Inkaa kirjoitti: Ma Tammi 19, 2026 12:57 am
Eli hyväksyt väkivallan jos jostakin tuntuu, että hänelle vittuillaan?
Sillä ei ole yhtään mitään merkitystä.
Ehdotan, että yritetään olla sotkematta toisiinsa sitä, mitä jonkun mielestä tapahtui, ja sitä, mitä jonkun mielestä olisi pitänyt tapahtua. Se, mitä jonkun mielestä tapahtui, on varsinainen aihe. Viestissä, mihin olet vastaamassa, ei sanottu mitään siitä, mitä olisi pitänyt tapahtua, eikä kenenkään tarvitse siitä esittää mitään mielipidettä. Ei todistaakseen oman "oikeamielisyytensä" tai muutenkaan.
Monesti mennään aiheen viereen sillä, että keskustelijoiden viestin varsinaiseksi tai ainoaksi sisällöksi tulee se, miten he ovat parempia ihmisiä kuin joku otsikossa mainittuun tapahtumaan osallistunut. Kun joku muu ei lähde samalle harhapolulle, niin tulee vastaus muotoa "ai sinä et ole osallisia parempi ihminen? No minä ainakin olen." Kun oikeasti se ei vieläkään kiinnosta ketään.
Minä ehdotan, että tämä tilanne pitää ratkaista opettajan ja vanhemman välisellä sovintoseksillä. Kääminsä polttanut vanhempi oli kaikesta päätellen mies, ja opettajaa joku täällä nimitteli jo homoksi, joten siitä se lähtee. Jos vanhempi olikin nainen, niin sitten opettajan on parempi olla hetero. Tai väkivaltaisia tietokonepelejä pelaavien oppilaiden iloksi sinkoteloitetaan syyllinen osapuoli koulun pihalla.
Tämä tilanne on menneisyydessä jo. Tämä vanhempi ja tämä opettaja eivät ota siitä mitään improteatterin tyylistä uusintaa täällä esitetyn ihailun tai paheksunnan pohjalta. Joten "ois vetäny kunnolla turpaan" ja "ehdottomasti ei saa lyödä" ovat yhtä tyhjiä kommentteja. Nyt tiedetään vain, että vanhempi kilahti. Voidaan vain arvailla, että myötävaikuttiko opettaja asiaan mitenkään. Mutta melko varmoja voidaan olla siitä, että tapauksen vanhempi on jotain kilahtavaa sorttia.