Pormestari kävi kuvaamossa säästökuurista ilmoittamisen jälkeen - lasku 3575 euroa

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
Murhahainen
Alibin satunnaislukija

Re: Pormestari kävi kuvaamossa säästökuurista ilmoittamisen jälkeen - lasku 3575 euroa

Viesti Kirjoittaja Murhahainen »

Lauha kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 5:59 pm Mä puhuin nyt siis siitä, että jos joku koskaan valokuvasta harrastamaton menee ostamaan helvetin kalliin järkkärin, ei sillä todellakaan tule automaattisesti hyviä kuvia. Ne pitää osata ensinnäkin siirtää sieltä kamerasta pois ja jos (kuten yleensä tehdään) kuvataan RAWina, se on vain raakatiedosto. Sen jälkeen sun pitää osata myös käsitellä se.
Eihän tuossa ole mitään vaikeaa. Tai tietysti on jos muistikortin tai USB kaapelin hahmottaminen tuntuu vaikealta.
Lauha
Sabrina Duncan

Re: Pormestari kävi kuvaamossa säästökuurista ilmoittamisen jälkeen - lasku 3575 euroa

Viesti Kirjoittaja Lauha »

Murhahainen kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 6:02 pm
Lauha kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 5:59 pm Mä puhuin nyt siis siitä, että jos joku koskaan valokuvasta harrastamaton menee ostamaan helvetin kalliin järkkärin, ei sillä todellakaan tule automaattisesti hyviä kuvia. Ne pitää osata ensinnäkin siirtää sieltä kamerasta pois ja jos (kuten yleensä tehdään) kuvataan RAWina, se on vain raakatiedosto. Sen jälkeen sun pitää osata myös käsitellä se.
Eihän tuossa ole mitään vaikeaa. Tai tietysti on jos muistikortin tai USB kaapelin hahmottaminen tuntuu vaikealta.
Mitä ohjelmistoa itse käytät muuten RAW-kuvien käsittelyyn?
Murhahainen
Alibin satunnaislukija

Lauha kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 6:05 pm Mitä ohjelmistoa itse käytät muuten RAW-kuvien käsittelyyn?
PhotoFiltre Studio X ja Photoshop.
Lauha
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Lauha »

Murhahainen kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 6:11 pm
Lauha kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 6:05 pm Mitä ohjelmistoa itse käytät muuten RAW-kuvien käsittelyyn?
PhotoFiltre Studio X ja Photoshop.
Okei. Mulla on Photoshop ja Lightroom. Muuten, joskus tuolla menossa ollessa Snapseed on yllättävän hyvä, siis puhelimessa.
Inkaa
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Inkaa »

*pltmtxtvp*tm
Perilla
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Perilla »

Nyt odotellaan kun uuden huoneen hinta tulee esiin. Omat arkkitehdit jne, veikkaan 50.000e.

Veikkaan myös, että natsi-ilmari miettii hovinsa kanssa, miten saavat hinnan piilotettua niin, ettei media saa kaivettua sitä esiin.

Ilmari alkaa olla iso taakka demareille.
Suomessa loisii 5% nuorten muslimimiesten joukko

joista 60% elää sosiaalituilla
joista 60% on työttömiä
jotka tekevät 60% raiskauksista
jotka tekevät 60% katuryöstöistä
jotka tekevät 80 % huumerikoksista

Älä ole vassuli, älä kannata 60/80 kerhoa
Inkaa
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Inkaa »

*pltmtxtvp*tm
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

*pltmtxtvp*tm
Murhahainen
Alibin satunnaislukija

Lauha kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 6:13 pm Okei. Mulla on Photoshop ja Lightroom. Muuten, joskus tuolla menossa ollessa Snapseed on yllättävän hyvä, siis puhelimessa.
PhotoFiltre on omasta kokemuksesta kaikkein intuitiivisin ja simppelein kuvanmuokkaus softa mitä on koskaan tehty. Photoshop omaa toki kai enemmän ominaisuuksia, mutta suurinta osaa niistä ei koskaan tarvitse mihinkään. Studio X on 32-bittinen vanha versio ja nykyään uusin on Studio 11 (64bit), mutta en ole itse vielä sitä käyttänyt. Nämä siis Windows ympäristössä. Itselläni on 36 ytiminen & 72 säikeinen tuplaprosessori rakenne ja 512 gigainen RAM tässä workstation koneessa niin en sinänsä huomaa oleellista eroa ohjelmien nopeuksissa jos sellaisia edes on.
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Oulun_Kungas »

Eiköhän se natsais kuitenkin noilla hinnoilla, vaikka kehitysrajoitteiselta?

1000€ kamera-linssi-valot

Ja sitten 3500€ 1,5kk:n palkkaan ja harjoitteluun.

Sitä nyt unohtamatta, että Tampereen kaupungilla on ihan omat kuvaajat, joita olisi voinut käyttää. Mut, kun piti työntää kaverille lähemmäs 5000€.
Moonshiner
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Moonshiner »

Darktable & Gimp.
Mutta ei tarvii niitäkään. Tollasiin ilmari-kuviin riittää keskihintainen luuri ja tekoäly. Tekoälyllä voi halutessaan kohentaa kuvattavan niljakasta ilmettä parempaan suuntaan.
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Nykyään RAW:t saa yllättävän hyvin käsiteltyä tekoälylläkin. Valitettavasti.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Tiinas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Tiinas »

Moonshiner kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 6:00 am Darktable & Gimp.
Mutta ei tarvii niitäkään. Tollasiin ilmari-kuviin riittää keskihintainen luuri ja tekoäly. Tekoälyllä voi halutessaan kohentaa kuvattavan niljakasta ilmettä parempaan suuntaan.
Näyttää kyllä kuvissa näädältä, joka haluaa nu***a kaikkea liikkuvaa
. ”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa muslimeja”
Rasistinen äärivasemmistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Kuva
Pormestari Ilmari Nurmisen uusista edustuskuvista neljä on julkisessa jaossa kaupungin mediapankissa. Yhteensä kuvia ostettiin 25.
https://yle.fi/a/74-20206406
Perilla
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Perilla »

URSA kirjoitti: To Tammi 29, 2026 4:37 pm Kuva
Pormestari Ilmari Nurmisen uusista edustuskuvista neljä on julkisessa jaossa kaupungin mediapankissa. Yhteensä kuvia ostettiin 25.
https://yle.fi/a/74-20206406
Meikki-Ilmari. Vain homo kehtaa käyttää noin paljon meikkiä valokuvassa.
Suomessa loisii 5% nuorten muslimimiesten joukko

joista 60% elää sosiaalituilla
joista 60% on työttömiä
jotka tekevät 60% raiskauksista
jotka tekevät 60% katuryöstöistä
jotka tekevät 80 % huumerikoksista

Älä ole vassuli, älä kannata 60/80 kerhoa
Vastaa Viestiin