HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
TutkivaEiTieltäEksy
Neuvoja-Jack

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja TutkivaEiTieltäEksy »

Pieni liekki kirjoitti: Ma Tammi 05, 2026 10:45 pm
TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: Ma Tammi 05, 2026 10:27 pm ...
Täytyy kuunnella tuo huomenna kuulokkeilla, ilman niitä en vieläkään kuule kuin auto 🤭🙈
Kuuntele mahdollisimman alkuperäistä tallennetta ja mieti, voisitko kuitenkin kuulla sieltä apu-sanan. Auto ei ole looginen, auta voisi olla. Jukka kuitenkin jatkaa tuon kohdan jälkeen huutaen puolisolleen: "Apuun...tule, tule tänne apuun."
Vaikea enää netistä löytää mahdollisimman alkuperäistä, nyt kun anneliauer.com sivut eivät enää toimi. Ehkä lähimpänä tätä on Tubessa nimimerkki javelinclips- 1234 jakama versio. Se on säröinen, toisin kuin nihinahin eilen laittama, mutta sieltä kuulen muutaman napsahduksen huomattavasti selkeämmin. Ja ne väittää ettei lasin päällä kävelyä kuulu 😳 mitä muuta nuo pari napsahdusta voisi olla?
1:50/51 ja 1:59 kun A juoksee ekan kerran karkuun.
Syyttäjä Jarmo Valkama:
"Tunnustamalla voi ratkaista, silloin peli loppuu, eihä sillo enää mitään tarvetta tätä jatkaa. Mut jos ei jos hän ei tunnusta ja hän onki syytön, niin silloin se...se pyörii."
nihilistinahalisti
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihilistinahalisti »

TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 9:52 am
Pieni liekki kirjoitti: Ma Tammi 05, 2026 10:45 pm
TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: Ma Tammi 05, 2026 10:27 pm ...
Täytyy kuunnella tuo huomenna kuulokkeilla, ilman niitä en vieläkään kuule kuin auto 🤭🙈
Kuuntele mahdollisimman alkuperäistä tallennetta ja mieti, voisitko kuitenkin kuulla sieltä apu-sanan. Auto ei ole looginen, auta voisi olla. Jukka kuitenkin jatkaa tuon kohdan jälkeen huutaen puolisolleen: "Apuun...tule, tule tänne apuun."
Vaikea enää netistä löytää mahdollisimman alkuperäistä, nyt kun anneliauer.com sivut eivät enää toimi. Ehkä lähimpänä tätä on Tubessa nimimerkki javelinclips- 1234 jakama versio. Se on säröinen, toisin kuin nihinahin eilen laittama, mutta sieltä kuulen muutaman napsahduksen huomattavasti selkeämmin. Ja ne väittää ettei lasin päällä kävelyä kuulu 😳 mitä muuta nuo pari napsahdusta voisi olla?
1:50/51 ja 1:59 kun A juoksee ekan kerran karkuun.
Laittamani video äänellä on juurikin AnneliAuer.com sivustolta ja on huomioitava. Että sekin on samoja jotka tn on muokkaillu, mutta selvä äänisin.

Jo muokattua kun yrittää parantaa, niin huonommaksi menee.

Äänisärön muuttuminen tekee napsahduksen ja me emme tiedä mitä kaikkea tn on tallenteeseen myös lisäilly.

Ainakin omiin korviin kuuluu sanat "(no) lähe auttaan(kin) on muokattu ja lisätty no ja kin loppu.
Ei veneellä pääse eteen päin, jos liikuttaa airoja ilmassa, eikä veden alla :lol:
Huopaajat menee ympyrää ja peesaajat pitää perää :lol:
Kun et kirjoita mitään, et voi kirjoittaa väärinkään :lol:
Arkipäiväinen
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Arkipäiväinen »

Siis mä olen pihalla ku lumiukko tuon eeppisen 2:03 kuole-kohdan kanssa. En vaan mistään versiosta onnistu kuulemaan sitä, eikä nuo kenenkään litteroinnit vastaa sitä mitä kuulen.

Miksi ihmeessä kuulen kohdassa 2:03 erittäin kovan huudon "ajaaa!!!", jonka kanssa limittäin tulee Jukan "la-la-la"? Missä tarkalleen ottaen tuo "(ku)ole" tulee? 0,4 sekuntia ennen tuota huutoa kuuluu puhelimesta nyyhkäisy, jota on arveltu Amandan päästämäksi, mutta sitä ennen kuuluu hyvin hyvin hiljaa muutama askel(?), joten se voisi olla Anneli. Oven äänen ja nyyhkäisyn välillä kuluu 2,7 sekuntia, mutta matka ovelta puhelimelle on lyhyt ja tosiaan, joitakin ääniä kuuluu - tosin niitä ei olla editoitu esiin, pitää itse vähän kikkailla, että saa ne kuulumaan.

Mutta siis, en kuule kuole-ääntä, eikä kuullut Sihvonenkaan. Hänen litterointi menee ihan eri tavalla. Nyyhkäisyn jälkeen hän on kirjoittanut, uhri: "aauuaa-aaa", eli tämä on se mitä minä myös kuulen. Sihvonen ei ole kuitenkaan merkannut, että se tulisi erityisen voimakkaasti. Sen kanssa päällekkäin on merkitty tuo Amandan "ketä siellä on?", joka on kadonnut tallenteilta. Ei varmaan kirjoittaisi mitään tuollaista litterointiin, jos sitä ei olisi siellä sanottu. Työ on muuten huolellisesti tehty. Tuota "aauuaa-aaa/kuole" -kohtaa seuraavaa selvästi kuuluvaa Auerin "voimakkaan ponnistuksen aiheuttamaa äännähdystä 'öh'" Sihvonen ei ole kuullut lainkaan! Ennen Annelin "tuleeks sielt kettää?"(2:09) Sihvonen on merkannut Jukan sanomaksi kaksi kertaa "aa!" ja näitä ei tallenteelta kuulu. Eli peukalointia on selkeästi tehty, kuten tiedetään.

Mutta tuo "kuole" - missä se kuuluu?
nihilistinahalisti
Martin Beck

Arkipäiväinen kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 1:35 am
nihilistinahalisti kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 12:07 am
TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: Ma Tammi 05, 2026 6:58 pm

Tuo "auto" on niin selkeä, mutta itse en kuule mitään sitä ennen, kuten (jumal)auto.
Ääni muistuttaa Jukan ääntä, mutta sanan painotus on täysin eri kuin muu puhe, etten vaan saa sitä mitenkään sopimaan uhrin suuhun. Sitä ei sanota kuin "auta", pyytävänä, vaan se mielestäni sanotaan joko varoituksena partiosta "auto on tulossa" tai tekijä tavallaan kuin tilaa pakoauton sovittuun paikkaan.
Kiroilustakaan se ei mene kun siinä ei ole kiukkua tms.
Ajallisesti se sopisi varoituksena lähestyvästä partiosta, häke on poistunut linjalta tehdäkseen poliisille ilmoituksen.
Ei siellä mitää kyytejä tilailla.

Kuuluu selkeästi ensin "töh," pieni väli ja kuuluu "jumalauto".

Alku sanasta erittäin vaimea mutta selkeä ja painottuu loppuun l auto, l kuuluu viel heikosti, auto sana eniten.

Tämä on Auer.com sivustolta taltioitu video ja ääni, videon tekstiin ei kannata kiinnittää huomioo, sen verran epämääräistä tekstiä.

https://www.dropbox.com/scl/fi/wbdtlhnd ... rym4l&dl=0

01:16 - 17 kuuluu töh ja pieni tauko ja 01:18 - 19 jumalauto.

On nii selkee kuin olla voi.

Tutkivaeitieltäeksy kun sämplää sen tallenteen kans, niin ota pätkä 01:15,5 viiva 01:19,5 ja nosta vain äänen voimakkuutta.
Kiitos kun laitoit tuon version. Siinä kaikki äänet erottuu selkeästi - hyvin editoitu. "Huvittava" yksityiskohta: näissä litteroinneissa on kaikkinensa ajastukset merkattu sinnepäin. Tuo ns. kuole-kohdan jälkeinen "öh", mikä syyttäjän esittämässä litteroinnissa on laitettu Annelin sanomaksi ja varustettu lisätekstillä "voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys", se tulee ainoastaan 1,9 sekuntia ennen kuin Anneli kysyy puhelimessa "tuleeks sielt kettää?". Ripeää toimintaa. :D Öhkäisyn ja "tuleekssielt kettään" välillä kuuluu neljä tasaista askelta. Pitkät ja nopeat on askeleet, jos on uhrin luolta tullut puhelimeen. :D
Mietitäämpä tuota 4=askelta, on eteisestä puhelimeen, ei olohuoneesta, koska sitä ennenhän Auer juoksee takkahuoneelta päin ohi puhelimen koska Amandahan päivystää puhelimessa.

Aueria ei olisi koskaan alettu syyttään teosta jos hän olisi pysynyt tiukasti puhelimessa, eli te jotka hirtätte miehenne, niin sanotte hätäkeskukseen että "hirtti itsensä, tulkaa nopeesti" ja pysytte tiukasti puhelimessa, niin teitä ei voi syyttää teosta tai edes epäillä.

:lol: :lol:
Ei veneellä pääse eteen päin, jos liikuttaa airoja ilmassa, eikä veden alla :lol:
Arkipäiväinen
Hetty Wainthropp

Jos joku haluaa rääkätä itseään, niin tässä on koostettuna pötköön Annelin puheet häke-keskustelusta:

https://jumpshare.com/share/l8VWZJYUteKDOqQ1Jjdj

Lauseet ovat irti kontekstistaan ja kaikki muut äänet on pyritty poistamaan, joten sisällön osalta niistä ei kannata päätellä mitään. Tämän kannattaa kuunnella nämä Annelin syyllisyyteen vankasti uskovat ja miettiä, onko Annukan hätä aitoa vai näyteltyä?

(Tuo keskellä oleva kohta "miten mä pääsen linjoil?", se nyt jäi tuonne kun monet ovat sitä Annelin sanomaksi väittäneet. Uskoisin kuitenkin, että se on hätäkeskuksen taustaääniä.)
TutkivaEiTieltäEksy
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja TutkivaEiTieltäEksy »

Arkipäiväinen kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 6:20 pm Jos joku haluaa rääkätä itseään, niin tässä on koostettuna pötköön Annelin puheet häke-keskustelusta:

Lauseet ovat irti kontekstistaan ja kaikki muut äänet on pyritty poistamaan, joten sisällön osalta niistä ei kannata päätellä mitään. Tämän kannattaa kuunnella nämä Annelin syyllisyyteen vankasti uskovat ja miettiä, onko Annukan hätä aitoa vai näyteltyä?

(Tuo keskellä oleva kohta "miten mä pääsen linjoil?", se nyt jäi tuonne kun monet ovat sitä Annelin sanomaksi väittäneet. Uskoisin kuitenkin, että se on hätäkeskuksen taustaääniä.)
"Mite mä pääsen linjoil" on virheellinen.
Anneli juuri kertonut tytölle (joka tullut puhelimeen) että "mä soitin poliisil" tässä vaiheessa luuri siirtyy tytölle ja Annelin ääni ei enää kuulu selvästi "siel pyydettiin et me pysytää linjoil".
En nyt sana tarkkaan muista tuota kohtaa enkä jaksa kuunnella tähän hätään.
Syyttäjä Jarmo Valkama:
"Tunnustamalla voi ratkaista, silloin peli loppuu, eihä sillo enää mitään tarvetta tätä jatkaa. Mut jos ei jos hän ei tunnusta ja hän onki syytön, niin silloin se...se pyörii."
Arkipäiväinen
Hetty Wainthropp

Tässä kooste Sihvosen kuulemista tekijän tai mahd. tekijän äänistä. Todella hankala näitä saada hyvin talteen:

https://jumpshare.com/share/M2aKWbvgfXUTPMl0FLci

0.30-0.45 mahd. tekijä: uh (en löytänyt tuota?)
01.00 mahd. tekijä: räh
01:07 mahd. tekijä: Rreeihhh
01:15 mahd. tekijä: TU!
01:56 tekijä, ähkäisy
02:28 mahd. tekijä: hä
Alkinto
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Alkinto »

Arkipäiväinen kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 8:59 pm 01:07 mahd. tekijä: Rreeihhh
Tämä on puhuttanut minua jo kuusi vuotta enkä kyllä pääse varmuudella selville, mitä tuossa kohdassa kuuluu. Mielestäni "rreihhh" voisi kuulua todennäköisimmin Jukan suusta tai olla huonekalun liikkumisesta aiheutuva ääni. Joka tapauksessa kuulen selvästi päällekkäin "rreihhh"-äänen kanssa (murhaajan?) lauseen "(m)ikä (v)ittuu" tai jotain sen kaltaista. Itse asiassa tulkitsemani murhaajan lause alkaa sekunnin kymmenystä ennen "rreihhh"-ääntä. Tässä nimimerkki Arkipäiväsen tallenteessakin se kuului vallan hyvin ilman kuulokkeita halvoista Kiinan kaiuttimista.
nihilistinahalisti
Martin Beck

Arkipäiväinen kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 6:20 pm Jos joku haluaa rääkätä itseään, niin tässä on koostettuna pötköön Annelin puheet häke-keskustelusta:

Ei ole hätäkeskuksesta ja on ihan Auerinsanoma Amandalle, yhdistä alku, Amanda "mitä mä sit sanon?", Auer "mä meen kattoo tonne, siel sanottii ett pysytää (siin) tai sen linjoil" eli selite Amandalle miksi hänen pitää olla puhelimes.

Tsiisus, voisiko jotkut vaan kulkee siel kirkos, vaiks joka päivä.
Arkipäiväinen
Hetty Wainthropp

nihilistinahalisti kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 9:44 pm

Ei ole hätäkeskuksesta ja on ihan Auerinsanoma Amandalle, yhdistä alku, Amanda "mitä mä sit sanon?", Auer "mä meen kattoo tonne, siel sanottii ett pysytää (siin) tai sen linjoil" eli selite Amandalle miksi hänen pitää olla puhelimes.

Juu, makes sense. Tuo Häke-arvaus oli yhdestä Niemen litteraatista. Toisessa Niemen litteraatissa tuossa kohden lukee "mikä tota sen nimi o". :D Mutta eipä tällä kohdalla ole mitään merkitystä minkään kanssa.

Tuota kirkkojuttua mä en ihan tajunnut? :?
Hasselko
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Hasselko »

Arkipäiväinen kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 9:56 pm

Juu, makes sense. Tuo Häke-arvaus oli yhdestä Niemen litteraatista. Toisessa Niemen litteraatissa tuossa kohden lukee "mikä tota sen nimi o". :D Mutta eipä tällä kohdalla ole mitään merkitystä minkään kanssa.

Kirkkojuttu oli sinulle piilovittuilua, kun ko. Kirjoittaja ketä lainasit on puheiden mukaan ratkaissut jo rikoksen aikoja sitten ja pitää muita kirjoittajia palstalla täysin pöllöinä. Harmi vaan että ei tietojaan ole suoraan poliisille vienyt. Yllätys.

Omaa mahtavuuttaan korostaa harvase päivä palstalla.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Alkinto kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 9:36 pm
Tämä on puhuttanut minua jo kuusi vuotta enkä kyllä pääse varmuudella selville, mitä tuossa kohdassa kuuluu. Mielestäni "rreihhh" voisi kuulua todennäköisimmin Jukan suusta tai olla huonekalun liikkumisesta aiheutuva ääni. Joka tapauksessa kuulen selvästi päällekkäin "rreihhh"-äänen kanssa (murhaajan?) lauseen "(m)ikä (v)ittuu" tai jotain sen kaltaista. Itse asiassa tulkitsemani murhaajan lause alkaa sekunnin kymmenystä ennen "rreihhh"-ääntä. Tässä nimimerkki Arkipäiväsen tallenteessakin se kuului vallan hyvin ilman kuulokkeita halvoista Kiinan kaiuttimista.
Pystytkö kuulemaan kohdassa 1:06 tappajan sanomana sanan "häivy"? Olenko minä ainoa, joka pystyy KRP:n äänitutkijan lisäksi kyseisen sanan kuulemaan?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Arkipäiväinen
Hetty Wainthropp

Pieni liekki kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 11:24 pm
Pystytkö kuulemaan kohdassa 1:06 tappajan sanomana sanan "häivy"? Olenko minä ainoa, joka pystyy KRP:n äänitutkijan lisäksi kyseisen sanan kuulemaan?
Sulla täytyy olla eri tallenteet käytössä. Näistä täällä jaetuista versioista ei tuossa kohdassa kuulu kuin Annelin hengitys. Ei vaikka laittaisi volumet miljoonalle ja hyvät on kuulokkeet.
Liitteet
Häivy.jpg
Häivy.jpg (115.82 KiB) Katsottu 555 kertaa
nihilistinahalisti
Martin Beck

Hasselko kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 10:40 pm
Arkipäiväinen kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 9:56 pm

Kirkkojuttu oli sinulle piilovittuilua, kun ko. Kirjoittaja ketä lainasit on puheiden mukaan ratkaissut jo rikoksen aikoja sitten ja pitää muita kirjoittajia palstalla täysin pöllöinä. Harmi vaan että ei tietojaan ole suoraan poliisille vienyt. Yllätys.

Omaa mahtavuuttaan korostaa harvase päivä palstalla.
Kirkkojuttu ollut vittuilua, vaan että kun kirkossa kuulee paremmin, niin kannattaa keskittyä kirkossa käyntiin

Teen vain samaa kuin tekin ja hasselko on liikaa omasta mielestään tietävä, niin hänelle kaikki on vittuilua.

Tekinhän kun omasta mielestänne olette ratkaisseet, että se se oli, ei ollu muita.

:lol: :lol:
Viimeksi muokannut nihilistinahalisti, Ke Tammi 07, 2026 5:27 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nihilistinahalisti
Martin Beck

Arkipäiväinen kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 11:52 pm
Pieni liekki kirjoitti: Ti Tammi 06, 2026 11:24 pm
Sulla täytyy olla eri tallenteet käytössä. Näistä täällä jaetuista versioista ei tuossa kohdassa kuulu kuin Annelin hengitys. Ei vaikka laittaisi volumet miljoonalle ja hyvät on kuulokkeet.
Olette täysin oikeassa, tallenteella ei ole millään kohtaa häivy sanaa.

Vittu sana on, kuuluu vain loppuosaltaan ja kuuluu ennen sanoja töh ja jumalauto, kaikkea kun tn ei ole häivyttänyt pois ettei saa syytettä, poliisissakin, erittäin vähän niitä rehellisiä.
Vastaa Viestiin