17-vuotias suomalaisnainen menetti täysin malttinsa ajokokeessa–haukkui inssiä ”kaljuksi, sokeaksi, kuuroksi ja vanhaksi

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Calabash
Javier Pena

Re: 17-vuotias suomalaisnainen menetti täysin malttinsa ajokokeessa–haukkui inssiä ”kaljuksi, sokeaksi, kuuroksi ja vanh

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Vähän pitää lapsen kasvattaa otsalohkoa vielä. Palataan sitten asiaan, niin on turvallisempaa liikenteessä.
Cornucopia
Nikke Knatterton

Re: 17-vuotias suomalaisnainen menetti täysin malttinsa ajokokeessa–haukkui inssiä ”kaljuksi, sokeaksi, kuuroksi ja vanh

Viesti Kirjoittaja Cornucopia »

Kotikoulussa pidetty kullannuppu sai ikävän ensikosketuksen ympäröivään maailmaan niin, että pumpulit pölähti. Voi hellanlettas ja härreguud.
napalanko
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja napalanko »

Svimba kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 5:59 pm 17-vuotias ei ole nainen vaan tyttö.
Se pitäis sormella kokeilla :lol:
Neuvostoliitto 💯 1922-2022
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Kenen riemuidiootin idea edes on että 17-vuotiaan kuuluisi saada kortti?

Onko ajateltu että "ne menee muuten mönkijällä rekan alle, joten parempi kun saavat ajaa autolla"? :lol:
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

https://www.is.fi/autot/art-2000011492972.html

Tuossa jutussa kerrotaan viime syyskuussa, että inssien hylkäyksissä on rajua muutosta. Niitä hylätään enemmän kuin ennen ja etenkin naisten ajoja. Tästä juttu syyttää vähentyneitä ajotunteja sekä "vaikeutunutta" inssiajoa. Itse olen hiukan skeptinen tuon inssin vaikeutumisen suhteen. Luulen, että kakarat ovat vain niin järkyttyneitä siitä, että heiltä vaaditaan aitoa osaamista eikä kitinällä saakaan korttia. Tai vittuilemalla inssille.

Muistan lukeneeni, että jotkut vanhemmat olivat päässeet lehtien palstoilla ääneen siitä, miten törkeästi heidän pilttejään on inssiajoissa kohdeltu. Hylätty ihan turhaan, vaikka piltti on itkien kertonut olleensa täydellinen. Suurinta tuskaa koettiin siitä, että oikein selkeää vastausta hylkäyksen syistä ei saatu. Koettiin, että rahastetaan. Ja tyttären krokotiilinkyyneleet sitten ovat saaneet vanhempien hermot palamaan tätä epäpätevää inssiä kohtaan.

Mutta jo silloin juttua lukiessani tuli mieleeni, että noinkohan on. Nuorten sietokyky on nykyään ihan nolla, heidän virheistään ei saa huomauttaa tai muuten tulee paha mieli. He ovat kasvaneet pumpulissa ilman vastoinkäymisiä ja kun se uusi BMW tosiaan odottelee jo tallissa ja reppu on pakattuna viikonlopun Ruisrockia varten, onhan se tosiaan pettymys kun joku vanha mulkku huomauttaa täysin turhaan esim. stop- merkin huomiotta jättämisestä, ylinopeudeta tai punaisiin ajamisesta. Nipottamista, misogyniaa ja täysin henkilökohtaista kiusaamista. Eihän siinä ole sitten iskällä muuta vaihtoehtoa kuin ajaa katsastusasemalle ja ottaa yhteyttä Iltalehteen.

Sitä en tosin tiedä, onko näiden inssiajojen rahoitusta muutettu jotenkin niin, että katsastusasemilla olisi jotain motivaatiota rahastella hylätyillä ja siten toistuvasti uusituilla insseillä. Teoriakokeet ainakin maksavat jonkin verran, ja niiden uusiminen ei ole järkevää, mikäli oppilas ei aidosti harjoittele koetta varten. Sitäkään ei tuurilla kyllä selvitä, kun kysymyksiä on kymmeniä ja saako niistä sitten vain kaksi mennä väärin (näin oli ainakin 3 vuotta sitten; muistaakseni 30 kysymystä ja 27 oikein pääsi läpi).

Mutta kyllä tämä kertoo ennemminkin huonosti käyttäytyvästä teinistä kuin ajokorttivaatimuksista. Toivottavasti tytöllä on sen verran viisaat vanhemmat, että antavat tytön ensin kasvaa pari vuotta ennen kuin pääsee uudelleen yrittämään inssiä. Iskä sen kuitenkin maksaa. Jos tyttö maksaisi itse ja olisi ottanut jotain vastuuta aiemmin elämässään, hän ei olisi käyttäytynyt noin.
Kummisetä
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

sänkipillu osoitti selkeästi kypsymättömyytensä liikenteeseen, vähintään 5 vuotta ajokieltoa ja vihanhallintakurssi suoritettava ennen seuraavaa yritystä joka tietenkin aloitetaan vasta hyväksyttyjen psykiatrin tekemien testien ja lääkärintarkastuksen jälkeen autokoulun alkeiskurssilta.
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
mikko1979
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja mikko1979 »

Itselläni ei mennyt inssi ekalla läpi, mutta en manannut sitä, vaan eniten manasin sitä kun näin kuka on inssivahtina oleva henkilö. Kyseinen henkilö oli katsastusaseman asiakkaiden "kauhu", jos ei autosta meinannut löytyä vikaa/huomautusta, niin hän kyllä keksi keinot, että autosta löytyisi jokin vika. Onneksi oli eri vahti toisella kertaa ja kortti tuli tämän ajon jälkeen. Mutta, tuohon asiaan, kun 17-vuotiaille annetaan ajokortti, niin se kannattaisi lopettaa ja antaa ajokortti vasta täysi-ikäisellä. Laitilan onnettomuuden kuski sai kortin 17-vuotiaana ja heti ensimmäisenä menetti auton hallinnan ja kyytiläiset saivat surmansa. Joillakin juuri ajokortin saaneilla on ollut heti ensimmäisenä päivänä halu kokeilla, että miltä tuntuu kun poliisi vie uunituoreen ajokortin ja määrää sakot ja ajokiellon.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

En päässyt läpi edes toisessa inssissä, ja enempää en yrittänyt, enkä yritä! Tulin siihen tulokseen että tulisi vainaita, jos meikäläinen on ratin takana. Joko kuolisin itse, tai muut. Siihen aikaan kun 1990-luvulla menin autokouluun, sillä osui opettajaksi joku vanhempi ukko joka huusi kuin hyeena heti ekasta tunnista alkaen. Kun häntä välillä sijaisti nuorempi mies, tämä oli aivan rauhallinen ja lunki kokoajan, että hivenen epäilyttää ettei se ollut yksinomaan minusta se kiinni että miten opettaja käyttäytyy. Niin tai näin, olin insseissä niin sekaisin päästäni että tein järjettömiä virheitä, ja tokassa inssissä meinasin ajaa kolarin. Minulla on sellainen päävamma, että minun on ajoittain tosi vaikea katsoa kohti toista ihmistä (tai oli ainakin silloin, olen yrittänyt tässä petrata), ja minun olisi pitänyt katsoa inssimiehen suuntaan nähdäkseni että takaoikealta tulee auto. Inssi sitten löi jarrut pohjaan, minä jotenkin kuolemankauhussa sain ajettua sen paskan loppuun ja inssi sanoi että tervetuloa uudestaan. Johon minä että "sitähän saat odottaa" ja se oli siinä. Rahatkin loppui kesken. Omat ja lainatut.

Iski niin paha kuolemanpelko että jouduin olemaan jopa duunista pois.

Kaikilla meillä ei vaan toimi aivot sillä tavalla, että voi alkaa kuskiksi. Olen neuropoikkeava, ja olen kerran tavannut toisen ihmisen jolla myös poikkeavat aivot, eikä hänelläkään mitään korttia ollut. Mutta meitä poikkeavia on toki moneksi, että en todellakaan väitä että kukaan meistä ei kykene ajamaan autoa. Ehkä joistakin tulee jopa loistavia kuskeja. Mutta minusta ei.

Eli äyskittyä minunkin tuli, kun meni niin hermo, mutta en nyt sentään syyttänyt kaikkia muita kuin itseäni. Minullahan se vika on korvien välissä.

Jotkut ei sitten millään usko tätä ja alkavat vänkyttää että kyllä oppisin ajamaan kunhan vain menisin taas kouluun. En helvetti mene, hautaansa ehtii myöhemminkin kuin just nyt.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

aivoriihi kirjoitti: Ke Tammi 28, 2026 4:19 pm Iltasanomille pojot siitä, että jo otsikossa mainittiin suomalaisnainen.

Toivottavasti vastaavanlainen käytäntö uutisten otsikoinnissa jatkuu myös tulevaisuudessa: irakilaismies, somalimies jne.
17-vuotias nainen on vähän kuin 12-vuotias nainen. Melko moraalitonta kutsua lasta naiseksi.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Vastaa Viestiin