Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että se yksi sallittu ilta ei ole se ongelma, vaan ne kaikki satunnaisesti väärinä päivinä ammutut raketit!? Se on tässäkin ketjussa jo useamman kerran mainittu ja silti ei mene kaaliin. Mulla ei se uv ole mikään ongelma, ollaan sisällä ja katsellaan töllöä. Mutta en mä voi viikkoa olla sisällä koiran kanssa.Koljattii kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 3:40 pm ^ Kuinkas kävikään kun tehtiin kieltolaki, loppuiko viinan juonti? Ei.
Tässä kävisi aivan samalla tavalla jos myynti rajoitettaisiin muutamaan tuntiin. Pimeä kauppa räjähtäisi käsiin, ehkä jopa kirjaimellisesti tässä tapauksessa, ja oheisilmiönä tulisi myös niitä kunnon jytkyjä meillekin myyntiin mitä ei nyt myydä. Pitäkää rakkinne yhden päivän ajan sisällä, tai menkää jonnekin korpimökille viettämään mukavaa, hiljaista vapaapäivää.
Kansanedustaja puolusti ilotulittamista ja hyökkäsi koiranomistajia vastaan
-
Transventtiili
- Remington Steele
Re: Kansanedustaja puolusti ilotulittamista ja hyökkäsi koiranomistajia vastaan
Jos sinä oikeasti luulet että paukuttelu rajoittuisi yhteen iltaan kun raketteja saisi myydä vain uudenvuoden aattona niin ei ole järjen lahjoilla siunattu sinuakaan, niitä ostettaisiin aattona enemmän ja paukuteltaisiin pitkin seuraavaa viikkoa, niinhän niitä enimmäkseen tehdään nytkin, melko vähän niitä ennen uudenvuoden aattoa paukutellaan mutta täällä ainakin paukuttelua kuulee vielä parina seuraavana päivänä kun niitä ampumatta jääneitä paukkuja ampuillaan pois nurkista pyörimästä.Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 3:30 pmJos oikeasti noin luulet, niin taidat olla vähän hölmö. Luuletko että ne uutenavuotena ajattelee jo seuraavaa ja säästelee sinne paukkuja? Muutenkin ne unohtaa koko homman ja sitten se palautuu taas mieleen joskus joulukuussa. Joten jos niitä paukkuja ei niin helposti saa, niin totta helvetissä se vähenee merkittävästi.damfin kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 3:13 pmTuskin vähentäisi mitenkään merkittävästiTransventtiili kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 2:16 pm
Missää kohtaa tuossa puhuin täyskiellosta?
Myynnin rajaaminen aivan tasan varmasti vähentäisi sitä ennenaikaista paukuttelua, onhan se nyt ihan selvä.
-
Transventtiili
- Remington Steele
En mä luule että yhteen iltaan jäisi mutta ennen aattoa paukuttelu varmasti vähenisi. Pitkin seuraavaa viikkoa niitä nytkin paukutellaan kuten itsekin sanoit.damfin kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 4:37 pmJos sinä oikeasti luulet että paukuttelu rajoittuisi yhteen iltaan kun raketteja saisi myydä vain uudenvuoden aattona niin ei ole järjen lahjoilla siunattu sinuakaan, niitä ostettaisiin aattona enemmän ja paukuteltaisiin pitkin seuraavaa viikkoa, niinhän niitä enimmäkseen tehdään nytkin, melko vähän niitä ennen uudenvuoden aattoa paukutellaan mutta täällä ainakin paukuttelua kuulee vielä parina seuraavana päivänä kun niitä ampumatta jääneitä paukkuja ampuillaan pois nurkista pyörimästä.Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 3:30 pmJos oikeasti noin luulet, niin taidat olla vähän hölmö. Luuletko että ne uutenavuotena ajattelee jo seuraavaa ja säästelee sinne paukkuja? Muutenkin ne unohtaa koko homman ja sitten se palautuu taas mieleen joskus joulukuussa. Joten jos niitä paukkuja ei niin helposti saa, niin totta helvetissä se vähenee merkittävästi.
Minuu kiinnosti lähinnä se, onko Tere mies vai nainen. Näyttäisi olevan 41 vee komea mies, perheestä ei tietoa, joten siitä voinee vetää jonkilaisen johtopäätöksen.
Sorry, mut not sorry, 80-luvulla, ja vielä 90-luvullakin kansa paukutteli järjettömän määrän ilotulitteita. Silloin vielä pienissä kunnissakin järjestettiin ilotulitus. Ja kaikilla oli hauskaa.
Nyt vain harva yritys/kaupunki saati kunta uskaltaa paukuttaa yhtään mitään. Ilotulitteet ovat mielestäni aivan järjettömän kalliita, joten porvarien hommaahan se on. En oo yhtään matua nähnyt niitä paukuttavan. Vaikka Kiinasta ovatkin lähtöisin, mut enivei.
Nauttikaa ja nautin itsekin. Räjäytän muutaman Granun ja säästän loput kesän huvituksiin.
Toinen kissa pelkää pauketta (ensimmäinen paukkuarka kissa), mutta se vain kasvattaa luonnetta, kun on muutaman tunnin vessanpöntön takana tai vaatehuoneen nurkassa.
Nyt kun jo 'naimisiinkin' voi mennä jonkun hologrammipuolison kanssa niin miten ihmeessä esim. kaupungit eivät pysty järjestämään kunnon hologrammiwhatever-ilotulitusta taivaalle; jotain kokeiluja on jo ollutkin, mutta kun puuttuu se verenpainetta nostattava paukahdus!
Sorry, mut not sorry, 80-luvulla, ja vielä 90-luvullakin kansa paukutteli järjettömän määrän ilotulitteita. Silloin vielä pienissä kunnissakin järjestettiin ilotulitus. Ja kaikilla oli hauskaa.
Nyt vain harva yritys/kaupunki saati kunta uskaltaa paukuttaa yhtään mitään. Ilotulitteet ovat mielestäni aivan järjettömän kalliita, joten porvarien hommaahan se on. En oo yhtään matua nähnyt niitä paukuttavan. Vaikka Kiinasta ovatkin lähtöisin, mut enivei.
Nauttikaa ja nautin itsekin. Räjäytän muutaman Granun ja säästän loput kesän huvituksiin.
Toinen kissa pelkää pauketta (ensimmäinen paukkuarka kissa), mutta se vain kasvattaa luonnetta, kun on muutaman tunnin vessanpöntön takana tai vaatehuoneen nurkassa.
Nyt kun jo 'naimisiinkin' voi mennä jonkun hologrammipuolison kanssa niin miten ihmeessä esim. kaupungit eivät pysty järjestämään kunnon hologrammiwhatever-ilotulitusta taivaalle; jotain kokeiluja on jo ollutkin, mutta kun puuttuu se verenpainetta nostattava paukahdus!
Eli mikä merkittävä hyöty sillä myynnin yhteen päivään rajoittamisella saataisiin? ei juuri mitään hyötyä.Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 4:45 pmEn mä luule että yhteen iltaan jäisi mutta ennen aattoa paukuttelu varmasti vähenisi. Pitkin seuraavaa viikkoa niitä nytkin paukutellaan kuten itsekin sanoit.damfin kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 4:37 pmJos sinä oikeasti luulet että paukuttelu rajoittuisi yhteen iltaan kun raketteja saisi myydä vain uudenvuoden aattona niin ei ole järjen lahjoilla siunattu sinuakaan, niitä ostettaisiin aattona enemmän ja paukuteltaisiin pitkin seuraavaa viikkoa, niinhän niitä enimmäkseen tehdään nytkin, melko vähän niitä ennen uudenvuoden aattoa paukutellaan mutta täällä ainakin paukuttelua kuulee vielä parina seuraavana päivänä kun niitä ampumatta jääneitä paukkuja ampuillaan pois nurkista pyörimästä.Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 3:30 pm
Jos oikeasti noin luulet, niin taidat olla vähän hölmö. Luuletko että ne uutenavuotena ajattelee jo seuraavaa ja säästelee sinne paukkuja? Muutenkin ne unohtaa koko homman ja sitten se palautuu taas mieleen joskus joulukuussa. Joten jos niitä paukkuja ei niin helposti saa, niin totta helvetissä se vähenee merkittävästi.
-
Transventtiili
- Remington Steele
No se ennen aattoa paukuttelu loppuisi tai ainakin vähenisi todella paljon. Siinä on aina 4 kokonaista päivää aikaa paukutella ennen aattoa ja aattonakin vielä ennen kun sallittu aika koittaa.damfin kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 5:24 pmEli mikä merkittävä hyöty sillä myynnin yhteen päivään rajoittamisella saataisiin? ei juuri mitään hyötyä.Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 4:45 pmEn mä luule että yhteen iltaan jäisi mutta ennen aattoa paukuttelu varmasti vähenisi. Pitkin seuraavaa viikkoa niitä nytkin paukutellaan kuten itsekin sanoit.damfin kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 4:37 pm
Jos sinä oikeasti luulet että paukuttelu rajoittuisi yhteen iltaan kun raketteja saisi myydä vain uudenvuoden aattona niin ei ole järjen lahjoilla siunattu sinuakaan, niitä ostettaisiin aattona enemmän ja paukuteltaisiin pitkin seuraavaa viikkoa, niinhän niitä enimmäkseen tehdään nytkin, melko vähän niitä ennen uudenvuoden aattoa paukutellaan mutta täällä ainakin paukuttelua kuulee vielä parina seuraavana päivänä kun niitä ampumatta jääneitä paukkuja ampuillaan pois nurkista pyörimästä.![]()
No tällä sun periaatteellas voitaisiin vaatia lemmikkikoirien täyttä pitokieltoa, koska aina löytyy joku vitun vatipää kuka ei pidä koiraa kiinni yleisellä paikalla. Tai vaihtoehtoisesti rajoittaa niiden ulkoilutus, vaikka joka ke-to välinen yö klo 2-4 saat ulkoiluttaa koiraasi, muuten pidettävä sisällä. Ei muuta kuin vähän isompia kusibokseja vaan kaikki kämpät täyteen.Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 4:24 pmMikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että se yksi sallittu ilta ei ole se ongelma, vaan ne kaikki satunnaisesti väärinä päivinä ammutut raketit!? Se on tässäkin ketjussa jo useamman kerran mainittu ja silti ei mene kaaliin. Mulla ei se uv ole mikään ongelma, ollaan sisällä ja katsellaan töllöä. Mutta en mä voi viikkoa olla sisällä koiran kanssa.Koljattii kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 3:40 pm ^ Kuinkas kävikään kun tehtiin kieltolaki, loppuiko viinan juonti? Ei.
Tässä kävisi aivan samalla tavalla jos myynti rajoitettaisiin muutamaan tuntiin. Pimeä kauppa räjähtäisi käsiin, ehkä jopa kirjaimellisesti tässä tapauksessa, ja oheisilmiönä tulisi myös niitä kunnon jytkyjä meillekin myyntiin mitä ei nyt myydä. Pitäkää rakkinne yhden päivän ajan sisällä, tai menkää jonnekin korpimökille viettämään mukavaa, hiljaista vapaapäivää.
-
Transventtiili
- Remington Steele
Joo oli taas mahtava vertaus. Koiria kuitenkin on ihmisillä 24/7/365 niin ei niitä ihan voi verrata uv paukkuihin. Eikä mulla tuossa mitää periaatetta ollut, sanoin vaan mikä niissä raketeissa on se ongelma, että ihmiset haluaa kieltää ne kokonaan. Mä en ole täyskiellon puolella itse.Koljattii kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 5:43 pmNo tällä sun periaatteellas voitaisiin vaatia lemmikkikoirien täyttä pitokieltoa, koska aina löytyy joku vitun vatipää kuka ei pidä koiraa kiinni yleisellä paikalla. Tai vaihtoehtoisesti rajoittaa niiden ulkoilutus, vaikka joka ke-to välinen yö klo 2-4 saat ulkoiluttaa koiraasi, muuten pidettävä sisällä. Ei muuta kuin vähän isompia kusibokseja vaan kaikki kämpät täyteen.Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 4:24 pmMikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että se yksi sallittu ilta ei ole se ongelma, vaan ne kaikki satunnaisesti väärinä päivinä ammutut raketit!? Se on tässäkin ketjussa jo useamman kerran mainittu ja silti ei mene kaaliin. Mulla ei se uv ole mikään ongelma, ollaan sisällä ja katsellaan töllöä. Mutta en mä voi viikkoa olla sisällä koiran kanssa.Koljattii kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 3:40 pm ^ Kuinkas kävikään kun tehtiin kieltolaki, loppuiko viinan juonti? Ei.
-
Arjalainen 88
- Hetty Wainthropp
Somalit ja muut eteläntuliaisethan ( eli Kokoomuksen työvoimapulan poistajat ja kestävyysvajeen poistajat) noita tykkäävät paukutella eli ymmärrän Teren kannan. Sinänsä en silti tahdo paukuttelua kokonaan kieltää.
Neekerit ja vastaavat tykkäävät kovasti äänekkäistä leikeistä. Katsokaapa YouTubesta.
Neekerit ja vastaavat tykkäävät kovasti äänekkäistä leikeistä. Katsokaapa YouTubesta.
Korvarengas fägätti taas mesoo. Porvarin mulkku vois työntää tykinjyskyn omaankin hoonattuun persläpeen.
-
weisses fleisch
- Harjunpää
Jaa, ei kai noiden kieltoa ajavat yleensä perustele kantaansa lemmikkikoirilla, vaan luonnon eläinten häiriintymisellä ja helvetinmoisella roskan määrällä. Ja olen itse ihan samoilla linjoilla, vaikka noin muuten olenkin niin kaukana maailmanparantaja-ituhipistä kuin olla voi.
- Suihkuputki
- Alibin satunnaislukija
Meille tuli sukulaiselta maalta aussi viettään eläkepäiviä. Huomasin että täällä kaupungin kerrostalossa se pelkäsi ukkostakin. Olin yhteydessä serkkupoikaan, joka sanoi ettei se ennen oo ukkosesta ollu moksiskaan. Luulisin että totaalinen paikanvaihdos aiheutti sen. Ekana uudenvuodenaattona se alkoi vapisemaan aina pamahduksen tai välähdyksen vaikutuksesta. Itte olin rauhallinen ja elin ihan normaalia päivää. Ukonilmalla menin parvekkeelle tupakalle ja koira oli mukana (niin kun yleensäkin se haluaa tulla aina), edelleen olin rauhallinen, enkä reagoinu sen arkuuteen. Pompottelin palloo sille kun jäätiin röökin jälkeen parvekkeelle, vaikka ukkosti. Viime uudenvuoden aattona lähdettiin lenkille, kun iltakuuden jälkeen oli jo pieni "rähinä" päällä. 10 minuuttia kulki vähän mun takana ja yritti hakeutua jalkoihin, mutta kun en itte reagoinu mitenkään ja käyttäydyin kuin oltas ihan normaalilla pissalenkillä, niin luffe ei välittäny mitään. Illan viimenen pissa-/kakkalenkki tehtiin puolilta öin, eikä ollu mitään merkkejä arkuudesta. Se on ihminen joka koiralle pelkotiloja aiheuttaa suurimmassa osassa tapauksista. Jos pentu pelkää ilotulitteita, ei se tarkota sitä että se pelkäis niitä vuoden päästäkin. Mutta pelkäähän se, kun sitä aletaan heti Tapaninpäivän jälkeen erikoiskohteleen ja aattona sulkeudutaan sen kanssa saman peiton alle, mahdollisesti rauhottavien kanssa. Koira luulee että ihminenkin pelkää.
Sammallahti oikeassa siinä, että koirat vuositasolla enemmän vahinkoa aiheuttavat kun raketit. Raketit ja paukuttelu silti täysin turhaa. Sama pätee 90% koirista. Vain opas-, huume- , palvelus-ja metsästyskoirat jollain tavalla perusteltavissa.
Siellä ne järjen jättiläiset ampuvat juuri nyt toisiaan raketeilla keskellä kaupunkia. Toivoisin muuten että menis pari silmää mutta tulisi turhan kalliiksi yhteiskunnalle.
Mulla oli yhtä aikaa kolme koiraa, kaksi ei pelännyt yhtään mutta yksi sekosi täysin joten ei ole pelkästään kasvatuksesta kiinni, hyvinkin yksilöllistä.
Mulla oli yhtä aikaa kolme koiraa, kaksi ei pelännyt yhtään mutta yksi sekosi täysin joten ei ole pelkästään kasvatuksesta kiinni, hyvinkin yksilöllistä.
364 päivää vuodessa kitistään miten kaikki on kallista, mutta uudenvuoden aikaan kun ammutaan rahaa taivaan tuuliin, se ei oo ollenkaan kallista. Ehkä joutavinta puuhaa mitä voi olla, ajattelee eläimiä tai on ajattelematta.