Kummitusjuttuja

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

horrorpop
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 12:32 pm

Viesti Kirjoittaja horrorpop »

Juliet Jones kirjoitti:Paltaniemen vanha hautausmaa ainakin on hiekkaharjuun perustettu, ja kun vesi on syövyttänyt maata, se on liikkunut ja haudat ovat avautuneet. Vainajien lepopaikat ovat osittain hajonneet, ja voihan olla, etteivät kaikki sielut lepää rauhallisesti.
Aikoihin en ole paikalla käynyt, ja mietinkin onko sinne mahdollisesti perustettu uusi hautausmaa?
Uusi hautausmaa sijaitsee siellä kuvakirkon luona ja sen takana olevan kappelin läheisyydessä. Tuonne vanhalle hautausmaalle ei minun tietääkseni ole vuosiin haudattu enää vainajia. Siellä tosiaan hautoja avautuu aina välillä kun hautausmaata pikkuhiljaa vajoaa veteen, luita jne löytynyt aina silloin tällöin...
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2419
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

horrorpop kirjoitti: Uusi hautausmaa sijaitsee siellä kuvakirkon luona ja sen takana olevan kappelin läheisyydessä. Tuonne vanhalle hautausmaalle ei minun tietääkseni ole vuosiin haudattu enää vainajia. Siellä tosiaan hautoja avautuu aina välillä kun hautausmaata pikkuhiljaa vajoaa veteen, luita jne löytynyt aina silloin tällöin...
Kiitti vaan, ei tosiaan ole tullut käytyä aikoihin paikalla. Eikös siitä kuvakirkon maalauksestakin ollut jotain legendaa, että se olisi liittynyt jotenkin niiden noitavainojen aikoihin.. tai kuvannut joitakin kadotettuja sieluja ja irstailua? Muistelen, että oli joskus pitänyt maalata piiloonkin kun eivät ihmiset kestäneet sitä kauheutta?
horrorpop
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 12:32 pm

Viesti Kirjoittaja horrorpop »

Juliet Jones kirjoitti:Kiitti vaan, ei tosiaan ole tullut käytyä aikoihin paikalla. Eikös siitä kuvakirkon maalauksestakin ollut jotain legendaa, että se olisi liittynyt jotenkin niiden noitavainojen aikoihin.. tai kuvannut joitakin kadotettuja sieluja ja irstailua? Muistelen, että oli joskus pitänyt maalata piiloonkin kun eivät ihmiset kestäneet sitä kauheutta?
Kyllä vaan, osa "helvetistä" on tosiaan maalattu piiloon. Tarinan mukaan kirkossa kävijöitä on pyörtyillyt nähdessään alastomia ihmisiä helvetin syövereissä... :D
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

horrorpop kirjoitti:
Juliet Jones kirjoitti:Kiitti vaan, ei tosiaan ole tullut käytyä aikoihin paikalla. Eikös siitä kuvakirkon maalauksestakin ollut jotain legendaa, että se olisi liittynyt jotenkin niiden noitavainojen aikoihin.. tai kuvannut joitakin kadotettuja sieluja ja irstailua? Muistelen, että oli joskus pitänyt maalata piiloonkin kun eivät ihmiset kestäneet sitä kauheutta?
Kyllä vaan, osa "helvetistä" on tosiaan maalattu piiloon. Tarinan mukaan kirkossa kävijöitä on pyörtyillyt nähdessään alastomia ihmisiä helvetin syövereissä... :D
Näin nimenomaan olen myös kuullut.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva:Palta ... terior.jpg

Kirkkoon pääsee katselemaan noita kuvia aina arkipäivisin tiettyyn kellonaikaan, mutta valokuvaaminen on kiellettyä. Tämä kuitenkin on tietenkin pitänyt kirkon saada muutettua rahoituskeinoksi ja se myy valokuvapostikortteja noista kirkon maalauksista sitten ihmisille muistoksi. :roll:

Tulipa muuten mieleeni taas yksi kerta Paltaniemeltä, kun meinattiin saada halvaus juuripa tuossa kuvakirkon lähettyvillä. Oltiin tänä kesänä yöllä kuvaamassa siellä uimarannalla, jonne siis lähtee tie melkein tuon kirkon vierestä. Tie on hyvin jyrkkä pudotus alaspäin rannalle mentäessä ja tietenkin todella jyrkkä myös takaisin tultaessa. Hypättiin siellä alhaalla autoon sen jälkeen kun oltiin mietitty mitä kaikkea oltiinkaan koettu Paltaniemellä jo aiemmin (askeltapaus oli tapahtunut jo tuolloin, sekä pari muuta pienempää juttua) ja koska tosiaan oli yö, oli pimeää. Kyse oli enemmänkin loppukesästä, jolloin tosiaan alkoi olemaan pimeää jo öisin. Auton valot ainoina valoina lähdettiin sitten ajamaan ylöspäin sitä mäkeä, Silent Hillin teema-musiikin soidessa mp3-soittimesta samalla. Juuri kun pääsimme ylös, valot osuivat mustaan hahmoon ylhäällä, jonka sekunnissa hahmotti vanhaksi, kumarassa kulkevaksi naiseksi. Huuto oli aika helvetin lähellä siinä vaiheessa, kunnes näimme pari muutakin hahmoa ja valo antoi jonkinlaisen varmistuksen; jotain random-ihmisiä vain hiippailemassa hautausmaan ja rannan lähettyvillä.

Paltaniemestähän kuitenkin liikkuu paljon juttuja; autojen radiot sekoilevat, ihmiset on nähneet vaalean hahmon kulkevan ison tien viertä, ääniä ja muuta vastaavaa. Enimmäkseen nämä jutut kuitenkin palvelevat amispoikia, jotka vievät pelokkaita tyttöjä paikalle mukanaan ja saavat toimia näille pelastavina ritareina - tietenkin vain se yksi mielessään. :lol:

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

uusisuomi.fi kirjoitti:Kootut aavetarinat: Kekkonen kummittelee museossa – esineet putoilevat
Kootut aavetarinat: Kekkonen kummittelee museossa – esineet putoilevat
Julkaistu: 11:08

Uuden kummituskirjan mukaan kuuluisat henkilöt kummittelevat eri paikoissa. Kirjailija Anneli Kanto on tutkinut Suomalaisen kirjallisuuden seuran ja Svenska Litteratursällskapin arkistojen kummitustarinoita ja koonnut niiden pohjalta koko perheen teoksen Kuollut kulkee (Gummerus).

Kanto kertoo, että näyttelijätär Ida Aalberg kummittelee Teatterimuseossa.

- Monet Teatterimuseon työntekijät ovat kokeneet Idan läsnäolon. Ida käy siirtelemässä peruukkejaan, sminkkipeilejään ja pukujaan museon tekstiilivarastossa, sanoo Kanto asiasta annetussa tiedotteessa.

Entinen presidentinrouva Sylvi Kekkonen puolestaan liikkuu kirjan mukaan Tamminiemen museossa. Hän ei pidä siitä, että hänen tavaroihinsa kosketaan ja silloin hän saattaa vihoissaan pudotella esineitä.

Kuollut kulkee -kirjaan on saatu mukaan myös Mapi Heikura-Salajan ennen julkaisemattomia valokuvia kummituksista.

- Isoisä harrasti valokuvausta ja opetti minut kehittämään filmejä ja kuvia. Kun kehitimme filmini, huomasimme, että yhdessä ruudussa erottui vaalea olento. Olin vahingossa kuvannut talon vintillä majailevan kummituksen, kertoo Heikura-Salaja.

Kummituskirjan mukaan Suomessa esiintyy kolmetoista kummituslajia ja Kanto määrittelee niiden tuntomerkit, vaarallisuuden ja yleisyyden. Kummituslajeja ovat muun muassa oikeudenmukaisuutta haluava Sijaton sielu, tavaroita paiskova Räyhähenki sekä juomareiden ja pelureiden seurassa viihtyvä Paholainen.
Nanika ga tooku matteiru to
kakojootti
Olivia Benson
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 5:07 pm
Paikkakunta: karu pohjola

Viesti Kirjoittaja kakojootti »

Suomen 13 kummituslajia läpivalaisuun kirjassa
15.10.2008 12:30

Kaikki 13 Suomessa tavattua kummituslajia saavat esittelynsä tuoreessa kirjassa.

Kirjailija Anneli Kanto toimitti opuksen nimeltä Kuollut kulkee (Gummerus).

Kummituslajeja ovat muun muassa oikeudenmukaisuutta haluava Sijaton sielu, tavaroita paiskova Räyhähenki sekä juomareiden ja pelureiden seurassa viihtyvä Paholainen. Kanto ilmoittaa itse tavanneensa Talon ja tavaran vahti -lajityypin kummituksen.

Uutuuskirja määrittelee kunkin kummituslajin tuntomerkit, vaarallisuuden ja yleisyyden.

Anneli Kanto käytti lähteinään Suomalaisen kirjallisuuden seuran ja Svenska Litteratursällskapin arkistojen kummitustarinoita. Kuollut kulkee -kirja sisältää Mapi Heikura-Salajan ennen julkaisemattomia valokuvia kummituksista.

STT

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008101 ... 3_uu.shtml
Kyllä skitskofrenia aina yksin olemisen voittaa.
tippa-tiina
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: To Loka 16, 2008 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja tippa-tiina »

En ole ihan varma, että tuleeko tämä ihan oikeaan paikkaan, mutta olen menossa tolle meedio Marja Pennaselle. Jostain kuitenkin luin, että siinä houkutellaan saatanaa ja raamattu kieltää sellaisen, onko kenelläkään omaa käsitystä asiasta? Meedio-homma on nimittäin vähän mun tietämyksen ulkopuolella, mutta kun saan loistavan tilaisuuden mennä hänen luokse, niin on pakko käyttää hyväkseen.

Luin jostain aikasemmasta postauksesta, että mm. kirkonmenot voivat aiheuttaa herkille ihmisille ahdistusta. Itse olen aina kammonnut kirkkoon menemistä, koska minua alkaa kurkusta ahdistamaan. Tulee äärettömän paha olo. Olen luullutkin, että olen vähintäänkin pakana.. :roll:

Itse olen kohtuullisen herkkä kaikille asioille, jos menen uuteen asuntoon käymään, niin tiedän jos siellä on enemmänkin ihmisiä, kuin mitä silmä näkee yms. Olen myös ollut onnekas elämässäni ja törmännyt moniin henkilöihin, joilla on näkemisen lahja ja sitä kautta päässyt tutustumaan monenlaiseen.

Mutta tuo meedio-homma siis todella kiinnostaa, neuvoja otetaan vastaan, miten siellä pitäisi "käyttäytyä".
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

tippa-tiina kirjoitti:En ole ihan varma, että tuleeko tämä ihan oikeaan paikkaan, mutta olen menossa tolle meedio Marja Pennaselle. Jostain kuitenkin luin, että siinä houkutellaan saatanaa ja raamattu kieltää sellaisen, onko kenelläkään omaa käsitystä asiasta? .
Noin ainakin Mooses puheli, muistaakseni oli muitakin kohtia samantyylisiä kohtia.

"9 "Kun tulette siihen maahan, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa teille, älkää ruvetko noudattamaan siellä asuvien kansojen iljettäviä tapoja. 10 Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa, 11 loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta. 12 Jokainen, joka sellaista harjoittaa, on iljetys Herralle, ja juuri näiden iljettävien tapojen vuoksi Herra, teidän Jumalanne, hävittää ne kansat teidän tieltänne. 13 Olkaa koko sydämestänne uskolliset Herralle, Jumalallenne. 14"
tippa-tiina
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: To Loka 16, 2008 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja tippa-tiina »

^^ Aika yksiselitteistä... auts.

Entäs niiden kokemukset, jotka ovat käyneet meediolla? (tai mistäs minä tiedän, onko vastaajakin käynyt)
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

^ Kuten Bombay kirjoitti, niin meedioiden ja ennustajien käyttö kielletään Raamatussa yksiselitteisesti, ja sellaisena toimimisesta määrätään Vanhassa Testamentissa kuolemanrangaistus.

Monet meediot kuitenkin katsovat auttavansa ihmisiä, ja jotkut ovat jopa tavallisia kristittyjä.

Sanotaan, että kannattaa rukoilla ennen istuntoa ja siunata itsensä.
Every ship must sail a world.
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Viesti Kirjoittaja Misri »

Scary....
Todella pelottavaa.... XD
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

http://www.ananova.com/news/story/sm_3122408.html

Kummitus valokuvattu remontin alla olevassa Hotellissa Romaniassa. Kuulostaa markkinointitempulta. Tässä juuri näytin tämän stoorin yhdelle romanialaiselle miekkoselle ja kuinkas sattuikaan, hän on menossa jouluksi kotimaahansa ja asuu n. 10 kilometrin päässä paikasta. Lupasi kysellä ja selvitellä lisää. Palataan tästä kohdin asiaan tammikuussa.
susse
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: La Marras 10, 2007 5:04 pm
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja susse »

Huittisten vankilan perhetapaamis talossa "kummittelee."
Kerran kun olimme siellä alkoi poikani huutaa hysteerisesti (uskomatonta karmivaa huutoa)hän oli 3 vuotias silloin, kysyin mikä hätänä ja hän vastasi "tyttö puri minua" Talo on muutenkin karmiva. Monilla muillakin on kokemuksia tuosta samaisesta talosta. En tiedä onko totta mutta kuulin että samaiseen taloon olisi joskus murhattu koko perhe.Mielenkiintoinen juttu, mistähän saisi tietää jutusta enemmän..
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

walther kirjoitti:Asuimme Vehkajärvellä Haminan kupeessa eräässä vanhassa omakotitalossa. Talo on todella vanha ja siellä oli asunut näitä ns. aseenkätkijöitä, olikohan se nyt sitten tuon sisällisodan vai minkä aikana mutta kuitenkin.

---clips lyhennetty---
Siis ettei tää asekätkentä nyt saisi kenessäkään historaa tuntemattomassa mitään erikoisia viboja aikaan niin lyhyesti.

Jatkosodan jälkeen tietyt piirit alkoivat valmistella asekätkäjä jottei neuvostoliitto saisi maata valloitetuksi. Tarkoitus oli kätkeä aseistus jolla saataisiin noin 8000 miestä aseisiin.

Lipulta homma meni niin hyvin että saatiin jemmaan noin 35 tuhannen miehen aseistus. Joku ryssi homman ja suomessa valtaa ja valvontaa pitänyt Valvontakomissio sai asiasta tiedon. Seuras laajat oikeudenkäynnit

Ainakin kenraaliluutnatti(kos hää nyt silloin oli) Airo sai syytteen. ns. Martikaisen miehet pakeni jenkkeihin. Perässä seurasi myös Lauri Törni.

Asekätköjä löytyy harvakseltaan edelleen, ja ainakin yhdestä kätköstä on löytynyt kaukopartiomies Mauno Koiviston henkilökohtainen ase jonka Manu jollain tapaa oli pystynyt tunnistamaankin omakseen.

Sitä ei tiedetä oliko Koivisto itse mukana asekätkennässä.

Mutta ihan tavallisia ihmisiä nää oli kun ex-Tasavallan Presidentinkin entinen sotapyssy on löytynyt tällaisesta kätköstä.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

pakko mainita jossakin välissä vuokranantajalle näistä mun kämpän tapahtumista.. kirjoitin aiemmin tuonne unihalvaus-ketjuun kuinka olen heräillyt keskellä yötä, nähnyt ihmisiä seisoskelemassa ovensuussa ja sängyn vieressä. oon selittäny tän jutun itselleni unihalvauksella, ihan heti en kummituksiin usko vaikka itse näkisinkin.

viime viikolla heräsin aamulla puoli kuudelta siihen että joku repi mua vuoteesta ylös. ravisteli mua hartioista vieläpä aika kovasti. nousin ylös ja aloin ihmetellä et onko mun kotona enemmänkin porukkaa, ei näkyny ketään. en keksiny mitään syytä heräämiseeni.

voihan tää tietysti selittyä jollain unihäiriölläkin, tosin en ole sellaisista koskaan ennen kärsinyt. näitä hahmoja en ole nähnyt koskaan päivällä vaan aina silloin kun herään yöllä. havahdun siihen että joku seisoo vieressä, saattaa pitää kädestä kiinni, ravistelee mua tms. joskus en kykene liikkumaan tai avaamaan silmiä, toisinaan oon hyökänny tän tunkeilijan kimppuun mut se on mystisesti kadonnu ja huomaan olevani vaan itekseni.
talo on rakennettu vuonna 1947 ja varmasti siellä on ehtinyt monenlaista tapahtua. pidän näitä hahmoja ikäänkuin suojelijoina. esim. just tää viimeviikkoinen ravistelija, ku nousin ylös katselemaan ympärilleni ni huomasin hellan levyn olevan päällä. ois voinu vaikka tulipalo syttyä..
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Vastaa Viestiin