Montako kertaa viikossa käyt kirkossa?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
RL11/6
Watson itse

Montako kertaa viikossa käyt kirkossa?

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Olen alkanut käymään kirkossa noin 4 kertaa viikossa, kun treenaan tulevaa luostarielämää varten, jossa pitää kuuliaisuusveljenä jaksaa aamujumalanpalvelukset, päivähartaudet jne. After church -juomana vedän sheikkerissä 5 grammaa kreatiinia, 3 kananmunaa, 50 grammaa taatelia, banaanin ja 500 ml maitoa sauvasekoittimella juomaksi ajettuna. Välillä ajan tehosekoittimella fruit coctailin kreatiinin kanssa soseeksi ja lisään nesteeksi appelsiinimehua.

Tähän voi antaa omia vinkkejä uskonnonharjoittamiseen.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Bird
Axel Foley

Re: Montako kertaa viikossa käyt kirkossa?

Viesti Kirjoittaja Bird »

Tsemppiä!

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Stonedar
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

En oo neljännesvuosisataan käynyt kuin muutamissa hautajaisissa.
Edit: siis kaikki kirkkokäynnit siinä.
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

RL11/6 kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 9:38 pm Olen alkanut käymään kirkossa noin 4 kertaa viikossa, kun treenaan tulevaa luostarielämää varten, jossa pitää kuuliaisuusveljenä jaksaa aamujumalanpalvelukset, päivähartaudet jne. After church -juomana vedän sheikkerissä 5 grammaa kreatiinia, 3 kananmunaa, 50 grammaa taatelia, banaanin ja 500 ml maitoa sauvasekoittimella juomaksi ajettuna. Välillä ajan tehosekoittimella fruit coctailin kreatiinin kanssa soseeksi ja lisään nesteeksi appelsiinimehua.

Tähän voi antaa omia vinkkejä uskonnonharjoittamiseen.
En ole käynyt kirkossa viimeksi kuin tämän vuosituhannen alkupuoliskolla.
Tiedoksi vaan, kirkko ei pelasta, eikä luostarielämäkään, vaan henkilökohtainen suhde Jeesukseen. 😇
Unohda luostarielämä, missä ne "käsityöt" kuitenkin jatkuisi ja sen myötä sisäisen elämän kaaos... :roll: 🥶
Käyppä jossain muualla kuin leipääntyneessä Ev.Lut. kirkossa. :evil:
Käyhän tutustumassa Helluntailaisiin, tai Vapaakirkkoon, Vapaaseurakuntaan, tahi One Way Missioniin ja kyseleppä hengellisistä asioista siellä lähemmin, sikäläisen pastorin tai ns. "seurakunnan vanhimpien" kanssa. 🤔
Netistä löytänet lähimmät noista eri seurakunnista. 😊
Kaikella on aikansa.
RL11/6
Watson itse

ajanpatina kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 1:19 pm kirkko ei pelasta, eikä luostarielämäkään, vaan henkilökohtainen suhde Jeesukseen. 😇
Olet hyvin todennäköisesti oikeassa, mutta minun kohdallani se ei kuitenkaan päde, koska olen Saatanan kirkon edustaja ja menossa Au pair -tyylisesti mukaan ortodoksinen porukan rientoihin syömään pääsiäissuklaata ja dokaamaan luostarialkoholijuomia, joihin koen minulla olevan oikeus. Mutta entä kuka se sinä olet ja millä papin kaavulla puhelet?
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

RL11/6 kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 2:16 pm
ajanpatina kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 1:19 pm kirkko ei pelasta, eikä luostarielämäkään, vaan henkilökohtainen suhde Jeesukseen. 😇
Olet hyvin todennäköisesti oikeassa, mutta minun kohdallani se ei kuitenkaan päde, koska olen Saatanan kirkon edustaja ja menossa Au pair -tyylisesti mukaan ortodoksinen porukan rientoihin syömään pääsiäissuklaata ja dokaamaan luostarialkoholijuomia, joihin koen minulla olevan oikeus. Mutta entä kuka se sinä olet ja millä papin kaavulla puhelet?
Elämä on täynnä valintoja ja jokaisella ihmisellä on oikeus valita..., mitäpä mistäkin valitsee... :roll:
Ei tartte olla pappi, eikä lukkari, uskossaan Jeesukseen. 👍😇
Kaikella on aikansa.
RL11/6
Watson itse

ajanpatina kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 2:23 pm
Elämä on täynnä valintoja ja jokaisella ihmisellä on oikeus valita..., mitäpä mistäkin valitsee... :roll:
Minä olen kuitenkin käynyt enemmän kirkossa kuin sinä ja se asia on selvää!
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

RL11/6 kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 2:33 pm
ajanpatina kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 2:23 pm

Minä olen kuitenkin käynyt enemmän kirkossa kuin sinä ja se asia on selvää!
En epäile, ettetkö olisi. Mutta "kirkkouskovaisuus" ei pelasta, muista se. :idea:
Kaikella on aikansa.
RL11/6
Watson itse

ajanpatina kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 2:37 pm "kirkkouskovaisuus" ei pelasta
Miten niin ei pelasta? On näistä suoranaista näyttöä ainakin vanki- ja alkoholiporukan keskuudesta. Olet väärässä, taas jälleen kerran. Minun uskoni on myös kovempaa ja kivikuorisempaa kuin sinun uskosi, jolla pääsen sinne, kuoleman jälkeen, jonne haluan. Miten on sinun laitasi?
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

RL11/6 kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 2:52 pm
ajanpatina kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 2:37 pm "kirkkouskovaisuus" ei pelasta
Miten niin ei pelasta? On näistä suoranaista näyttöä ainakin vanki- ja alkoholiporukan keskuudesta. Olet väärässä, taas jälleen kerran. Minun uskoni on myös kovempaa ja kivikuorisempaa kuin sinun uskosi, jolla pääsen sinne, kuoleman jälkeen, jonne haluan. Miten on sinun laitasi?
Vanki- ja päihdeongelmaisia tulee uskoon, se on totta. Ja "uskoa" on monenlaista... Mutta eroa on, onko ihminen "kirkkouskovainen", eli ns. "tapakristitty", vai onko hän elävässä uskossa Jeesukseen!? Muotojumalinen tapakristillisyys ei ihmistä pelasta, vaan henkilökohtainen ratkaisu, kääntyminen Herran Jeesuksen puoleen.
Raamatussa Jeesus sanookin, "Ei jokainen, joka sanoo Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun Taivaallisen Isäni tahdon".
Kaikella on aikansa.
rikkalapio
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja rikkalapio »

Ei Eurooppa ole mikään USA:n vasalli muualla kun Venäjän propagandassa
- Schimanski -

"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.

Tiedättehän te."

-Trump-
RL11/6
Watson itse

ajanpatina kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 3:54 pm Raamatussa Jeesus sanookin, "Ei jokainen, joka sanoo Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun Taivaallisen Isäni tahdon".
Olet varmasti ollut hyvä väkivallantoteuttaja siinä työssäsi ja perheessäsi, mutta mikään polkujen näyttäjä "taivasten valtakuntaan" sinä vanha jepari et ole. miksi sinä edes haluat taivaaseen, kun olet koko elämäsi toiminut kuin Lauri Johansson, joka ei edes voi päästä siihen taivaaseen, jonne jokin kunnollinen voi päästä. Sanoja löytyy, mutta oikeastihan teot ratkaisevat, eli jos olet tappanut lajitoverisi, kuulut helvettiin. Ei siinä ole sen ihmeempää. Tietysti voi täällä maan päällä vielä saarnata, mutta se ei hyödytä häntä, lapsuuden asetuksistaan irtisanoutumatonta, mielisairaalakierteessä olevaa narsistia, joka ei edes ymmärrä välttämättä koko maailmaa.

Jumala tuomitsee sinut syntisenä, ei minut, koska ymmärrän ajatuksen, jossa on parempi "ruoan ja juoman olevan parempi maassa kuin Jumalattomien suussa".

Sinä, pidät minua väärintekijänä ja epäkelpona, vaikka olet tosiasiallisesti itse niitä molempia!
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

RL11/6 kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 4:44 pm
ajanpatina kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 3:54 pm Raamatussa Jeesus sanookin, "Ei jokainen, joka sanoo Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun Taivaallisen Isäni tahdon".
Olet varmasti ollut hyvä väkivallantoteuttaja siinä työssäsi ja perheessäsi, mutta mikään polkujen näyttäjä "taivasten valtakuntaan" sinä vanha jepari et ole. miksi sinä edes haluat taivaaseen, kun olet koko elämäsi toiminut kuin Lauri Johansson, joka ei edes voi päästä siihen taivaaseen, jonne jokin kunnollinen voi päästä. Sanoja löytyy, mutta oikeastihan teot ratkaisevat, eli jos olet tappanut lajitoverisi, kuulut helvettiin. Ei siinä ole sen ihmeempää. Tietysti voi täällä maan päällä vielä saarnata, mutta se ei hyödytä häntä, lapsuuden asetuksistaan irtisanoutumatonta, mielisairaalakierteessä olevaa narsistia, joka ei edes ymmärrä välttämättä koko maailmaa.

Jumala tuomitsee sinut syntisenä, ei minut, koska ymmärrän ajatuksen, jossa on parempi "ruoan ja juoman olevan parempi maassa kuin Jumalattomien suussa".

Sinä, pidät minua väärintekijänä ja epäkelpona, vaikka olet tosiasiallisesti itse niitä molempia!
Kommentistasi päätellen sinulla on paljon aukkoja hengellisissä, kristillisissä asioissa ja "totuuksistasi". Taivaspaikkaa ei "ansaita", vaan sinne päästään armosta, turvautuen Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa. Ei ryövärikään ristillä kerinnyt "ansaitsemaan" taivaspaikkaansa, kun hän "pyysi Jeesusta muistamaan häntä, kun Jeesus tulee valtakuntaansa". Ja Jeesus vastasi hänelle, "Totisesti, totisesti, sinun pitää tänään oleman minun kanssani paratiisissa". 😇
Ja vielä... "Armosta te olette pelastetut, ette ansiosta, ettei kukaan kerskaisi." 👍😇🙋‍♂️
Kaikella on aikansa.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Jos ryöväri pääsi "tänään" taivaaseen, eli heti heitettyään veivinsä, minkä takia kaikkien muiden pitää odottaa tuomiopäivää ja ylöstempausta?
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
RL11/6
Watson itse

Ifigeneia kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 10:30 pm Jos ryöväri pääsi "tänään" taivaaseen, eli heti heitettyään veivinsä, minkä takia kaikkien muiden pitää odottaa tuomiopäivää ja ylöstempausta?
Liittyy ammattiin. Ryöväri ja pyöveli pääsevät heti taivaaseen, mutta esim. Kytät ja asianajajat sekä muut luopiot eivät pääse ollenkaan taivasten valtakuntaan. Kotihälytyksessä haulikolla ammuttu poliisi joutuu automaattisesti helvettiin.
Vastaa Viestiin