Trans-ihmisten parisuhteiden määrittely

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Sipi
Perry Mason

Trans-ihmisten parisuhteiden määrittely

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Nyt on pakko kysyä viisaammilta. (En siis tiedä, miksi kysyn teiltä :mrgreen: ).

Voisiko joku kiihkottomasti selittää tämän paradoksin:

Nainen, kromosomit xx, muuttaa sukupuolensa mieheksi syömällä testoa ja teettämällä leikkaukset.

Sama henkilö alkaa seurustella naisen kanssa ja kokee olevansa heterosuhteessa.

Mielestäni tämä on isossa ristiriidassa homojen omien perusteluiden kanssa, joiden mukaan homous ei ole kasvatuksen tulosta tai ihmisen valinta, vaan homoseksuaaliksi synnytään.

Näin ollen tämä nainen, kromosomit xx, on syntynyt lesboksi. Hän on tuntenut seksuaalista kiinnostusta naisia kohtaan, mikä on lesbouden ydintä.

Tämän kulttuurisen ja biologisen pariutumisen välinen ristiriita tässä hämmentää minua.

Tottakai ihminen saa nykyään määritellä itse oman parisuhteensa, ja niihin termeihin en edes halua syventyä. Olen pudonnut kyydistä jo vuosia sitten. Mutta tässä esimerkkitapauksessa mielestäni henkilö on kulttuurisesti heterosuhteessa mutta biologisesti lesbosuhteessa. Jälkimmäisen ääneen lausumisesta taitaa kuitenkin saada korvilleen?
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Re: Trans-ihmisten parisuhteiden määrittely

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Olen saanut sellaisen käsityksen että poliittisen korrektiuden nykylinjauksen mukaan sillä ei ole mitään väliä mitä sukupuolta on itse, tai jonka kanssa harjoitetaan jonkin sorttista seksuaalista toimintaa.

Tuo siis asianosaisten itsensä kesken. Mutta autapa armias jos heteromies sanoo ettei hän halua yhtyä transnaiseen (alunperin mieheksi syntyneeseen). Seuraa ulinaa, mölinää ja kiukuttelua. Sama juttu jos lesbonainen sanoo ettei hän halua seurustella transnaisen kanssa, jolla on miehen sukupuolielimet. Jälleen raivis transnaisten taholta.

Jos jotain transnaiset ovat sisäistäneet bionaisilta, niin loukkaantumisen, halun määräillä muiden valinnoista, ja raivikset. Eikä tarvittu edes kuukautiskiertoa ja PMS:ää!

Sivumennen sanoen jotkut hetskumiehetkin osaavat ämmäilyn. Sen huomaa kun torjuu miehen joka ei ole omaa tyyppiä. Mikäköhän siinä oikein on, että päätäntävalta oman seksuaalisuuden ilmentymisestä on niin herkästi jonkun toisen takataskussa?

Olen käsittänyt että poliittisen oikeaoppisuuden nimissä ei oikeastaan enää kukaan ole nainen eikä mies, ja sinne makuukammariin pitäisi lähteä kenen kanssa tahansa. Joten ei ole enää heteroita eikä homoja. On vaan jotain mössöä.

Sitä en sitten tajua että miksi sitä omaa kroppaa pitää leikkelyttää, kun sukupuolet ovat yhdentekeviä ja vaikka joka hetkessä uusiksi päätettävissä? Miksi pitää tehdä jotain peruuttamattomia muutoksia?

Nyt ei ole erityisen viisas olo.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Vastaa Viestiin