Onko ketsku kusipää idiootti?

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Onko kestku kusipää idiootti?

On, aivan täysi ääliö
48
49%
Ei, sehän on ihan fiksu tyyppi
49
51%

Ääniä yhteensä: 97

rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

maija turjukka kirjoitti:Pakko yhtyä tuohon Kyllin mielipiteeseen. Olisikohan nyt oikea aika päättää tää keskustelu, kun äänestyksen tuloskin on sopivasti fifty-fifty... kuusikymmentäkaksi äänestänyttä on jo kohtuullisen paljon huomiota kummallekin osapuolelle :shock: :roll: :?:
Word!
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Kylli kirjoitti:Ihan vilpittömästi: ajattelitko jotenkin kuntouttaa tai jopa parantaa markjan tuosta nyt diagnostisoidusta narsistisuudesta täällä, netin kautta?

Vaikea tajuta miten kukaan jaksaa vängätä jonkun janssonin kanssa viikosta ja kuukaudesta toiseen. Ihan yksinkertainen asia kun on todettu jo aikaa sitten: kun ei noita ruoki niin ne kuihtuu.

Vaan jospa ketksun (ja muitten markjasta "nauttivien")nettipersoonalle tyypillistä onkin tarvis pitää markja elossa?

Ja ennen kuin älähdät minun nettipersoonalleni: tässä ei ole kysymys hyökkäyksestä vaan ihan vaan ihmetyksestä.
En voi diagnosoida markjaa, tiedät sen itsekin. En edes yritä diagnosoida markjaa. Minua vain sattuu kiinnostamaan kyseisen henkilön käyttäytymisen taustat ja vielä enemmän mua kiinnostaa ovatko muut tehneet samoja havaintoja. Tai ovat muutamat mutta onko joku muukin? Jos olis joku muu "alan ihminen" niin olisi mukava keskustella aiheesta. Onhan se nyt mielenkiintoista!! Eikö susta?

Siinä olet aivan oikeassa, että kannattaa ignoorata ja kuihduttaa turhat väittelyt. Mutta jokin minussa vaan toivoo ja toivoo, että markja ymmärtäisi edes jotain tästäkin asiasta. Kyllä sitä aina aikansa jaksaa yrittää saada se tajuamaan mutta ei kovin kauaa. Nyt kun kaikki todisteet on jo annettu niin turha vääntää kovin pitkään. Voi kuitenkin aina parin päivän ajan kokeilla. Jos mun tarkoitus olisi pitää markjaa "elossa" niin kyllä siihen ihan muut keinot olis kun nämä. Keksin heti montakin hedelmällistä aihetta mistä saisi kymmenien sivujen ketjuja mutta eipä huvita sellaisia aloittaa.

Mutta koska mua todella kiinnostaa tämä markjan persoonallisuus niin siksikin pitää aina välillä vastata sille. Kertoo nimittäin paljon asioita se.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

ketsku kirjoitti:Jos olis joku muu "alan ihminen" niin olisi mukava keskustella aiheesta. Onhan se nyt mielenkiintoista!! Eikö susta?
Ei, ainakaan markjaan liittyen.
ketsku kirjoitti:Kertoo nimittäin paljon asioita se.
Sanopa muuta.

8)
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

ketsku kirjoitti:
En voi diagnosoida markjaa, tiedät sen itsekin. En edes yritä diagnosoida markjaa. Minua vain sattuu kiinnostamaan kyseisen henkilön käyttäytymisen taustat ja vielä enemmän mua kiinnostaa ovatko muut tehneet samoja havaintoja. Tai ovat muutamat mutta onko joku muukin? Jos olis joku muu "alan ihminen" niin olisi mukava keskustella aiheesta. Onhan se nyt mielenkiintoista!! Eikö susta?
Mitähän muuta sitten nämä tästä ketjusta kopioidut kirjoituksesi ovat kuin diagnosointia?
Avaussivulla vertasit itseäsi markjaan näin:
- Minulla ei ole narsistista persoonallisuushäiriöitä enkä kuvittele olevani Jumalan lahja maapallolle.
Sivulla 3 sama asia oli tässä muodossa:
Mutta jos sun mielestäsi se vaikuttaa jotenkin tervepäisemmältä/miellyttävämmältä ihmiseltä kun minä niin voin vain todeta, että et tunne minua etkä erota markjasta sitä, että sillä on narsistinen persoonallisuushäiriö, mulla ei.
ja vielä kolmannen kerran:
On täällä muutkin tuota narsismia markjan kohdalla epäilleet joten en ole ainoa. Sen sijaan 99% varma olen kyllä.
Etsitäänkö lisää vai joko myönnät väittäväsi mustaa valkoiseksi?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Nylonköysi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

ketsku kirjoitti:No mulla on kokemusta psykiatriasta sen verran, että olen suht varma markjan kärsivän tästä narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.
Minulla on sekä alan koulutus että työkokemusta, enkä ole ollenkaan varma, että markja kärsii persoonallisuushäiriöstä. Hänen nettipersoonastaan voi olla montaa mieltä, mutta en tunne markjaa kirjoitusten takana enkä ole häntä koskaan tavannut tai tapaa.

Ja en ota nyt markjan puolta, mutta markja kirjoittelee tänne omalla nimellään. Hän on siis oikea henkilö, mistä johtuen hänen parjaamisensa mt-ongelmaiseksi voi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön (olkoonkin, että siitä tuskin ketään tuomitaan markjan oman "värikkään" kirjoitustyylin takia).
Ja ennenkuin kukaan rupeaa sen enempää älähtämään niin varmahan ei voi olla kukaan paitsi diagnoosin tekevä psykiatri. Muuten voisin myös ajatella markjan olevan provo mutta ei se ole koska esiintyy omalla nimellään. Lisäksi ne sivut on ihan samaa sontaa täynnä mitä täälläkin suoltaa. Ihan tosissaan se on.
Netin mielenkiintoisimmat tapaukset yleensä käyttävät omaa nimeään nimimerkin sijasta. :wink:
Tiedän vallan hyvin, että narsismista puhutaan paljon ilman, että sitä oikeasti on. Mutta kun on niitäkin joilla se oikeasti on ja markja täyttää kyllä ihan kaikki kriteerit. Eikö sun mielestäsi?

Ai täyttääkö markja kaikki narsistisen persoonallisuushäiriön piirteet? En todellakaan tiedä. Ennen diagnoosia minun pitäisi tavata markja, mielellään useampaan otteeseen ja mielellään kaksin jonkinasteisessa terapiatilanteessa. Provokaatioherkkyys, halu pitää omista (vääristäkin) mielipiteistään kiinni internetissä (monet tekevät niin), erikoiset mielipiteet tai vähän suuret luulot itsestä (kirjoitusten perusteella) eivät oikein riitä diagnoosiin.

Kai ajan takaa sitä, että markjan kaltaisia kirjoittajia liikkuu inttärnetissä paljon. Osa omalla nimellään. Enkä jaksa uskoa, että kaikilla heistä olisi narsistinen persoonallisuushäiriö.
Kyllä mä mielestäni ihan perustellusti olen sitä mieltä, että markjalla on narsistinen persoonallisuushäiriö. Kyse ei ole mistään diagnoosien heittelystä tai siitä, että kunhan pitää päästä läyskimään vaan ihan oikeasta epäilystä. Kyllä ne on kaikilla narsisteilla nuo tietyt piirteet ihan samat.

Et voi olla sitä mieltä perustellusti, ellet omaa diagnostista koulutusta ja lisäksi ole tavannut markjaa useasti. Internet ei ole mikään persoonallisuushäiriöiden diagnosoinnin työkalu. Esimerkiksi DSM ja terapiatilanne keskusteluineen ja testeineen ovat.
ketsku
Christopher Lorenzo

maija turjukka kirjoitti:
ketsku kirjoitti:
Mitähän muuta sitten nämä tästä ketjusta kopioidut kirjoituksesi ovat kuin diagnosointia?
Avaussivulla vertasit itseäsi markjaan näin:
- Minulla ei ole narsistista persoonallisuushäiriöitä enkä kuvittele olevani Jumalan lahja maapallolle.
No korjataan tuota: - Minulla ei ole narsistista persoonallisuushäiriötä toisin kun epäilen markjalla olevan enkä kuvittele olevani Jumalan lahja maapallolle.
Sivulla 3 sama asia oli tässä muodossa:
Mutta jos sun mielestäsi se vaikuttaa jotenkin tervepäisemmältä/miellyttävämmältä ihmiseltä kun minä niin voin vain todeta, että et tunne minua etkä erota markjasta sitä, että sillä on narsistinen persoonallisuushäiriö, mulla ei.
Korjaus: Mutta jos sun mielestäsi se vaikuttaa jotenkin tervepäisemmältä/miellyttävämmältä ihmiseltä kun minä niin voin vain todeta, että et tunne minua etkä erota markjasta sitä, että sillä on minun arvioni mukaan narsistinen persoonallisuushäiriö, mulla ei.

ja vielä kolmannen kerran:
On täällä muutkin tuota narsismia markjan kohdalla epäilleet joten en ole ainoa. Sen sijaan 99% varma olen kyllä.
No tätä ei tarvitse korjata!
Etsitäänkö lisää vai joko myönnät väittäväsi mustaa valkoiseksi?
Korostan nyt, että kyse on omasta arvionnista ja mielipiteestä, ei diagnoosista tai varmasta tiedosta.
Viimeksi muokannut ketsku, Ke Joulu 10, 2008 1:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ketsku
Christopher Lorenzo

Nylonköysi kirjoitti:
ketsku kirjoitti:No mulla on kokemusta psykiatriasta sen verran, että olen suht varma markjan kärsivän tästä narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.
Minulla on sekä alan koulutus että työkokemusta, enkä ole ollenkaan varma, että markja kärsii persoonallisuushäiriöstä. Hänen nettipersoonastaan voi olla montaa mieltä, mutta en tunne markjaa kirjoitusten takana enkä ole häntä koskaan tavannut tai tapaa.

Ja en ota nyt markjan puolta, mutta markja kirjoittelee tänne omalla nimellään. Hän on siis oikea henkilö, mistä johtuen hänen parjaamisensa mt-ongelmaiseksi voi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön (olkoonkin, että siitä tuskin ketään tuomitaan markjan oman "värikkään" kirjoitustyylin takia).
Ja ennenkuin kukaan rupeaa sen enempää älähtämään niin varmahan ei voi olla kukaan paitsi diagnoosin tekevä psykiatri. Muuten voisin myös ajatella markjan olevan provo mutta ei se ole koska esiintyy omalla nimellään. Lisäksi ne sivut on ihan samaa sontaa täynnä mitä täälläkin suoltaa. Ihan tosissaan se on.
Netin mielenkiintoisimmat tapaukset yleensä käyttävät omaa nimeään nimimerkin sijasta. :wink:
Tiedän vallan hyvin, että narsismista puhutaan paljon ilman, että sitä oikeasti on. Mutta kun on niitäkin joilla se oikeasti on ja markja täyttää kyllä ihan kaikki kriteerit. Eikö sun mielestäsi?

Ai täyttääkö markja kaikki narsistisen persoonallisuushäiriön piirteet? En todellakaan tiedä. Ennen diagnoosia minun pitäisi tavata markja, mielellään useampaan otteeseen ja mielellään kaksin jonkinasteisessa terapiatilanteessa. Provokaatioherkkyys, halu pitää omista (vääristäkin) mielipiteistään kiinni internetissä (monet tekevät niin), erikoiset mielipiteet tai vähän suuret luulot itsestä (kirjoitusten perusteella) eivät oikein riitä diagnoosiin.

Kai ajan takaa sitä, että markjan kaltaisia kirjoittajia liikkuu inttärnetissä paljon. Osa omalla nimellään. Enkä jaksa uskoa, että kaikilla heistä olisi narsistinen persoonallisuushäiriö.
Kyllä mä mielestäni ihan perustellusti olen sitä mieltä, että markjalla on narsistinen persoonallisuushäiriö. Kyse ei ole mistään diagnoosien heittelystä tai siitä, että kunhan pitää päästä läyskimään vaan ihan oikeasta epäilystä. Kyllä ne on kaikilla narsisteilla nuo tietyt piirteet ihan samat.

Et voi olla sitä mieltä perustellusti, ellet omaa diagnostista koulutusta ja lisäksi ole tavannut markjaa useasti. Internet ei ole mikään persoonallisuushäiriöiden diagnosoinnin työkalu. Esimerkiksi DSM ja terapiatilanne keskusteluineen ja testeineen ovat.
Niin no, narsismia on vaikea diagnosoida parhaan ammattilaisenkaan. Johtuu hyvin pitkälti juuri siitä, että narsistit eivät kovin helposti hakeudu hoitoon ja osaavat olla miellyttäviä ym. ym. Tiedät varmaan? Sunko mielestä markja ei vaikuta laisinkaan narsistilta? Eikö tärkeimmät määritelmät tuo mieleen juuri hänen tapansa käyttäytyä? Mikä on merkittävin erottava tekijä? Itse en ole koskaan törmännyt tuollaiseen kirjoittelijaan millään palstalla. Ehkä sitten viihdyn liian kilteillä palstoilla tai jotain... Toki kaikenlaista viheltäjää tälläkin palstalla on mutta kun tuo markja on kokonaisuudessaan täysin oma lukunsa.

Mutta en viitsi jauhaa tästä asiasta enää. En ole psykiatri enkä voi tehdä diagnoosia. Jos olisin psykiatri niin en tietenkään siltikään voisi tehdä diagnoosia tapaamatta ihmistä ensin. Eikä se siltikään ole mikään hurlumhei- keikka. Olen siis esittänyt oman arvioni ja mielipiteeni siitä mistä arvelen markjan kärsivän. Mielipiteeni perustan kokemuksiin ja koulutukseen. Mutta lopetetaan tästä puhuminen nyt sitten tähän koska virallista diagnoosia ei kenelläkään ole antaa.
Nylonköysi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

ketsku kirjoitti: Niin no, narsismia on vaikea diagnosoida parhaan ammattilaisenkaan. Johtuu hyvin pitkälti juuri siitä, että narsistit eivät kovin helposti hakeudu hoitoon ja osaavat olla miellyttäviä ym. ym. Tiedät varmaan?
Tiedän. Sama ongelma on myös muilla persoonallisuushäiriöisillä. He eivät välttämättä koe, että toiminnassa on mitään kummaa, se on niin luonteva tapa heille toimia.

Usein persoonallisuushäiriöiset hakeutuvat hoitoon (jos hakeutuvat) muiden asioiden takia tai painostettuna. Mitään lähdeviitettä en tähän tiedä, kyseessä on ns. mutu. En ole vaan koskaan kuullut kenestäkään, jolla olisi ollut hypoteesina (usein hoitoon hakeutuvilla on hypoteesi tilastaan) jokin persoonallisuushäiriö.

"Miksi tulit tänne?"
"Vaimo sano, että juon ja että pitäisi tulla tänne."
"No juotko omasta mielestä liikaa?"

Ja sitten lähdetään setvimään, ja usein taustalta tosiaan löytyy muutakin ongelmaa kun juominen.
Sunko mielestä markja ei vaikuta laisinkaan narsistilta? Eikö tärkeimmät määritelmät tuo mieleen juuri hänen tapansa käyttäytyä?
Ei sen enempää kun tuhannet muutkaan nettikirjoittajat. Hänen virtuaalipersoonansa ei ole kovin miellyttävä, mutta ei ole monen muunkaan.
Mikä on merkittävin erottava tekijä?
En ota kantaa, kun en edelleenkään ole kyseistä ihmistä tavannut, ja tuskin tapaankaan.
Itse en ole koskaan törmännyt tuollaiseen kirjoittelijaan millään palstalla. Ehkä sitten viihdyn liian kilteillä palstoilla tai jotain... Toki kaikenlaista viheltäjää tälläkin palstalla on mutta kun tuo markja on kokonaisuudessaan täysin oma lukunsa.
Minä olen törmännyt useisiin samankaltaisiin kirjoittajiin. Esimerkiksi suomi24, newsgroupit, eräät plazan palstat... Ulkomaalaisista foorumeista puhumattakaan. Markjan kirjoitustapa ei ole uniikki.
ketsku
Christopher Lorenzo

Nylonköysi kirjoitti:
ketsku kirjoitti: Niin no, narsismia on vaikea diagnosoida parhaan ammattilaisenkaan. Johtuu hyvin pitkälti juuri siitä, että narsistit eivät kovin helposti hakeudu hoitoon ja osaavat olla miellyttäviä ym. ym. Tiedät varmaan?
Tiedän. Sama ongelma on myös muilla persoonallisuushäiriöisillä. He eivät välttämättä koe, että toiminnassa on mitään kummaa, se on niin luonteva tapa heille toimia.

Usein persoonallisuushäiriöiset hakeutuvat hoitoon (jos hakeutuvat) muiden asioiden takia tai painostettuna. Mitään lähdeviitettä en tähän tiedä, kyseessä on ns. mutu. En ole vaan koskaan kuullut kenestäkään, jolla olisi ollut hypoteesina (usein hoitoon hakeutuvilla on hypoteesi tilastaan) jokin persoonallisuushäiriö.

"Miksi tulit tänne?"
"Vaimo sano, että juon ja että pitäisi tulla tänne."
"No juotko omasta mielestä liikaa?"

Ja sitten lähdetään setvimään, ja usein taustalta tosiaan löytyy muutakin ongelmaa kun juominen.
Just näin!
Sunko mielestä markja ei vaikuta laisinkaan narsistilta? Eikö tärkeimmät määritelmät tuo mieleen juuri hänen tapansa käyttäytyä?
Ei sen enempää kun tuhannet muutkaan nettikirjoittajat. Hänen virtuaalipersoonansa ei ole kovin miellyttävä, mutta ei ole monen muunkaan.
Tuhannet? Mulla hajois pää jos tuntisin edes yhden samanlaisen kirjoittelijan kun markja... Ihanko oikeasti sä tiedät samanlaisia kirjoittajia tuhansia? En nyt kyllä ihan voi uskoa.. Markjassa nimittäin erikoista on mm. nämä seikat:

- ERITTÄIN vahvat mielipiteet JA tarve tuoda niitä esille

- riidanhakuisuus

- empatiakyvyttömyys (useassa ketjussa ilmennyt ja on mielestäni aina hälyyttävä merkki)

- totaalinen kyvyttömyys myöntää olevansa väärässä koskaan, missään

- keskustelun taso. Markja osaa kirjoittaa toisin kuin suurin osa niistä jotka ovat tuolla haista sinä paska- linjalla liikenteessä. Yleensä sivistymätön kirjoittaja voi olla itsepäinen ja kiroilla mutta se ei sovi markjaan ollenkaan. Markja tietää mitä tekee. Kirjoitusten taso ei johdu siitä, että muutakaan sanaa kun vittu ei löydy sanavarastosta.

- impulsiivisuus! Terve ihminen kykenee olemaan hermostumatta siitä, että joku on eri mieltä sillä tavoin, ettei rupea suoltamaan kirosanoja ja kehottamaan toista tekemään itsemurha. Toki joskus keneltä vaan voi mennä hermot mutta tuo markjan impulsiivisuus on omaa luokkaansa.

Tiivistettynä markja on normaaliälyinen (tai siis ei ainakaan vähän-älyinen tai kouluttamaton) ja ongelmat löytyvät hyvin isolla todennäköisyydellä psyykepuolelta. Ensinnäkin terve ihminen ei koe tarvetta julistaa vahvoja ja provosoivasti kirjoitettuja mielipiteitään (tarkoitan markjan omia sivuja). Näin tehdessään markja haluaa kommentteja= haastaa riitaa. Terve ihminen ei halua haastaa riittaa väen väkisin. Terve ihminen kykenee (vaikka joskus hermostuisikin keskustelun tiimellyksessä) myös empatiaan ja katumukseen sekä myöntämään olevansa väärässä. Lisäksi markjaa tuntuu vaivaavan jonkinlainen sokeus tietyille faktoille TAI kyse on siitä, että umpikujassa ollessaan reagoi tuolla tavalla (käänteinen todistustaakka vitun imbesilli). Ennenkaikkea terveen ihmisen ei tarvitse (ei nimimerkillään puhumattakaan omilla kasvoillaan) haukkua toista kirjoittelijaa samalla tavoin kun markja tekee! Jos tietää olevansa oikeassa niin silloinhan ei ole mitään hätää. Jos taas huomaa, että toinen oli oikeassa niin voisi joko vetäytyä tai tulla vähän vastaan.

Oletko samaa mieltä?
quote]Itse en ole koskaan törmännyt tuollaiseen kirjoittelijaan millään palstalla. Ehkä sitten viihdyn liian kilteillä palstoilla tai jotain... Toki kaikenlaista viheltäjää tälläkin palstalla on mutta kun tuo markja on kokonaisuudessaan täysin oma lukunsa.
Minä olen törmännyt useisiin samankaltaisiin kirjoittajiin. Esimerkiksi suomi24, newsgroupit, eräät plazan palstat... Ulkomaalaisista foorumeista puhumattakaan. Markjan kirjoitustapa ei ole uniikki.
Mieti oikein tarkkaan oletko? Vai oletko törmännyt ehkä provoihin tai vähälahjaisiin öykkäreihin? Onko oikeasti paljonkin ihmisiä jotka on ihan normaaliälyisiä ja jotka esiintyvät omilla kasvoillaan käyttäytyen markjan tavoin? En oikein usko. Mäkin kuulun ja olen kuulunut varmaan satoihin eri yhteisöihin ja koskaan noin selkeästi sairasta tapausta ei ole vastaani tullut. Tai on sairaita toki, monet ovat sanoneetkin olevansa sairaita mutta ei tälläistä. On ollut öykkäriä, haistattelijaa, provoajaa, riidanhaastajaa mutta ei markjaa.

JA NYT ennenkuin kuin LONE tai Chopper ehtii huomauttamaan kuinka itsekin täytän yllämainitut kriteerit niin pyydän hetken miettimään vielä. Minulla on vahvoja mielipiteitä mutta ei tarvetta tuoda niitä esille missään sen kummemmin. Myös minä (näköjään...) väittelen kiivaasti asioista mutta en koe siihen mitään sen kummempaa tarvetta. Sen sijaan odottaisin edelleen markjalta jonkinlaista vastaantulemista. Myös minä joskus hermostun kanssakirjoittelijoille, lähinnä siksi jos eivät ymmärrä pointtiani millään vaikka kuinka yritän selittää ja siksi koska mun juttuja ymmärretään väärin (tahattomasti tai tahallaan?). Enempää en itsestäni rupea jauhamaan.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

ketsku kirjoitti:Minulla on vahvoja mielipiteitä mutta ei tarvetta tuoda niitä esille missään sen kummemmin. Myös minä (näköjään...) väittelen kiivaasti asioista mutta en koe siihen mitään sen kummempaa tarvetta.
Jos et koe tarvetta niin miksi sitten jaksat väitellä?
Jos olet farmaseutti niin se ei tee sinusta psykologia tai muutenkaan terveysalan täysiammattilaista ja kaikkitietävää. Et voi sanoa Markjan luonteesta täällä kirjoittelun perusteella yhtään sen enempää kuin en minäkään voi sanoa sinun.Teidän kirjoitteluissa sen sijaan löytyy todella paljon samoja piirteitä sillä erotuksella että sinä et viljele itsemurhakehoituksia tai kirosanoja.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
vandt
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vandt »

Chopper kirjoitti:Teidän kirjoitteluissa sen sijaan löytyy todella paljon samoja piirteitä sillä erotuksella että sinä et viljele itsemurhakehoituksia tai kirosanoja.
Tämän olen minäkin huomioinut.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Heh. En tosissani täällä huutele mitään ketsku sun mahdollisista pään sisäisistä jutuista, vaan yritän vähän herätellä sua tarkastelemaan itseäsi. Mielestäni tässä on vähän sellaista ilmiötä, että koet sinua jahdattavan, mutta et huomaa myös itse olevasi se jahtaaja. Vähän niin kuin snägärijonossa jos mä vedän jotain turpaan ja toinen päättääkin tintata takaisin. Eli vaikka saisit joskus omasta syystäsi verbaalisesti turpaan koet sen suurena epäoikeudenmukaisuutena henk. koht. vaikka omalla provolla (jotkut saattavat ajatella joitain ajatuksiasi provoina) olet saanut sen aikaan. Edelleen heitän ilmoille, että markja on herjannut sua idiootiksi ja ties miksi, mutta itse kostat nämä herjaukset hakemalla bannia eri mieltä oleville. Sä et ole mikään markjan uhri, vaan kiistakumppani, joilla molemmilla on omat kiivautensa ja mielipiteensä.
Paavo Arhinmäki on äijä!
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Hyvin puhuttu, lone. Juuri tuo itsensä tarkasteluhan se on meille kaikille vaikea tehtävä. Eihän niitä omia virheitään välttämättä edes huomaa, myöntämisestä puhumattakaan.

Yhden piirteen olen ketskun kirjoittelussa (niinkuin monen muunkin kirjoittajan kirjoittelussa) huomannut: Sen viimeisen sanan saanti näyttää olevan ykköspointti asiassa kuin asiassa. Vaikka joskus olisi terveellistä vaietakin, niin se ei vaan onnistu, koska oman itsen/oman näkemyksen esilläpito on tärkeintä. Tai sitten ei vaan osata myöntää sitä, että saattaisi itse ollakin väärässä.

Turpiin on tullut itsellekin aina sillointällöin, mutta niistä on vaan selvittävä yli. Suurta numeroa tekemättä. Anteeksi tämä itsekorostus ja osittainen OT, mutta yritin vain selventää pointtiani.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
ketsku
Christopher Lorenzo

Chopper kirjoitti:
ketsku kirjoitti:Minulla on vahvoja mielipiteitä mutta ei tarvetta tuoda niitä esille missään sen kummemmin. Myös minä (näköjään...) väittelen kiivaasti asioista mutta en koe siihen mitään sen kummempaa tarvetta.
Jos et koe tarvetta niin miksi sitten jaksat väitellä?
Jos olet farmaseutti niin se ei tee sinusta psykologia tai muutenkaan terveysalan täysiammattilaista ja kaikkitietävää. Et voi sanoa Markjan luonteesta täällä kirjoittelun perusteella yhtään sen enempää kuin en minäkään voi sanoa sinun.Teidän kirjoitteluissa sen sijaan löytyy todella paljon samoja piirteitä sillä erotuksella että sinä et viljele itsemurhakehoituksia tai kirosanoja.
Mulla on muitakin koulutuksia kun farmaseutti. Ja satun tietämään paljon psykiatrisista sairauksista. Enempää en kerro. Usko tai ole uskomatta. Ja kyllä minä voin sanoa markjan luonteesta paljonkin hänen omien sivujen sekä täällä ja muilla palstoilla olevien kirjoitusten perusteella.
ketsku
Christopher Lorenzo

loneliness kirjoitti:Heh. En tosissani täällä huutele mitään ketsku sun mahdollisista pään sisäisistä jutuista, vaan yritän vähän herätellä sua tarkastelemaan itseäsi. Mielestäni tässä on vähän sellaista ilmiötä, että koet sinua jahdattavan, mutta et huomaa myös itse olevasi se jahtaaja. Vähän niin kuin snägärijonossa jos mä vedän jotain turpaan ja toinen päättääkin tintata takaisin. Eli vaikka saisit joskus omasta syystäsi verbaalisesti turpaan koet sen suurena epäoikeudenmukaisuutena henk. koht. vaikka omalla provolla (jotkut saattavat ajatella joitain ajatuksiasi provoina) olet saanut sen aikaan. Edelleen heitän ilmoille, että markja on herjannut sua idiootiksi ja ties miksi, mutta itse kostat nämä herjaukset hakemalla bannia eri mieltä oleville. Sä et ole mikään markjan uhri, vaan kiistakumppani, joilla molemmilla on omat kiivautensa ja mielipiteensä.
Silloin en ollut huomannut/tajunnut, että palstalla on lautamies- osio jossa nimenomaan saa myös kiroilla ja kehottaa toista tekemään itsemurha. Siksi ajattelin, että eikö tuollainen brutaali kiroilija pitäisi poistaa palstalta. Kun ei millään muillakaan palstoilla saa tuolla lailla käyttäytyä. Sitten kun huomasin, että lautamiesosiossa saa tuolleen käyttäytyä niin en ole markjan lähdöstä tai bannaamisesta enää kirjoittanut. Mitä nyt joskus jonkun muun kanssa ihmetellyt miten se saa rellestää aina vaan. Lisäksi tarkasteltuani markjaa ja huomattuani, että kyse ei ilmeisemmin ole ihan terveestä ihmisestä lakkasin ottamasta henkilökohtaisesti sen kirjoituksia. Niin ja kun huomasin, että markjan mielestä kaikki jotka on sen kanssa eri mieltä on vähintäänkin apukoulun käyneitä idiootteja joiden kannattaisi tappaa itsensä. Ensin en tajunnut, että nuo kehotukset ei kohdistu vain minuun. Joten älä viitsi kaivella menneitä Lone!
Vastaa Viestiin