Ei, kyllä se on ihan normaali ihmisen puolustusreaktio, että kaikkia kuolemia ei jaksa surkutella.vanhellsing kirjoitti: La Joulu 27, 2025 1:09 am ^^
Minä olen huono ihminen kun en jaksa itkeä jos joku idiootti kiipeilee mastoon tai kiinassa joku kuolee kaivokseen, varmaan parempaakin tekemistä elämässä kun tuollaisia itkeä ja mitä se hyödyttää jos itkee noita?
Siitä on se hyöty, että jos nyt joku tapaus sitten sattuukin syystä, tai toisesta koskettamaan, niin tuo on yksi puoli siitä samasta selviytymisprosessista: se helpottaa omaa oloa ja auttaa pääsemään yli. Lisäksi usein asianosaiset, tai muut, joita asia on koskettanut, saavat myös jonkinlaista lohtua ja potkua tuohon asian käsittelyyn, kun näkevät, että muut kokevat myötätuntoa.vanhellsing kirjoitti: La Joulu 27, 2025 1:09 am
Teot on tärkeämpiä, jollain kansalaisaktivismilla voi yrittää kiinalaisia kaivoshenkilöitä auttaa tai suomalaisia teinejä jotka kiipeilee, mutta ei mitään hyötyä jos täällä päivittelen että ompa kauhiaa että tuollaista tapahtaa ja RIP, osanottoni, jne, mitä hyötyä?
Ei niitä ryssiä tosiaan tarvitse surra, eikä eriksren jokaista ukrainalaistakaan.vanhellsing kirjoitti: La Joulu 27, 2025 1:09 am
Ryssiä ja Ukranalaisia vissiin jotain tuhat päivässä kuolee ja pitäisikö jokaista erikseen itkeä? Ei mun kyynelkanavat eritä niin runsasta itkua että kaikkia random ihmisten kuolemia itken, säästän ne läheisille. Voisihan sitä toki jonnekkin facebookkiin laittaa RIP ja muita juttuja kuolleesta teinistä ja joku tykkäisi ja kokisin olevani hyvä ihminen kun noin hyvesignaloin, mutta ei ole mun juttu.
Mutta se, että koet tuon toiminnan muilta automaattisesti hyvesignalointina, kertoo että sinun kohdalla tuo selviytymisprosessi on mennyt epäterveen pitkälle: olet selvästi kokenut paljon pahaa omassa elämässäsi, nähnyt niin paljon paskaa lähelläsi, että olet äärikyynistynyt ja ainakinnjossain määrin masentunut.
Ymmärrän hyvinn tuo ihan omakohtaisestikin, eikä se tee sinusta pahaa ihmistä. Lähinnä se on surullista sinun itsesi kannalta. Tunne-elämäsi on hyvin lamaantunut. Jos tosiaan koet, kuten kirjoitat, voit olla vielä "iloinen" ja " surullinen", mutta et kyllä oikeasti ja syvästi onnellinen. Sen väistämätön vastapuoli on kyky kokea voimakasta myötätuntoa.
Tuosta voi myös toipua, kuten itse olen pahimmista ajoistani.
Ei kait täällä kukaan vaadi sinua itkemään, varsinksan juuri tätä tapausta. En minäkään koe tämän osalta kovin suurta surua. Sinä ja jotkut muut sen sijaan vaaditte muita lopettamaan oman myötätuntonsa väittäen sen väistämättä epäaidoksi ja se tosiaan kertoo lähinnä teistä.vanhellsing kirjoitti: La Joulu 27, 2025 1:09 am
Idiootit kuolee nuorena, varsinkin jos on idioottien kasvattamia, se on sitä Darwinismia tai jotain, ei sen kummempaa. Älytöntä että jotkut vielä vaatimalla vaatiii toisia vuodattamaan kyyneleitä, ei ne kyyneleet silleen käskien tule, kuten kukkokaan ei käskien laula. Urpo ja Purra toki osaa niitä krokotiilin kyyneileitä vuodattaa.