Somessa taannoin kyseli joku mies mistä hän löytäisi itsepuolustuslajiryhmän, joka on pelkästään miehille tarkoitettu. Mietitytti että kuvitteliko hän ettei naisparin kanssa voi treenata tarpeeksi kovaa. Mutta taisikin olla niin, ettei hänen periaatteisiinsa käynyt naisen lyöminen edes treenimielessä.
Eipä taida all male -ryhmää löytyä tänäpänä mistään. Muijat mokomat ovat ängenneet joka salille.
Sinä ansaitset tämän – tällaista on parisuhdeväkivalta Suomessa
Re: Sinä ansaitset tämän – tällaista on parisuhdeväkivalta Suomessa
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Itse olen harrastanut kamppalulajia vuosia, ja alkuun tietysti jännitti miehiä vastaan treenata. Mutta kun kokemusta karttuu, saan jatkuvasti sanoa, että anna tulla nyt. Oikeesti, voimalla.Ifigeneia kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 7:29 pm Somessa taannoin kyseli joku mies mistä hän löytäisi itsepuolustuslajiryhmän, joka on pelkästään miehille tarkoitettu. Mietitytti että kuvitteliko hän ettei naisparin kanssa voi treenata tarpeeksi kovaa. Mutta taisikin olla niin, ettei hänen periaatteisiinsa käynyt naisen lyöminen edes treenimielessä.
Eipä taida all male -ryhmää löytyä tänäpänä mistään. Muijat mokomat ovat ängenneet joka salille.
Treenattiin muutamia otteesta vapautumisia, olin maassa ja mies kuristi. Herramies kun oli, pääsin helposti alta pois. Jouduin perustelemaan pitkään, että tästä ei ole kummallekaan mitään hyötyä. Tule täysillä päälle, niin se tapahtuu tosielämässäkin, jos siis tilanne niikseen menee. Mun taidoistani, jotka olen oppinut hellän ja anteeksipyytelevän miehen otteessa ei ole siinä vaiheessa mitään hyötyä.
Itse olen hyvä jaloistani, ja moni mies meillä pyytää mua potkimaan. Kun on mittaa ja ulottuvuutta, osun myös päähän. Se on aina toivottua, että se tehdään voimalla ja oikein, jotta sen torjunnan sitten oppii myös.
Liikkeiden puhtaus ja toistot ovat samoja sekä miehille että naisille, ja voimaa voi lisätä vasta sitten, kun tekniikka on hallussa ja pariin luottaa. Itselleni on ihan yhtä mieluisaa harjoitella kumman tahansa kanssa. Eniten pelottaa aina syksyisin uudet alkeiskurssilaiset miehet, jotka eivät tajua voimiaan ja luulevat, että täysillä päälle on paras juttu. Ja toki varon satuttamasta heitä, koska uusilla tulokkailla on usein haavoittuva ego
Kah perhanaa, sama täällä. Sillä erotuksella että kintuistani olen kehno, mutta kädet on minulle se osa kroppaa mikä toimii. Silläpä olen jonkin verran sparraillutkin. Mutta ei toki kovalla kontaktilla, semminkin kun lukemani mukaan nyrkkeily on laji jossa sukupuolten välinen ero on suurin, ja miehellä on 160 % voimaa naiseen verrattuna. Hirmuinen luku. Mutta jos tositilanne tulisi, niin ei se ole nyrkki mitä hyödyttäisi puida, vaan sopivassa saumassa kannattaa murjaista kyynärpäällä. Tokikaan niin liki ei pitäisi yhtäkään hunsvottia päätyä.Sipi kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 12:33 amItse olen harrastanut kamppalulajia vuosia, ja alkuun tietysti jännitti miehiä vastaan treenata. Mutta kun kokemusta karttuu, saan jatkuvasti sanoa, että anna tulla nyt. Oikeesti, voimalla.Ifigeneia kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 7:29 pm Somessa taannoin kyseli joku mies mistä hän löytäisi itsepuolustuslajiryhmän, joka on pelkästään miehille tarkoitettu. Mietitytti että kuvitteliko hän ettei naisparin kanssa voi treenata tarpeeksi kovaa. Mutta taisikin olla niin, ettei hänen periaatteisiinsa käynyt naisen lyöminen edes treenimielessä.
Treenattiin muutamia otteesta vapautumisia, olin maassa ja mies kuristi. Herramies kun oli, pääsin helposti alta pois. Jouduin perustelemaan pitkään, että tästä ei ole kummallekaan mitään hyötyä. Tule täysillä päälle, niin se tapahtuu tosielämässäkin, jos siis tilanne niikseen menee. Mun taidoistani, jotka olen oppinut hellän ja anteeksipyytelevän miehen otteessa ei ole siinä vaiheessa mitään hyötyä.
Itse olen hyvä jaloistani, ja moni mies meillä pyytää mua potkimaan. Kun on mittaa ja ulottuvuutta, osun myös päähän. Se on aina toivottua, että se tehdään voimalla ja oikein, jotta sen torjunnan sitten oppii myös.
Liikkeiden puhtaus ja toistot ovat samoja sekä miehille että naisille, ja voimaa voi lisätä vasta sitten, kun tekniikka on hallussa ja pariin luottaa. Itselleni on ihan yhtä mieluisaa harjoitella kumman tahansa kanssa. Eniten pelottaa aina syksyisin uudet alkeiskurssilaiset miehet, jotka eivät tajua voimiaan ja luulevat, että täysillä päälle on paras juttu. Ja toki varon satuttamasta heitä, koska uusilla tulokkailla on usein haavoittuva ego![]()
Minulle ehkä sen takia, kun olen neuropoikkeava, ei ollut missään vaiheessa mitään ihmeellistä siinä että on miesparejakin. Otin sen itsestäänselvänä asiana jo peruskurssilta lähtien. Tietty jos tuli jotain ihan vuoren kokoisia korstoja hollille, niin se vähän mietitytti.
Joskus tuntunut että naisilta tulee kovempaa kyytiä kuin miehiltä, että ehkä jotkut miehet sitten himmailevat koska olen nainen ja iäkäskin. Mutta jos nyt jotain vauriota on tullut, niin enempi tainnut miesten kanssa tulla. Alkuaikoina yksi nuori mies tinttasi vatsaan niin että meni ilmat pellolle (ei ole mennyt sen koommin, koska alkoi kehittymään vatsalihaksia - yksi ohjaaja pitänyt jopa tapanaan laittaa kaikki riviin seisomaan ja sitten hän käy lyömässä jokaista vatsaan), toinen osui kärsään että vähän punoitti, ja jonkun kanssa painimuuveissa vääntyi nilkka. Kaikki häikät huomaa vasta hyvän aikaa myöhemmin treenien jo päätyttyä, että sikäli adrenaliinipäissään siellä tulee kyllä touhuttua.
Pääosin on ollut hauskimpia kokemuksia elämässäni nämä kamppailutyyppiset treenit. Ehkä negatiivisemmasta päästä on se, että aina vaan enempi alkaa jurppimaan kun lukee uutisia miten sitä ja tätä naista on raiskattu ja rääkätty. Tulee meinaan jotain vigilante-fiiliksiä.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?