Kadonnut Siiri Ryhänen,24 v. -Kouvola syksy 2024"

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
matlockb
Watson itse

Re: Kadonnut Siiri Ryhänen,24 v. -Kouvola syksy 2024"

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^ Kyllä se niitä rajoittaa. Pelkän katoamistutkinnan perusteella ei esimerkiksi ketään voi ottaa kiinni saati pidättää tai jopa vangita.
Tietysti noiden em. pakkokeinojen käyttö vaatii muitakin kuin vain rikosepäilyyn, mutta S - ilmoituksissa (muu tutkinta, kuten esimerkiksi kadonnut henkilö) ei ketään voi laittaa rikoksesta epäillyn asemaan.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

matlockb kirjoitti: Su Syys 28, 2025 4:39 pm ^ Kyllä se niitä rajoittaa. Pelkän katoamistutkinnan perusteella ei esimerkiksi ketään voi ottaa kiinni saati pidättää tai jopa vangita.
Tietysti noiden em. pakkokeinojen käyttö vaatii muitakin kuin vain rikosepäilyyn, mutta S - ilmoituksissa (muu tutkinta, kuten esimerkiksi kadonnut henkilö) ei ketään voi laittaa rikoksesta epäillyn asemaan.
Siinä kohtaa, kun ollaan vangitsemassa, niin ei enää ole kyseessä katoamistutkinta muutenkaan.

En viitannut kaikkii pakkokeinoihin vaan esim. tolppatietojen hakemiseen. Toki henkilö voi kieltäytyä kuulemisesta todistajana tai asianosaisena, mutta kyllä se herättää epäilyksiä.
Mitä te dorkat dorkailette?
lepajoki
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja lepajoki »

Huutaja Jaana kirjoitti: Pe Syys 26, 2025 4:41 pm Ei taida Kouvolan kyttiä paljoa kadonneet nistit kiinnostaa. Metsää ja peltoa ja järviä ja soramonttuja tuon itse kaupungin ympärillä ihan vitusti.

CB-Hiskin murhakin heiltä edelleen selvittämättä...
Ei liity nyt tähän ketjuun, mut kyllähän hiskin tapauksen tutkinta loppu siihin kun tekijä delas pakoreissulla. Kyllä siitä poliisikin tiedotti jo aikoinaa.
matlockb
Watson itse

lepajoki kirjoitti: Su Syys 28, 2025 5:22 pmEi liity nyt tähän ketjuun, mut kyllähän hiskin tapauksen tutkinta loppu siihin kun tekijä delas pakoreissulla.
Juuri tätä olen erityisesti tässä peräänkuuluttanut ja naapuripalsta Hejacin puolellekin kirjoitin, että ottaen huomioon piirit, joissa Ryhänen liikkui, on aika poikkeuksellisen suuri vihollinen.

Jos Ryhänen on joutunut "omiensa" tappamaksi (kuten kaikella todennäköisyydellä on), voi valitettavasti käydä niin, että aikaa saada tekijä(t) maallisen tuomioistuimen eteen on tavallistakin rajallisemmin. Noissa porukoissa pyörivät kun tuppaavat potkaisemaan usein tyhjää jo hyvissä ajoin ennen 30 - vuotissyntymäpäiviään.

Lainausta lyhennetty.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Kaipa Kouvolan poliisi nyt tässä kohtaa tekee hyvää yhteistyötä esimerkiksi Lahden poliisin kanssa ja kartoittavat tarkasti Siirin kytkökset myös sinne Lahden seudulle.
Sinänsä kyseessä voi olla vaikka nistien välinen yhteenotto tai vaikka huumekauppoihin liittyvä pahoinpitely. Luulisi näistä jonkun tietävän, kunhan puhutettavaksi joutuu.
Pelko ja oma mahdollinen sekavuustila voivat vaikuttaa siihen, että omaehtoisesti ei poliisiin yhteyttä oteta.
Itse olen kuullut huhun, että henkilö X arvelee nähneensä jonkun henkilön puukotuksen Lahdessa syksyllä 2024. Tämä havainto on ollut varsin epämääräinen, mutta tietonsa on lopulta mennyt poliisille asti. Liittyykö sitten esimerkiksi Siiriin, poliisi tietänee.
Jos jokatapauksessa Siiriltä on henki lähtenyt, niin missä lepää vainaja? On kuolintapa sitten ns luonnollinen tai ei.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Tampereen Tyttö kirjoitti: Ma Syys 29, 2025 9:52 am Kaipa Kouvolan poliisi nyt tässä kohtaa tekee hyvää yhteistyötä esimerkiksi Lahden poliisin kanssa ja kartoittavat tarkasti Siirin kytkökset myös sinne Lahden seudulle.
Sinänsä kyseessä voi olla vaikka nistien välinen yhteenotto tai vaikka huumekauppoihin liittyvä pahoinpitely. Luulisi näistä jonkun tietävän, kunhan puhutettavaksi joutuu.
Pelko ja oma mahdollinen sekavuustila voivat vaikuttaa siihen, että omaehtoisesti ei poliisiin yhteyttä oteta.
Itse olen kuullut huhun, että henkilö X arvelee nähneensä jonkun henkilön puukotuksen Lahdessa syksyllä 2024. Tämä havainto on ollut varsin epämääräinen, mutta tietonsa on lopulta mennyt poliisille asti. Liittyykö sitten esimerkiksi Siiriin, poliisi tietänee.
Jos jokatapauksessa Siiriltä on henki lähtenyt, niin missä lepää vainaja? On kuolintapa sitten ns luonnollinen tai ei.
Jos "aamut" alkaa peukkuvedoilla kaulaan klo 14, niin suurin intressi ei välttämättä ole henkirikosten selvittäminen, vaikka Spinde tai Dölli jotain tietäisikin.

Siinäkin tapauksessa, että Spinde soittaisi poliisille voi kertomus jäädä sekavaksi, eikä se johda mihinkään.
Mitä te dorkat dorkailette?
Filleri
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Filleri »

Ihan viimesimpään, en oo kuullu et kouvolassa ois peukkua hirveemmin.

Mutta niin, kuulin huhuja että ollu tilanne missä jotkut nuoret nähnyt tilanteen että auto mennyt kymijoen varrelle? kyydissä ollut blondihiuksinen henkilö ja kun auto tullut pois ni enää ei blondia. Kuulemma koululle on ilmoitettu tilanteesta, koska oli tuntunut nuorista oudolta. Tämä siis kuulopuheita.

Mutta luulen itse että mitä onkaan nii kymijoki vienyt.
M.Saaarinen
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja M.Saaarinen »

Eikös täällä jossain ollu kirjoitus että tämän henkilön piti mennä Lahteen?
Joku kertoi oikein junaan saattaneen,vai oliko ihan huu haa juttuja ne...
Kirjoituskin lie jo poistunut?
matlockb
Watson itse

^ Kyllä täällä joku sellainen kirjoitus on, mutta minulle jäi epäselväksi, olisiko mahdollinen Lahden matka ollut jo sen verran aikaisemmin, että se on ollut katoamiseen mennessä jo tehty.

Jossain (samassa kirjoituksessa ?) tosin myös väitettiin, että olisi siellä Lahdessa kuollut yliannostukseen, mutta itse suhtaudun noihin huhuin vähintäänkin suurella varauksella. Kyllä tässä ihan kaikki faktat viranomaisten lausuntoja myöten viittaa kaikkeen muuhun kuin yliannostus kuolemaan jossain Lahdessa.
Mr Canal
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mr Canal »

Onkohan tähän mitään uutta kuulunut mistään...esim ketään ollut pidätettynä tai asunnon tutkimisessa löytynyt jotain mikä veisi tutkintaa eteenpäin ?
M.Saaarinen
Poliisikoira Rex

Niin mistäpä sitä tietää vaikka olis koko tarina jo tutkittu ja tekijäkin selvillä,ei ole vaan kertoiltu julkisuudessa.
matlockb
Watson itse

M.Saaarinen kirjoitti: To Joulu 25, 2025 5:12 pm Niin mistäpä sitä tietää vaikka olis koko tarina jo tutkittu ja tekijäkin selvillä,ei ole vaan kertoiltu julkisuudessa.
Hyvin mahdollista, että poliisi todennäköisen tekijän/tekijät kyllä tietää ja ehkä jopa motiivinkin, mutta monen muun vastaavan tapauksen tavoin konkreettista näyttöä ei vain ole riittävästi ja sen (riittävän pitävän näytön) hankkiminen tämänkaltaisissa tapauksissa on usein todella vaikeaa, toisinaan mahdotonta.

Kun ei niitä kuuluisia - erilaisista fiktiivisistä kirjoista tuttuja - kuolinvuodetunnustuksia vain oikeassa elämässä tapahdu.
Joko tekijä katuu ja tunnustaa tekonsa heti tuoreeltaan jos tunnustaa, kuitenkin voidaan sanoa, että alle vuoden sisällä. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä varmempaa on, ettei tekijältä tunnustusta saada koskaan.

Ei tunnustanut Lasse Lehto Härmäläistä enää 2020 - luvun kuulusteluissa edes tunteneensa eli muisti sen kuin heikkeni, Tauno Luukkala vakuutti loppuun asti 65 - vuotiaana syyttömyyttään lähes 20 vuotta aikaisemmin henkirikoksen uhrina kuolleen avovaimonsa Raija Juutilan kohtaloon.

Eikä - uskossaan ilmeisen vahva - Jari Pesosen vuonna 2005 tapahtuneesta katoamisesta ja taposta yli 9 vuoden vankeusrangaistukseen 2018 tuomittu Juha Karhapää suinkaan Pesosta ollut tappanut vaan itse asiassa hän oli itsekin Pesosen tavoin uhri, mies jolle katkera ex-puoliso ja ilkeät ex-kaverit yhteistuumin keksivät valehdella tappotuomion.
M.Saaarinen
Poliisikoira Rex

Juuri noin se menee,aikaa kuluu asiat unohtuu
matlockb
Watson itse

M.Saaarinen kirjoitti: La Tammi 03, 2026 5:28 am Juuri noin se menee,aikaa kuluu asiat unohtuu
Eiköhän tämä Siiri Ryhäsen kaveripiiri ole jo valmiiksi varsin huonomuistista porukkaa varsinkin jos poliisi sattuu jotain kysymään.
M.Saaarinen
Poliisikoira Rex

varmasti ja unohtuu se muiltakin ajan saatossa
Vastaa Viestiin