Kumisilmä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Re: Kumisilmä

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

mamu sana lisätty että hitainkin oikeistolainen ymmärtää mistä kyse jos mamukin saa ni miksi ei kantasuomalainen lässynlässyn haistakaa rasset vittu.
Antifa Free Palestina
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

RL11/6 kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 1:46 pm
vanhellsing kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 12:57 pm Tuo ADHD nykyään tuntuu olevan sellainen "syntipukki" monille, minä ryyppään, vedän huumeita, varastan, pahoinpitelen ihmisiä koska minulla on ADHD ja en voi siis itselleni mitään, näin siis moni nisti itselleenkin valehtelee ja päihteet aiheuttaa ADHD:n kaltaisia oireita tai pahentaa niitä jos alunperin oikeasti on ADHD, se että mikä on syytä ja seurausta niin ei aina niin selkeää.
Minun näkemykseni mukaan ADHD on sikiövaiheen sähkökäyrähäiriö, josta juontuu suuri, tai ei niin suuri määrä erinäisiä sensorisia häiriöitä lapselle, kun hän täyttää noin 5-vuotta, jolloin ylivilkkaus voidaan tosiasiallisesti todeta. Muut aistit voivat korjata, kuten yleensä kasvu ja kehitysvaiheessa lapselle on ominaista, näitä häiriöitä. Ympäristön vaikutusten negatiivisten puolien ymmärtäminen (viisaus) on sitten lapsestaan kiinni, mutta jos hän on osannut ottaa pinsettiotteen, kyllä hän osaa nämäkin käsitellä, miten sitten ikinä keksiikään, joista tuossa kasvuvaiheessa vastuulliset vanhemmat syöttävät lapselle omia näkemyksiään, millaisena hänen tulisi maailma kokea ja nähdä.

ADHD lukitellaan noin 50 vuoden päästä osaksi kehitysvammaisuutta ja sen tunnistettavuuspiirteitä silloisessa neuvolajärjestelmässä.
Neuvolassa mun 15 vuotias äiti pakotettiin tekee musta väkisin oikeakätisen ku mun ja luonnon valinta oli tarttua asioihin vasemmalla(syntymä vasuri 8) ) ni käskivät siirtää aina esineen mihin tartun oikeaan käteen näin musta pakko tehtiin kädetön.
mutsi katuu tota että suostu edelleen.
Antifa Free Palestina
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Kumisilmä kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 1:57 pm ainoa mistä yhteiskuntaa syytän liittyy siihen ettei me pirin käyttäjät saada samaa hoitoa/tukea ku kaikki muut tässä maassa saa mamuista raittiiden kautta juoppoon subu nistiin.
Tuo on sinun subjektiivinen kokemus, joka ei perustu mihinkään lääketieteelliseen faktaan. Kyse on samasta ilmiöstä, jossa poliisi väittää, ettei h-merkintää ole olemassa, vaikka todellisuudessa se on, mutta erilaisena tiedostollisena korvamerkkinä. Sinun ja poliisin ero mielisairaina on se, että sinä tiedostat mielisairautesi, poliisi ei. Tämän vuoksi poliisia on mielekkäämpää hoitaa kuin Lakua, joka on tietoinen mielisairaudestaan ja pystyy sitä itse hoitamaan, mutta ei kuitenkaan halukkaasti kunnallisessa, vaan punkkarityyppisesti.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Orge Gerwell
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Orge Gerwell »

Kumisilmä kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 2:02 pm
Neuvolassa mun 15 vuotias äiti pakotettiin tekee musta väkisin oikeakätisen ku mun ja luonnon valinta oli tarttua asioihin vasemmalla(syntymä vasuri 8) ) ni käskivät siirtää aina esineen mihin tartun oikeaan käteen näin musta pakko tehtiin kädetön.
Teikäläisellä lienee noita vuosirenkaita vielä enemmän kuin minulla, enkä ihan teini ole itsekään. Oman käsityksen mukaan tuollainen ohjeistus jäi viimeistään jonnekin 1960-luvulle. Toki olenhan joskus ennenkin väärässä ollut, mikäli oikein haluan muistinystyröitä pinnistää.

Vai oliko kenties vain kyseessä joku hiukan hullumpi neuvolan täti? Tai sellainen, jolla oli aavistuksen erilaista järkeä?
DJ M€atballz

Viesti Kirjoittaja DJ M€atballz »

Koulussa vasenkätiset olivat käytännössä aina niitä luokan ylivilkkaita pellehermanneja ja usein siirtyivät tarkkikselle.
Yleinen sanonta oli myös aikuisilta että jokin törttöily on ihan "vasenkätisten hommaa". Siitähän sitten me oikeakätiset lapset opimme yhdistämään vasenkätisyyden aina johonkin poikkeavaan käytökseen, oppimisvaikeuksiin, lukihäiriöihin ja ADHD:hen jota tuolloin pidettiin vaan sinä ylivilkkautena.

Toisaalta myöhemmin työelämässä omien kokemusten perusteella vasenkätiset ovat usein niitä huolettomampia " ei huolta huomisesta"-tyyppejä joiden suorituksiin täytyy kiinnittää huomiota ja yrittää auttaa.
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

DJ M€atballz kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 4:39 pm Koulussa vasenkätiset olivat käytännössä aina niitä luokan ylivilkkaita pellehermanneja ja usein siirtyivät tarkkikselle.
Yleinen sanonta oli myös aikuisilta että jokin törttöily on ihan "vasenkätisten hommaa". Siitähän sitten me oikeakätiset lapset opimme yhdistämään vasenkätisyyden aina johonkin poikkeavaan käytökseen, oppimisvaikeuksiin, lukihäiriöihin ja ADHD:hen jota tuolloin pidettiin vaan sinä ylivilkkautena.

Toisaalta myöhemmin työelämässä omien kokemusten perusteella vasenkätiset ovat usein niitä huolettomampia " ei huolta huomisesta"-tyyppejä joiden suorituksiin täytyy kiinnittää huomiota ja yrittää auttaa.
Kätisyys on jännä asia. Jotkut, jotka omaksuvat koulutuksen kautta jonkun tavan, kuten Putin KGB:n näkyvän tavan, jossa rannekello on erinäisistä syistä miehellä oikeassa ranteessa, on omiaan. Tietyissä tiedettä toteuttavissa porukoissa ja ryhmissä on enemmän kuin tapana, että opetellaan käyttämään molempia yläraajoja nk. voimaraajoina. Itsekin kirjoitan kuulakärkikynällä ja millä tahansa kynällä tekstiä niin, ettei minusta voi erottaa minun niin halutessani, että kumpi kätönen olen. Ammun myös lähes yhtä tarkasti pistoolilla molemmilla kahvaa puristavilla käsillä. Suoritan vain silmäpohjaisen aseen piippua hivelevän kohdennan, ennen jyvälläottoa. Tosin olen opetellut ampumaan myös silmät mudalla tai maa-aineksella simuloituneina niin, että ne olisivat siitä peittyneet tai tuhoutuneet räjähdyspaineen seurauksena, liina silmilläni. Tämän vuoksi luotan eniten maailmassa pistoolimetallilaadussa saksalaisitävaltalaiseen insinöörituotteeseen ja japanilaisessa leikkaavassa teräksessä nipponiin.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Orge Gerwell kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 4:19 pm
Kumisilmä kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 2:02 pm
Teikäläisellä lienee noita vuosirenkaita vielä enemmän kuin minulla, enkä ihan teini ole itsekään. Oman käsityksen mukaan tuollainen ohjeistus jäi viimeistään jonnekin 1960-luvulle. Toki olenhan joskus ennenkin väärässä ollut, mikäli oikein haluan muistinystyröitä pinnistää.

Vai oliko kenties vain kyseessä joku hiukan hullumpi neuvolan täti? Tai sellainen, jolla oli aavistuksen erilaista järkeä?
70-luvun alkuvuodet
Antifa Free Palestina
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

DJ M€atballz kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 4:39 pm Koulussa vasenkätiset olivat käytännössä aina niitä luokan ylivilkkaita pellehermanneja ja usein siirtyivät tarkkikselle.

mutsi oli ite vasuri ja selitti että siihen aikaan vasenkätisyys oli =tyhmä
Antifa Free Palestina
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

tänään #ADHD mulla keittiön lavuaari tukossa mut aattelin valuttaa pikkusen kylmää vettä ja käydä kusella, vessassa unohdin keittiön ja istuin tyynesti paskalle nyt on sit lattialla litroittain paskasta vettä mut eipä enää kusetakaan mikä kai oli alkuunkin tavoite😒😒😒

onneks musa hiljeni hetkeksi muuten en olis kuullu veden lorinaa lattialle sitä meinaan tuli huolella :P

keittiöstä 20 sekunttia vessaan ja ei mitään ajatustakaan et siellä se vesi valuu vaikka just siihen kiinnitin huomiota et kerkiin just käydä kusella ennen ku lavuaari täyttyy ja oon ollu nyt kuukauden vetämättä :lol:
Antifa Free Palestina
SuoMiko
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja SuoMiko »

vanhellsing kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 12:57 pm Oulun_Kungaksella ihan pointtiakin, tosin kärjistettynä esitettynä, tuo Kungas saattaa tarkoituksella kirjoitettu noin kuin se on, mistä lie sitten syystä, ehkä pilkatakseen Oululaisia.

Itellä on jonkin verran elämäni varrella ollut huumeriippuvuutta, alkoholi tosin sitten se suurin ongelma, nyt tipattomalla tammikuulla. Kokemusasiantuntijana ja rehellisenä sellaisena voin sanoa sen että päihderiippuvaisille on hyvin yleistä se että ei oteta vastuuta omista vääristä valinnoista tai jopa pahoista teoista muita ihmisiä kohtaan. Päihderiippuvuuskaan ei ole oma vika, se on joko sairaus tai sitten syynä on vanhemmat, yhteiskunta tai jotain muuta, nykyään on yleistynyt se että vedetään viinaa tai huumeita sen takia että ei saada oikeaa diagnoosia ja hoitoa ja sen takia on itselääkintää. Sitten voi olla jopa niin että jollain on vaikka ADHD diagnoosi johon lääkkeetkin ja muuta tarvittavaa apua, mutta silti syytetään sitä ADHD:ta omista mokista ja päihderiippuvuudesta. Hallituksikin on niin julma, yms., voi olla moniakin syitä omaan tilanteeseen, mutta ikinä ei ole itsessä omaa syytä.

Näin alkoholisti tai nisti ajattelee lähes aina, ehkä ajattelumalli saattaa muuttua siinä vaiheessa kun on jo kuilun partaalla ja ehkä se pieni sisäinen minä joka haluaa raittiutta ja että elämä voittaa, niin herää sellaisena järjen äänenä ja ymmärtää että ainoastaan minä olen se joka voi päättää että nousen ylös tästä suosta, nöyrästi tunnustaen että apua todennäköisesti siihen tarviin myös. Olen itsekkin välillä 10 vuotta ollut selvinpäin ja ei olisi onnistunut jos en olisi itse mitään vastuuta ottanut elämästäni vaan ainoastaan syytellyt olosuhteista jotain muuta. Tuo ADHD nykyään tuntuu olevan sellainen "syntipukki" monille, minä ryyppään, vedän huumeita, varastan, pahoinpitelen ihmisiä koska minulla on ADHD ja en voi siis itselleni mitään, näin siis moni nisti itselleenkin valehtelee ja päihteet aiheuttaa ADHD:n kaltaisia oireita tai pahentaa niitä jos alunperin oikeasti on ADHD, se että mikä on syytä ja seurausta niin ei aina niin selkeää.
https://ylilauta.org/satunnainen/285fvt Tässä esim. Birdille ja Lakulle. Lisää videoita ja materiaalia löytyy tästä nististä googlaamalla.

Kuolema oli varmasti yhteiskunnan vika. Juna tuli väärään paikkaan eikä väistänyt. Vittu.

Naurettavaa tulla pätemään jonnekkin minfoon miten on tutkija sitä ja tuota. Laita yv:llä nimes ja linkki väikkäriin niin katsellaan Bird :wink: :lol:
pieninainen
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja pieninainen »

Mitä hittoa?

Eihän S oo kuollut,
nii miks "väität" niin?

Ja hyvä ettei ookkaan....

------------------

Harva pystyy ees kuvittelemaan mitä on elää ADHD elämää, vielä vähemmän mitä tää on ilman lääkitystä.
En usko että monikaan "ei adhd" tyyppi kestäis viikkookaan.

Sit ku lisätään joku muu diagnoosi lisää (esim bibo)
nii tää on viel vähemmän mukavaa elämää.

--------------------
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Eikös ADHD/ADD diagnoosien "keksijä" sanonut itse että ihan huuhaa diagnooseja...?

Ja saihan lobotomiankin keksijä Nobelin rauhanpalkinnon...
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Treffasin mutsin äsken malmilla ja jouduin lähes myllyttää #Avarn sikojen kanssa.maassa sekaisin oleva nainen jota sivullinen yritti auttaa ni nää käskyttivät sitä pois paikalta puutuin tietysti tilanteeseen joka kuumeni niin et toinen oli tulossa päälle posket punaisena raivosta😇

Kielsivät soittamasta lanssia ni kysyin et luuleeko ne että pystyvät ilman seurauksia pahoinpidellä apua tarvitsevan ihmisen.sanoin että tätä naista ette vittu hakkaa jne...otti kovasti pullaposken luonnolle ni veti hanskat käten ja uhos et kohta loppuu paskapuhe.sanoin et kokeile koira onneas ennen ku poliisi tulee ni eihän siitä löytynyt miestä vitun stevari pelle kun on.

sain stevareiden pitelystä 17 vuotiaana ekan kiinteän tuomioni 1 vuosi 4 kuukautta :lol:
Viimeksi muokannut Kumisilmä, To Tammi 15, 2026 1:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Antifa Free Palestina
SuoMiko
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja SuoMiko »

Huutaja Jaana kirjoitti: To Tammi 15, 2026 11:00 am Eikös ADHD/ADD diagnoosien "keksijä" sanonut itse että ihan huuhaa diagnooseja...?

ADHD on lyhyesti kirjailtuna sitä, kun amfemtamiinin vetäminen kiinnostaa koulua ja työpaikkaa enemmän. Ja ne diagnoosit on lisääntyneet, kun niillä saa yhteiskunnan maksamana huumeita reseptillä ilmaiseksi. :D
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

SuoMiko kirjoitti: To Tammi 15, 2026 1:01 pm
Huutaja Jaana kirjoitti: To Tammi 15, 2026 11:00 am Eikös ADHD/ADD diagnoosien "keksijä" sanonut itse että ihan huuhaa diagnooseja...?

ADHD on lyhyesti kirjailtuna sitä, kun amfemtamiinin vetäminen kiinnostaa koulua ja työpaikkaa enemmän. Ja ne diagnoosit on lisääntyneet, kun niillä saa yhteiskunnan maksamana huumeita reseptillä ilmaiseksi. :D
mistä ole kiltti ja kerro mistä mä saan adhd lääkkeitä ilmaiseksi voin vaikka maksaa sulle 400 euroa jos vaan kerrot miten ja mistä saan.
Antifa Free Palestina
Vastaa Viestiin