devil_doll kirjoitti: Ke Helmi 04, 2026 2:15 am
viivahattu kirjoitti: Ke Helmi 04, 2026 1:55 am
devil_doll kirjoitti: Ke Helmi 04, 2026 1:47 am
En voi sietää Tuppuraista, mutta on silti aika erikoista, että miesten ahdistelusta alkanut kohu on nyt jotenkin kääntynyt puolueen etualalla olevan naisen ajojahdiksi
Naiskortti on ainoa vielä natsikorttiakin väsyneempi ja kuluneempi kortti. Ne miesten tekemät ahdistelut ja häirinnät oli kerta kaikkiaan aika nopeasti käsitelty. Kumpi on sinun mielestäsi vakavampaa: viinalla voideltu kömpelö iskuyritys vai vuosikausia jatkuva työpaikkakiusaaminen ja kyykyttäminen?
Missä todisteet tuosta työpaikkakiusaamisesta? Onko siitä tullut jotain konkreettista esille, vai onko kaikki jäänyt syytösten tasolle? Muistuu mieleen useampikin tapaus vuosien takaa missä tietty poliitikko (nainen) on valittanut olleesan kiusaamisen kohteena ja pari vuotta myöhemmin paljastuukin, että kiusaaja oli hän itse. Näissä asioissa pitäisi aina olla läpinäkyvyys, muuten ulkopuolisen on hyvin vaikea sanoa mitään, kuka on syyllinen ja kuka ei.
Sen verran mitä itse olen demarien naispuolisia edustajia tavannut, niin kaikille on ollut yhteistä melko aggressiivinen käyttäytyminen ja jopa käytöstapojen puute. Miehet taas ovat, no, kauniisti sanottuna olleet vähän vähemmän fiksuja.
Minä taas puolustelen Tuppuraista ihan siitä syystä, että hän edustaa demareiden oikeistosiipeä, jossa on edes vähän tolkkua. En todellakaan halua, että ensi kaudella hallituksessa on niitä Marinin "jälkeläisiä".
Sen voin vielä ymmärtää, että avustaja on heikossa asemassa, eikä uskalla nousta nimellä ja naamalla framille. Sekin on huomioitava, että avustajaa koskee työsuhde. Kansanedustajalla taas on suorastaan velvollisuus tulla esiiin, jos kokee syrjintää puolueessaan ja asia saavuttaa sellaiset mittasuhteet, että asiasta keskustellaan valtakunnallisesti. Se, että joku on sanonut, että "ketään ei kiinnosta, muista se!" ei ole työpaikkakiusaamista kertaheittona, eikä mielestäni edes selvästi epäasiallistakaan (riippuen kontekstista).
Nyt näyttää siltä, että kyseessä on marinilaisten (Mäkynen, Nazima), johtoasemakilpailujen häviäjien (Kiuru) ja varoitettujen (Asell, Hiltunen, Kiljunen) masinoima operaatio.