Kärkkäinen - ongelmia nettitilauksen saapumisessa, mutta maksaa saa etukäteen.

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Eräs1
Axel Foley

Kärkkäinen - ongelmia nettitilauksen saapumisessa, mutta maksaa saa etukäteen.

Viesti Kirjoittaja Eräs1 »

Olen Kärkkäisen verkkokaupan pitkäaikainen asiakas, mutta nyt on ollut tänä vuonna ongelmia toimituksissa. Tein tilauksen tämän vuoden alkupäivinä. Lopputulema: parin päivän käsittelyajan jälkeen ilmoittivat, ettei tavara ole saatavissa, vaikka varastosaldoa tilausta tehdessä oli. Maksoivat sentään takaisin rahan, jonka olin maksanut tilauksesta ja toimituksesta.
Toinen yritys tällä viikolla: tein tilauksen, jonka mukaan tuotetta pitäisi olla varastossa yli 10 kappaletta. Maksoin tilauksen etukäteen. Nyt on ollut jo pari päivää käsittelytaukoa. Päättyyköhän tämäkin tilaus siihen, ettei tuotetta ole varastossa.
Kärkkäisen ongelma on nyt se, että kissan kokoisin kirjaimin tuotteen yhteydessä esitetty varastosaldo ei pidä paikkaansa, kun sitä vertaa pienillä kirjaimilla kirjoitettuun linkin takana olevaan myymäläsaatavuuteen. Tätä kautta ihmiset äänestävät jaloillaan, jos eivät saa tilaamiaan tuotteita. Systeemi menee sekaisin, jos kaupan toiminta täyttyy tilausten peruutuksista ja takaisin maksettavista rahoista.
Stonedar
Axel Foley

Re: Kärkkäinen - ongelmia nettitilauksen saapumisessa, mutta maksaa saa etukäteen.

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Mitä sitten? Natsilta ei osteta mitään, vaikka muualla maksaisi enemmän.
Eräs1
Axel Foley

Re: Kärkkäinen - ongelmia nettitilauksen saapumisessa, mutta maksaa saa etukäteen.

Viesti Kirjoittaja Eräs1 »

Tarkennan vielä:

Tuotesivulla näkyy, että varastosaldo on yli 0, ja painike antaa lisätä tuotteen ostoskoriin. Sitten kun menee ostoskori-ikkunaan, niin se antaa lisätä halutun toimitustavan. Sen jälkeen on maksu, jonka sivu antaa toimittaa normaalisti ja joka näkyy myös maksuna ja alentuneena saldona oman pankin tilitiedoissa. Kun sitten myöhemmin menee katsomaan tuotesivua, niin tuotteen kohdalla näkyy edelleen varastosaldo yli 0, vaikka myymäläsaatavuus on 0. Eli antaisi vieläkin lisätä tuotteen ostoskoriin ja sitä myöten maksettavaksi.

Tämä minun viimeisin tilaus on edelleen käsittelyssä, eivätkä ole muutenkaan ottaneet yhteyttä, vaikka Kärkkäiseltä tilaus lähtee yleensä vuorokaudessa.
Private dick
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Private dick »

Stonedar kirjoitti: To Helmi 05, 2026 10:14 am Mitä sitten? Natsilta ei osteta mitään, vaikka muualla maksaisi enemmän.
Nettikauppa ei ole natsi eikä raha haise. Sieltä ostetaan mistä halvemmalla saa ja/tai haluama tuote löytyy.
Ja jos se sua vihervasemmistoa vituttaa sitä suurempi on ostoriemu.
Stonedar
Axel Foley

Private dick kirjoitti: To Helmi 05, 2026 3:55 pm
Stonedar kirjoitti: To Helmi 05, 2026 10:14 am Mitä sitten? Natsilta ei osteta mitään, vaikka muualla maksaisi enemmän.
Nettikauppa ei ole natsi.
Sinähän neropatti olet.
Private dick
Javier Pena

Stonedar kirjoitti: To Helmi 05, 2026 9:05 pm

Sinähän neropatti olet.
Oi mitä suloista ääntä kun woketava vihervassari vinkuu.
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Rupean ihan vittuillessani käymään Kärkkäisellä useammin. Lahden Kärkkäinen natisee muutenkin liitoksissaan aina kun siellä käy. Kyllä varmasti tuntuu muutaman vasurihörhön boikotti kipeästi firman tuloksessa.
m1ckey
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja m1ckey »

https://pirkkalainen.fi/2025/12/19/kark ... -myymalaa/

KÄRKKÄINEN ja Pirkkalan kunta ovat solmineet kaupan Pirkkalan Linnakalliossa sijaitsevasta tontista, johon Kärkkäinen rakentaa ja avaa noin 15 000 neliömetrin suurmyymälän vuoden 2027 keväällä. Massiivisen kokoinen myymälä tulee työllistämään jopa 125 kaupan alan ammattilaista.

Kärkkäisen toimitusjohtaja Pasi Lämpsä kuvaa hanketta kokoluokaltaan ja työllistävältä vaikutukseltaan suomalaisessa kaupan kentässä merkittäväksi. Myymälän hän kertoo olevan jopa kymmenen kertaa suurempi kuin monien kilpailijoiden perusmyymälät.

– Meidän konseptimme on massiivinen. Liikevaihtotaso on kymmenkertainen verrattuna useimpien toimijoiden myymälän liikevaihtoon. Kärkkäisen konsepti kymmenkertaistaa niin liikevaihdon, neliöt kuin henkilöstönkin. Käytännössä avaamme kerralla kymmenen uutta myymälää Pirkkalaan.

Kärkkäinen lähtee Pirkkalan suurmyymälän myötä tosissaan rynnistämään eteläisen Suomen markkinoille, sillä yhtiön tavoitteena on avata uusi myymälä joka vuosi 2030-luvun loppuun saakka. Yhtiöllä on kolmen kokoisia myymäläkonsepteja, mutta etenkin Kärkkäisen myymäläverkostolle neitseellisillä talousalueilla lähtökohta on Lämpsän mukaan 15 000 neliön jättimyymälä.

– Meillä on 400 000 nimikkeen verkkokauppa ja tällä hetkellä noin neljälle miljoonalle suomalaiselle Kärkkäinen onkin juuri verkkokauppa. Tavoite on rakentaa myymälöitä niin, että näistä ihmisistä kaksi miljoonaa on myymälöiden ulottuvilla. Keväällä 2026 Seinäjoen Ideaparkiin aukeava 15 000 neliön myymälämme on kasvutaipaleemme alku, joka saa jatkoa Pirkkalan suurmyymälän myötä, Lämpsä kommentoi.

...

JOS nyt pientä hapuilua verkkomyymälässä...

Hain juuri tyypin kirjan "Ryysyillä rikkauksiin" kirjastosta.
Muistaakseni sivari tämä perustaja, kuten itsekin.
Stonedar
Axel Foley

viivahattu kirjoitti: To Helmi 05, 2026 9:46 pm
Rupean ihan vittuillessani käymään Kärkkäisellä useammin.
Mutta sitähän te teette muutenkin. Kyllä minä tiedän että firmalla menee hyvin.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Kai sinä kuitenkin lidlissä käyt, koska miksi tukea suomalaista kauppaketjua jos saksalaisesta jätistä saa halvemmalla?

Ketjun aiheeseen, itse en ole nyt lähiaikoina Kärkkäisen verkkokaupasta mitään tilannut, ikävä kuulla että heillä vähän tökkii.
Yksi syy ongelmaan saattaa olla se että verkkokaupan tuotteet kerätään kauppojen hyllyistä, ja vaikka siinä tuotteiden kerääjän kärryssä lukee selkeästi pyyntö että älä ota tästä kärrystä mitään, niin en yhtään ihmettelisi vaikka joku asiakas saattaa sieltäkin jotain omaan kärryynsä napata kun ne verkkokaupan tuotteiden kerääjän kärryt usein seisovat siinä keskellä käytävää.

Toinen ongelma tuossa systeemissä on se että vaikka tilausta tehtäessä tuotetta vielä pitäisi hyllyssä ollakin, saattaa kaupan asiakkaat ehtiä viemään ne viimeiset tuotteet hyllystä ennen kuin kerääjä ehtii sen tuotteen keräämään kärryynsä.
Käsittääksenihän Kärkkäisellä ei ole verkkokaupan tuotteille erillistä varastoa, vaan verkkokaupasta tilattu tuote kerätään sen myymälän hyllystä jossa tavaraa sattuu olemaan, en toki ole varma kerätäänkö pienempien myymälöiden hyllyistä vai perustuuko verkkokaupan saldo esimerkiksi Lahden tai Ylivieskan myymälöiden saldoon, Lahdessa ainakin noita verkkokaupan keräyskärryjä käytävillä näkyy.
Stonedar
Axel Foley

damfin kirjoitti: Pe Helmi 06, 2026 8:36 am
Kai sinä kuitenkin lidlissä käyt, koska miksi tukea suomalaista kauppaketjua jos saksalaisesta jätistä saa halvemmalla?
Nyt kun kysyit, niin käyn lähinnä Prismassa, sen verran että suunnilleen 50e tulee bonustilille takaisin kuukaudessa, ja ehdottomasti plussaa oli että lopettivat israelilaisten tuotteiden myymisen. Ja tiedän kyllä että noiden boikottien kans on aika vaikea olla täysin tarkkana, eiköhän sielläkin halpatuotantomaissa tehtyjä vaatteita ole. Olen niin nössö, ettei minusta ole tekemään itse vaatteitani, ja metsästämään ja kasvattamaan ruokaani, samalla kun käyn töissä.
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Stonedar kirjoitti: Pe Helmi 06, 2026 8:18 am
Ketkä "te"? Minä käyn Kärkkäisellä sen takia, että sieltä saa vastaavan tasoisia tuotteita paljon halvemmalla kuin mistään muusta liikkeestä Suomessa ja yritys luo Suomeen tuhansia työpaikkoja. Ylipäätään pidän ajatusta, että rupeaisin syynäämään jonkun yrityksen omistajien poliittisia mielipiteitä, aivan idioottimaisena. Rupeaa nimittäin tässä nykyisessä talousjärjestelmässä olemaan tuotanto- ja logistiikkaketjut sen verran pitkiä, että puhutaanpa mistä tahansa tuotteesta ja mistä tahansa poliittisesta suuntauksesta, niin aina joku sitä suuntausta edustava saa pienen siivun elantoaan, kun minä ostan kaupasta ihan mitä hyvänsä multaperunasta partateriin.

Kai muuten itse käyt ostamassa ruokasi vain suoraan vasemmistolaisiksi tietämiesi maatalousyrittäjien tiloilta, ettet vaan tulisi tukeneeksi persuja äänestävää viljelijää?
Stonedar
Axel Foley

viivahattu kirjoitti: Pe Helmi 06, 2026 10:43 am
Stonedar kirjoitti: Pe Helmi 06, 2026 8:18 am

Ketkä "te"? Minä käyn Kärkkäisellä sen takia, että sieltä saa vastaavan tasoisia tuotteita paljon halvemmalla kuin mistään muusta liikkeestä Suomessa ja yritys luo Suomeen tuhansia työpaikkoja. Ylipäätään pidän ajatusta, että rupeaisin syynäämään jonkun yrityksen omistajien poliittisia mielipiteitä, aivan idioottimaisena. Rupeaa nimittäin tässä nykyisessä talousjärjestelmässä olemaan tuotanto- ja logistiikkaketjut sen verran pitkiä, että puhutaanpa mistä tahansa tuotteesta ja mistä tahansa poliittisesta suuntauksesta, niin aina joku sitä suuntausta edustava saa pienen siivun elantoaan, kun minä ostan kaupasta ihan mitä hyvänsä multaperunasta partateriin.

Kai muuten itse käyt ostamassa ruokasi vain suoraan vasemmistolaisiksi tietämiesi maatalousyrittäjien tiloilta, ettet vaan tulisi tukeneeksi persuja äänestävää viljelijää?
Ylläoleva vastaus lienee riittävästi tuohon kysymykseen. Juha Kärkkäinen on kuitenkin avoimesti sen luokan huru-ukko, että minä vien rahani muualle.
Private dick
Javier Pena

Stonedar kirjoitti: Pe Helmi 06, 2026 11:33 am Juha Kärkkäinen on kuitenkin avoimesti sen luokan huru-ukko, että minä vien rahani muualle.
Mutta mitä tekemistä sillä on netti- ja kivijalkakaupan kanssa? Kaksi eri asiaa. Olkoon omistaja vaikka vauvoja aamupalaksi syövä kannibaali.
Vastaa Viestiin