysyä, että kävitkö sä peruskoulun?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
...vaan, niinpä niin, minun kaltaisistani.Cadi John kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 9:12 amEn puhunut juuri sinusta vaan...Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Su Joulu 14, 2025 11:34 pmIkävää. No, jos käyn pahastikin hermoillesi, niin ainahan voit tehdä ilmiannon hypoteettisesta(?) sääntäjen vastaisesta toiminnastani.Cadi John kirjoitti: Su Joulu 14, 2025 8:26 am
• Inkaa kirjoitti
"Yrjön kaltaiset dorkat jotka eivät edes lue muiden viestejä, eivät tiedä ketjun aiheesta mitään, mutta silti on pakko kommentoida."
Tämä! Tai sitten kysyvät asiaa mikä on jo kerrottu ketjussa.
Jaa..? Että kirjoittelen ilkeästi. Tuskinpa käytän edes sellaisia "Yrjön kaltaiset dorkat" slurreja, kuten esim. tuo Inkaa, jota kuitenkin komppaat, mutta minua moitit. Kaksois-standardi?Kirjoitat usein todella ilkeästi ja vaikuttaa et olet jatkuvasti huonolla tuulella.
Onko se ylimielisyyttä (vai mitä), kun ei jaksa penkoa lävitse satoja – joskus jopa tuhansia – viestejä, vain saadakseen vastauksen simppeliin kysymykseen. Jos se jotakuta häiritsee, niin voin suoraan sanoa, että en täällä satunnaisesti kirjoittele joitakuita miellyttääkseni. Tuskin sinä itsekään.Ja valitettavasti sen huomaa, ettet viitsi lukea ketjua. Onko se ylimielisyyttä vai mitä.
X X X X X
- Joka öiset huoltokatkot parhaaseen lukuaikaan.
- Sivutolkulla jatkuvat aivan turhat juupas-eipäs jankkaukset.
- Aiheeseen kuin aiheeseen ilmestyvät täysin liittymättömät etninen ja poliittinen vääntö.
Ehkä se on vaan minä jota edellä mainitut ärsyttää...
- Aiheeseen kuin aiheeseen ilmestyvät täysin liittymättömät etninen ja poliittinen vääntö.
Ylläpidon haluttomuus puuttua eräiden ketjunpaskojien jatkuvaan OT-kirjoitteluun.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Hei pahoittelut jos loukkasin tällä. Ei ollut alunperin tarkoitus juuri sinua syyllistää. Ei täällä ole kukaan toista kummoisempi.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 3:00 pmJaa..? Että kirjoittelen ilkeästi. Tuskinpa käytän edes sellaisia "Yrjön kaltaiset dorkat" slurreja, kuten esim. tuo Inkaa, jota kuitenkin komppaat, mutta minua moitit. Kaksois-standardi?
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Tarkoituksesi ei varmaan "alunperin" ollut loukata, enkä edes loukkaantunut, kunhan vain ihmettelin ääneen. Etkä varmaan minua halunnut syyllistää, mutta siltikin aloit jostain hyväksi näkemästäsi syystä moittia kirjoittamisiani. Ja jopa mielentilaani.Cadi John kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 10:08 pmHei pahoittelut jos loukkasin tällä. Ei ollut alunperin tarkoitus juuri sinua syyllistää. Ei täällä ole kukaan toista kummoisempi.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 3:00 pmJaa..? Että kirjoittelen ilkeästi. Tuskinpa käytän edes sellaisia "Yrjön kaltaiset dorkat" slurreja, kuten esim. tuo Inkaa, jota kuitenkin komppaat, mutta minua moitit. Kaksois-standardi?
Tiedätsä, kun mulle ei vaan kannata alkaa, vaikka ei ollakaan sen kummoisempia.
X X X X X
Tuo huoltokatko on nimenomaan rutsarin ja hänen muiden nimimerkkien takia. Tuo yöllä elävä työtön juoppo kiihottuu erityisesti yöllä trollaamaan ja tällä huoltokatkolla saadaan muutamat oksennukset pois.Spyder kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 6:09 pm - Joka öiset huoltokatkot parhaaseen lukuaikaan.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Noinhan tuo taitaa mennä. Tylsää vain, että apina saa osittain lävitse hakemaansa tavoitetta, eli sotkea foorumin käyttöä edes jonkin verran huonompaan suuntaan.ASierra kirjoitti: To Joulu 18, 2025 12:52 pm
Tuo huoltokatko on nimenomaan rutsarin ja hänen muiden nimimerkkien takia. Tuo yöllä elävä työtön juoppo kiihottuu erityisesti yöllä trollaamaan ja tällä huoltokatkolla saadaan muutamat oksennukset pois.
Yksi apina paskoo enemmän kuin kymmenen eläintarhan duunaria ehtii sitä siivota.
X X X X X
Jotenkin tämän suuntaiset olivat aatokset taukojen takana olevan...ASierra kirjoitti: To Joulu 18, 2025 12:52 pm
Tuo huoltokatko on nimenomaan rutsarin ja hänen muiden nimimerkkien takia. Tuo yöllä elävä työtön juoppo kiihottuu erityisesti yöllä trollaamaan ja tällä huoltokatkolla saadaan muutamat oksennukset pois.
Murha.infon pedarit on helppo tunnistaa aina siitä, että ne kutsuvat lapsia pikkuhuoriksi.
Kalapaliikki kirjoitti: To Joulu 25, 2025 8:16 pm Tämmönen pikkuhuoruli vaan kosketuslaukauksella pois, elukat syö raadon kuleksimasta ja yhteiskunnan rahat säästyy johonkin järkevämpään.
-
Kalapaliikki
- Roger Murtaugh
Murha.infon idiootit tunnistaa näistä täysin metsään menneistä oletuksista. Lisää foliota ropellihattuun, kyllä ne harhat sieltä kirkastuvatInkaa kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 2:02 am Murha.infon pedarit on helppo tunnistaa aina siitä, että ne kutsuvat lapsia pikkuhuoriksi.
Kalapaliikki kirjoitti: To Joulu 25, 2025 8:16 pm Tämmönen pikkuhuoruli vaan kosketuslaukauksella pois, elukat syö raadon kuleksimasta ja yhteiskunnan rahat säästyy johonkin järkevämpään.
Ei millään pahalla, mutta kyllä mäkin tosta inkaan lainaamasta kommentista (sitä siis ko. ketjusta lukiessani) ajattelin, että tollaisen lasta koskevan kirjoituksen kirjoittajalla ei ole kyllä kaikki matot vintillä suorassa.
Ps. En ole idiootti eikä ole foliota päässä. Sun kirjoitukset on mustaa valkoisella - se riitti.
Ps. En ole idiootti eikä ole foliota päässä. Sun kirjoitukset on mustaa valkoisella - se riitti.
-
Kalapaliikki
- Roger Murtaugh
Nopeasti tunnistit itsesiBird kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 5:39 pm Ei millään pahalla, mutta kyllä mäkin tosta inkaan lainaamasta kommentista (sitä siis ko. ketjusta lukiessani) ajattelin, että tollaisen lasta koskevan kirjoituksen kirjoittajalla ei ole kyllä kaikki matot vintillä suorassa.
Ps. En ole idiootti eikä ole foliota päässä. Sun kirjoitukset on mustaa valkoisella - se riitti.![]()