Linja auton varastaneet
-
juoruämmä
Linja auton varastaneet
Laittakaa tähän ketjuun kaikki jutut joissa on Suomessa tapahtuneita linja-auton kaappauksia. Yhden jutun olen kuullut, että Kalajokinen majakoiden rakentaja olisi varastanut linja-auton jossakin ja ehkä sitten ajanut sen johonkin pankin seinään. Siitä on aikaa kymmeniä vuosia. Kertokaa lisää, joka muistaa.
-
juoruämmä
Re: Linja auton varastaneet
Linja-auto varastettiin, kun bussin kuljettaja oli lähtenyt lyhyelle tauolle.
KÄYTTÖVARKAUS Helsingin poliisi sai sunnuntaiaamuna 13. heinäkuuta ilmoituksen, jonka mukaan Mellunmäestä oli anastettu linja-auto. Bussin kuljettaja oli lähtenyt lyhyelle tauolle, jonka aikana epäilty oli vienyt linja-auton Mellunmäen metroasemalta.
Poliisipartiot saivat bussista havainnon Kulosaaren sillalla. Poliisit näyttivät autolle pysähtymismerkkiä, mutta epäilty jatkoi ajamista Itäväylää kohti keskustaa ja Sörnäisten rantatielle. Poliisi sai bussin pysähtymään Vilhonvuorenkadulla ja pääsi sisään linja-autoon.
Bussista otettiin kiinni epäilty ja kaksi matkustajaa. Myöhemmin selvisi, että matkustajat olivat nousseet kyytiin matkan varrelta. Heitä ei epäillä mistään rikoksesta. Epäilty ehti ajella linja-autolla noin 10 minuutin ajan.
Tapausta tutkitaan muun muassa moottorikulkuneuvon käyttövarkautena, törkeänä rattijuopumuksena, kulkuneuvon kuljettamisena oikeudetta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisen.
Uutiset 15.7.2025
https://www.paivanlehti.fi/kortiton-hen ... i-kyytiin/
KÄYTTÖVARKAUS Helsingin poliisi sai sunnuntaiaamuna 13. heinäkuuta ilmoituksen, jonka mukaan Mellunmäestä oli anastettu linja-auto. Bussin kuljettaja oli lähtenyt lyhyelle tauolle, jonka aikana epäilty oli vienyt linja-auton Mellunmäen metroasemalta.
Poliisipartiot saivat bussista havainnon Kulosaaren sillalla. Poliisit näyttivät autolle pysähtymismerkkiä, mutta epäilty jatkoi ajamista Itäväylää kohti keskustaa ja Sörnäisten rantatielle. Poliisi sai bussin pysähtymään Vilhonvuorenkadulla ja pääsi sisään linja-autoon.
Bussista otettiin kiinni epäilty ja kaksi matkustajaa. Myöhemmin selvisi, että matkustajat olivat nousseet kyytiin matkan varrelta. Heitä ei epäillä mistään rikoksesta. Epäilty ehti ajella linja-autolla noin 10 minuutin ajan.
Tapausta tutkitaan muun muassa moottorikulkuneuvon käyttövarkautena, törkeänä rattijuopumuksena, kulkuneuvon kuljettamisena oikeudetta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisen.
Uutiset 15.7.2025
https://www.paivanlehti.fi/kortiton-hen ... i-kyytiin/
-
canis lupus
- Jessica Fletcher
Pientähän toi on vielä. Kaverini pölli bussin jostain Porin seudulta, ja jäi kiinni lähempänä Oulua... Ja Ja ikää oli 14v. 80-luvulla.
Mens malus in corpore sano
-
murhanlukija
- Susikoski
Oliko tämä henkilö T.I?canis lupus kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 8:30 pm Pientähän toi on vielä. Kaverini pölli bussin jostain Porin seudulta, ja jäi kiinni lähempänä Oulua... Ja Ja ikää oli 14v. 80-luvulla.
-
canis lupus
- Jessica Fletcher
murhanlukija kirjoitti: La Helmi 07, 2026 1:06 pmOliko tämä henkilö T.I?canis lupus kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 8:30 pm Pientähän toi on vielä. Kaverini pölli bussin jostain Porin seudulta, ja jäi kiinni lähempänä Oulua... Ja Ja ikää oli 14v. 80-luvulla.
Paljon mahdollista. 45 vuodessa katoaa muistista kummia juttuja, en saa nyt kaverin nimeä mieleen, naaman kyllä...
Lahjoitti minulle yhden autokirjan, tuumi että osaan pitää teoksesta paremmin huolen. Juu, löytyy yhä kirjahyllystä, en silloin älynnyt omistuskirjoitusta opukseen pyytää. Katalogi yksilöi ympäri maailmaa sinä vuonna eri puolilla maailmaa valmistetut henkilöautomerkit ja -mallit. Ko. kirjahylly on mulla man cavessa paikassa johon pääsemiseen pitäisi pari tuntia käyttää aikaa, mutta muistikuva että oliko vuotta 1982 käsittelevä painantatuote?
-
canis lupus
- Jessica Fletcher
Nyt nimi muistui mieleen. Timo I.canis lupus kirjoitti: La Helmi 07, 2026 3:17 pmmurhanlukija kirjoitti: La Helmi 07, 2026 1:06 pmOliko tämä henkilö T.I?canis lupus kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 8:30 pm Pientähän toi on vielä. Kaverini pölli bussin jostain Porin seudulta, ja jäi kiinni lähempänä Oulua... Ja Ja ikää oli 14v. 80-luvulla.
Paljon mahdollista. 45 vuodessa katoaa muistista kummia juttuja, en saa nyt kaverin nimeä mieleen, naaman kyllä...
Lahjoitti minulle yhden autokirjan, tuumi että osaan pitää teoksesta paremmin huolen. Juu, löytyy yhä kirjahyllystä, en silloin älynnyt omistuskirjoitusta opukseen pyytää. Katalogi yksilöi ympäri maailmaa sinä vuonna eri puolilla maailmaa valmistetut henkilöautomerkit ja -mallit. Ko. kirjahylly on mulla man cavessa paikassa johon pääsemiseen pitäisi pari tuntia käyttää aikaa, mutta muistikuva että oliko vuotta 1982 käsittelevä painantatuote?
-
murhanlukija
- Susikoski
Onko tämä tyyppi?canis lupus kirjoitti: La Helmi 07, 2026 4:31 pmNyt nimi muistui mieleen. Timo I.canis lupus kirjoitti: La Helmi 07, 2026 3:17 pm
Lahjoitti minulle yhden autokirjan, tuumi että osaan pitää teoksesta paremmin huolen. Juu, löytyy yhä kirjahyllystä, en silloin älynnyt omistuskirjoitusta opukseen pyytää. Katalogi yksilöi ympäri maailmaa sinä vuonna eri puolilla maailmaa valmistetut henkilöautomerkit ja -mallit. Ko. kirjahylly on mulla man cavessa paikassa johon pääsemiseen pitäisi pari tuntia käyttää aikaa, mutta muistikuva että oliko vuotta 1982 käsittelevä painantatuote?![]()
https://www.youtube.com/watch?v=MeIJF5M9Euo
-
canis lupus
- Jessica Fletcher
Ei mielestäni. Ehkäpä äitini kanssa keskustelisin muistojani tästä ja hänen henkilöllisyydestään, ja lisäksi tunnustan että 45 vuoden takaa saattaa muistojeni myös värittyneen.murhanlukija kirjoitti: Ma Helmi 09, 2026 3:03 pmOnko tämä tyyppi?canis lupus kirjoitti: La Helmi 07, 2026 4:31 pmNyt nimi muistui mieleen. Timo I.canis lupus kirjoitti: La Helmi 07, 2026 3:17 pm
Lahjoitti minulle yhden autokirjan, tuumi että osaan pitää teoksesta paremmin huolen. Juu, löytyy yhä kirjahyllystä, en silloin älynnyt omistuskirjoitusta opukseen pyytää. Katalogi yksilöi ympäri maailmaa sinä vuonna eri puolilla maailmaa valmistetut henkilöautomerkit ja -mallit. Ko. kirjahylly on mulla man cavessa paikassa johon pääsemiseen pitäisi pari tuntia käyttää aikaa, mutta muistikuva että oliko vuotta 1982 käsittelevä painantatuote?![]()
https://www.youtube.com/watch?v=MeIJF5M9Euo