Syksyn sävel kirjoitti: Su Tammi 04, 2026 5:36 am
Tuskin ymmärsit kun pidit vertausta typeränä. Siihen voi laittaa Suomen tilalle minkä muun maan tahansa. Enempää en viitsi keskustella kun ilmeisesti olen päässyt ihosi alle ja jahtaat siitä syystä minua keskustelematta itse asiasta,vaan tykität koko ajan lautamiehiin kuuluvaa nimittelyä ja nokittelua.
Jos nyt löhdettäisiin siitä, että ei verrata Suomea (ja "mitä tahansa muita" demokraattisia maita) ja sen johtajia oman kansansa vastaisesti vallassa pysyttelevään ja omaa kansaansa kirjaimellisesti tappavaan diktaattoriin Tuollaiset vertaukset ovat kerta kaikkiaan idioottimaisia.
Trumpin liike on epäilemättä vaarallinen ja tuomittava, mutta pitää myös muistaa näistä öljymotiiveista puhuttaessa, että nimenomaan Venezuelan kommarit kansallistivat, eli siis suoraan ryöstivät kaiken yhdysvaltalaisen öljyinfran jne alueeltaan.
Suurin ongelmahan tässä on, että taas kerran tämä osoittaa YKn täysin turhaksi ja rammaksi. Järkevässä maailmanjärjestyksessä YK olisi aikaa sitten julistanut nää Madurot ja Chavezit rikollisiksi ja antanut täydet toimivaltuudet ja oikeutuksen heidän syrjäyttämiseksi. Kun YK ja se sääbtöpohjainen maailma ei yksinkertaisesti toimi, jää suurvaltojen itsenäinen toiminta valitettavasti ainoaksi vaihtoehdoksi.
Näillä sanoilla, tilanne on valitettava ja vaarallinen, mutta on tässä jokin mahdollisuus vielä siihenkin, että tilanne päättyy useimpien (ml. Venezuelan kansa) kannalta positiiviseen lopputulokseen. Se on iso ero Ukrainan sotaan, tai siihen skenaarioon, että vaikka Suomen johto käytäisiin vaihtamassa. Niistä kun ei kerta kaikkiaan voi hyötyä kukaan muu kuin korkeintaan joku pieni rikollinen klikki.