Niinpä. Mulla on tuota samaa, vielä niin että olen ehkä (lähes) loputtoman optimistinen muiden suhteen, olen hyvä tsemppaamaan muita ja se luontuu multa kuin vettä vaan, MUTTA itseni suhteen olenkin sitten hädissä jos tilanne vaikeaa pitkällisellä ajanjanalla eli juuri semmoista mihin tarvittaisiin oikein megatsemppi koko ajan.Bird kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:49 amIhan ymmärrettävää, että puolikuntoisena ei vain jaksa. Armollisuus itseä kohtaan tulee tarpeeseen tällöinkin(minä paraskin sanoja, itselle vaativa ja muille rakastava ja myötätuntoinen.. mutta opettelen koko ajan.)
Jouluketju
Re: Jouluketju
Mahdollisesti näin.
En ole herrasmies. Miksi niin oletit? Olen mukava, jos minulta siltä tuntuu, mutta minulla ei ole pakkoa miellyttää yhtään ketään. En ole muiden orja, enkä voi mitään muuta vihata niin paljon kuin Ku Klux Klanin näköistä mustanmiehen orjuuttamista, mitä Suomessa tapahtuu, kun valkoihoiset läskiämmät tuovat mustaihoisia miehiä Afrikan seksilomamatkoiltaan tänne orjikseen. Minun mielestäni mustaihoisen miehen kuuluu elää vapaana, ilman seksivelvoitetta yhdellekään rumalle suomilehmälle.AlsSie kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:40 amKuulostaa hyvältä paketilta, rentouttavaa. Herrasmiestaitosi tarvitsisi vähän säätämistä.RL11/6 kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:28 amTein alkuillasta juustohöylällä Kotimaista uunilenkistä kebablastuja, jotka laitoin patongin väliin runsaalla juustolla ja voilla. En osaa sanoa oliko se kebabbia, mutta aikalailla samanlainen makunautinto kuin monessa muussakin kebabpatongissa. Olen taas innostunut leipomaan erään nyttemmin jo kuolleen neurokirurgin leipäravinto-ohjeiden pohjalta. Pari tupakkaakin olen polttanut ja juonut paljon kahvia.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
En ehkä olettanutkaan. Ja eihän luotettavuudessa ole kyse orjuuttamisesta. En kyllä olettanut täysin luotettavuuttakaan, se olisi ollut positiivista, toivonvaraisuutta. Tiedostin siis asiat, nyt meni näin. Harmillisesti.RL11/6 kirjoitti: La Joulu 27, 2025 4:22 amEn ole herrasmies. Miksi niin oletit? Olen mukava, jos minulta siltä tuntuu, mutta minulla ei ole pakkoa miellyttää yhtään ketään. En ole muiden orja, enkä voi mitään muuta vihata niin paljon kuin Ku Klux Klanin näköistä mustanmiehen orjuuttamista, mitä Suomessa tapahtuu, kun valkoihoiset läskiämmät tuovat mustaihoisia miehiä Afrikan seksilomamatkoiltaan tänne orjikseen. Minun mielestäni mustaihoisen miehen kuuluu elää vapaana, ilman seksivelvoitetta yhdellekään rumalle suomilehmälle.AlsSie kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:40 amKuulostaa hyvältä paketilta, rentouttavaa. Herrasmiestaitosi tarvitsisi vähän säätämistä.RL11/6 kirjoitti: La Joulu 27, 2025 2:28 am
Tein alkuillasta juustohöylällä Kotimaista uunilenkistä kebablastuja, jotka laitoin patongin väliin runsaalla juustolla ja voilla. En osaa sanoa oliko se kebabbia, mutta aikalailla samanlainen makunautinto kuin monessa muussakin kebabpatongissa. Olen taas innostunut leipomaan erään nyttemmin jo kuolleen neurokirurgin leipäravinto-ohjeiden pohjalta. Pari tupakkaakin olen polttanut ja juonut paljon kahvia.
Mahdollisesti näin.
En siis olisi saanut tuoda ilmi sinun minulle lähettämää yksityisviestiä? Viestien lähettely toiselle on osa Murha.infoa julkisesti ja yksityisesti, mutta mitään yksityisviestisi sisällöstä en ole kertonut muille. Minulla ei myöskään ole salassapitosopimuksia asian suhteen, mutta en siltikään avaa asiaa kenellekään. Pohdin vain asiaa maalaislääkäriksi tituleeratun Kiiminkisen tavoin. Maaseudulla, eli sukurutsassa on tapana vuotaa asioita auliisti kaikille, kun kohdehenkilö ei ole paikalla. Minä toimin toisin, koska olen Stadista!
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Sivullisille tiedoksi, kyllä, lähetin yksityisviestin RL11/6:lle koskien lääketieteellisiä asioita.
RL11/6 - siitä ei olisi tarvinnut mainita, se ei luo luotettavuutta ja kyse ei ollut julkisesta viestinnästä. Levittämättömyytesi on hyvä. Mutta tämä tästä.
Opin kautta viisastutaan taas.
RL11/6 - siitä ei olisi tarvinnut mainita, se ei luo luotettavuutta ja kyse ei ollut julkisesta viestinnästä. Levittämättömyytesi on hyvä. Mutta tämä tästä.
Opin kautta viisastutaan taas.
Mahdollisesti näin.
Luotetavuutta, arvoisa Te. Minä ehkä autan ymmärtämään sinua ja näitä viestejä lukevia, että ei internetissä ole luotettavuutta, kuten ei elämässä muutenkaan. Jos luotat, olet aina lähtökohtaisesti hävinnyt sen, mitä evoluution kautta esi-isäsi on sinusta pyrkinyt luomaan. Lajimme luonteenpiirteisiin ei kuulu luottaminen, eikä kyllä kuuluisi useiden muidenkaan lajien, mutta silti sitä esiintyy luontomaailmassa ja ihminen kutsuu sitä kesyyntymiseksi, vaikka oikeasti kyse on molemminpuolisesta hyödystä. Voit paijata kettua, tai isoa "kesyä" kissaeläintä, mutta silloin sinulla on velvollisuus antaa heillekin jotain. Jos rikot sen, tiikeri syö jälkikasvusi, koska sinusta ei ollut ruokkimaan häntä, häntä, joka viimeiseen asti luotti sinuun ja lopulta joutui turvautumaan äärikeinoihin, koska sinusta ei ollut siihen, mitä pohjimmiltaan lupasit: minuun voi luottaa -lupaukseesi. Jos olisi mahdollista, niin kivikauden esi-isäsi, kun näkisi sinut, ei tilanne olisi erityisen lämminhenkinen. Hän vain yksinkertaisesti raiskaisi sinut ja löisi sinua sen jälkeen kivellä päähän niin, että kuolisit.
Niin ei olekaan yleistyksen tasalla, mutta ei se mahdotontaan ole eli toive luotettavuuden suhteen jää siksi ilmaan. Tuon lajimme tilanteen voi nähdä myös niin, että lajimme jopa vaatii luottamista ihmiltä toisiina jotta yhteiskunta toimii ja sen varokeinoiksi on kehitelty sitten lait, toisaalta taas yksilön kannalta asia on niin, että luottamus rakennetaan eikä tule automaattisesti ja on väärin jos kouluissa opetetaan luottamaan/suhtautumaan sillä tavoin kaikenlaisiin ihmisiin. Omaa ajattelua ja harkintaa saisivat koulut opettaa lapsille, antaa välineet ajattelemiseen eikä iskea suoraa propagandaa tms esiin.RL11/6 kirjoitti: La Joulu 27, 2025 6:51 amLuotetavuutta, arvoisa Te. Minä ehkä autan ymmärtämään sinua ja näitä viestejä lukevia, että ei internetissä ole luotettavuutta, kuten ei elämässä muutenkaan. Jos luotat, olet aina lähtökohtaisesti hävinnyt sen, mitä evoluution kautta esi-isäsi on sinusta pyrkinyt luomaan. Lajimme luonteenpiirteisiin ei kuulu luottaminen, eikä kyllä kuuluisi useiden muidenkaan lajien, mutta silti sitä esiintyy luontomaailmassa ja ihminen kutsuu sitä kesyyntymiseksi, vaikka oikeasti kyse on molemminpuolisesta hyödystä. Voit paijata kettua, tai isoa "kesyä" kissaeläintä, mutta silloin sinulla on velvollisuus antaa heillekin jotain. Jos rikot sen, tiikeri syö jälkikasvusi, koska sinusta ei ollut ruokkimaan häntä, häntä, joka viimeiseen asti luotti sinuun ja lopulta joutui turvautumaan äärikeinoihin, koska sinusta ei ollut siihen, mitä pohjimmiltaan lupasit: minuun voi luottaa -lupaukseesi. Jos olisi mahdollista, niin kivikauden esi-isäsi, kun näkisi sinut, ei tilanne olisi erityisen lämminhenkinen. Hän vain yksinkertaisesti raiskaisi sinut ja löisi sinua sen jälkeen kivellä päähän niin, että kuolisit.
Tuosta kivikauden esi-isän kohtaamisesta. Me ei tiedetä kivikautisten ihmisten moraalista paljoakaan, niin yhtä hyvin hän voisi kohdata minut ihan ok tapaan. Miksi olisi turhaan hirviö. Vaikka kivikauden ihmiset olivat alkakantaisia ihmisiä, he eivät välttämättä olleet nykysanoin tuollaisia rikollisia - tai ehkä heidän joukossaan on ollut sellaisia, kuten nykyihmiskunnassakin, mutta voi olla että he noin muuten käyttäytyivät yllättävän ihmisiksi. Lajitoverin tunnistaminen ei heti aiheuttaisikaan väkivaltaa, etenkin kun ei kyse uhasta, esim. että toinen heimo olisi tulossa heidän reviirilleen.
Mahdollisesti näin.
Tuosta kauhistuttavasta esi-isä-esimerkistä tulee kaukaa koukaten mieleen Nick Cave and the Bad Seedsien Where the Wild Roses Grow-kappale/video, josta en ole koskaan pitänyt sen väkivallalla romantisoidun makaaberin tarinan takia. Todella moni tykkää tästä kappaleesta, kuulun varmaan äärimmäisen harvoihin, jotka ovat/kokevat eri kannalla/tavalla./?
Mahdollisesti näin.
Tähän väliin hauska koiravideo joulumieltä ilostuttamaan (jos mahdollista) :https://www.youtube.com/shorts/YfiLENTMkTI 
Mahdollisesti näin.
Hyvää pohdintaa. Meille on opetettu että "esi-ihmiset" olivat alikehittyneempiä kuin nyky-ihminen. Tämä ei ole totta, vaan ihmistä alikehitetään jokaisella tulevalla sukupolvella.AlsSie kirjoitti: La Joulu 27, 2025 7:13 am Tuosta kivikauden esi-isän kohtaamisesta. Me ei tiedetä kivikautisten ihmisten moraalista paljoakaan, niin yhtä hyvin hän voisi kohdata minut ihan ok tapaan. Miksi olisi turhaan hirviö. Vaikka kivikauden ihmiset olivat alkakantaisia ihmisiä, he eivät välttämättä olleet nykysanoin tuollaisia rikollisia - tai ehkä heidän joukossaan on ollut sellaisia, kuten nykyihmiskunnassakin, mutta voi olla että he noin muuten käyttäytyivät yllättävän ihmisiksi. Lajitoverin tunnistaminen ei heti aiheuttaisikaan väkivaltaa, etenkin kun ei kyse uhasta, esim. että toinen heimo olisi tulossa heidän reviirilleen.
Tuolla oli kirjoiteltu, mutua, meitä edeltävästä "testi-erästä" tartariasta, joka oli meitä kehittyneempi "sivilisaatio":
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 0#p1925500
- LexVeritas
- Frank Columbo
🠅
Kivikauden ihmisen "moraalia" nykyihmisen vastaavaan verrattaessa on ehkä hyvä huomioida, että hänen keskimääräinen elinikänsä oli n. 25 vuotta.
Kivikauden ihmisen "moraalia" nykyihmisen vastaavaan verrattaessa on ehkä hyvä huomioida, että hänen keskimääräinen elinikänsä oli n. 25 vuotta.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Ihminen kokee elämässään nykyään ne tärkeimmät tapahtumat noin 20 vuoden aikaikkunan sisällä, vaikkakin ihmenen voi erinäisistä syistä elää hyvinkin vanhaksi. Aikaisemmin oli samainen aikajärjestys, jonka jälkeen ihminen kuoli keskimääräisesti noin 45-vuotiaana keskiajalla. Jotkut yksilöt eivät koskaan koe elämää, koska eivät elä sitä, vaan ihmislajille tyypillisesti suorittavat sen opportunismisesti, vailla todellista ymmärrystä, että he koskaan edes olivat olemassa. Valtaosa ihmisistä elää elämänsä, koskaan sen tärkeyttä ja olemassaoloa arvostaen. Tämän vuoksi suurin osa ihmisistä on lähempänä apinoita kuin se järkevöitynyt vähemmistö. Vaikka ihminen kulkeekin pääasiallisesti kahdella alaraajallaan, on ongelmia, koska ihmisen häntäluu on muistona siitä, että ei aika ole vielä tarpeeksi sivellyt ihmislajia, joka tulee lopulta kuolemaan omaan tyhmyyteensä.
Itse asiassa sänky on hyvä esimerkki ihmisen käsityksestä, miten pitäisi nukkua. Miksi sänky on korotettu lattiasta länsimaisesti, on syy menneiltä vuosisadoilta, kun lattioilla liikkui meillä asunnoissa vielä rottia. Vielä jokin vuosisata sitten, ihminen pyrki nukkumaan asennossa, jossa ollaan nykyään lähinnä hammaslääkäärin tuolissa, koska uskoimme pahan hengen pääsevän paremmin makuuasennossa suuontelon kautta sieluumme nukkuessamme vahingossa suu auki. Tietysti asiaa voidaan perustella, että lattioilla oli kylmempi nukkua, mutta tämä ei pidä paikkaansa, koska lattiapinta osattiin eristää varsin tehokkaasti yhtä hyvin kuin tämän päivän sotilasopissa, havuilla.
Itse asiassa sänky on hyvä esimerkki ihmisen käsityksestä, miten pitäisi nukkua. Miksi sänky on korotettu lattiasta länsimaisesti, on syy menneiltä vuosisadoilta, kun lattioilla liikkui meillä asunnoissa vielä rottia. Vielä jokin vuosisata sitten, ihminen pyrki nukkumaan asennossa, jossa ollaan nykyään lähinnä hammaslääkäärin tuolissa, koska uskoimme pahan hengen pääsevän paremmin makuuasennossa suuontelon kautta sieluumme nukkuessamme vahingossa suu auki. Tietysti asiaa voidaan perustella, että lattioilla oli kylmempi nukkua, mutta tämä ei pidä paikkaansa, koska lattiapinta osattiin eristää varsin tehokkaasti yhtä hyvin kuin tämän päivän sotilasopissa, havuilla.
Ja Nooa eli 950-vuotiaaksi.LexVeritas kirjoitti: Su Joulu 28, 2025 10:01 pm 🠅
- LexVeritas
- Frank Columbo
Täytyy tosiaan vähän korjata: Kivikauden ihmisen elinajanodote oli keskimäärin vain 20 vuotta.acp kirjoitti: Su Joulu 28, 2025 11:43 pmJa Nooa eli 950-vuotiaaksi.LexVeritas kirjoitti: Su Joulu 28, 2025 10:01 pm 🠅
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Voi olla, että aiemmin oli paremmin. Ehkä olisi paljon parempi että ihmisen elinkaari ulottuisi vain n. 25-vuotiaaksi taikka sitten 45-vuotiaaksi. Mutta niin, että ihminen vain kupsahtaisi ketoon ilman vaivoja, välistä jäisivät vanhuuden vuosikymmenet jotka monella voivat olla vaivaisia.
Taustalta tulee tv:stä Rakkautta ennen aamua. Tämäkin tuntuu, kuin olisi vasta vähän aikaa sitten tehty ja nähty, mutta siitä onkin jo pari vuosikymmentä.
Aika on aikalainen mysteeri. Juuri sekin, että päivät ja tunnit voivat tuntua pitkiltä, mutta vuosikymmenet kuin silmäniskuilta. Ollaan vaan ajan mukana.
Mitä enemmän mietin, sitä enemmän toivon, että ihmisen elinkaari olisi asetettu lyhyemmäksi kuten monella muullakin eläimellä, sellaiseksi että lähdetään hyvän sään aikana ja että elämä olisi kivaa ja sitten vaan kupsahdettaisiin ketoon. Mutta näinhän se ei mene.
Kohti vuotta 2026.
Taustalta tulee tv:stä Rakkautta ennen aamua. Tämäkin tuntuu, kuin olisi vasta vähän aikaa sitten tehty ja nähty, mutta siitä onkin jo pari vuosikymmentä.
Aika on aikalainen mysteeri. Juuri sekin, että päivät ja tunnit voivat tuntua pitkiltä, mutta vuosikymmenet kuin silmäniskuilta. Ollaan vaan ajan mukana.
Mitä enemmän mietin, sitä enemmän toivon, että ihmisen elinkaari olisi asetettu lyhyemmäksi kuten monella muullakin eläimellä, sellaiseksi että lähdetään hyvän sään aikana ja että elämä olisi kivaa ja sitten vaan kupsahdettaisiin ketoon. Mutta näinhän se ei mene.
Kohti vuotta 2026.
Mahdollisesti näin.