Maahanmuuttoviraston agentti ampui autolla kiihdyttävän aktivistinaisen Minneapolisissa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
rikkalapio
Vic Mackey

Re: Maahanmuuttoviraston agentti ampui autolla kiihdyttävän aktivistinaisen Minneapolisissa

Viesti Kirjoittaja rikkalapio »

Calabash kirjoitti: Su Tammi 25, 2026 10:13 pm Yhdysvalloissa on jo monta lähdettä, missä Prettin ampuminen on kuva kuvalta ja ääni ääneltä eritelty. Murha tuo oli. Useiden lähteiden mukaan hän meni tilanteeseen varoittamaan, etteivät ICE-tyypit tönisi mielenosoittajia ajoradalle ja sitten hän meni sen kaadetun naisen luokse auttamaan. Siinä vaiheessa hän sai ison porukan kimppuunsa. Hänellä oli puhelin kädessä. Aseeseen hänellä oli lupa, mutta hän ei ottanut sitä esiin. Asetta oli yksi mies jo viemässä pois, kun joku huusi ASE ja sai tulipaniikin. En kuitenkaan varmuudella tiedä, onko huutaja sama kuin ampuja.

Ihan äbäläwäbälä-touhua ja siltä se näyttikin. Täytyy olla Trumpiin usko kuin hihhulilla, jos tuota ICE:n touhua käy puolustamaan. Hallinto kokoaa amatöörejä laatin pohjilta, käskee käyttämään väkivaltaa ja lupaa koskemattomuuden. Mikä voisi mennä pieleen?
Korkeintaan hätävarjelun liioitteleminen mitään murhia ei kyllä tapahtunut. Kaikki tapahtui muutamassa sekunnissa herran alettua painimaan virkavallan kanssa.
Ei Eurooppa ole mikään USA:n vasalli muualla kun Venäjän propagandassa
- Schimanski -

"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.

Tiedättehän te."

-Trump-
Lauha
Sabrina Duncan

Re: Maahanmuuttoviraston agentti ampui autolla kiihdyttävän aktivistinaisen Minneapolisissa

Viesti Kirjoittaja Lauha »

Mä en tajua sitä, että miksi Suomessa pitää loukkaantua näistä? Iranissa on tapettu tuhansia mielenosoittajia, ketään ei kiinnosta. On täysin selvää, että lait noissa maissa ovat erilaisia kuin täällä.
rikkalapio
Vic Mackey

Lauha kirjoitti: Su Tammi 25, 2026 10:29 pm Mä en tajua sitä, että miksi Suomessa pitää loukkaantua näistä? Iranissa on tapettu tuhansia mielenosoittajia, ketään ei kiinnosta. On täysin selvää, että lait noissa maissa ovat erilaisia kuin täällä.
n 4000 vainajaa on Iranissa syntynyt Mossadin agenttien aloittamissa mellakoissa . Satoja poliiseja murhattu siinä kuin siviilejäkin jotta USA saataisiin mukaan leikkiin. Vanha tuttu käytäntö joka nyt tällä kertaa ei onnistunut kun Iran laittoi Mossad agenteilta Starlinkin poikki ja mellakat loppuivat toisen pvän jälkeen kuin seinään.

Somessa tosin monella tuntuu mellakat vieläkin jatkuvan :lol: Siellä heitellään jo sellaisia lukuja vainajista kuin 80 000 vainajaa joka on erittäin uskottavaa tarinaa :mrgreen:
- Schimanski -

"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.

Tiedättehän te."

-Trump-
Lauha
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Lauha »

rikkalapio kirjoitti: Su Tammi 25, 2026 10:37 pm
Lauha kirjoitti: Su Tammi 25, 2026 10:29 pm Mä en tajua sitä, että miksi Suomessa pitää loukkaantua näistä? Iranissa on tapettu tuhansia mielenosoittajia, ketään ei kiinnosta. On täysin selvää, että lait noissa maissa ovat erilaisia kuin täällä.
n 4000 vainajaa on Iranissa syntynyt Mossadin agenttien aloittamissa mellakoissa . Satoja poliiseja murhattu siinä kuin siviilejäkin jotta USA saataisiin mukaan leikkiin. Vanha tuttu käytäntö joka nyt tällä kertaa ei onnistunut kun Iran laittoi Mossad agenteilta Starlinkin poikki ja mellakat loppuivat toisen pvän jälkeen kuin seinään.

Somessa tosin monella tuntuu mellakat vieläkin jatkuvan :lol: Siellä heitellään jo sellaisia lukuja vainajista kuin 80 000 vainajaa joka on erittäin uskottavaa tarinaa :mrgreen:
Joo ei taatusti 80 000 ole kuollut ja Mossadilla ihan aidosti voi olla jotain osaa tässä, en minä sitä kiistä. Niillä on motiivi ja keinot.

Mä nyt tarkoitan sitä, että ei noi jenkit sen parempia ole, niilläkin on motiivi ja keinot.
Orge Gerwell
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Orge Gerwell »

rikkalapio kirjoitti: Su Tammi 25, 2026 10:03 pm Tämähän se on vaikea kyllä ymmärtää kuinka täälläkin moni nimimerkki tuntuu kannattavan laittomien siirtolaisten maassaolo oikeuksia painotus nyt siis sanalla laiton. :lol:
Missäs näitä nimimerkkejä on? Missä piileskelevät?

Pari puolihullua mamujen puolustelijaa olen toki rekisteröinyt, se vaan että niiden määrä tuntuu todellista suuremmalta siksi, että yksi mamuttaa ahkerasti about kymmenen nimimerkin voimalla. Mutta edes sen en ole nähnyt väittävän, että laittomat olisivat kantasuomalaisia arvokkaampia yksilöitä. Lailliset ainoastaan.
Calabash
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Argumenttina tuo on pelkkä savusilli. Iran ei ole tässä aiheena. Se on oma aiheensa, jolle voit avata ketjun, ellei ole jo avattu.
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Siksi, että pitämällä meteliä USA:n tapahtumista saadaan sopivasti huomio pois Venäjän ja Iranin tekemisistä.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Mansen Miäs
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Mansen Miäs »

viivahattu kirjoitti: Su Tammi 25, 2026 8:02 pm Minkä takia Suomen media kirjoittaa vieläkin aivan minimaalisen vähän Iranin tilanteesta, mutta jokainen jenkeissä viranomaisia vastustaessaan kuollut ihminen on vuorollaan ykkösuutinen? Tämä kiinnostaisi ihan oikeasti. En tarkoita etteikö tästä USA:n tilanteesta saisi kirjoittaa, mutta onhan tässä nyt aivan perkeleellinen epäsuhta. Ei tätäkään kaveria napattu satunnaisesti hihasta ja painettu luotia otsalohkoon, vaan ihan itse meni viranomaisten kanssa painimaan ja vielä asetta kantaen. Voiko typerämpää jantteria enää olla?
Niinku sulle jo vastattiin, johtuu se suurelta osin poliittisesta ideologiasta. Tästä on jotain tutkimustakin joskus tehty. Media, ja median edustajat on jo lähtökohtasesti Vasemmalle kallellaan. Suomi on muutenki perinteisesti Vasemmisto hegemoninen maa, joten USA on pääperkele, joka vaan kiusaa pienempiä jne. Toisaalta menneistä ajoista tilanne kuitenkin sikäli paljon muuttunut, että internet on muuttanut tiedonsaanti lähteitä reippaasti. Nyt ei olla pakotettuja lukemaan mitään "pravdoja" tai ylen reporadioita yms.. Vasemmistolaiseen ajatteluun sopii hyvin, ettei Islamistisista toiminnasta tuoda julki negatiivista mieluusti. Jos tuodaan ni siihenki koitetaan saada joitain muita asioita mukaan, kuten tyyliin "jenkit siellä teki sitä ja tätä".
Usan tilanteesta helppo kirjottaa, koska kaikin puolin vapaa maa, ja yksilönoikeudet omaa luokkaansa. Sitä voi lukea Hs,Iltapäivälehdet,Yle jne.. Jotka usein nappaavat uutisia Demokraattis henkisistä medioista kuten CNN. Kannattaa hyödyntää itse esim, tekoälyä ja kysyä siitä mitä esim, Ny Times, Wall street journal jne... sanovat jostain tietyistä asioista, ja tadaa, huomaatkin että tapahtumista kirjotetaanki erilailla.

Voi olla että Agentit ylireagoivat, tai sitten ei. Kyllä se aikanaan selviää miten asiat menivät oikeasti. Minä en ainakaan tuolla lähtisi virkavaltaa vastaan pullikoitteen, enkä monessa muussakaan maassa. Joskus 10-15 vuotta sitte olin Egyptissä sikäläisten parlamenttivaalien aikaan. Siellä oli kaduilla avoimesti virkavaltaa rynnäkkökiväärit kädessä. Tuolloin jo tuli mieleen että ei varmaan isoja tarvisi tehdä että selkä olis reikäjuustona.
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Iranissa on pohjimmiltaan perus Lähi-Itä meininki. Voi voi.

Tilanne tuskin olisi ajautunut tuollaiseksi aiemmin.
Ex-presidentti Clinton tuomitsee

Yhdysvaltain entinen presidentti Bill Clinton tuomitsee lausunnossaan Minneapolisin viimeaikaiset tapahtumat.

Clintonin mukaan ampumisia on mahdoton hyväksyä ja ne olisi pitänyt voida välttää.

– Naamioidut liittovaltion agentit ovat ottaneet kiinni ihmisiä, mukaan lukien lapsia, kodeistaan, työpaikoiltaan ja kaduilta, Clinton kirjoittaa.

– Rauhanomaisia mielenosoittajia sekä perustuslaillista oikeuttaan harjoittavia ihmisiä, jotka tarkkailevat ja dokumentoivat lainvalvojia, on otettu kiinni, hakattu, kyynelkaasutettu, ja kaikista vakavimmin, ammuttu ja tapettu, ex-presidentti jatkaa.

Entinen presidentti sanoo, että tilannetta pahentaa se, että valtaapitävät valehtelevat siitä, mitä on tapahtunut.

Hän kannustaa kaikkia Yhdysvaltain demokratiaan uskovia ihmisiä osoittamaan, että maa kuuluu yhä kansalle.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tru ... ta/9287760
rikkalapio
Vic Mackey

Mansen Miäs kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 8:04 am
viivahattu kirjoitti: Su Tammi 25, 2026 8:02 pm Minkä takia Suomen media kirjoittaa vieläkin aivan minimaalisen vähän Iranin tilanteesta, mutta jokainen jenkeissä viranomaisia vastustaessaan kuollut ihminen on vuorollaan ykkösuutinen? Tämä kiinnostaisi ihan oikeasti. En tarkoita etteikö tästä USA:n tilanteesta saisi kirjoittaa, mutta onhan tässä nyt aivan perkeleellinen epäsuhta. Ei tätäkään kaveria napattu satunnaisesti hihasta ja painettu luotia otsalohkoon, vaan ihan itse meni viranomaisten kanssa painimaan ja vielä asetta kantaen. Voiko typerämpää jantteria enää olla?
Niinku sulle jo vastattiin, johtuu se suurelta osin poliittisesta ideologiasta. Tästä on jotain tutkimustakin joskus tehty. Media, ja median edustajat on jo lähtökohtasesti Vasemmalle kallellaan. Suomi on muutenki perinteisesti Vasemmisto hegemoninen maa, joten USA on pääperkele, joka vaan kiusaa pienempiä jne. Toisaalta menneistä ajoista tilanne kuitenkin sikäli paljon muuttunut, että internet on muuttanut tiedonsaanti lähteitä reippaasti. Nyt ei olla pakotettuja lukemaan mitään "pravdoja" tai ylen reporadioita yms.. Vasemmistolaiseen ajatteluun sopii hyvin, ettei Islamistisista toiminnasta tuoda julki negatiivista mieluusti. Jos tuodaan ni siihenki koitetaan saada joitain muita asioita mukaan, kuten tyyliin "jenkit siellä teki sitä ja tätä".
Usan tilanteesta helppo kirjottaa, koska kaikin puolin vapaa maa, ja yksilönoikeudet omaa luokkaansa. Sitä voi lukea Hs,Iltapäivälehdet,Yle jne.. Jotka usein nappaavat uutisia Demokraattis henkisistä medioista kuten CNN. Kannattaa hyödyntää itse esim, tekoälyä ja kysyä siitä mitä esim, Ny Times, Wall street journal jne... sanovat jostain tietyistä asioista, ja tadaa, huomaatkin että tapahtumista kirjotetaanki erilailla.

Voi olla että Agentit ylireagoivat, tai sitten ei. Kyllä se aikanaan selviää miten asiat menivät oikeasti. Minä en ainakaan tuolla lähtisi virkavaltaa vastaan pullikoitteen, enkä monessa muussakaan maassa. Joskus 10-15 vuotta sitte olin Egyptissä sikäläisten parlamenttivaalien aikaan. Siellä oli kaduilla avoimesti virkavaltaa rynnäkkökiväärit kädessä. Tuolloin jo tuli mieleen että ei varmaan isoja tarvisi tehdä että selkä olis reikäjuustona.
Suomi on muutenki perinteisesti Vasemmisto hegemoninen maa, joten USA on pääperkele, joka vaan kiusaa pienempiä jne
Joo ja ei eli Suomi on tosiaankin ollut vasemmisto painoitteinen mutta USA:n oleminen pääperkele ei liity millään lailla puoluekantaan ainakaan itseni osalla vaan USA:n tekojen osalla.
"pravdoja" tai ylen reporadioita yms.. Vasemmistolaiseen ajatteluun sopii hyvin, ettei Islamistisista toiminnasta tuoda julki negatiivista mieluusti. Jos tuodaan ni siihenki koitetaan saada joitain muita asioita mukaan, kuten tyyliin "jenkit siellä teki sitä ja tätä".
Joo ja ei tämäkin. Mamu agendaa puolustellaan median puolella mutta on hyvä asia ettei media ole lähtenyt täydellä höyryllä mukaan juuri nyt käynissä olevaan propaganda vyörytykseen Iranin osalta koska somessa liikkuu niin pljon paskaa tällä hetkellä aiheeseen liittyen.
- Schimanski -

Tiedättehän te."

-Trump-
Pad
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Pad »

Lueskelin somessa paikallisten poliisien keskustelua tilanteesta. Siellä oli entinen SWAT-tiimin jäsen ja entinen SEAL-sotilas sekä ammattipoliisi. Heidän huolensa oli millainen valintakoe siellä on? Millaisen koulutuksen ICE järjestää? Heidän näkemyksensä oli se, että liian vähän koulutusta ja sitten heitetään kuvaannollisesti syvään päähän ja sanotaan "yritä selviytyä". Videoiden perusteella ICE-joukoilla ei ole mellakkakoulutusta ja heidän toimintansa on aivan liian aggressiivista joka vain yllyttää lisää eikä rauhoita. Heidän mielestään ei kannata ottaa asetta mukaan mielenosoitukseen vaikka se sallittua onkin, sillä se ei ainakaan rauhoita ICE agentteja mutta syyttävä sormi osoittaa silti koulutuksen puutteeseen ja ICE agenttien asennoitumiseen.

Itse tilanteesta syytä laitetaan myös aseen ottaneelle agentille. Videolla kuullaan huuto "ASE!" vaikka ammattilaisen mukaan olisi kuulunut sanoa "minulla on hänen aseensa". Saman ammattilaisen tulkinnan mukaan tuo huuto on aiheuttanut väärinkäsityksen ja tilanteen jälkeen hänestä näyttää siltä että agentit etsivät mainittua asetta hämmentyneinä.

Laittaisin linkin mutta X on muuttanut käytäntöään eikä ainakaan puhelimella anna jakaa linkkiä.
Hei sinä siellä, onks sul kelloo?
Sivustahuutelija
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Sivustahuutelija »

Pad kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 2:07 pm Lueskelin somessa paikallisten poliisien keskustelua tilanteesta. Siellä oli entinen SWAT-tiimin jäsen ja entinen SEAL-sotilas sekä ammattipoliisi. Heidän huolensa oli millainen valintakoe siellä on? Millaisen koulutuksen ICE järjestää? Heidän näkemyksensä oli se, että liian vähän koulutusta ja sitten heitetään kuvaannollisesti syvään päähän ja sanotaan "yritä selviytyä". Videoiden perusteella ICE-joukoilla ei ole mellakkakoulutusta ja heidän toimintansa on aivan liian aggressiivista joka vain yllyttää lisää eikä rauhoita. Heidän mielestään ei kannata ottaa asetta mukaan mielenosoitukseen vaikka se sallittua onkin, sillä se ei ainakaan rauhoita ICE agentteja mutta syyttävä sormi osoittaa silti koulutuksen puutteeseen ja ICE agenttien asennoitumiseen.

Itse tilanteesta syytä laitetaan myös aseen ottaneelle agentille. Videolla kuullaan huuto "ASE!" vaikka ammattilaisen mukaan olisi kuulunut sanoa "minulla on hänen aseensa". Saman ammattilaisen tulkinnan mukaan tuo huuto on aiheuttanut väärinkäsityksen ja tilanteen jälkeen hänestä näyttää siltä että agentit etsivät mainittua asetta hämmentyneinä.

Laittaisin linkin mutta X on muuttanut käytäntöään eikä ainakaan puhelimella anna jakaa linkkiä.
Tuota koulutusta on moni epäillyt. Hakeutuuko tuohon mamujen kuritushommaan sitten liipasinherkkiä rasistisia Ramboja, vai onko siihen jokin seulonta. En sano kun en tiedä, mutta villiltä meiningiltä vaikuttaa. Hakaristi rintaan, pamppu käteen ja juutalaisten perään tehtiin 30-luvullakin.
Viimeksi muokannut Sivustahuutelija, Ma Tammi 26, 2026 3:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Pad kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 2:07 pm Lueskelin somessa paikallisten poliisien keskustelua tilanteesta. Siellä oli entinen SWAT-tiimin jäsen ja entinen SEAL-sotilas sekä ammattipoliisi. Heidän huolensa oli millainen valintakoe siellä on? Millaisen koulutuksen ICE järjestää? Heidän näkemyksensä oli se, että liian vähän koulutusta ja sitten heitetään kuvaannollisesti syvään päähän ja sanotaan "yritä selviytyä". Videoiden perusteella ICE-joukoilla ei ole mellakkakoulutusta ja heidän toimintansa on aivan liian aggressiivista joka vain yllyttää lisää eikä rauhoita. Heidän mielestään ei kannata ottaa asetta mukaan mielenosoitukseen vaikka se sallittua onkin, sillä se ei ainakaan rauhoita ICE agentteja mutta syyttävä sormi osoittaa silti koulutuksen puutteeseen ja ICE agenttien asennoitumiseen.

Pitäisi onnistua X:stä kun valitset siinä sen "kopioi linkki" toiminnon, ja sitten liität kopioidun linkin upotettuna mediana minfon viestiin.

Tuo ampuminen oli tosiaan ihan järjetöntä sähläämistä ja ylireagointia, ilmeisesti nuo ICE:n tyypit ovat niin peloissaan oman henkensä puolesta että kun kuulivat sen "ase" huudon niin ainakin yksi heistä alkoi hetkeäkään tilannetta arvioimatta ampumaan polvillaan ollutta uhria selkään.
semmosta_
Alokas

Viesti Kirjoittaja semmosta_ »

Pad kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 2:07 pm Heidän huolensa oli millainen valintakoe siellä on? Millaisen koulutuksen ICE järjestää?.
Ei tässä ole pelkästään koulutuksen puutteesta kyse, vaan siitä, että Trump tarkoituksella haluaa lietsoa levottomuuksia kiristääkseen/pelotellakseen demokraattien osavaltioita ja/tai luomalla lopuksi poikkeustilan jonka nojalla keskittää valtaa itselleen. Onnistuu helposti palkkaamalla diktatuuri halukkaan ideologiaa seuraavia rasistisia idiootteja. Ase kouraan ja immuniteetti rikossyytteitä vastaan niin tulee vahinkoa.

Bondi kiristää nyt Minnesotan osavaltiolta tietoja äänestäjistä, joka taas uudelleen vie pohjaa siltä, että tämä kaikki on pelkästään laittomien maahanmuuttajien karkoittamisen takia.
Pad
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Pad »

damfin kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 3:41 pm
Pad kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 2:07 pm.
Pitäisi onnistua X:stä kun valitset siinä sen "kopioi linkki" toiminnon, ja sitten liität kopioidun linkin upotettuna mediana minfon viestiin.

Tuo ampuminen oli tosiaan ihan järjetöntä sähläämistä ja ylireagointia, ilmeisesti nuo ICE:n tyypit ovat niin peloissaan oman henkensä puolesta että kun kuulivat sen "ase" huudon niin ainakin yksi heistä alkoi hetkeäkään tilannetta arvioimatta ampumaan polvillaan ollutta uhria selkään.
Niin se tosiaan ennen oli, mutta vaatisi asentamaan jonkun x chat-jutskan ensin.

Jotkut epäilivät ettei ole minkäänlaista psykologista seulontaa ja että jonkinlaista hakeutumista proud Boys ja oath keeper porukoilla ICE joukkoihin olisi, mutta lienee tässä vaiheessa spekulointia.
Hei sinä siellä, onks sul kelloo?
Vastaa Viestiin