HS 13.2.2025
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011029614.html
Somaliäiti kertoo:
"Koen, että lapseni ovat enemmän suomalaisia kuin somalialaisia. He näyttävät ulkoisesti somaleilta, mutta ovat sisältä suomalaisia. Se sattuu. Olen nähnyt hirveästi vaivaa heidän identiteettinsä eteen ja yritän aina selittää heidän juuristaan, mutta se ei tunnu tepsivän."
Tässä on kyse päiväkoti-ikäisistä, mutta tältä pohjalta somalinuorten lähettäminen Somaliaan kasvatuslaitoksiin ei ole mikään yllätys. Jos tuntuu tuolta kun lapsi on päiväkoti-ikäinen, miettikää miltä tuntuu kun lapsi on teini ja suomalaistunut koko ikänsä. Totta kai se pitää lähettää uudelleenkoulutettavaksi. En kyllä ymmärrä mitä nuo somput tekevät täällä, kun eivät halua suomalaistua eivätkä halua lastensakaan suomalaistuvan.
Somalit lähettävät kurittomia lapsia uskonnollisiin kurinpitolaitoksiin Suomestakin
Re: Somalit lähettävät kurittomia lapsia uskonnollisiin kurinpitolaitoksiin Suomestakin
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
-
Anaalirankaisija
- Scooby-Doo
Re: Somalit lähettävät kurittomia lapsia uskonnollisiin kurinpitolaitoksiin Suomestakin
Minä ymmärrän. Suurilapsinen perhe saa sosiaalitukia enemmän kuin hyvätuloinen palkansaaja nettopalkkaa. Maahanmuuttajien joukossa on useita suurilapsisia perheitä. Esimerkkilaskelman perustiedot olen saanut vuodatettuna Helsingin sosiaalitoimistosta. Tiedot on päivitetty vuoden 2021 sosiaalieduilla.Pesukarhu kirjoitti: To Tammi 29, 2026 7:35 pm En kyllä ymmärrä mitä nuo somput tekevät täällä, kun eivät halua suomalaistua eivätkä halua lastensakaan suomalaistuvan.
Hirsi (somali, nimi muutettu) on yhdeksän lapsen yksinhuoltajaäiti. Hänelle maksetaan työmarkkinatukea, lapsilisää, asumistukea, hoitorahaa ja -lisää, kuntalisää sekä elatus- ja asumistukea 6789 euroa kuukaudessa.
Jotta suomalainen lapseton henkilö pääsisi samoihin nettotuloihin, on hänen kk-palkkansa oltava 12.600 euroa. Alle joka sadas suomalainen saa noin isoa palkkaa. Esimerkiksi Etiopiassa keskituloisen palkka on noin 100 euroa kuukaudessa. Sosiaalituen määrä antaa vääristyneen kuvan Afrikassa ja Lähi-Idän maissa Suomesta. Sosiaalituista voi lukea netistä 12 kielellä, mm. somaliksi.