Tapaus Jere Karalahti

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Re: Tapaus Jere Karalahti

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Tekee kyllä pahaa lukea otsikkoa vapaaksi päässeestä "suomalaismuusikosta" tässä Karalahden tapauksessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7897 ... f047ae12c9

Suomalaismuusikko ottaa vastuun törkeistä rikoksista: "Käytin häikäilemättömästi hyväkseni hänen hyväuskoisuuttaan"
Jere Karalahden huumeoikeudenkäynti jatkuu. Karalahtea on tarkoitus kuulla tänään oikeussalissa. Iltalehti seuraa oikeudenkäyntiä.

Suomalaismuusikko.jpg
Suomalaismuusikko.jpg (91.67 KiB) Katsottu 3898 kertaa
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
KumiJalkine
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja KumiJalkine »

Ross Sullivan kirjoitti: To Helmi 12, 2026 11:00 am
KumiJalkine kirjoitti: To Helmi 12, 2026 5:23 am sitten siellä oli joku leiffi, joku isompi kamamyyjä ja joku muu joka ei vasikoinut.

ei ollut siis Jere ainoa, joten lakkaa jauhamasta paskaa!!!
Teidän hörhöjen vähäinen älyllinen lahjakkuus jaksaa hämmästyttää kerta toisensa jälkeen. Ei minun mielestäni kysymyminen ole paskan jauhamista, tai minkään väittämistä ylipäänsä. Olen siis kysynyt, että oliko muita vasikoimatta jättäneitä kuin Jere.
Siis et ole lukenut ETPK ja yhä uudelleen ja uudelleen tulet fanittamaan, että Jere on ainoa joka ei kertonut asioita. Teet sitä siitä huolimatta, vaikka sinulle on ainakin kolme VITTUN kertaa KERROTU, ettei ole niin!!!"

Jere edelleen pysyy uskossaan, ettei ole huumediileri ja 1300g kovia huumeita oli omaan käyttöön :mrgreen: ehdollista ja haravointia haluaisi, että voi aloittaa diilailun puhtaalta pöydältä.
Valkoiseen huppariin sonnustautunut Karalahti puhuu kuuluvalla äänellä. Hän kiistää tiukkasanaisesti huumausaineiden eteenpäin myymisen ja kaiken mahdollisen levittämisen. Hänen mukaansa kaikki tietävät, ettei hän myy huumeita.

– Jos ei 35 vuoden ajalta poliisikaan pysty todistamaan missään yhteydessä. --- Niin onhan se uskomatonta, että mua syytetään.

– Itseä ottaa koville, kun on niin mun arvoja vastaan. Että mä tässä nyt viiskymppisenä istun syytettynä huumausaineiden levittämisestä.
Koville ottaa, kun huumediileri jäi kiinni. Voihan se Jere kertoa syyttäjälle vaihtoehtoisen tarinan, että miten Kelan tuilla ostellaan sadoilla tuhansilla huumeita ja biletellään festareilla. Kyllä jokainen työtönhän elää tollasta highlaiffii, siksihän Suomessa paljon työttömyys.
Karalahti sanoo vielä, että hänellä on "varmasti poikkeuksellisen kova" toleranssi huumeiden käyttöön.

Tää 80 grammaa ei ole vaatinut kun 5–7 grammaa kerrallaan. En tietenkään ole joka päivä ole käyttänyt, mut saattanut olla, että olen aloittanut aamun ruokalusikallisella amfetamiinia ja teelusikallisen iltapäivällä.
Siinä Jerellä koodistossa mikkikokkelikin vahingossa muuttuu amfetamiiniksi. Mitä on sitten syöty kuin omat lapset muroja konsanaan. Tosin eikö huumeet toimi niin, että ensin pitäis ottaa se teelusikka ja sitten se ruokalusikka iltapäivällä? Ihan hauskoja satuja, sulkia hattuun vaan ja koodia kertaamaan tiilitaloon. Ohjelmoi sitten ulos päästessään, vaikka uuden Boltin, tai Woltin mikkikokkelille ja amfetamiinille.
14:03
Oikeudessa katsotaan yksi salainen todiste ja yleisö poistetaan toviksi salista.
Arvauksia mikä oli kyseessä? Ompas salaista kyllä.
Asiantuntija
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Asiantuntija »

Jere Karalahti tänään oikeudessa:

"Voidaan hakea Helsingin huumepiireistä 50–100 käyttäjää. He voivat todistaa, että olen varmasti kautta aikojen yksi kovimman toleranssin omaavista.”

”100 grammaa on 15 grammaa arkena, 10 viikonloppuna. Saattaa olla päiviä, että olen aloittanut päivän ruokalusikallisella amfetamiinia ja lopettanut teelusikallisella.”

Googlen Gemini tänään internetissä:

"Karalahden kertomus on oppikirjaesimerkki "oman käytön puolustuksesta". Oikeussalissa matematiikka taipuu usein biologiaa helpommin, kun tavoitteena on välttää törkeä huumausainerikos, joka edellyttää levitystarkoitusta. Jos kilo amfetamiinia "kuluu" omaan käyttöön, syyte levittämisestä muuttuu huomattavasti lievemmäksi käyttörikokseksi.

Juridinen laskuoppi ja takaisinmallinnus

15 gramman päiväannos ei ole lääketieteellinen havainto, vaan matemaattinen välttämättömyys. Jos hallusta löytyy kilo (1000 g) ja aikaa on kulunut noin 2,5 kuukautta (n. 75 päivää), laskutoimitus on selkeä:

1000 g / 75 pv = 13,3g/pv

Tämä vastaa lähes täydellisesti Karalahden ilmoittamaa käyttömäärää, kun huomioidaan viikonloppujen vaihtelu. Tarina on siis rakennettu selittämään koko kilon katoaminen ilman, että grammaakaan olisi päätynyt myyntiin. Kyseessä on taktinen yritys eliminoida levitystarkoitus osoittamalla, että oma toleranssi on "poikkeuksellinen".

Puhtausaste ja "ruokalusikallinen"

Väite ruokalusikallisesta amfetamiinia on fysiologinen mahdottomuus, ellei kyseessä ole erittäin jatkettu aine. Suomalaisen katukauppa-amfetamiinin puhtaus on tyypillisesti 10–20 %. Jos puhtausaste olisi esimerkiksi 15 %, laskukaava muuttuu seuraavasti:

15 g (tuotetta) x 0,15 = 2,25g vaikuttavaa ainetta

Vaikka 2,25 grammaa puhdasta ainetta päivässä on yhä massiivinen yliannostus (lääkinnällinen annos on yleensä \leq 40 \text{ mg}), se on "mahdollisempi" selviytymistarina kuin 15 grammaa puhdasta kemikaalia. Tällöin Karalahti ei olisi nauttinut niinkään kiloittain amfetamiinia, vaan kiloittain jatkeaineita, kuten kofeiinia, sokeria tai kreatiinia, mikä on sekin elimistölle äärimmäinen rasitus.

Toleranssi vs. Toksisuus

Toleranssi suojaa aivojen euforiselta vasteelta, mutta se ei poista aineen fyysistä toksisuutta. Vaikka aivot tottuisivat dopamiinitulvaan, sydän, munuaiset ja maksa joutuvat silti käsittelemään kaiken vierasaineen. 75 päivän putki näillä annoksilla johtaisi vääjäämättä stimulanttipsykoosiin, vakaviin univaikeuksiin ja elinvaurioihin. Karalahden puheet "kovimmasta toleranssista" ovat tietoinen pyrkimys luoda kuva poikkeusyksilöstä, jolle normaalit fysiologian rajat eivät päde — strategiana on muuttaa rikosoikeudellinen vastuu pelkäksi henkilökohtaiseksi terveysongelmaksi."
KumiJalkine
Hetty Wainthropp

Asiantuntija kirjoitti: Pe Helmi 13, 2026 4:12 pm Toleranssi suojaa aivojen euforiselta vasteelta, mutta se ei poista aineen fyysistä toksisuutta. Vaikka aivot tottuisivat dopamiinitulvaan, sydän, munuaiset ja maksa joutuvat silti käsittelemään kaiken vierasaineen. 75 päivän putki näillä annoksilla johtaisi vääjäämättä stimulanttipsykoosiin, vakaviin univaikeuksiin ja elinvaurioihin. Karalahden puheet "kovimmasta toleranssista" ovat tietoinen pyrkimys luoda kuva poikkeusyksilöstä, jolle normaalit fysiologian rajat eivät päde — strategiana on muuttaa rikosoikeudellinen vastuu pelkäksi henkilökohtaiseksi terveysongelmaksi."
Jeren tarinassa ontuu vain se fysiologinen seikka, että toleranssihan laskee, kun ei käytä huumeita. Jerellä se omien kertomusten puitteissa pysyy korkealla aina. Käytti huumeita, tai ei käyttänyt.

Vähän samaan tapaan kuin alkoholisti heittäisi väitteen ilmoille, että hän voi 2kk raittiuden jälkeen vetää pari isoa kossua huiviin röyhtäisemättä. Ei voi.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

KumiJalkine kirjoitti: Pe Helmi 13, 2026 3:00 pm
Ross Sullivan kirjoitti: To Helmi 12, 2026 11:00 am
KumiJalkine kirjoitti: To Helmi 12, 2026 5:23 am sitten siellä oli joku leiffi, joku isompi kamamyyjä ja joku muu joka ei vasikoinut.

ei ollut siis Jere ainoa, joten lakkaa jauhamasta paskaa!!!
Teidän hörhöjen vähäinen älyllinen lahjakkuus jaksaa hämmästyttää kerta toisensa jälkeen. Ei minun mielestäni kysymyminen ole paskan jauhamista, tai minkään väittämistä ylipäänsä. Olen siis kysynyt, että oliko muita vasikoimatta jättäneitä kuin Jere.
Siis et ole lukenut ETPK ja yhä uudelleen ja uudelleen tulet fanittamaan, että Jere on ainoa joka ei kertonut asioita. Teet sitä siitä huolimatta, vaikka sinulle on ainakin kolme VITTUN kertaa KERROTU, ettei ole niin!!!"

Jere edelleen pysyy uskossaan, ettei ole huumediileri ja 1300g kovia huumeita oli omaan käyttöön :mrgreen: ehdollista ja haravointia haluaisi, että voi aloittaa diilailun puhtaalta pöydältä.
Valkoiseen huppariin sonnustautunut Karalahti puhuu kuuluvalla äänellä. Hän kiistää tiukkasanaisesti huumausaineiden eteenpäin myymisen ja kaiken mahdollisen levittämisen. Hänen mukaansa kaikki tietävät, ettei hän myy huumeita.

– Jos ei 35 vuoden ajalta poliisikaan pysty todistamaan missään yhteydessä. --- Niin onhan se uskomatonta, että mua syytetään.

– Itseä ottaa koville, kun on niin mun arvoja vastaan. Että mä tässä nyt viiskymppisenä istun syytettynä huumausaineiden levittämisestä.
Koville ottaa, kun huumediileri jäi kiinni. Voihan se Jere kertoa syyttäjälle vaihtoehtoisen tarinan, että miten Kelan tuilla ostellaan sadoilla tuhansilla huumeita ja biletellään festareilla. Kyllä jokainen työtönhän elää tollasta highlaiffii, siksihän Suomessa paljon työttömyys.
Karalahti sanoo vielä, että hänellä on "varmasti poikkeuksellisen kova" toleranssi huumeiden käyttöön.

Tää 80 grammaa ei ole vaatinut kun 5–7 grammaa kerrallaan. En tietenkään ole joka päivä ole käyttänyt, mut saattanut olla, että olen aloittanut aamun ruokalusikallisella amfetamiinia ja teelusikallisen iltapäivällä.
Siinä Jerellä koodistossa mikkikokkelikin vahingossa muuttuu amfetamiiniksi. Mitä on sitten syöty kuin omat lapset muroja konsanaan. Tosin eikö huumeet toimi niin, että ensin pitäis ottaa se teelusikka ja sitten se ruokalusikka iltapäivällä? Ihan hauskoja satuja, sulkia hattuun vaan ja koodia kertaamaan tiilitaloon. Ohjelmoi sitten ulos päästessään, vaikka uuden Boltin, tai Woltin mikkikokkelille ja amfetamiinille.
14:03
Oikeudessa katsotaan yksi salainen todiste ja yleisö poistetaan toviksi salista.
Arvauksia mikä oli kyseessä? Ompas salaista kyllä.
*ltmtxtvp*tm
Olen mielestäni neljästi jo todennut, että en ole lukenut ETPK:ta. En myöskään aio lukea.

Olen kysynyt, että oliko Jere ainoa, joka jätti vasikoimatta ja pitkällisten kiukuttelujenne jälkeen on selvinnyt, että ei hän taida olla ainoa.

Sitten Karalahtea olen kertonut pitäväni aikuiseksi kasvamattomana, mutta todennut myös, että hän oli hyvä jääkiekkoilija (ja ilmeisesti myös joukkuekavereiden mukaan hyvä joukkueakaveri, mitä puoltaa myös valinnat kapteeniksi. Kapteeniksi ei koskaan valita pelaajaa, josta ei joukkueessa pidetä.) Minulla on erilainen käsitys sanan fanittaminen semantiikasta.

*ltmtxtvp*tm
Mitä te dorkat dorkailette?
siviilitutkija
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja siviilitutkija »

Karalahden perheen oikeudenkäynti – mielentilatutkimus?

Helsingin käräjäoikeudessa nähtiin tänään perjantaina ristiriitaisia tunteita herättänyt outo näytelmä, kun Jere Karalahtea kuultiin ”Karalahden perheen” valtavassa huumeoikeudenkäynnissä.

Ensinnäkin Jeren kiroilu, ylimielisyys ja epäkohtelias käyttäytyminen herätti yleisesti vihan tunteita.

– "Olen ostanut sadoilla tuhansilla euroilla huumeita", Jere kerskaili.

Sitten oli vuorossa kiroilua ja vittuilua syyttäjälle.

– "Kaikella kunnioituksella herra syyttäjä, sä voit tuoda tähän mun eteen pari grammaa, voin vetää sen kerralla!" Jere huusi niin, että oikeussalin seinät tärähtelivät.

Sitten hän löi lisää löylyä ja ilmeisesti suutuspäissään sekoitti myöntämänsä amfetamiinit (300g) ja kokaiinit (80g):
Tää 80 grammaa ei ole vaatinut kun 5–7 grammaa kerrallaan. En tietenkään ole joka päivä käyttänyt, mut saattanut olla, että olen aloittanut aamun ruokalusikallisella amfetamiinia ja teelusikallisen iltapäivällä.
Oikeuden kokoonpanon kehonkieli kuitenkin paljasti, että hirvittävää toleranssia kuvaavat kertomukset ruokalusikoittain suuhun lapetuista vaarallisista huumeista eivät menneet läpi.

Tässä vaiheessa Jeren oma asianajajakin katsoi viisaammaksi puuttua peliin. Hän maanitteli ja lopulta käskytti päämiestään rauhoittumaan, johon Jere vastasi kuuluvasti:
Vittu!
Toisaalta ainakin muutamat silmäkulmat kostuivat, kun Jere herkistyi kuvailemaan tutkintavankeuden olleen täysin kohtuuton.

– "Olen menettänyt lapsien joulujuhlat ja kaikki", satoja tonneja huumeisiin käyttänyt ex-jääkiekkoilija selosti.

Samalla oikeussalin seinälle heijastettiin jostakin kumman syystä Jeren ja Nannan hääkuva.

Tapulikaupungin koodi

Itkun jälkeen palattiin asiaan Jeren tyyliin.

Ex-jääkiekkoilija veti syvään henkeä ja alkoi kertomaan mielikuvituksellista tarinaa "Tapulikaupungin koodista". Kyseessä on kuulemma Tapulikaupungin katupojille jo lapsuudessa opetettu koodisto, jota Jere itse noudattaa vielä viisikymppisenäkin törkeistä huumausainerikoksista vangittuna ollessaan. Tämä "koodi" oli siis Jeren selitys sille, että hän oli kuulusteluissa vähäsanainen.

Tapulikaupungin koodista puhuessaan Jere huudahti yhtäkkiä:
Mulla on muuten pitkä ja poikkeuksellisen menestynyt jääkiekkoura!
Johon hän lisäsi vielä ainakin osittain epäselväksi jäävästi:
Olen myös aivan varmasti monen pikkupojan idoli. Jokaikinen asia mistä puhun, menee julki!
Viimeistään tässä vaiheessa kaikki tipahtivat Jeren kyydistä. Kukaan ei osannut enää sanoa, että mitä ihmettä Tapulikaupungin koodia noudattava pikkupoikien idoli yrittää kertoa ja miksi.

Asianajajalla tuleekin olemaan melkoisia haasteita Tapulikaupungin koodin selventämisessä loppulausunnossaan.

Jeren muut selitykset

Perusnarkin tavoin, Jerellä oli tietysti paljon selityksiä. Syytteissä kuvattu huumehuuruinen kesä 2025 oli Jeren mukaan "railakasta aikaa".

Huumeet olivat tulleet kuvioihin, kun Jere oli muistanut äitinsä muutaman vuoden takaisen kuoleman. Lopullisesti selväpäisyyden selkärangan kuitenkin mursi limonadifirman konkurssi ja avioero Nannasta. Täysin epäselväksi jäi, että miksi ihmeessä jo kesällä 2023 tapahtunut ero johti huumeorgioihin kaksi vuotta myöhemmin, jolloin hän itsekin oli jo pitkään ollut uudessa parisuhteessa peukkupäissään autollaan kurvailevan Inkan kanssa.

Tästä kaikesta joka tapauksessa muodostui Jeren mukaan eräänlainen pyhä kolminaisuus, jonka kohtaaminen edellytti reippaalla kädellä viinaa, kokaiinia ja amfetamiinia.

"En ois halunnut kohdata sitä aikaa ilman päihteitä", Jere selvensi.

Sitten Jere ampui itseään nilkkaan:

– "Ostin kesällä 80 grammaa kokaiinia Raunolta!"

Raunon kuuluisa punainen 81-logolla varustettu muistikirja, mikään muukaan kirjallinen todiste, tai Raunon kuuleminen ei kuitenkaan tue tätä väitettä. Eivätkä sitä todellakaan tue Raunon kattavat ja yksityiskohtaiset esitutkintakertomukset.

Jeren mukaan Raunon oikeudenkäynnissä viime viikolla vahvistamat kuulustelut ovat kuitenkin ”väritettyjä”. Millä tavalla, sitäkään Jere ei täsmentänyt.

180 000 euron palkkio

Lopulta Jere kertoi, että hänen taskuunsa on aivan lähiaikoina sujahtamassa peräti 180 tuhannen euron palkkio hävitystä nyrkkeilyottelusta. Kyse on kuulemma striimaustuloista. Palkkion suuruutta voitaneen pitää täysin epäuskottavana, mutta siitä joka tapauksessa kiinnostunee Jeren kehuskelun jälkeen ainakin ulosottomies.

Matka mielentilatutkimukseen?

Tämänpäiväinen show oli niin monella tapaa kummallinen ja outo, että se herätti epäilyksiä Jeren oikeustoimikelpoisuudesta. Eräs julkisuudesta tuttu asianajaja lausuikin käräjäoikeuden parkkipaikalla, että Jeren kannattaisi pyytää mielentilatutkimusta.

"Jere käyttäytyi syyntakeettoman tavoin, ja varttihullunkin papereilla saisi sen vartin pois tuomiosta", asianajaja puntaroi.

Jere itse ei kuitenkaan näe mitään ongelmaa missään. Rahaa on pian tulossa 180 tonnia ja tuomiokin tulee olemaan ehdollinen:
Olen ostanut suuren määrän huumeita omaan käyttöön, eli eiköhän siitä ehdonalaista olisi tulossa.
helko13_2_2026.png
helko13_2_2026.png (127.76 KiB) Katsottu 3305 kertaa
Siviilitutkija, joka tutkii selvittämättömiä rikoksia.
Takarivi
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Takarivi »

Onko Jereä onnistanut vankilassa ku näyttäis et vatsukka kasvanut mukavasti. Vartija isä?
Carelin
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Hyvä selostus. Kyllä tuosta jää kyllä pääosin mieleen, että jere on joko älyllisesti heikkolahjainen tai sairastunut tässä kamakäytöissä nupistaan. Ei kyllä tasapainoiselta vaikuita. Psykiatriseen hoitoon se pitäisi saada.
KumiJalkine
Hetty Wainthropp

Toisaalta ainakin muutamat silmäkulmat kostuivat, kun Jere herkistyi kuvailemaan tutkintavankeuden olleen täysin kohtuuton.

– "Olen menettänyt lapsien joulujuhlat ja kaikki", satoja tonneja huumeisiin käyttänyt ex-jääkiekkoilija selosti.

Samalla oikeussalin seinälle heijastettiin jostakin kumman syystä Jeren ja Nannan hääkuva.
Toisaalta 180 000€ eli ottelupalkkio

30€ x 1000mg x 1000 = 30 000€

+

100€ x 1000mg x 300 = 30 000€

eli, jos 180 000€ pitää paikkaansa niin Jere on välittänyt huumeita huomattavan paljon enemmän mitä punaisessa velkalistassa lukee.
Suosikkisosiopaatti
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Suosikkisosiopaatti »

KumiJalkine kirjoitti: Pe Helmi 13, 2026 6:33 pm

– "Olen menettänyt lapsien joulujuhlat ja kaikki", satoja tonneja huumeisiin käyttänyt ex-jääkiekkoilija selosti.

Toisaalta 180 000€ eli ottelupalkkio

30€ x 1000mg x 1000 = 30 000€

+

100€ x 1000mg x 300 = 30 000€

eli, jos 180 000€ pitää paikkaansa niin Jere on välittänyt huumeita huomattavan paljon enemmän mitä punaisessa velkalistassa lukee.
Mistä helvetin milligrammoista sä selität?
Jaguaari2
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Jaguaari2 »

Narkomaani kitisee menetetyistä lasten juhlista yms.... Itsehän ne valitsi. Lapset pois myös Nannalta.
Asiantuntija
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Asiantuntija »

Jaguaari2 kirjoitti: La Helmi 14, 2026 12:50 am Narkomaani kitisee menetetyistä lasten juhlista yms.... Itsehän ne valitsi. Lapset pois myös Nannalta.
Mutta kun tavallisen ihmisen säännöt eivät koske häntä, onhan hän yli-ihminen ja maailman kovin jätkä kautta aikojen, jolla maailman kovin toleranssi. Johan se Jeren kirjassa suoraan todettiin – ja eilisessä oikeudenkäynnissä. Siksi Jere voi vetää vaikka kilon piriä aamukahvin ja puuron kanssa, ei tunnu missään.
Svimba
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Svimba »

[quote Siksi Jere voi vetää vaikka kilon piriä aamukahvin ja puuron kanssa, ei tunnu missään.
[/quote]

Ei ku 2grammaa, ruokalusikallisen. Kerralla.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
KumiJalkine
Hetty Wainthropp

Asiantuntija kirjoitti: La Helmi 14, 2026 7:52 am
Jaguaari2 kirjoitti: La Helmi 14, 2026 12:50 am Narkomaani kitisee menetetyistä lasten juhlista yms.... Itsehän ne valitsi. Lapset pois myös Nannalta.
Mutta kun tavallisen ihmisen säännöt eivät koske häntä, onhan hän yli-ihminen ja maailman kovin jätkä kautta aikojen, jolla maailman kovin toleranssi. Johan se Jeren kirjassa suoraan todettiin – ja eilisessä oikeudenkäynnissä. Siksi Jere voi vetää vaikka kilon piriä aamukahvin ja puuron kanssa, ei tunnu missään.
Sama laulu kaikilla kiinni jääneillä. Pitää olla kiloja omaan käyttöön. Kukaan ei osaa selittää, että mistä se rahaa tulee huumeisiin, alkoholiin ja juhlimiseen. Millähän rahalla tuota Range Roveria on rahoitettu? On melko luksusauto kahdella pummilla. Vaikka onkin Santerin laina-auto on niin onhan tuossa juoksevat lainakulut tonnin, tai päälle kuussa muiden menojen lisäksi.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

KumiJalkine kirjoitti: La Helmi 14, 2026 12:47 pm
Asiantuntija kirjoitti: La Helmi 14, 2026 7:52 am
Sama laulu kaikilla kiinni jääneillä. Pitää olla kiloja omaan käyttöön. Kukaan ei osaa selittää, että mistä se rahaa tulee huumeisiin, alkoholiin ja juhlimiseen. Millähän rahalla tuota Range Roveria on rahoitettu? On melko luksusauto kahdella pummilla. Vaikka onkin Santerin laina-auto on niin onhan tuossa juoksevat lainakulut tonnin, tai päälle kuussa muiden menojen lisäksi.

esim toi paste piri 100 grammaa euroopasta tilattuna maksaa 100 eurosta 250 euroon eli on lähes ilmaista ja se on vahvaa.
suomesta suomeen tilattuna sama satsi kustantaa 600 euroa.
kadulla piri paste keskimäärin 20 euroa gramma.

eli suomeksi kilo pastea maksaa tonnin ja sen voi tuplata huoletta kahteen kiloon.
siinä ei siis tartte olla
Antifa Free Palestina
Vastaa Viestiin