Hmm eli kyse on siis koetusta sukupuoli-identiteetistä eikä niinkään aivoista?dj_pirtu kirjoitti: La Tammi 24, 2026 10:54 amNo, olisi pitänyt käyttää lainausmerkkejä aivot-sanassa. Tarkoitin lähinnä sitä jos joku on aina tuntenut olevansa jotain sukupuolta mieleltään.Bird kirjoitti: La Tammi 24, 2026 9:50 amTajuan, mitä tarkoitat, mutta jäin miettimään tota miesten aivot / naisten aivot -kohtaa.dj_pirtu kirjoitti: Pe Tammi 23, 2026 6:50 pm Jos sulla on naisen aivot, olet nainen. Jos sulla on miehen aivot, olet mies. Se mitä jalkojen välistä löytyy ei liity sitten taas siihen mitenkään.
Näin sen olen itse ajatellut. Kun olen transnaisiakin treffaillut niin saanut siitä hyvää palautetta että kohtelen heitä naisina siinä missä cis-naisiakin. Eikä se ole vaikeaa kun he ovat naisia. En tajua tätä jalkoväliongelmaa jotenkin yhtään.
Miten tämä erottelu mielestäsi käytännössä tehdään? Varsinkin, kun tutkimusten mukaan aivoissa ei ole selkeää sukupuolista kahtiajakoa vaan paljon päällekkäisyyttä.
Tässäkin pitää silti huomioida myös se, että edes kaikista, ketkä kokevat sukupuolensa toiseksi, ei näy sitä päälle päin. Ei todellakaan kaikki halua/viitsi/voi/uskalla elää koetun itsensä mukaisesti, vaan yrittävät lähinnä sulautua massaan.