Kansanedustaja puolusti ilotulittamista ja hyökkäsi koiranomistajia vastaan

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
siiantaika
Vic Mackey

Re: Kansanedustaja puolusti ilotulittamista ja hyökkäsi koiranomistajia vastaan

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Ilotulitteet kuuluvat Jeesuksen seuraavaan tulemiseen ja suomalais–kristilliseen kulttuuriin – koirat ja marsut eivät niinkään. 🥂
Syksyn sävel
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Syksyn sävel »

siiantaika kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 10:45 pm Ilotulitteet kuuluvat Jeesuksen seuraavaan tulemiseen ja suomalais–kristilliseen kulttuuriin – koirat ja marsut eivät niinkään. 🥂
Aivan kuten nakit ja tinan valaminen. Nämä ovat vuosituhansia vanhoja suomalaisia perinteitä.
Rescuer kirjoitti: La Joulu 06, 2025 8:25 am pltmtxtvp
trubaduuri
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja trubaduuri »

jotunheimen kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 8:31 pm Vein koirat lenkille tuossa viiden aikoihin, ei paukkunut. Toinen koira ei välitä niistä muutenkaan. Kun alkoi kuuden jälkeen (huom.) paukkumaan, toinen koira alkoi vähän haukahtelemaan mutta kun pitäydyimme samoissa kaavoissa kuin muutenkin, jos haukahdellaan, ei nyt kun paukkuu jo enemmän, ongelmia ole.
Joo, en ole ikinä kuullut että joku koira olisi ollut kieltämässä paukuttelua. Se on se nyky sukupolvi joka juoksisi sodankin alkaessa pakoon ennen kuin tarttuisi kivääriin. Kasvatus, kasvatus ja muusut.
Syksyn sävel
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Syksyn sävel »

trubaduuri kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 11:29 pm
jotunheimen kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 8:31 pm Vein koirat lenkille tuossa viiden aikoihin, ei paukkunut. Toinen koira ei välitä niistä muutenkaan. Kun alkoi kuuden jälkeen (huom.) paukkumaan, toinen koira alkoi vähän haukahtelemaan mutta kun pitäydyimme samoissa kaavoissa kuin muutenkin, jos haukahdellaan, ei nyt kun paukkuu jo enemmän, ongelmia ole.
Joo, en ole ikinä kuullut että joku koira olisi ollut kieltämässä paukuttelua. Se on se nyky sukupolvi joka juoksisi sodankin alkaessa pakoon ennen kuin tarttuisi kivääriin. Kasvatus, kasvatus ja muusut.
Eikö kannattaisi mennä sotimaan jos paukuttelu niin kiinnostaa, vai mukavampaa esittää kovista kotisohvalla? Tietenkään jos koira ei ole paukkuarka niin ei se reagoi paukkeeseen. Yleensä paukkuarkuus ilmenee koiralla myöhemmällä iällä jos sillä on geneettinen taipumus paukkuarkuuteen. Nämä koiran omistajan syyksi paukkuarkuuden laittamiset osoittaa, ettei ymmärrä koirista mitään.
Rescuer kirjoitti: La Joulu 06, 2025 8:25 am pltmtxtvp
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

siiantaika kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 10:45 pm Ilotulitteet kuuluvat Jeesuksen seuraavaan tulemiseen ja suomalais–kristilliseen kulttuuriin – koirat ja marsut eivät niinkään. 🥂
Nuorempana tuntemattomalta taholta saamani sarjakuvan muotoon laaditun julkaisun mukaan Jeesus toista kertaa tullessaan tappaa homot ja avoliittolaiset. Koirista ja marsuista ei valitettavasti ollut mainintaa. Tai että miten Jeesus lahtaukset suorittaa. Joku kova paukku toki näppärästi hoitaisi koko homman. Oikeastaan voisi lahdata kaikki samalla paukulla, kyllä se Jahve sieltä sitten sortteeraa omansa pois.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Gfh
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Gfh »

Minusta tämän turhanpäiväisen kiinapaskan ostamisen ja räjäyttelyn voisi lopettaa, ja korvata sen uuden vuoden känniajelulla. Kaikki sais ajaa uuden vuoden kunniaksi humalassa, kun onhan se nyt sentään iso juhlapäivä. Töitä riittäisi yhtä lailla päivystyksessä.
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Se on muuten jäänyt minulle toistaiseksi epäselväksi, että meneekö koira jotenkin peruuttamattomasti rikki, jos se pelkää hetkellisesti jotain ulkoa tulevaa pauketta? Vai olisiko sittenkin pikemminkin niin, että kovimman paukkeen ajan ehkä hakee turvaa omistajastaan ja lopun vuotta ei ole moksiskaan?
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Transventtiili kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 3:57 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 3:55 pm Onhan noissa raketeissa persaukisille se hyvä puoli, että niitä voi mennä hämmästelemään kädet omissa taskuissa.

Koiraihmiset voivat lopettaa itkemisen. Ottavat vaan ruffet kainaloonsa, niin eiköhän terve yksilö selviä yhdestä paukeillasta. Tarkoitan siis sekä koiraa että omistajaa.
Mutta kun se ei ole mikään yksi ilta vaan se alkaa 27.12. ja loppuu pari päivää tammikuun puolella.
Sehän on aivan liikaa "hauvamiehille"...
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Transventtiili
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Transventtiili »

Keplotteleva konna kirjoitti: To Tammi 01, 2026 7:03 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 3:55 pm Onhan noissa raketeissa persaukisille se hyvä puoli, että niitä voi mennä hämmästelemään kädet omissa taskuissa.

Koiraihmiset voivat lopettaa itkemisen. Ottavat vaan ruffet kainaloonsa, niin eiköhän terve yksilö selviä yhdestä paukeillasta. Tarkoitan siis sekä koiraa että omistajaa.
Mutta kun se ei ole mikään yksi ilta vaan se alkaa 27.12. ja loppuu pari päivää tammikuun puolella.
En tiedä mitä tarkoitat "hauvamiehillä" mutta koirille toi on aivan liikaa. Koska juurikin ne väärään aikaan ammutut raketit on ne pahimmat, koska niihin ei voi mitenkään varautua. Itse uv aattoilta ja yö menee oikein leppoisasti kotona.
Transventtiili
Remington Steele

viivahattu kirjoitti: To Tammi 01, 2026 5:24 pm Se on muuten jäänyt minulle toistaiseksi epäselväksi, että meneekö koira jotenkin peruuttamattomasti rikki, jos se pelkää hetkellisesti jotain ulkoa tulevaa pauketta? Vai olisiko sittenkin pikemminkin niin, että kovimman paukkeen ajan ehkä hakee turvaa omistajastaan ja lopun vuotta ei ole moksiskaan?
Sehän riippuu ihan tapauksesta. Jos koira pelästyy ja pääsee karkaamaan niin se tosiaan voi juosta vaikka auton alle ja kuolla ja se on melkoisen peruuttamatonta.
Eipä ne usein hae omistajastakaan turvaa vaan yrittävät tunkea mihin vaan kaapinkoloon ym itsensä mahdollisesti satuttaen. Kyllä moni siitä varmaa selviää ilman sen kummempia mutta eipä edes se yksi päivä ihan paniikissa mikään mukava sille koiralle ole. Saati sit vielä kun niitä raketteja ammutaan useampi päivä, niin jotkut koirat on useamman päivän ihan paniikissa.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Transventtiili kirjoitti: To Tammi 01, 2026 7:13 pm

En tiedä mitä tarkoitat "hauvamiehillä" mutta koirille toi on aivan liikaa. Koska juurikin ne väärään aikaan ammutut raketit on ne pahimmat, koska niihin ei voi mitenkään varautua. Itse uv aattoilta ja yö menee oikein leppoisasti kotona.
Tarkoitan "hauvamiehillä" niitä, jotka itkevät netissä, että eivät hauvoineen selviä Uuden Vuoden raketeista.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Transventtiili
Remington Steele

Keplotteleva konna kirjoitti: To Tammi 01, 2026 7:34 pm
Transventtiili kirjoitti: To Tammi 01, 2026 7:13 pm
Tarkoitan "hauvamiehillä" niitä, jotka itkevät netissä, että eivät hauvoineen selviä Uuden Vuoden raketeista.
Eli myös naiset jotka näin tekevät on "hauvamiehiä"? Selkee.
Olet ilmeisesti myös tätä sakkia keneltä puuttuu empatiakyky kokonaan.
ViperFace
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ViperFace »

Transventtiili kirjoitti: Ti Joulu 30, 2025 11:03 pm
Valitettavaa toki tuollaiset koiratkin. No eipä se taida koirien täyskielto onnistua ikinä eikä myöskään mitkään rajoitukset ulkoilulle vaikka kuinka niitä vaatisit. Tämä rakettien täyskielto alkaa olemaan aika mahdoton välttää muutaman vuoden sisällä ellei niitä rajoituksia aleta noudattamaan. Mulla ei oo mitään agendaa vaatia täyskieltoa vaikka ei se mua mitenkään haittaisikaan tietty. Se itse uv ja sallittu paukutteluaika ei oo mulle ja koiralle mikään ongelma.
En vaadi, kuten ei hermoheikkojen koirien omistajienkaan pitäisi vaatia rakettien suhteen. Toivon, että kaikilla ei-itsekeskeisillä koiranomistajilla ja heidän koirillaan oli mukava vuodenvaihde. Lisäksi toivon, että koko muun yhteiskunnan juhlaperinteen lopettamista vaativien minä-minä-ja-minun-fifi -koiranomistajien lattioille väännettiin jokaista ammuttua rakettia kohden vähintään yksi hätäpaska.

PS. henk.koht. minulle sopii ihan hyvin. että tulitteiden myyntiaikaa typistetään esim 2-3 päivään ennen aattoa, jos tähän on halua. En aio nousta barrikaadeille jos tätä ehdotetaan.
Puhelinkortti
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Hyvä ystäväni työskentelee vanhainkodissa ,jossa asuu dementoitunut sotaveteraani. Hänelle uusivuosi on ahdistava paukkeineen. Ilmeisesti pauke tuo muistisairaudenkin läpi sotamuistot mieleen.
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

viivahattu kirjoitti: To Tammi 01, 2026 5:24 pm Se on muuten jäänyt minulle toistaiseksi epäselväksi, että meneekö koira jotenkin peruuttamattomasti rikki, jos se pelkää hetkellisesti jotain ulkoa tulevaa pauketta? Vai olisiko sittenkin pikemminkin niin, että kovimman paukkeen ajan ehkä hakee turvaa omistajastaan ja lopun vuotta ei ole moksiskaan?
Kyllä joku vanhempi koira voi kuolla siihen stressiin. Sehän ei ole hetkellistä tuo pelko. Koira ei edes rauhoitu omistajan lähellä vaan tärisee ja läähättää jos joku asia pelottaa.

Täällä on paljon näitä ”koiratietäjiä” et voisivat perustaa jonkun firman jossa koulutetaan koirat olemaan pelkäämättä.

Meillä on aina ollut koiria, eikä onneksi yksikään ole pelännyt raketin ääniä mutta olen nähnyt kyllä miten tämmöinen koira käyttäytyy. Myös täällä oleville kissan omistaja mummoille sanoisin, et toissa vuonna yksi kissa juoksi ja huusi ympyrää pihalla, kun niin pelkäsi näitä paukkuja. En tiedä juoksiko auton alle sillä ei sen koommin ulkona näkynyt. Oli naapurin ämmän kissa, joka sai ulkoilla vapaasti. Paljon myös lintuja kuolee stressiin näistä paukutteluista, saatika muut luonnoneläimet.

Ja mua ei vittuakaan kiinnosta jonkun köyhän parin sadan euron tussahtelut tai pentujen papatit, joita on saanut kuulla joulupäivästä lähtien ja tälläkin hetkellä. Kuten jo aiemmin sanoin et jos ei ole muutamaa tuhatta laittaa kunnon ilotulitukseen niin jätä ostamatta.

Raketit pitäisi ampua jossain pisteessä klo 23-01 ja sit loppu. Piste.
Vastaa Viestiin