Moderoinnin arvostelu

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Inkaa
Sofia Karppi

Re: Palstan moderointi

Viesti Kirjoittaja Inkaa »

Rescuer kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 11:29 pm
Tuo oli hyvä esimerkki siitä, kuinka täällä joidenkin mielestä mitä tahansa paskaa voi suoltaa mihin tahansa ketjuun. Ketjun aiheesta ei tosiaan ollut mitään keskusteltavaa, mutta joidenkin mielestä se tarkoittaa silloin saa ketjuun kirjoittaa ihan mitä tahansa.
Rescuer – syy: lapsellinen tappelu, porttikielto päättyy: 2026-01-12 15:15:29
JanitaSlim
Ben Matlock

Re: Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Oulun_Kungas kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:49 pm *Poistettu poliittinen öyhö-OT-julistus*tm
Tiinas kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:54 pm Onko vasemmiston Sasu tyttöystävineen rantautunut Helsinkiin kuvaamaan koulujen vessoihin?
Jätän tämän vaan tähän muillekkin tiedonannoksi ja ihmeteltäväksi.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Inkaa kirjoitti: La Tammi 24, 2026 4:57 am
Inkaa – syy: floodaus, porttikielto päättyy: 2025-10-18 23:16:20
Inkaa – syy: ketjunpaskonta, porttikielto päättyy: 2025-12-06 12:44:23
Inkaa – syy: trollaus, porttikielto päättyy: 2025-12-17 01:35:33
Inkaa – syy: lainauksen vääristely, porttikielto päättyy: 2025-12-21 11:14:14
Inkaa – syy: turha trollaus ja ylläpidon kuormittaminen, porttikielto päättyy: 2026-01-12 15:06:51
Inkaa – syy: jatkuva ot trollaus, porttikielto päättyy: 2026-01-14 20:37:39

En ehkä noilla "meriiteillä" toisen yksittäisestä vuorokauden bannista ilkkuisi. Ja tuossa on vain osa niistä. Olet ollut neljä kuukautta forumilla ja niistä varmaan puolet bannissa...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

xanderpills kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 1:29 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Tammi 22, 2026 3:25 pm
xanderpills kirjoitti: Ti Tammi 20, 2026 4:30 pm
Joo, tällaisiakaan ulostuloja ei tarvi kyllä kenenkään lukea.
Elämänkokemukseeni nojaten voin neuvoa olemaan lukematta. Jos ei kykene olemaan, niin vika saattaa löytyä peilin avulla.
*CLIP*
Eihän nyt kiesus soikoon kenenkään pitäis joutua millään foorumilla lueskelemaan jotain ilmiselvää ryönää.
Onko joku obsessio että on aivan väen väkisin luettava läpi kaikki vastaantuleva ryönä? Jos virsi alkaa sanoilla "Neekerit, ne neekerit..", niin tyhmää masokismia lukea sen pidemmälle? Ja nimmari vaan jatkossa estoon.
Tällä nyt mitään tekemistä minkään peiliin katsomisen kanssa ole.
Älä viitsi, hei. Kyllä on.
Kyse on vaan jonkinlaisesta käyttäytymisestä.
Joo, niin ehkä varmaan.
Et itsekään varmaan mene syljeskellen, röystäillen ja piereskellen johonkin työhaastatteluun tms.
Saattaisin mennäkin, jos olisin työtön [en ole] ja pakotettu johonkin bajamajojen pesuun niiden käytön jäljiltä. Tai, voihan olla, että se juuri sitä duunia hakiessa olisikin pelkkää bonusta.
Pitäähän sitä nyt jotkut standardit olla perussivistyneillä ihmisillä
Vaan kuka ne standardit sanelee? Sinä, vai minä, vaiko se tunnettu hentunliisa?
onhan täällä säännötkin (olevinaan).
Käväisin lukaisemassa. Ei niissä mitään mainintaa mistään erityisestä rasismista ollut.
Itse en ainakaan mieti noita neekeri-suvakki-tason läppiä nähdessäni itseäni vaan muita
Okei. Oletkin siis puolestaloukkaantuja. No, ei minulla sitten ole tähän asiaan muuta lisättävää. Koeta kestää. Ilmoja pitelee. Heips.!!
X X X X X
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

Ensin ajattelin vain sanoa xanderpillsille, että tervetuloa Minfon todellisuuteen ja, että mä, mua jo paljon ennen ja mun jälkeen moni muu on tästä samasta ongelmasta vuosien saatossa puhunut ja saada siihen jotain muutostakin aikaan ja niin edelleen.

Sehän myös hämmentää tätä asiaa vielä enemmän, että koska modeilla tosiaan on muutakin tekemistä kuin ehtiä puuttua ihan kaikkiin palstan epäkohtiin (onko se realistisesti edes mahdollista?), niin välillä nähdään puuttumista ja toisissa puuttumista kaipaavissa kohdissa taas ei. Mutta oikeasti - kokonaisuudessaan tää on paljon isompi ja laajempi ongelma kuin se, ettei Minfon modet ehdi puuttua kaikkeen.

Yrjö Yrjönpojalla oli taas hyviä pointteja.
Valitettavasti kaikki ihmiset ei tosiaan käyttäydy niinkuin me haluttaisiin. En itsekään siedä sitä rasistista ja halventavaa kielenkäyttöä - sama asia misogynian ja misandrian kohdalla. Kyllästyttää myös välillä paljonkin moni muukin näistä trollien tai muuten vaan häirikköjen vakkariaiheista (poliittinen öyhötys, mikä ei tarjoa mitään uutta ko. caseen). Kaikkea ei kuitenkaan tosiaan tarvitse lukea.

Tiedän myös, että ne vois täällä blokata. Itse en kuitenkaan halua, että mun kuva todellisuudesta vääristyy. En mä ainakaan halua elää omassa illuusiossani, vaikka kuinka ottaa päähän ne epäkohdat välillä. Tää on nyt se todellisuus, missä täällä tällä hetkellä liikutaan. (Valitettavasti tietenkin laajemminkin yhteiskunnassa.) Kaikkeen tähän voi kuitenkin pyrkiä vaikuttamaan muilla keinoin esim. jättämällä ne täysin huomiotta ja keskittyä niihin asiallisiin kommentteihin. Alistua ei siis todellakaan pidä. Kannattaa kuitenkin muistaa inhimillisyys (myös oma) ja, että muutos on aikaa vievää, välillä mennään vähän takapakkiakin. Varsinkin, kun Minfossakin tohvelieläimiä on niin paljon ja oma panos on aina rajallinen. Mutta jos edes kerran tulee vaikka kuulluksi, se on jo jotain. Itsestään kannattaa myös pitää huolta ja itseään suojella; sitten, jos ja, kun ottaa liikaa päähän, niin pitää vaikka taukoa täältä.

Minfon sääntöjä kannattaa kaikkien aina välillä lukea. Itse kannatan sääntöjen asettamista (realistissa rajoissa toki) sekä sääntöpohjaista yhteiskuntaa (ja ryhmiä). Tutkimusten mukaan säännöt muun muassa mahdollistaa yhdessä elämisen ilman jatkuvia riitoja, lisää turvallisuutta, estää väkivaltaa, ohjaa ihmisiä ottamaan muutkin huomioon, synnyttää luottamusta ja ties mitä kaikkea muuta, en muista.

Onhan niitä ryhmiä, mitkä sääntöjä, valtiota yms. vastustaa tai ainakin kyseenalaistaa, mutta musta sekin on pääosin terve ja tarvittu ilmiö. Ihan vaikka noin ryhmädynamiikan ja liiallisen (julkisen) vallankäytön näkökulmasta. Olishan se nyt typerää ja riskialtistakin, jos kukaan ei näitä sääntöjä ja rakenteita kyseenalaistaisi. Varmasti siksi täällä Minfossakin on tärkeää jatkaa keskustelua niistä tän yhteisön säännöistä ja siitä, miten hyvin niiden puitteissa toimitaan. Mutta silti suosittelen; ei kannata hengitystä pidätellä selvää muutosta odottaessa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
xanderpills
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja xanderpills »

Bird kirjoitti: La Tammi 24, 2026 7:39 pm Ensin ajattelin vain sanoa xanderpillsille, että tervetuloa Minfon todellisuuteen ja, että mä, mua jo paljon ennen ja mun jälkeen moni muu on tästä samasta ongelmasta vuosien saatossa puhunut ja saada siihen jotain muutostakin aikaan ja niin edelleen.

Sehän myös hämmentää tätä asiaa vielä enemmän, että koska modeilla tosiaan on muutakin tekemistä kuin ehtiä puuttua ihan kaikkiin palstan epäkohtiin (onko se realistisesti edes mahdollista?), niin välillä nähdään puuttumista ja toisissa puuttumista kaipaavissa kohdissa taas ei. Mutta oikeasti - kokonaisuudessaan tää on paljon isompi ja laajempi ongelma kuin se, ettei Minfon modet ehdi puuttua kaikkeen.

Yrjö Yrjönpojalla oli taas hyviä pointteja.
Valitettavasti kaikki ihmiset ei tosiaan käyttäydy niinkuin me haluttaisiin. En itsekään siedä sitä rasistista ja halventavaa kielenkäyttöä - sama asia misogynian ja misandrian kohdalla. Kyllästyttää myös välillä paljonkin moni muukin näistä trollien tai muuten vaan häirikköjen vakkariaiheista (poliittinen öyhötys, mikä ei tarjoa mitään uutta ko. caseen). Kaikkea ei kuitenkaan tosiaan tarvitse lukea.

Tiedän myös, että ne vois täällä blokata. Itse en kuitenkaan halua, että mun kuva todellisuudesta vääristyy. En mä ainakaan halua elää omassa illuusiossani, vaikka kuinka ottaa päähän ne epäkohdat välillä. Tää on nyt se todellisuus, missä täällä tällä hetkellä liikutaan. (Valitettavasti tietenkin laajemminkin yhteiskunnassa.) Kaikkeen tähän voi kuitenkin pyrkiä vaikuttamaan muilla keinoin esim. jättämällä ne täysin huomiotta ja keskittyä niihin asiallisiin kommentteihin. Alistua ei siis todellakaan pidä. Kannattaa kuitenkin muistaa inhimillisyys (myös oma) ja, että muutos on aikaa vievää, välillä mennään vähän takapakkiakin. Varsinkin, kun Minfossakin tohvelieläimiä on niin paljon ja oma panos on aina rajallinen. Mutta jos edes kerran tulee vaikka kuulluksi, se on jo jotain. Itsestään kannattaa myös pitää huolta ja itseään suojella; sitten, jos ja, kun ottaa liikaa päähän, niin pitää vaikka taukoa täältä.

Minfon sääntöjä kannattaa kaikkien aina välillä lukea. Itse kannatan sääntöjen asettamista (realistissa rajoissa toki) sekä sääntöpohjaista yhteiskuntaa (ja ryhmiä). Tutkimusten mukaan säännöt muun muassa mahdollistaa yhdessä elämisen ilman jatkuvia riitoja, lisää turvallisuutta, estää väkivaltaa, ohjaa ihmisiä ottamaan muutkin huomioon, synnyttää luottamusta ja ties mitä kaikkea muuta, en muista.

Onhan niitä ryhmiä, mitkä sääntöjä, valtiota yms. vastustaa tai ainakin kyseenalaistaa, mutta musta sekin on pääosin terve ja tarvittu ilmiö. Ihan vaikka noin ryhmädynamiikan ja liiallisen (julkisen) vallankäytön näkökulmasta. Olishan se nyt typerää ja riskialtistakin, jos kukaan ei näitä sääntöjä ja rakenteita kyseenalaistaisi. Varmasti siksi täällä Minfossakin on tärkeää jatkaa keskustelua niistä tän yhteisön säännöistä ja siitä, miten hyvin niiden puitteissa toimitaan. Mutta silti suosittelen; ei kannata hengitystä pidätellä selvää muutosta odottaessa.
Sehän oli ihan asiallista kirjoitusta ja analyysiä. Hyväksyn :)
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

xanderpills kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 3:22 pm Sehän oli ihan asiallista kirjoitusta ja analyysiä. Hyväksyn :)
Kiva kuulla. :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Pesukarhu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Jos modeilla ei riitä aika tekemään tehtäviään täällä, niin pitäisikö tänne saada lisää modeja? Ärsyttää kun joskus pieninkin ot menee poistoon, ja joskus saa puhua sivukaupalla aiheen ohi eikä mitään poisteta.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Pesukarhu kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 11:25 am Jos modeilla ei riitä aika tekemään tehtäviään täällä, niin pitäisikö tänne saada lisää modeja? Ärsyttää kun joskus pieninkin ot menee poistoon, ja joskus saa puhua sivukaupalla aiheen ohi eikä mitään poisteta.
Täällä suoletaan niin paljon pas... eikun juttuja, niin ei ole maailmassa modea, joka kykenisi kaikki kommentit lukemaan. Kannattaa vaan vasikoida, kyllå silläkin tulosta saadaan. Vaikkei toki aina ymmärtääkseni.
JanitaSlim
Ben Matlock

Pesukarhu kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 11:25 am Jos modeilla ei riitä aika tekemään tehtäviään täällä, niin pitäisikö tänne saada lisää modeja? Ärsyttää kun joskus pieninkin ot menee poistoon, ja joskus saa puhua sivukaupalla aiheen ohi eikä mitään poisteta.
Kyllä modeilla oikein hyvin näyttää aikaa poistella kirjoituksia, joissa ei huudella neeeeee..., tai vihata maahanmuuttajia. Ei sellaisia moderaattoreja palsta tarvitse kyllä yhtään lisää. :twisted:

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
aivoriihi
David Starsky

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

JanitaSlim kirjoitti: To Tammi 29, 2026 9:44 am

Kyllä modeilla oikein hyvin näyttää aikaa poistella kirjoituksia, joissa ei huudella neeeeee..., tai vihata maahanmuuttajia. Ei sellaisia moderaattoreja palsta tarvitse kyllä yhtään lisää. :twisted:
Häh?
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pesukarhu
Jane Marple

WalkingDisaster kirjoitti: To Tammi 29, 2026 12:12 am
Täällä suoletaan niin paljon pas... eikun juttuja, niin ei ole maailmassa modea, joka kykenisi kaikki kommentit lukemaan. Kannattaa vaan vasikoida, kyllå silläkin tulosta saadaan. Vaikkei toki aina ymmärtääkseni.
Ei se vasikointi auta, jos modet päättävät että keskustelu Gazan ja Hamasin historiasta kuuluu ketjuun, jossa käsitellään Bondi Beachin ampumista.
Pesukarhu
Jane Marple

Tekoälytykset voisi kieltää. Saatanan raskasta lukea ketjua jonne sama nimimerkki suoltaa tekoälyn tekstiä sellaisenaan (eli ei edes yritä esittää sitä omanaan) ja muut kehuvat että voi kun ihqun hienosti kiteytetty, vaikka kirjoittaja ei tehnyt yhtään mitään.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

Rescuer kirjoitti: La Tammi 24, 2026 9:00 am
Inkaa kirjoitti: La Tammi 24, 2026 4:57 am
Inkaa – syy: floodaus, porttikielto päättyy: 2025-10-18 23:16:20
Inkaa – syy: ketjunpaskonta, porttikielto päättyy: 2025-12-06 12:44:23
Inkaa – syy: trollaus, porttikielto päättyy: 2025-12-17 01:35:33
Inkaa – syy: lainauksen vääristely, porttikielto päättyy: 2025-12-21 11:14:14
Inkaa – syy: turha trollaus ja ylläpidon kuormittaminen, porttikielto päättyy: 2026-01-12 15:06:51
Inkaa – syy: jatkuva ot trollaus, porttikielto päättyy: 2026-01-14 20:37:39

En ehkä noilla "meriiteillä" toisen yksittäisestä vuorokauden bannista ilkkuisi. Ja tuossa on vain osa niistä. Olet ollut neljä kuukautta forumilla ja niistä varmaan puolet bannissa...
Eiköhän noilla meriiteillä pitäisi potkia kokonaan pois foorumilta?
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
JanitaSlim
Ben Matlock

aivoriihi kirjoitti: To Tammi 29, 2026 1:33 pm
JanitaSlim kirjoitti: To Tammi 29, 2026 9:44 am

Häh?
Viimeksi porttikiellon saaneet:

Inkaa – syy: ltmtxtvp, porttikielto päättyy: 2026-02-24 21:36:03
jukkatm – syy: ltmtxtvp, porttikielto päättyy: 2026-02-03 21:33:00

Täh?

Vastaa Viestiin