Freemanin isoin jo vähän kulunutkin kestohitti, mutta minulle aina yhtä rakas ja raikas biisi varsinkin kesällä vaikka kulkee se tandem talvellakin...
Vähän tuntemattomampi, mutta minulle rakas biisi tämäkin...
Ihana biisi tääkin ja hyviä noi linkkaamasi versiot siitä. Pidän etenkin Ville Valon versiosta, en ole koskaan edes kuullut sitä aiemmin. Ja Ville Valohan on ylipäänsä omanlaisensa suomalainen "legenda".
Ihana olet, kiitos.AlsSie kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 2:21 am ^ Harmillista että joutuu pelkäämään. Toivottavasti tyyppiä ei ole enää näkynyt? Jos ei, niin hän on saattanut lopettaa toimintansa: pelonaihe poissa. Ja aattele, muutenkin tuommoinen hiippari, säikähti itsekin silloin, kun jäi katsomisestaan kiinni - eli luultavasti on pelkkä tirkistelijä, jolla löysät housuissa koko ajan. Yritän tässä rentouttavaa sanoa.Mullakin on pelon aihetta, mutta eri syystä. Sympatisoin.
Ohessa pari hyvää rauhoittavan taajuuden musiikkilinkkiä: https://www.youtube.com/watch?v=Nv07q-S ... rt_radio=1 , https://www.youtube.com/watch?v=-sSXuxfgCHE . Nämä voi laittaa vaikka taustalle soimaan.
Samoin, vaikutat hyvältä ihmiseltä.Bird kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 3:37 amIhana olet, kiitos.AlsSie kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 2:21 am ^ Harmillista että joutuu pelkäämään. Toivottavasti tyyppiä ei ole enää näkynyt? Jos ei, niin hän on saattanut lopettaa toimintansa: pelonaihe poissa. Ja aattele, muutenkin tuommoinen hiippari, säikähti itsekin silloin, kun jäi katsomisestaan kiinni - eli luultavasti on pelkkä tirkistelijä, jolla löysät housuissa koko ajan. Yritän tässä rentouttavaa sanoa.Mullakin on pelon aihetta, mutta eri syystä. Sympatisoin.
Ohessa pari hyvää rauhoittavan taajuuden musiikkilinkkiä: https://www.youtube.com/watch?v=Nv07q-S ... rt_radio=1 , https://www.youtube.com/watch?v=-sSXuxfgCHE . Nämä voi laittaa vaikka taustalle soimaan.![]()
En ole nähnyt tätä tyyppiä nyt suoraan, mutta valitettavasti ton edellisen lumisateen jälkeen näkyi taas kengän jäljet ihan mun ikkunoiden edessä. Ja sitten mä valokuvaan niitä, vaikka itsekin tajuan, että eihän niillä hitto sentään voi lopulta auttaa asiaa yhtään.
Tätä poliisikin tietenkin nyt sanoo. Tai no itse asiassa, ne jalanjälki-valokuvat auttaa sillä tavalla, että tää on poliisilla tiedossa ja ne on edelleen niin sanotusti hollilla tästä ongelmasta jne. Mutta en mä nyt idiootti ole - eli totta kai tajuan, että millään jalanjälkien kuvaamisella ja mittaamisella ei päästä puusta pitkälle. Muuten kuin että niillä mitoilla näytettiin nyt se, että kyse on todnäk aikuisesta miehestä (vaikka ei sekään ole ihan varmaa
). Ja harmittaa tää, että oon alkanut valvoa kokonaisia öitä, vaikka mulla on vuosikausia ollut säännöllinen yörytmi ja oon tunnollisesti mennyt uni-ikkunani aikana nukkumaan. No, nyt sitä uni-ikkunaa ei edes tule. No, se siitä nyt taas.
Mietin tossa jo, että mitähän sulle kuuluu. Ja silloinkin huomasin, että ei täällä ole sellaista ketjua, missä voisi vaikka ihan suoraan kysyä edes jotain kuulumisia - rajallisia toki, kun anonymiteetti on täällä niin tärkeää. Oot joka tapauksessa ollut mielessä, kun ehdittiin sen verran kirjoitella joulun aikoihin.
Lopetan tän nyt tähän. Nytkin toivon, ettei mua kovasti rankaista tästä ot:sta.
Kiitos omasta puolestani noista linkeistä, kiinnostavaa kuunnella noita.
Inhottavaa tollainen ketjun tekeminenkin.AlsSie kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 4:02 am Nettipaikan kanssa on yksityisyys niin sellaista varantoa, että julkisiin ketjuihin ei oikein voi eikä halua laittaa asioita, no, riippuu tietenkin asioista. Lautamiehissä on joistain ihmisistä ketjuja, mutta en ole niiden kannalla, ne menevät enemmänkin vettuiluketjuiksi, ei hyvää. Mullekin aikoinaan yksi tyyppi perusti ketjun, mutta vit*uilumielellä, että "mitens menee", kun hänen mielestään olin ilmeisesti reagoinut väärin joihinkin asioihin. Jos oikeasti/aidosti olisi tyyppi halunnut yhteyden, niin hän olisi kirjoittanut yksityisviestin, eikä laittanut ns. kutsuhuutoa päälle sinne, siis kun sellaisen ketjun perustaa, niin sehän on avoin kutsuhuuto kaikille trolleille ja kaikille, jotka haluavat päästä purkamaan tuntoja kyseisestä kohteesta - en arvostanut tällaista todellakaan. Kiusantekoa.
Ehkä laitan yksityisviestin sinulle kuulumisista, mutta otetaan ihan iisisti. Välillä stressaa kun kuulumisistakin voi olla vaikea sanoa, niin että otetaan tämä silleeen, tulee jos tulee yksityisviestitse. Ei painetta.
Kiitos ajattelevaisuudesta.
Editoin tähän jonkin musiikkilinkin, niin silloin on ihan ok, kun puhuu linkkien yhteydessä jostakin muusta.
Jeps, tehdään näin.Bird kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 4:30 amInhottavaa tollainen ketjun tekeminenkin.AlsSie kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 4:02 am Nettipaikan kanssa on yksityisyys niin sellaista varantoa, että julkisiin ketjuihin ei oikein voi eikä halua laittaa asioita, no, riippuu tietenkin asioista. Lautamiehissä on joistain ihmisistä ketjuja, mutta en ole niiden kannalla, ne menevät enemmänkin vettuiluketjuiksi, ei hyvää. Mullekin aikoinaan yksi tyyppi perusti ketjun, mutta vit*uilumielellä, että "mitens menee", kun hänen mielestään olin ilmeisesti reagoinut väärin joihinkin asioihin. Jos oikeasti/aidosti olisi tyyppi halunnut yhteyden, niin hän olisi kirjoittanut yksityisviestin, eikä laittanut ns. kutsuhuutoa päälle sinne, siis kun sellaisen ketjun perustaa, niin sehän on avoin kutsuhuuto kaikille trolleille ja kaikille, jotka haluavat päästä purkamaan tuntoja kyseisestä kohteesta - en arvostanut tällaista todellakaan. Kiusantekoa.
Ehkä laitan yksityisviestin sinulle kuulumisista, mutta otetaan ihan iisisti. Välillä stressaa kun kuulumisistakin voi olla vaikea sanoa, niin että otetaan tämä silleeen, tulee jos tulee yksityisviestitse. Ei painetta.
Kiitos ajattelevaisuudesta.
Editoin tähän jonkin musiikkilinkin, niin silloin on ihan ok, kun puhuu linkkien yhteydessä jostakin muusta.
Samaa mieltä, ei paineita. Mäkään en itse asiassa tällä hetkellä ehdi edes kaikkia ystävieni viestejä lukea saati niihin vastata (tai sitten nyt vain priorisoin muita asioita). Ehkä, kun jotain chättäily-ketjua tuputettiin sieltä Lautamiesten valituksen kautta, niin siksikin mietin jotain kuulumisketjua tänne Vapaan keskustelun puolelle.
Tokikaan siellä(kään) ei ihan vapaasti vois keskustella, mutta olis se jo omanlaisensa suunta vähän pidemmälle kuin mihin nyt on mahdollisuus.
Mutta mietitään ja palataan siihen.![]()
Tosi hyvä pointti toi "oversharing" ja minfon lyhyt kommenttien muokkausmahdollisuus - huomaan nimittäin omalla kohdallani jo nyt, että kun on vuosikausia ollut puhumatta tietyistä asioista, niin nyt tekisi todellakin mieli puhua/tai siis kirjoittaa niistä - paljonkin. Lopulta, kun ne myös liittyy minfon aihepiiriin. Mutta miten sitten kirjoittaa niistä täällä siten, että ei tunne kertoneensa kerralla liikaa ja, että anonymiteetti säilyy ja niin edelleen. Monimutkaista.AlsSie kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 4:38 am
Jeps, tehdään näin.![]()
![]()
Julkisen ja yksityisen rajanveto on haasteellista. Ettei sitten tule julkisen jälkeen "oversharing" - tuntua, mutta kas vaan, kun editointimahdollisuus on mennyt tunnissa kiinni, niin joutuu tosiaan miettimään asioiden äärellä.
Linkkaan tähän ketjuun unitaajuuden musiikkia :https://www.youtube.com/watch?v=c5QtB5U ... rt_radio=1