Miks sä oot poliisivastanen?Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:50 pm Punkkiatoi eka biisi kolisee ku kasarin parhaat punk biisit.
Kumisilmä
-
JanitaSlim
- Ben Matlock
Re: Kumisilmä
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
-
Jani Pervo
Ex-vaimosi kutsuu sua läskiksi hintiksi.Oulun_Kungas kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 7:22 amEikö sulla läski hintti näkö toimi. Laku ei ole eläissään nähnyt nälkää. Elää yhtä paksusti kuin Harri VuorenpääJani Pervo kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 2:47 am Maistu hyvältä ja vei nälän![]()
Nähkää te narkit nälkää vaan, mä mussutan,![]()
![]()
-
Jani Pervo
Kaikki vassut ovat poliisivastaisia. He haluavat ajaa alas yhteiskunnan tukipilareita ja sekasorto on heille mieluinen tila. Kumisilmällä toki katkeruus ja viha johtuu ehkä pitkälti siitä, että ei ole saanut poliiseilta "kovaa pamppua" tarpeeksi, jos lainkaan. Hänellä on oikeus toki fantasioihinsa, mutta joskus pitäisi vaan hyväksyä tosiasiat.JanitaSlim kirjoitti: La Tammi 24, 2026 9:36 amMiks sä oot poliisivastanen?Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 5:50 pm Punkkiatoi eka biisi kolisee ku kasarin parhaat punk biisit.
-
JanitaSlim
- Ben Matlock
Miten niin ovat? Olen itsekkin vassuli eikä minulla ole mitään poliiseja vastaan. Samanlaista porukkaa kuin muutkin ryhmät, suurin osa sellaisia joiden kanssa toimeentuleminen on helppoa ja vaivatonta sekä muutamia kusipäitä seassa, jotka pyrkii käyttämään valtaa väärin, tai ahdistelemaan sen turvin.Jani Pervo kirjoitti: La Tammi 24, 2026 10:16 am Kaikki vassut ovat poliisivastaisia. He haluavat ajaa alas yhteiskunnan tukipilareita ja sekasorto on heille mieluinen tila. Kumisilmällä toki katkeruus ja viha johtuu ehkä pitkälti siitä, että ei ole saanut poliiseilta "kovaa pamppua" tarpeeksi, jos lainkaan. Hänellä on oikeus toki fantasioihinsa, mutta joskus pitäisi vaan hyväksyä tosiasiat.
muutamia kusipäitä seassaJanitaSlim kirjoitti: La Tammi 24, 2026 11:23 amMiten niin ovat? Olen itsekkin vassuli eikä minulla ole mitään poliiseja vastaan. Samanlaista porukkaa kuin muutkin ryhmät, suurin osa sellaisia joiden kanssa toimeentuleminen on helppoa ja vaivatonta sekä muutamia kusipäitä seassa, jotka pyrkii käyttämään valtaa väärin, tai ahdistelemaan sen turvin.Jani Pervo kirjoitti: La Tammi 24, 2026 10:16 am Kaikki vassut ovat poliisivastaisia. He haluavat ajaa alas yhteiskunnan tukipilareita ja sekasorto on heille mieluinen tila. Kumisilmällä toki katkeruus ja viha johtuu ehkä pitkälti siitä, että ei ole saanut poliiseilta "kovaa pamppua" tarpeeksi, jos lainkaan. Hänellä on oikeus toki fantasioihinsa, mutta joskus pitäisi vaan hyväksyä tosiasiat.
Antifa Free Palestina
-
JanitaSlim
- Ben Matlock
Aivan muutamia. Jos katsot peiliin niin sieltä löydät kyllä syyn, jos sinua on kohdeltu poliisin toimesta huonommin kuin muita ihmisiä Suomessa.Kumisilmä kirjoitti: La Tammi 24, 2026 11:51 ammuutamia kusipäitä seassaJanitaSlim kirjoitti: La Tammi 24, 2026 11:23 amMiten niin ovat? Olen itsekkin vassuli eikä minulla ole mitään poliiseja vastaan. Samanlaista porukkaa kuin muutkin ryhmät, suurin osa sellaisia joiden kanssa toimeentuleminen on helppoa ja vaivatonta sekä muutamia kusipäitä seassa, jotka pyrkii käyttämään valtaa väärin, tai ahdistelemaan sen turvin.Jani Pervo kirjoitti: La Tammi 24, 2026 10:16 am Kaikki vassut ovat poliisivastaisia. He haluavat ajaa alas yhteiskunnan tukipilareita ja sekasorto on heille mieluinen tila. Kumisilmällä toki katkeruus ja viha johtuu ehkä pitkälti siitä, että ei ole saanut poliiseilta "kovaa pamppua" tarpeeksi, jos lainkaan. Hänellä on oikeus toki fantasioihinsa, mutta joskus pitäisi vaan hyväksyä tosiasiat.![]()
-
Jani Pervo
Tulikos teillä nyt ryppy rakkauteen?JanitaSlim kirjoitti: La Tammi 24, 2026 12:18 pmAivan muutamia. Jos katsot peiliin niin sieltä löydät kyllä syyn, jos sinua on kohdeltu poliisin toimesta huonommin kuin muita ihmisiä Suomessa.Kumisilmä kirjoitti: La Tammi 24, 2026 11:51 ammuutamia kusipäitä seassaJanitaSlim kirjoitti: La Tammi 24, 2026 11:23 am
Miten niin ovat? Olen itsekkin vassuli eikä minulla ole mitään poliiseja vastaan. Samanlaista porukkaa kuin muutkin ryhmät, suurin osa sellaisia joiden kanssa toimeentuleminen on helppoa ja vaivatonta sekä muutamia kusipäitä seassa, jotka pyrkii käyttämään valtaa väärin, tai ahdistelemaan sen turvin.![]()
![]()
totta vitussa kolme aikuista poliisia saa hakata tajuttomaksi 16 vuotiaan lapsen koska oon niin vitun ruma.JanitaSlim kirjoitti: La Tammi 24, 2026 12:18 pmAivan muutamia. Jos katsot peiliin niin sieltä löydät kyllä syyn, jos sinua on kohdeltu poliisin toimesta huonommin kuin muita ihmisiä Suomessa.Kumisilmä kirjoitti: La Tammi 24, 2026 11:51 ammuutamia kusipäitä seassaJanitaSlim kirjoitti: La Tammi 24, 2026 11:23 am
Miten niin ovat? Olen itsekkin vassuli eikä minulla ole mitään poliiseja vastaan. Samanlaista porukkaa kuin muutkin ryhmät, suurin osa sellaisia joiden kanssa toimeentuleminen on helppoa ja vaivatonta sekä muutamia kusipäitä seassa, jotka pyrkii käyttämään valtaa väärin, tai ahdistelemaan sen turvin.![]()
![]()
heräsin kirralta koko juttu alko siitä ku kysyin yhtä niistä kahville illalla ku se on niin söpö(mies) tietysti vittuilin mut silti olin 50 kiloinen teini.
eivät edes soittaneet mulle lanssia vaan jättivät koirapuistoon merikadulla josta sivulliset löysivät mut.
Antifa Free Palestina
No poliisi fanit joita tässä maassa on 90 prossaa kansasta elää täysin eri suomessa ku minä.Jani Pervo kirjoitti: La Tammi 24, 2026 12:28 pmTulikos teillä nyt ryppy rakkauteen?JanitaSlim kirjoitti: La Tammi 24, 2026 12:18 pmAivan muutamia. Jos katsot peiliin niin sieltä löydät kyllä syyn, jos sinua on kohdeltu poliisin toimesta huonommin kuin muita ihmisiä Suomessa.![]()
![]()
"Kai muistat toveri Viljasen ja ohranan hotellin? Kai muistat sen viileän kesäkuun yön, kun Viljanen katosi?
Me olimme kommunisteja ja olemme vieläkin. Me muistamme toveri Viljasta, jonka ohrana murhasi.
Kun meitä syytettiin pettureiksi niin Viljanen sanoi vaan: Jos herra tuomari antaa luvan, minä poistun nauramaan.
Me olimme kommunisteja ja olemme vieläkin. Me muistamme toveri Viljasta, jonka ohrana murhasi.
Oli Viljasen hymyssä jotakin, joka ärsytti ohranaa. Kun kiduttajat uupuivat, hän sanoi: Jatketaan.
Kai tiesi toveri Viljanen, mikä häntä odotti. Sinä varhaisena aamuna kun hänet noudettiin.
Oli hampaat lyöty kurkkuun ja sormet katkottu, vaan yhä viipyi nöyrtyminen ja se tärkeä tunnustus.
Hän tiesi miten ohranassa vankeja kohdellaan. Hän olisi voinut olla vaarallinen todistaja.
Aurinko oli jo noussut ja kaste kimmelsi, kun Viljanen seisoi haudallaan ja itään katseli.
Ei itseään hän itkenyt, hän suri vain veljiään, joita Suomen herrat tapattivat Karjalan kentillä.
Ei kutsu muisto Viljasen meitä verin kostamaan. Se kutsuu vanhan hautaamaan ja uutta rakentamaan.
Se kutsuu Suomen työläisiä suureen rintamaan. Se kutsuu meitä rakentamaan paremman maailman.
Me olemme kommunisteja ja me rakennamme sen. Se on yhteinen työ ja velvollisuus, kansainvälinen.
Antifa Free Palestina
Kiitos! Viikonloppuja sullekin.Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 8:56 am Lääkäri määräs hepatiitti hoidon alkaa heti maanantaina haen nappulat.pikkusen eri meno #vinkki ku #peijas ei tartte kusta purkkiin eikä tarvii selittää.riittää ku lääkäri joka haluaa nähdä ni näkee mun arvot eikä siis maksakuvauksia tarvita lisää.
viikonloppuja tsemppaajille
kuvassa eetu noin 19 vuotias tossa kuvassa tuli mun ja kissalakun luo rescue kissana tallinasta.
ku eetu 21 vuotiaana(lääkärin arvio) joutu viimiselle piikille ni kysyin lääkäriltä et saako vanha katupoika vielä syödä.lääkäri oli että tietysti annoin sille tuoretta possun suikaletta 400 grammaa siihen eläinlääkärin hoitopöydälle eetu veti ku vaan kadullakin asunut kolli voi koko satsin ja katto mua ja vaimoa et antaa mennä eetu virosta on valmis.
ihanuus älykkäin eläin mitä oon ikinä nähnyt..
![]()
Ihana Eetu ja hyvä kuva siitä.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Touche!!!JanitaSlim kirjoitti: La Tammi 24, 2026 12:18 pm Jos katsot peiliin niin sieltä löydät kyllä syyn, jos sinua on kohdeltu poliisin toimesta huonommin kuin muita ihmisiä Suomessa.
Otanpa itsekin kantaa tähän poliisi-vastaisuuteen ja poliittiselle kartalle sijoittumiseen.
En ole yksiselitteisesti poliisi-myönteinen enkä poliisi-vastainen. Kauan olen ollut tosi huolissani siitä, minkälaisia yksilöitä poliisiksi päästetään kouluttautumaan ja, että niitä palkataankin; on ihan selvää (mm.poliisien rikoksetkin huomioiden), että alalla on sinne täysin sopimattomia henkilöitä. Monista eri asioista päätellen, osalta puuttuu ensinnäkin paljon taitoja ja tietoa, mitä ko. työssä tarvittaisiin. Alalla erittäin todennäköisesti on myös vallan väärinkäyttäjiä ja sadisteja. Persoonallisuushäiriöisiä, joiden piirteet vaikuttaa mm.heidän kykyynsä kohdata ja suhtautua huono-osaisempiin ihmisiin rakentavasti. Tunne-elämältään kylmiä, jotka hakevat oikeutusta itselleen sortamalla muita ihmisiä. Tai heitä, ketkä ei osaa säädellä (edes) omaa aggressiotaan. Häikäilemättömiä henkilöitä, jotka haluavat rusinat kahdesta pullasta; sekä sieltä lain puolelta mutta myös laittomuuksien puolelta ja tekevät ties mitä kaikkea tämän mahdollistaakseen (vrt. esim. Aarnio). Onhan näistä saatu viitteitä julkisuudessakin. No, tän kaiken lisäksi mulle on kuitenkin syntynyt myös vaikutelma, että ilmapiiri poliiseilla (ja pelastustoimessa) on usein tosi vääristynyt ja myrkyllinen. Siinä ryhmäpaineessa moni erilainen saattaa valitettavasti alistua.
Mutta sitten taas sääntöpohjaisen yhteiskunnan näkökulmasta poliisiala on tosi tärkeä, välttämätönkin. poliiseissa on kuitenkin niitä alalle sopiviakin. Niitä, joilla on kyky vahvaan, teoriapohjaiseen ammatilliseen analysointiin ja päätöksentekoon, eettinen tilannetaju sekä kyky huomioida monta eri näkökulmaa eri asioihin liittyen (silti toki jämptinä pysymistä ammattinsa puitteissa). Heitä, jotka kehittävät ja sivistävät itseään pitkin matkaa, ovat sosiaalisissa tilanteissa tosi taitaviakin, myötätuntoisia, kannustavia, lämpimiä.
Valitettavasti olen kuitenkin huolissani siitä, että onko näitä sitten kuitenkin vain vähemmistö. En tiedä.
Olen itse (tietenkin
) vasemmalle kallellaan, Vasemmistoliittoa en tosin ikinä ole äänestänyt ja nykykehityksen huomioiden, en voisikaan äänestää. Nuorempana naisena äänestin jopa Kokoomusta, kunnes kaiken lukemani ja näkemäni jälkeen silmäni aukesivat ja aloin oikeasti ymmärtämään asioita ja ilmiöitä. Esimerkiksi vaikka miten suuret tuloerot vaikuttavat yhteiskuntaan, yksilöihin, huono-osaisuuden dynamiikkaa sen ylisukupolvisuudesta lähtien ynnä muita.
Lopuksi kerron asian, minkä tapahtumisen mahdollisuuksiin en koskaan aiemmin uskonut. Älkää repikö mun sulkia, mutta näkemyksistäni huolimatta olen seurustellut persun kanssa.
Tämä mies oli kuitenkin erittäin älykäs (Mensankin mukaan) ja tunneälyäkin hänellä selvästi oli. Oli korkeasti kouluttautunut, kiinnostunut itsensä kehittämisestä, monista eri tieteenaloista, etenkin filosofiasta. Huomasin myös alussa, että hänellä oli sekä halua että taitoa keskustella asioista monilta eri kantilta ja oikeasti kuunnella ihmisiä, joiden kanssa on eri mieltä.
No, keskustelimme niin prkleesti; etenkin tuloerojen yhteiskunnallisista vaikutuksista, huono-osaisuuden ja köyhyyden mekanismeista, maahanmuutosta eri statukset huomioiden ym., lähetin kyllä hänelle myös paljon tietoakin esim.tutkimusjulkaisujen muodossa. Varmaan ärsytykseenkin asti. Mutta se kaikki kannatti: lopputulos oli nimittäin se, että hän erosi persuista ja siirtyi poliittisella kartalla vasemmalle. Voittekohan arvata miten älyttömän palkitsevaa tää oli.
Ps. Vasemmalle sijoittumisestani huolimatta olen maahanmuuttokriittinen. Olen realisti ja tarkastelen asiaa ennen kaikkea Suomen kaltaisen pienen maan kantokyvyn näkökulmasta sekä mahdollisuuksista auttaa maahanmuuttajia integroitumaan Suomeen tarkoituksenmukaisesti. Ruotsi on hyvä esimerkki siitä, miten asiat voi mennä pieleen, monella tavalla toki.
Arvostan Suomea, kieltä myöten, enkä halua, että se jää vähemmistöön omassa maassamme. Kaikista pahinta on kuitenkin, että tätä hyvinvointivaltiota ja -yhteiskuntaa on pilattu jo kauan. Vähintään sieltä uusliberalismin tänne rantautumisesta lähtien. Esim. kotoperäisten suomalaisten mielenterveysongelmat on lisääntyneet, kuten myös vaikkapa lapsiperheköyhyys. Ikääntyneiden olosuhteista puhumattakaan. Jos edes näitä ei saada "haltuun" ja hoidettua, niin miten ihmeessä me hoidetaan se koko paletti maahanmuutto huomioiden.
En ole yksiselitteisesti poliisi-myönteinen enkä poliisi-vastainen. Kauan olen ollut tosi huolissani siitä, minkälaisia yksilöitä poliisiksi päästetään kouluttautumaan ja, että niitä palkataankin; on ihan selvää (mm.poliisien rikoksetkin huomioiden), että alalla on sinne täysin sopimattomia henkilöitä. Monista eri asioista päätellen, osalta puuttuu ensinnäkin paljon taitoja ja tietoa, mitä ko. työssä tarvittaisiin. Alalla erittäin todennäköisesti on myös vallan väärinkäyttäjiä ja sadisteja. Persoonallisuushäiriöisiä, joiden piirteet vaikuttaa mm.heidän kykyynsä kohdata ja suhtautua huono-osaisempiin ihmisiin rakentavasti. Tunne-elämältään kylmiä, jotka hakevat oikeutusta itselleen sortamalla muita ihmisiä. Tai heitä, ketkä ei osaa säädellä (edes) omaa aggressiotaan. Häikäilemättömiä henkilöitä, jotka haluavat rusinat kahdesta pullasta; sekä sieltä lain puolelta mutta myös laittomuuksien puolelta ja tekevät ties mitä kaikkea tämän mahdollistaakseen (vrt. esim. Aarnio). Onhan näistä saatu viitteitä julkisuudessakin. No, tän kaiken lisäksi mulle on kuitenkin syntynyt myös vaikutelma, että ilmapiiri poliiseilla (ja pelastustoimessa) on usein tosi vääristynyt ja myrkyllinen. Siinä ryhmäpaineessa moni erilainen saattaa valitettavasti alistua.
Mutta sitten taas sääntöpohjaisen yhteiskunnan näkökulmasta poliisiala on tosi tärkeä, välttämätönkin. poliiseissa on kuitenkin niitä alalle sopiviakin. Niitä, joilla on kyky vahvaan, teoriapohjaiseen ammatilliseen analysointiin ja päätöksentekoon, eettinen tilannetaju sekä kyky huomioida monta eri näkökulmaa eri asioihin liittyen (silti toki jämptinä pysymistä ammattinsa puitteissa). Heitä, jotka kehittävät ja sivistävät itseään pitkin matkaa, ovat sosiaalisissa tilanteissa tosi taitaviakin, myötätuntoisia, kannustavia, lämpimiä.
Valitettavasti olen kuitenkin huolissani siitä, että onko näitä sitten kuitenkin vain vähemmistö. En tiedä.
Olen itse (tietenkin
Lopuksi kerron asian, minkä tapahtumisen mahdollisuuksiin en koskaan aiemmin uskonut. Älkää repikö mun sulkia, mutta näkemyksistäni huolimatta olen seurustellut persun kanssa.
Tämä mies oli kuitenkin erittäin älykäs (Mensankin mukaan) ja tunneälyäkin hänellä selvästi oli. Oli korkeasti kouluttautunut, kiinnostunut itsensä kehittämisestä, monista eri tieteenaloista, etenkin filosofiasta. Huomasin myös alussa, että hänellä oli sekä halua että taitoa keskustella asioista monilta eri kantilta ja oikeasti kuunnella ihmisiä, joiden kanssa on eri mieltä.
No, keskustelimme niin prkleesti; etenkin tuloerojen yhteiskunnallisista vaikutuksista, huono-osaisuuden ja köyhyyden mekanismeista, maahanmuutosta eri statukset huomioiden ym., lähetin kyllä hänelle myös paljon tietoakin esim.tutkimusjulkaisujen muodossa. Varmaan ärsytykseenkin asti. Mutta se kaikki kannatti: lopputulos oli nimittäin se, että hän erosi persuista ja siirtyi poliittisella kartalla vasemmalle. Voittekohan arvata miten älyttömän palkitsevaa tää oli.
Ps. Vasemmalle sijoittumisestani huolimatta olen maahanmuuttokriittinen. Olen realisti ja tarkastelen asiaa ennen kaikkea Suomen kaltaisen pienen maan kantokyvyn näkökulmasta sekä mahdollisuuksista auttaa maahanmuuttajia integroitumaan Suomeen tarkoituksenmukaisesti. Ruotsi on hyvä esimerkki siitä, miten asiat voi mennä pieleen, monella tavalla toki.
Arvostan Suomea, kieltä myöten, enkä halua, että se jää vähemmistöön omassa maassamme. Kaikista pahinta on kuitenkin, että tätä hyvinvointivaltiota ja -yhteiskuntaa on pilattu jo kauan. Vähintään sieltä uusliberalismin tänne rantautumisesta lähtien. Esim. kotoperäisten suomalaisten mielenterveysongelmat on lisääntyneet, kuten myös vaikkapa lapsiperheköyhyys. Ikääntyneiden olosuhteista puhumattakaan. Jos edes näitä ei saada "haltuun" ja hoidettua, niin miten ihmeessä me hoidetaan se koko paletti maahanmuutto huomioiden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Nyt böödi jarrua... Halooo.!!Bird kirjoitti: La Tammi 24, 2026 4:16 pm Otanpa itsekin kantaa tähän poliisi-vastaisuuteen ja poliittiselle kartalle sijoittumiseen.
En ole yksiselitteisesti poliisi-myönteinen enkä poliisi-vastainen. Kauan olen ollut tosi huolissani siitä, minkälaisia yksilöitä poliisiksi päästetään kouluttautumaan ja, että niitä palkataankin; on ihan selvää (mm.poliisien rikoksetkin huomioiden), että alalla on sinne täysin sopimattomia henkilöitä....
Mistä helvetistä sä luulet että alipalkattuun paskaduuniin, jonka henkilöstö- ja kalusto-resurssejakin ollaan vuosi vuodelta ajettu alemmas ja alemmas, saataisi jostain pieraista poksautettua sitä potentiaalisesti parasta huipputason suorittajaa niin paljon, että mitään virheitä ei kuuna päivänä tapahtuisi.
Mitä tulee yksittäisten poliisihenkilöiden sortumiseen rikoksen poluille, niin muistutan vaan, että poliisinakin – gabba gabba hey – toimii pelkästään ihmisiä, ei androideja, joilla niilläkin voi mennä bitti poikittain – bladerunner.
En sitten tiedä sanoa, toisiko parempi palkkaus ja työolojen kohentaminen mukanaan myös pätevämpää henkilöstöä. Siihen seikkaan kun ei Platonin ja Sokrateen välisessä keskustelussa, teoksessa "Valtio", ole otettu mitään kantaa. Luotiin vain kaiken muun ohessa valvova ja suorittava virkakoneisto, nimeltään Poliisi.
X X X X X
Hyviä pointteja sulla taas. En niillä silti näkemyksiäni muuta ja meiän kirjoitukset meni vähän ohikin toisistaan. Yritän selittää paremmin, miten ajattelen, mahd. lyhyesti. Mutta tajuan siis reaktiosi.Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: La Tammi 24, 2026 6:55 pmNyt böödi jarrua... Halooo.!!Bird kirjoitti: La Tammi 24, 2026 4:16 pm Otanpa itsekin kantaa tähän poliisi-vastaisuuteen ja poliittiselle kartalle sijoittumiseen.
En ole yksiselitteisesti poliisi-myönteinen enkä poliisi-vastainen. Kauan olen ollut tosi huolissani siitä, minkälaisia yksilöitä poliisiksi päästetään kouluttautumaan ja, että niitä palkataankin; on ihan selvää (mm.poliisien rikoksetkin huomioiden), että alalla on sinne täysin sopimattomia henkilöitä....
Mistä helvetistä sä luulet että alipalkattuun paskaduuniin, jonka henkilöstö- ja kalusto-resurssejakin ollaan vuosi vuodelta ajettu alemmas ja alemmas, saataisi jostain pieraista poksautettua sitä potentiaalisesti parasta huipputason suorittajaa niin paljon, että mitään virheitä ei kuuna päivänä tapahtuisi.
Mitä tulee yksittäisten poliisihenkilöiden sortumiseen rikoksen poluille, niin muistutan vaan, että poliisinakin – gabba gabba hey – toimii pelkästään ihmisiä, ei androideja, joilla niilläkin voi mennä bitti poikittain – bladerunner.
En sitten tiedä sanoa, toisiko parempi palkkaus ja työolojen kohentaminen mukanaan myös pätevämpää henkilöstöä. Siihen seikkaan kun ei Platonin ja Sokrateen välisessä keskustelussa, teoksessa "Valtio", ole otettu mitään kantaa. Luotiin vain kaiken muun ohessa valvova ja suorittava virkakoneisto, nimeltään Poliisi.
Tässä keskustelussa liikutaan nyt ainakin kolmella tasolla: yhteiskunta, poliisiala, yksittäiset poliisit.
Yhteiskunnan ja poliisialan ongelmista ei munkaan mielestäni voi tietenkään yksioikoisesti syyttää poliisiksi kouluttautuvia ja palkattuja henkilöitä. Resurssipula tai huono palkka ei kuitenkaan voi oikeuttaa alalle sopimattomia yksilöitä eikä sitä myrkyllistä ilmapiiriä. Tällaisellakin alalla pitää yksinkertaisesti vaan pyrkiä nykyistä parempaan. Mutta. Tällä en silti tietenkään tarkoita sitä, että työnjälki on aina täydellisen virheetöntä; inhimillisiä tietenkin ollaan kaikki eikä jokaista virhettä voi estää. En mielestäni näin kyllä väittänytkään..
Kyse on aika paljonkin liian pienestä budjetista, mikä säätelee esim. koulutuksen laadukkuutta, sisäänottomäärää, tutkimusten tekemistä.
Käytännön tasolla sitä palkkausta, mutta myös POLAMK: in pääsykokeita pitäisi edelleen vaan kehittää siten, että olisi jo alkujaan paremmat mahdollisuudet poissulkea sieltä koulutukseen pääsevistä ne alalle sopimattomat, jopa vaaralliset yksilöt. Ei poliisin palkan, koulutuspuutteiden ja työolosuhteiden huonous saa olla syy palkata sinne vaikka niitä sadisteja. Jos ei hakijoita riitä, palataan taas muun muassa sinne palkkauksen (ja muiden työolosuhteiden) puutteisiin ja lähteä korjaamaan niitä. Ei keneltäkään pidä nykyaikana odottaa mitään "kutsumusammatin" takia uhrautumista.
Joo, ei ole Suomella todellakaan varaa kaikkeen, mutta kyse on ennen kaikkea priorisoinnista; onhan se nyt oikeasti ihan hullua, että Suomella on (joidenkin) päättäjien mielestä varaa jakaa rahaa vaikka johonkin raputynnyreihin keskittyvälle yritykselle (vai mikä sekin nyt olikaan) ja ties mihin kaikkeen muuhun. Rapuja mitenkään väheksymättä. Kulttuurikin on toki tärkeää ja sillä tutkitusti voi olla tosi suotuisia vaikutuksia mielenterveyteen. Mutta että sitä tuki-rahaa jaetaan varsinkin globaalin pandemian aikana jopa jollekin Yhdysvalloissa asuvalle laulajallekin. Ja tääkin vain yksi älytön esimerkki. Mietin vaan, että mitkä ne Suomenkaan arvot siis lopulta edes enää on.. Ja tietenkin tää kaikki vaikuttaa siis lopulta myös niihin julkisen sektorin työkentille hakeutuviin ihmisiin. Mitään "huipputason suorittajia" en peräänkuuluttanut.
-
Oulun_Kungas
- Theo Kojak
Sun pitää Jartsa antaa poliiseille anteexi. Poliisit toimivat parhaaksi katsomallaan tavalla kuten sinäkin. Ja teissä molemmissa oli paljon vikaa. Ei työduunareille kannata vittuilla, voi napsahtaa herkästikkin.Kumisilmä kirjoitti: La Tammi 24, 2026 12:59 pm totta vitussa kolme aikuista poliisia saa hakata tajuttomaksi 16 vuotiaan lapsen koska oon niin vitun ruma.
heräsin kirralta koko juttu alko siitä ku kysyin yhtä niistä kahville illalla ku se on niin söpö(mies) tietysti vittuilin mut silti olin 50 kiloinen teini.
eivät edes soittaneet mulle lanssia vaan jättivät koirapuistoon merikadulla josta sivulliset löysivät mut.
Sä oot nyt jotain 60v ja ne poliisit varmaan jo kuollu. Elä vaivaa enää päätäs sillä mielipahalla mitä olet saanut 40v sitten.