Ei ole tiktok videoista 1,5v vaan viime syksyltä ja ihan hyvissä lihoissa näyttää olevan.Puhelinkortti kirjoitti: Ke Tammi 21, 2026 7:34 pmKuvista puolitoistavuotta aikaa. Peukku syönyt pojan hintelään kuntoon sen jälkeen. Ja peukkunistin seurana, ei voi olla kuin toinen peukkunisti.Sergio Leone kirjoitti: Ke Tammi 21, 2026 1:28 pm Rikollinen persoonallisuus + steroidit + amfetamiini niin ei tarvitse kuin sanoa että haluaa lopettaa suhteen niin tulos on tämä.
Poliisi tutkii epäiltyä murhaa Tampereella, 18.1.26
-
laatikkomursu
- Alokas
Re: Poliisi tutkii epäiltyä tappoa Tampereella, 18.1.26
-
vanhellsing
Aamulehti seuraa vangitsemisoikeudenkäyntiä.
https://www.aamulehti.fi/rikos/art-2000 ... e=ampparit
Poliisi tutkii myös sitä IG päivitystä josta täällä kuvakaappaus. (sivulla 4)
Poliisi tutkii myös sitä IG päivitystä josta täällä kuvakaappaus. (sivulla 4)
Poliisi tutkii osana murhatutkintaa myös sosiaalisen median päivitystä, jossa viitattiin naiseen ja mieheen ja tulevan viikon uutisiin, jotka voivat aiheuttaa pahaa mieltä.
^ Se on poliiseilla nykyään helppoa, senkun käyvät täältä katsomassa mitä pitää tutkia, joskus jopa saavat vastauksetkin suoraan 
- Oikeus ennen kaikkea
- James Bond (Daniel Graig)
PK 26/37
Santala, Jasper Antti Eerikki (s. 20.5.2000) määrättiin vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä murhasta 17.1.2026-18.1.2026 Tampereella.
Tutkinnanjohtajana toimii rikoskomisario Ona Autere Sisä-Suomen poliisilaitoksesta ja syytteen nostamisen määräpäivä on 27.4.2026. Puolustajana toimii asianajaja Hannu Kaitaluoma.
Santala, Jasper Antti Eerikki (s. 20.5.2000) määrättiin vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä murhasta 17.1.2026-18.1.2026 Tampereella.
Tutkinnanjohtajana toimii rikoskomisario Ona Autere Sisä-Suomen poliisilaitoksesta ja syytteen nostamisen määräpäivä on 27.4.2026. Puolustajana toimii asianajaja Hannu Kaitaluoma.
-
Kuukiitaja_piip_piip
- Sofia Karppi
Oliko tästä uhrista mitään hyvää kuvaa?
Mikseivät olisi voineet tuollaiseen päätyäkin lääkkeillä tms. Mies sitten ei mennytkään ja heräsi. Suomessa vaan vielä tuollainen Neuvostoliittolainen tapa, että ei vangita sitten kun on oikeasti jotain todisteita vaan heti, jos on "syytä epäillä" vaikka mistään ei vielä tiedetä mitään.vanhellsing kirjoitti: To Tammi 22, 2026 11:16 am Aamulehti seuraa vangitsemisoikeudenkäyntiä.
Poliisi tutkii myös sitä IG päivitystä josta täällä kuvakaappaus. (sivulla 4)Poliisi tutkii osana murhatutkintaa myös sosiaalisen median päivitystä, jossa viitattiin naiseen ja mieheen ja tulevan viikon uutisiin, jotka voivat aiheuttaa pahaa mieltä.
Pidättämiseen poliisin toimesta on omat perusteet ja vangitsemiseen oikeuden päätöksellä omansa. Ketään ei saa pidättää, jos pidättäminen olisi kohtuutonta asian laadun taikka rikoksesta epäillyn iän tai muiden henkilökohtaisten olosuhteiden vuoksi.H0lmes kirjoitti: To Tammi 22, 2026 1:43 pm [Suomessa vaan vielä tuollainen Neuvostoliittolainen tapa, että ei vangita sitten kun on oikeasti kunnon todisteita vaan heti, jos on "syytä epäillä" vaikka mistään ei vielä tiedetä mitään.
Ennen muuta syy pidättämiseen on esitutkinnan turvaaminen. Jos rikos on vakava, josta ei ole säädetty lievempää rangaistusta kuin kaksi vuotta vankeutta, epäilty pidätetään ja myöhemmin vangitaan.
-
vanhellsing
Turha kai sitä moneen kertaan on perustella sitä että kyllä siinä uhrissa on ulkoisen väkivallan merkkejä ollut sen verran että selkeä henkirikos, se on aika selvää kun uutisia lueskelee ajatuksen kanssa. Toki jos nyt oma fantasia on se itsari ja sellaiseksi tämän haluaa niin ihan vapaasti. Poliisilla on varmasti hyvin vahvat perusteet vangita. Tämän tyypin pitäisi jo aikaisemmistakin rikoksista olla vankilassa mutta vapaalla odotteli vankilatuomiota, pitäisikö se nyt sitten päästää taas vapaaksi tappamaan joku? Tästä oli vaikka tuossa edellisellä sivulla MTV:n jutussa noin 2 minuutin kohdalla.H0lmes kirjoitti: To Tammi 22, 2026 1:43 pmMikseivät olisi voineet tuollaiseen päätyäkin lääkkeillä tms. Mies sitten ei mennytkään ja heräsi. Suomessa vaan vielä tuollainen Neuvostoliittolainen tapa, että ei vangita sitten kun on oikeasti jotain todisteita vaan heti, jos on "syytä epäillä" vaikka mistään ei vielä tiedetä mitään.vanhellsing kirjoitti: To Tammi 22, 2026 11:16 am Aamulehti seuraa vangitsemisoikeudenkäyntiä.
Poliisi tutkii myös sitä IG päivitystä josta täällä kuvakaappaus. (sivulla 4)Poliisi tutkii osana murhatutkintaa myös sosiaalisen median päivitystä, jossa viitattiin naiseen ja mieheen ja tulevan viikon uutisiin, jotka voivat aiheuttaa pahaa mieltä.
-
viivahattu
- Watson itse
Poliisi on nähnyt ja tutkinut rikospaikan ja uhrin, on sanottu heti tutkinnan alkuvaiheissa että rikosnimike "ei ainakaan lievene" taposta ja nyt Jasper vangittiin todennäköisin syin epäiltynä murhasta, ja joku jaksaa edelleen jankuttaa tätä paskaa?H0lmes kirjoitti: To Tammi 22, 2026 1:43 pmMikseivät olisi voineet tuollaiseen päätyäkin lääkkeillä tms. Mies sitten ei mennytkään ja heräsi. Suomessa vaan vielä tuollainen Neuvostoliittolainen tapa, että ei vangita sitten kun on oikeasti jotain todisteita vaan heti, jos on "syytä epäillä" vaikka mistään ei vielä tiedetä mitään.vanhellsing kirjoitti: To Tammi 22, 2026 11:16 am Aamulehti seuraa vangitsemisoikeudenkäyntiä.
-
TutkivaEiTieltäEksy
- Neuvoja-Jack
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2 ... 65535.html
Poliisi kertoo, että uhrin ei epäillä aiheuttaneen itse omaa kuolemaansa.
IS kertoi keskiviikkona naisen sometilillä julkaistusta päivityksestä.
– [Murhasta epäilty] ja minä kuulutaan yhteen aina. Suunnitelmat tehtiin vakaasti harkiten, ja uutiset tulee kertomaan, mihin yhdessä päädyttiin. Kunnes kuolema meidät erottaa, päivityksessä muun muun muassa luki.
– Kysymys tietysti on, kuka sen tekstin on kirjoittanut, rikosylikomisario Pasi Nieminen sanoi tuolloin.
Poliisi jatkaa esitutkintaa muun muassa teon motiivin selvittämisellä.
Poliisi kertoo, että uhrin ei epäillä aiheuttaneen itse omaa kuolemaansa.
IS kertoi keskiviikkona naisen sometilillä julkaistusta päivityksestä.
– [Murhasta epäilty] ja minä kuulutaan yhteen aina. Suunnitelmat tehtiin vakaasti harkiten, ja uutiset tulee kertomaan, mihin yhdessä päädyttiin. Kunnes kuolema meidät erottaa, päivityksessä muun muun muassa luki.
– Kysymys tietysti on, kuka sen tekstin on kirjoittanut, rikosylikomisario Pasi Nieminen sanoi tuolloin.
Poliisi jatkaa esitutkintaa muun muassa teon motiivin selvittämisellä.
Syyttäjä Jarmo Valkama:
"Tunnustamalla voi ratkaista, silloin peli loppuu, eihä sillo enää mitään tarvetta tätä jatkaa. Mut jos ei jos hän ei tunnusta ja hän onki syytön, niin silloin se...se pyörii."
"Tunnustamalla voi ratkaista, silloin peli loppuu, eihä sillo enää mitään tarvetta tätä jatkaa. Mut jos ei jos hän ei tunnusta ja hän onki syytön, niin silloin se...se pyörii."
Pistää kyllä vihaksi, ettei rikollisia saada edes kiinni jäädessään pois kaduilta. Eiköhän tässäkin todeta, ettei ole jatkamisvaaraa, kun kohde on kuollut, niin pääsee vielä vapaalta vastaamaan murhasyytteisiin. Jos vaikka ehtisi samaan hintaan vielä jotain.vanhellsing kirjoitti: To Tammi 22, 2026 2:02 pmTämän tyypin pitäisi jo aikaisemmistakin rikoksista olla vankilassa mutta vapaalla odotteli vankilatuomiota, pitäisikö se nyt sitten päästää taas vapaaksi tappamaan joku?
Jollekin voi tuntua "turvallisemmalta" ajatella kyseessä olevan "epätoivoisten nuorten tuplaitsari" eikä tappo/murha. Hyvin selkeäksi tuo uutisoinnista ja vangitsemisvaatimuksesta tosiaan on käynyt, että "ei ainakaan taposta lievene" ja murhasta epäillään. Kun luin tänne postatun ig-julkaisun, aluksi kun ei taustatietoja paljoakaan ollut, niin vaikuttihan se äkkiseltään hyvin pahaenteiseltä, siis itsariin viittaavalta. Nyt ei sellaista ajatusta enää ole.
Jasper on siis vapaalla odotellut tuomiota aiemmista rötöksistä, joita onkin sitten vuosien varrella ollut. Uhri toiminut kuskina ainakin yhdessä kaupanteossa.
Spekulaatiomyssy taas päähän: onko suunniteltu maasta karkaamista yhdessä tai uutta keikkaa. Jotain sitten mennyt vastakarvaan, uhri vaikkapa kieltäytynyt viime metreillä. Jos uhri on julkaisun itse kirjoittanut, voihan siitäkin lihapää ottaa kierroksia, että älä nyt somessa mitään julista tai vihjaile. Tottakai on mahdollista tosiaan ettei uhri ole itse julkaisua edes kirjoittanut.
Pidän vielä taustaspekuina minfolaisen väittämän tinderöinnin (varauksella kaikki tämmöiset kuitenkin) ja mustasukkaisuuden, myös ne kihlat ja raskaudet (varauksella mielikuvitukseni, Lapland hotel ainakin Bulevardilla on "hieno", että hyvin voisi kuvitella samankaltaisen kohteen romanttiselle parisuhdeviikonlopulle). Olisihan se steroidispedelle kova tapon paikka, jos suunniteltaisiin kihloja, keikkaa ja yhdessä karkumatkaa parikymppisen aivoilla romantisoiden kuin Bonnie ja Clyde, mutta "hiton horo olitkin Tinderissä". Pettäminen on absoluuttisen väärin, mutta ei siitä kuulu hengen lähteä ja tämä pettämisspeku perustuu vain täällä kirjoittaneen nimimerkin mainintaan tinderparista, eli aika heppoinen speku lopulta.
Vai onko eroa uhrin puolelta sitten kuitenkin oltu tekemässä. Välillä ihmiset, joilla todellakaan ei mene parisuhteessaan hyvin, postaavat someen "mun ihkudaa rakas, kaikki on täydellistä, oon niin in lööv" vaikka totuus on päinvastainen. Kulissin kiillotusta kunnes itsekin uskoo julkaisuihinsa. Tännekin laitettu uhrin tiktokin oletettu viimeinen repostaus aiheesta "uskoin rakkauteen" ja videossa hyvin kärsivän näköinen nainen, eli tuliko ryppy rakkauteen, voiko tuosta repostauksesta mitään päätellä, ehkä, ehkä ei.
Mun spekut vähän poukkoilee ympäriinsä, vaihtoehtoja kun on monia. Tai sitten kyseessä on "tylsän perinteinen" keissi, jossa viina/mömmöpäissään mies murjoo tyttöystävänsä hengiltä syystä "no ku vitutti". Murhasta epäily tulisi sitten teon raakuudesta. Sellainen kutina, että päihteet tähän liittyvät, vaikka kumpikaan ei olisi ns. rappionisti.
Jasper on siis vapaalla odotellut tuomiota aiemmista rötöksistä, joita onkin sitten vuosien varrella ollut. Uhri toiminut kuskina ainakin yhdessä kaupanteossa.
Spekulaatiomyssy taas päähän: onko suunniteltu maasta karkaamista yhdessä tai uutta keikkaa. Jotain sitten mennyt vastakarvaan, uhri vaikkapa kieltäytynyt viime metreillä. Jos uhri on julkaisun itse kirjoittanut, voihan siitäkin lihapää ottaa kierroksia, että älä nyt somessa mitään julista tai vihjaile. Tottakai on mahdollista tosiaan ettei uhri ole itse julkaisua edes kirjoittanut.
Pidän vielä taustaspekuina minfolaisen väittämän tinderöinnin (varauksella kaikki tämmöiset kuitenkin) ja mustasukkaisuuden, myös ne kihlat ja raskaudet (varauksella mielikuvitukseni, Lapland hotel ainakin Bulevardilla on "hieno", että hyvin voisi kuvitella samankaltaisen kohteen romanttiselle parisuhdeviikonlopulle). Olisihan se steroidispedelle kova tapon paikka, jos suunniteltaisiin kihloja, keikkaa ja yhdessä karkumatkaa parikymppisen aivoilla romantisoiden kuin Bonnie ja Clyde, mutta "hiton horo olitkin Tinderissä". Pettäminen on absoluuttisen väärin, mutta ei siitä kuulu hengen lähteä ja tämä pettämisspeku perustuu vain täällä kirjoittaneen nimimerkin mainintaan tinderparista, eli aika heppoinen speku lopulta.
Vai onko eroa uhrin puolelta sitten kuitenkin oltu tekemässä. Välillä ihmiset, joilla todellakaan ei mene parisuhteessaan hyvin, postaavat someen "mun ihkudaa rakas, kaikki on täydellistä, oon niin in lööv" vaikka totuus on päinvastainen. Kulissin kiillotusta kunnes itsekin uskoo julkaisuihinsa. Tännekin laitettu uhrin tiktokin oletettu viimeinen repostaus aiheesta "uskoin rakkauteen" ja videossa hyvin kärsivän näköinen nainen, eli tuliko ryppy rakkauteen, voiko tuosta repostauksesta mitään päätellä, ehkä, ehkä ei.
Mun spekut vähän poukkoilee ympäriinsä, vaihtoehtoja kun on monia. Tai sitten kyseessä on "tylsän perinteinen" keissi, jossa viina/mömmöpäissään mies murjoo tyttöystävänsä hengiltä syystä "no ku vitutti". Murhasta epäily tulisi sitten teon raakuudesta. Sellainen kutina, että päihteet tähän liittyvät, vaikka kumpikaan ei olisi ns. rappionisti.
Candida pro causa ense candido
-
Liikkuja__1999
- Alokas
Poliisin ymmärtää tässä kohtaa ettei tutkinta vaarannu ettei kerro enempää. Mutta rivien välistä luettuna mustasukkaisuutta ja aineita pelissä sekä testoja sekoittamassa päätä. Moni asia jää täälläkin auki edelleen kun tiedotuksessa puhutaan että uhri sekä tekijä tavoitettiin huoneesta. Kuka tämä kolmas pyörä jota ei sitten ollutkaan ? Miksi rikos ei ainakaan lievenny ? Uutisoinnin mukaan myöskään tekijä ei ole antanut ilmoitusta vaan läheiset jotka on ollut huolissaan… Onko jopa mahdollista että tekijä on yrittänyt ”hävittää” uhria ja luistaa tilanteesta ? Oma näkemykseni on että uhri ei itse ole kirjoittanut viestiä vaan tekijä toivossa että poliisi ymmärtäisi itsemurhana. Kuolinsyyn tutkija tietää normaalisti viikonkin vanhasta ruumiista vähintäänkin tunnin tarkkuudella kuolinajan ja nyt ei saa selvää koska uhri mahdollisesti on menehtynyt ?! Onko tämä niin huonossa kunnossa taikka yritetty hävittää tavalla tai toisella ettei enää pysty antaa tarkkaa aika haarukkaa.
-
candyman×5
- Nikke Knatterton
Kannattaa päivittää spekus. Sekä poliisi että ystävät maininneet ettei IG-kirjoitus ollut uhrin tekemäChingShih kirjoitti: To Tammi 22, 2026 3:45 pm Jollekin voi tuntua "turvallisemmalta" ajatella kyseessä olevan "epätoivoisten nuorten tuplaitsari" eikä tappo/murha. Hyvin selkeäksi tuo uutisoinnista ja vangitsemisvaatimuksesta tosiaan on käynyt, että "ei ainakaan taposta lievene" ja murhasta epäillään. Kun luin tänne postatun ig-julkaisun, aluksi kun ei taustatietoja paljoakaan ollut, niin vaikuttihan se äkkiseltään hyvin pahaenteiseltä, siis itsariin viittaavalta. Nyt ei sellaista ajatusta enää ole.
Viesti on kyllä melko outo.Liikkuja__1999 kirjoitti: To Tammi 22, 2026 7:31 pmOma näkemykseni on että uhri ei itse ole kirjoittanut viestiä vaan tekijä toivossa että poliisi ymmärtäisi itsemurhana.
Jos lähtee ajatuksesta, että se on miehen yritys johtaa poliisia harhaan, se ei ole kovin hyvä. Jos itse ajatteli jäädä henkiin, varmaan kannattaisi kirjoittaa naisen nimissä itsemurhaviesti, joka ei viittaa tuplaitsariin.
Olisiko ennemminkin tapon jälkeen meinaannut tehdä itsemurhan? Viestin tarkoitus olisi silloin lähinnä oman maineen puhdistus. Jäi sitten kuitenkin tekemättä ja poliisit ehtivät paikalle.