Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Schimanski
Adrian Monk

Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

Menneisyyden vangeista tuli mieleen tietystikin Freeman ja Virve Rosti :)

Freemanin isoin jo vähän kulunutkin kestohitti, mutta minulle aina yhtä rakas ja raikas biisi varsinkin kesällä vaikka kulkee se tandem talvellakin...

Vähän tuntemattomampi, mutta minulle rakas biisi tämäkin...

Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Schimanski
Adrian Monk

Schimanski
Adrian Monk

Bird
Axel Foley

Tuli mieleen tästä ilmiöstä, kun vanhat klassikot ja artistit nousee uudelleen suosioon.

Tästä on todella koskettavaa videomateriaalia, kun Katri Helena meni esiintymään Karjalan prikaatille vähän ennen ko. ryhmän kotiutumista:

https://www.facebook.com/watch/?v=71698 ... talehti.fi

Kirjaimellisesti tuli kyyneleet silmiin ja tosi iloinen fiilis. En osannut aavistaa, että nykyajan nuoret miehet voisivat oikeasti osata niin hyvin ulkoa joitain Katri Helenan kappaleita. Edes mä en osaa, vaikka omat vanhempani kuunteli niitä vuosikausia. Ihanat nuoret miehet. 🥲❤️
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Bird
Axel Foley

Schimanski kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 12:33 am

Ihana biisi tääkin ja hyviä noi linkkaamasi versiot siitä. Pidän etenkin Ville Valon versiosta, en ole koskaan edes kuullut sitä aiemmin. Ja Ville Valohan on ylipäänsä omanlaisensa suomalainen "legenda".

Tässä vielä alkuperäinenkin versio biisistä (ihan siksikin, että laulettiin sitä siskoni kanssa lapsina).

Viimeksi muokannut Bird, Ke Tammi 14, 2026 1:22 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Schimanski
Adrian Monk

Tässä pari klassikkoa ja kestohittiä jotka eivät ole ikinä poistuneetkaan suosiosta...ei ainakaan minun suosiosta :mrgreen:

Schimanski
Adrian Monk

Hyvää yötä...nukkukaa hyvin.

Bird
Axel Foley

Kiitos, hyvää yötä sinnekin. :)

Mun kannattaisi varmaan kuunnella rauhallista, klassista musiikkia, kun olen alkanut valvoa "stalkkerini" takia (mistä mainitsinkin lyhyesti jo jouluketjussa). Mutta koska pelkääminen on rankkaa touhua, niin kuuntelen sitten edes välillä hyvää musiikkia.

AlsSie
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja AlsSie »

^ Harmillista että joutuu pelkäämään. Toivottavasti tyyppiä ei ole enää näkynyt? Jos ei, niin hän on saattanut lopettaa toimintansa: pelonaihe poissa. Ja aattele, muutenkin tuommoinen hiippari, säikähti itsekin silloin, kun jäi katsomisestaan kiinni - eli luultavasti on pelkkä tirkistelijä, jolla löysät housuissa koko ajan. Yritän tässä rentouttavaa sanoa. :) Mullakin on pelon aihetta, mutta eri syystä. Sympatisoin.

Ohessa pari hyvää rauhoittavan taajuuden musiikkilinkkiä: https://www.youtube.com/watch?v=Nv07q-S ... rt_radio=1 , https://www.youtube.com/watch?v=-sSXuxfgCHE . Nämä voi laittaa vaikka taustalle soimaan.
Mahdollisesti näin.
Bird
Axel Foley

AlsSie kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 2:21 am ^ Harmillista että joutuu pelkäämään. Toivottavasti tyyppiä ei ole enää näkynyt? Jos ei, niin hän on saattanut lopettaa toimintansa: pelonaihe poissa. Ja aattele, muutenkin tuommoinen hiippari, säikähti itsekin silloin, kun jäi katsomisestaan kiinni - eli luultavasti on pelkkä tirkistelijä, jolla löysät housuissa koko ajan. Yritän tässä rentouttavaa sanoa. :) Mullakin on pelon aihetta, mutta eri syystä. Sympatisoin.

Ohessa pari hyvää rauhoittavan taajuuden musiikkilinkkiä: https://www.youtube.com/watch?v=Nv07q-S ... rt_radio=1 , https://www.youtube.com/watch?v=-sSXuxfgCHE . Nämä voi laittaa vaikka taustalle soimaan.
Ihana olet, kiitos. :) ❤️ saattaisin uskaltaa kysyä tarkemmin, mutta eihän tääkään ole sellainen ketju enkä vielä ole keksinyt minkälainen olisi.
Silti uhallakin nyt kirjoitan sen verran, että en siis ole nähnyt tätä tyyppiä nyt suoraan ikkunoideni takana, mutta oon alkanut pitää sekä makuuhuoneen että olohuoneen verhoja koko ajan kiinni (se on kyllä huono ratkaisu, koska en pysty sit myöskään ihailla niitä puita ja luontoa ikkunoideni takana, mikä oli yksi syy miksi tänne edes muutin.) mutta valitettavasti ton edellisen lumisateen jälkeen tarkastaessani näkyi taas selvät kengän jäljet ihan mun ikkunoiden edessä. Ja sitten mä valokuvaan niitä, vaikka itsekin tajuan, että eihän niillä hitto sentään voi lopulta auttaa asiaa yhtään. 😣😅 Tätä poliisikin tietenkin nyt sanoo. Tai no itse asiassa, ne jalanjälki-valokuvat auttaa sillä tavalla, että tää on poliisilla tiedossa ja ne on edelleen niin sanotusti hollilla tästä ongelmasta jne. Mutta en mä nyt idiootti ole - eli totta kai tajuan, että millään jalanjälkien kuvaamisella ja mittaamisella ei lopulta päästä puusta pitkälle. Muuten kuin että niillä mitoilla näytettiin nyt se, että kyse on tosiaan todnäk aikuisesta miehestä.
Totta kai harmittaa silti tää, että oon alkanut valvoa kokonaisia öitä, vaikka mulla on vuosikausia ollut säännöllinen yörytmi ja oon tunnollisesti mennyt uni-ikkunani aikana nukkumaan (huonot unet kyllä silti). No mutta, nyt sitä uni-ikkunaa ei edes tule, koska oon niin ylivireä tästä tilanteesta. No mutta, se siitä nyt taas. Sori pitkä vuodatus. 😣

Mietin tossa jo aiemmin, että mitähän sulle kuuluu. Ja silloinkin huomasin, että ei täällä ole sellaista ketjua, missä voisi vaikka ihan suoraan kysyä edes jotain kuulumisia - rajallisia toki, kun anonymiteetti on täällä niin tärkeää. Oot joka tapauksessa ollut mielessä, kun ehdittiin sen verran kirjoitella joulun aikoihin.

Mulla on tapana kirjoittaa (liiankin) pitkään, niin lopetan tän nyt tähän. Nytkin toivon, ettei mua kovasti rankaista tästä ot:sta. 😅

Kiitos omasta puolestani noista linkeistä, kiinnostavaa kuunnella noita.
AlsSie
Agentti Scully

Bird kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 3:37 am
AlsSie kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 2:21 am ^ Harmillista että joutuu pelkäämään. Toivottavasti tyyppiä ei ole enää näkynyt? Jos ei, niin hän on saattanut lopettaa toimintansa: pelonaihe poissa. Ja aattele, muutenkin tuommoinen hiippari, säikähti itsekin silloin, kun jäi katsomisestaan kiinni - eli luultavasti on pelkkä tirkistelijä, jolla löysät housuissa koko ajan. Yritän tässä rentouttavaa sanoa. :) Mullakin on pelon aihetta, mutta eri syystä. Sympatisoin.

Ihana olet, kiitos. :) ❤️ En ole nähnyt tätä tyyppiä nyt suoraan, mutta valitettavasti ton edellisen lumisateen jälkeen näkyi taas kengän jäljet ihan mun ikkunoiden edessä. Ja sitten mä valokuvaan niitä, vaikka itsekin tajuan, että eihän niillä hitto sentään voi lopulta auttaa asiaa yhtään. 😣😅 Tätä poliisikin tietenkin nyt sanoo. Tai no itse asiassa, ne jalanjälki-valokuvat auttaa sillä tavalla, että tää on poliisilla tiedossa ja ne on edelleen niin sanotusti hollilla tästä ongelmasta jne. Mutta en mä nyt idiootti ole - eli totta kai tajuan, että millään jalanjälkien kuvaamisella ja mittaamisella ei päästä puusta pitkälle. Muuten kuin että niillä mitoilla näytettiin nyt se, että kyse on todnäk aikuisesta miehestä (vaikka ei sekään ole ihan varmaa 😣). Ja harmittaa tää, että oon alkanut valvoa kokonaisia öitä, vaikka mulla on vuosikausia ollut säännöllinen yörytmi ja oon tunnollisesti mennyt uni-ikkunani aikana nukkumaan. No, nyt sitä uni-ikkunaa ei edes tule. No, se siitä nyt taas.

Mietin tossa jo, että mitähän sulle kuuluu. Ja silloinkin huomasin, että ei täällä ole sellaista ketjua, missä voisi vaikka ihan suoraan kysyä edes jotain kuulumisia - rajallisia toki, kun anonymiteetti on täällä niin tärkeää. Oot joka tapauksessa ollut mielessä, kun ehdittiin sen verran kirjoitella joulun aikoihin.

Lopetan tän nyt tähän. Nytkin toivon, ettei mua kovasti rankaista tästä ot:sta. 😣

Kiitos omasta puolestani noista linkeistä, kiinnostavaa kuunnella noita.
Samoin, vaikutat hyvältä ihmiseltä. 💛 Todisteidenkeruu on parempi sekin kuin ei mitään. Toivon tosiaan että ongelma poistuisi, tyyppi voi vallan hyvin vain tylsistyä, kun ei enää näe mitään, sulla on ne ikkunamuovitkin. Parhaasi olet tehnyt, jos jotenkin sekin ajatus auttaisi sua huo'ahtamaan. Kyllä se nukkuminen siitä vielä korjaantuu, kun tuo syy taustalla alkaa olla menneen talven lumia tai aiemminkin. Mulla on myös nukkumisen kanssa ihan eri aikataulu kuin mitä se on ollut, mutta siihen on myös syynsä.

Nettipaikan kanssa on yksityisyys niin sellaista varantoa, että julkisiin ketjuihin ei oikein voi eikä halua laittaa asioita, no, riippuu tietenkin asioista. Lautamiehissä on joistain ihmisistä ketjuja, mutta en ole niiden kannalla, ne menevät enemmänkin vettuiluketjuiksi, ei hyvää. Mullekin aikoinaan yksi tyyppi perusti ketjun, mutta vit*uilumielellä, että "mitens menee", kun hänen mielestään olin ilmeisesti reagoinut väärin joihinkin asioihin. Jos oikeasti/aidosti olisi tyyppi halunnut yhteyden, niin hän olisi kirjoittanut yksityisviestin, eikä laittanut ns. kutsuhuutoa päälle sinne, siis kun sellaisen ketjun perustaa, niin sehän on avoin kutsuhuuto kaikille trolleille ja kaikille, jotka haluavat päästä purkamaan tuntoja kyseisestä kohteesta - en arvostanut tällaista todellakaan. Kiusantekoa.

Ehkä laitan yksityisviestin sinulle kuulumisista, mutta otetaan ihan iisisti. Välillä stressaa kun kuulumisistakin voi olla vaikea sanoa, niin että otetaan tämä silleeen, tulee jos tulee yksityisviestitse. Ei painetta.

Kiitos ajattelevaisuudesta. 💖

Editoin tähän jonkin musiikkilinkin, niin silloin on ihan ok, kun puhuu linkkien yhteydessä jostakin muusta.

Unitaajuuden musiikkia, tämän voi laittaa soimaan , kun menee pehkuihin. Sitä riittää yli 11 tuntiin. https://www.youtube.com/watch?v=u3papaX85MA
Viimeksi muokannut AlsSie, Ke Tammi 14, 2026 4:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mahdollisesti näin.
Bird
Axel Foley

AlsSie kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 4:02 am Nettipaikan kanssa on yksityisyys niin sellaista varantoa, että julkisiin ketjuihin ei oikein voi eikä halua laittaa asioita, no, riippuu tietenkin asioista. Lautamiehissä on joistain ihmisistä ketjuja, mutta en ole niiden kannalla, ne menevät enemmänkin vettuiluketjuiksi, ei hyvää. Mullekin aikoinaan yksi tyyppi perusti ketjun, mutta vit*uilumielellä, että "mitens menee", kun hänen mielestään olin ilmeisesti reagoinut väärin joihinkin asioihin. Jos oikeasti/aidosti olisi tyyppi halunnut yhteyden, niin hän olisi kirjoittanut yksityisviestin, eikä laittanut ns. kutsuhuutoa päälle sinne, siis kun sellaisen ketjun perustaa, niin sehän on avoin kutsuhuuto kaikille trolleille ja kaikille, jotka haluavat päästä purkamaan tuntoja kyseisestä kohteesta - en arvostanut tällaista todellakaan. Kiusantekoa.

Ehkä laitan yksityisviestin sinulle kuulumisista, mutta otetaan ihan iisisti. Välillä stressaa kun kuulumisistakin voi olla vaikea sanoa, niin että otetaan tämä silleeen, tulee jos tulee yksityisviestitse. Ei painetta.

Editoin tähän jonkin musiikkilinkin, niin silloin on ihan ok, kun puhuu linkkien yhteydessä jostakin muusta.
Inhottavaa tollainen ketjun tekeminenkin. 😣

Samaa mieltä, ei paineita. Mäkään en itse asiassa tällä hetkellä ehdi edes kaikkia ystävieni viestejä lukea saati niihin vastata (tai sitten nyt vain priorisoin muita asioita 😬). Ehkä, kun jotain chättäily-ketjua tuputettiin sieltä Lautamiesten valituksen kautta, niin siksikin mietin jotain kuulumisketjua tänne Vapaan keskustelun puolelle.
Tokikaan siellä(kään) ei ihan vapaasti vois keskustella, mutta olis se jo omanlaisensa suunta vähän pidemmälle kuin mihin nyt on mahdollisuus.
Mutta mietitään ja palataan siihen. 🙂❤️

Ja ketjuun kuuluvasti laitan tähän (taas 😇) ihanan kappaleen:

AlsSie
Agentti Scully

Bird kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 4:30 am
AlsSie kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 4:02 am Nettipaikan kanssa on yksityisyys niin sellaista varantoa, että julkisiin ketjuihin ei oikein voi eikä halua laittaa asioita, no, riippuu tietenkin asioista. Lautamiehissä on joistain ihmisistä ketjuja, mutta en ole niiden kannalla, ne menevät enemmänkin vettuiluketjuiksi, ei hyvää. Mullekin aikoinaan yksi tyyppi perusti ketjun, mutta vit*uilumielellä, että "mitens menee", kun hänen mielestään olin ilmeisesti reagoinut väärin joihinkin asioihin. Jos oikeasti/aidosti olisi tyyppi halunnut yhteyden, niin hän olisi kirjoittanut yksityisviestin, eikä laittanut ns. kutsuhuutoa päälle sinne, siis kun sellaisen ketjun perustaa, niin sehän on avoin kutsuhuuto kaikille trolleille ja kaikille, jotka haluavat päästä purkamaan tuntoja kyseisestä kohteesta - en arvostanut tällaista todellakaan. Kiusantekoa.

Inhottavaa tollainen ketjun tekeminenkin. 😣

Samaa mieltä, ei paineita. Mäkään en itse asiassa tällä hetkellä ehdi edes kaikkia ystävieni viestejä lukea saati niihin vastata (tai sitten nyt vain priorisoin muita asioita 😬). Ehkä, kun jotain chättäily-ketjua tuputettiin sieltä Lautamiesten valituksen kautta, niin siksikin mietin jotain kuulumisketjua tänne Vapaan keskustelun puolelle.
Tokikaan siellä(kään) ei ihan vapaasti vois keskustella, mutta olis se jo omanlaisensa suunta vähän pidemmälle kuin mihin nyt on mahdollisuus.
Mutta mietitään ja palataan siihen. 🙂❤️
Jeps, tehdään näin. :) 💛

Julkisen ja yksityisen rajanveto on haasteellista. Ettei sitten tule julkisen jälkeen "oversharing" - tuntua, mutta kas vaan, kun editointimahdollisuus on mennyt tunnissa kiinni, niin joutuu tosiaan miettimään asioiden äärellä.

Linkkaan tähän ketjuun unitaajuuden musiikkia :https://www.youtube.com/watch?v=c5QtB5U ... rt_radio=1
Mahdollisesti näin.
Bird
Axel Foley

AlsSie kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 4:38 am
Jeps, tehdään näin. :) 💛

Julkisen ja yksityisen rajanveto on haasteellista. Ettei sitten tule julkisen jälkeen "oversharing" - tuntua, mutta kas vaan, kun editointimahdollisuus on mennyt tunnissa kiinni, niin joutuu tosiaan miettimään asioiden äärellä.

Linkkaan tähän ketjuun unitaajuuden musiikkia :https://www.youtube.com/watch?v=c5QtB5U ... rt_radio=1
Tosi hyvä pointti toi "oversharing" ja minfon lyhyt kommenttien muokkausmahdollisuus - huomaan nimittäin omalla kohdallani jo nyt, että kun on vuosikausia ollut puhumatta tietyistä asioista, niin nyt tekisi todellakin mieli puhua/tai siis kirjoittaa niistä - paljonkin. Lopulta, kun ne myös liittyy minfon aihepiiriin. Mutta miten sitten kirjoittaa niistä täällä siten, että ei tunne kertoneensa kerralla liikaa ja, että anonymiteetti säilyy ja niin edelleen. Monimutkaista.

Toivottavasti saat hyvin unta. ❤️

Ja tietenkin ketjun mukaisesti vielä sitä musiikkia:

Vastaa Viestiin