Misogynia- ketju palstan "miehille"

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

JanitaSlim
Ben Matlock

Re: Misogynia- ketju palstan "miehille"

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Viimeksi porttikiellon saaneet:

Oulun_Kungas – syy: OT-öyhötys, porttikielto päättyy: 2026-02-11 17:52:31
:mrgreen:
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

JanitaSlim kirjoitti: To Tammi 29, 2026 7:54 pm

No kappas! :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Tämä on ihan yhtä hauska huomio...

lonesjucca – syy: Kielletyn henkiöspekulaation harjoittaminen, porttikielto päättyy: 2026-02-02 02:00:00
Toki turhan lyhythän tuo porttikielto kylläkin on :mrgreen:

Sitä en kyllä tiedä että miten tämä ketjun aiheeseen liittyy mutta liityin mukaan naureskelemaan.
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

damfin kirjoitti: La Tammi 31, 2026 11:26 am

Tämä on ihan yhtä hauska huomio...

lonesjucca – syy: Kielletyn henkiöspekulaation harjoittaminen, porttikielto päättyy: 2026-02-02 02:00:00
Toki turhan lyhythän tuo porttikielto kylläkin on :mrgreen:

Sitä en kyllä tiedä että miten tämä ketjun aiheeseen liittyy mutta liityin mukaan naureskelemaan.
No jopas on! Täällähän kuhisee taas. :)

Ot:ksi tosiaan on mennyt, mutta oppia ikä kaikki. 😬
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
JanitaSlim
Ben Matlock

Patrician, 46, Claudia-tytär, 15, ei halua eikä hae huomiota itseään huomattavasti vanhemmilta miehiltä, mutta silti hän altistuu sille. Patricia on huomannut sen ihan käytännössä lukuisia kertoja, kuten hän kertoo Ylen Äidiltä tyttärelle -sarjassa.

– Minusta on todella epämukavaa kulkea hänen kanssaan, koska yli 35-vuotiaat – siis merkittävästi häntä vanhemmat – katsovat häntä, Patricia sanoo Eva Kelan toimittamassa ohjelmassa.

– Ei ole oikein, että vanhemmat miehet katselevat 15-vuotiasta, hän lisää.

Kun Patricia itse oli nuori, hän sai tahtomattaan kuulla suurista rinnoistaan.

– Pojista isot rinnat olivat hyvä juttu, mutta minä en pitänyt siitä. Sain niiden vuoksi huomiota, jota en halunnut.

Nyt ei-toivottua huomiota saa hänen teini-ikäinen tyttärensä. Aika vain on eri. Sosiaalinen media on tehnyt ahdistelusta entistäkin röyhkeämpää.

Claudia itse ei huomaa vanhempien miesten tuijottelua yhtä usein kuin Patricia.

– Äiti sanoo, että vanhemmat miehet katselevat minua, mutta en huomaa sitä kovin usein. Tai jos huomaan, en katso heitä sen pidempään, Claudia sanoo tv:ssä.
Vanha lompakko ei tykkää, kun nuori lompakko on miesten huomion kohteena. Tuntuu väärältä, ettei minua huomioida Patricia toteaa syvään huokaisten.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

ChingShih kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 9:08 am Miksi koet tärkeäksi asiaksi tuoda esiin sen, että häntä et panisi? Miksi kenenkään "pantavuus" on tärkeä?
Siksi, että sovinistinen ajattelu on sitä, että mies tekee naiselle palveluksen suostuessaan panemaan häntä. Unohtuu vaan se tosiasia, että Veitolakaan tuskin vapaaehtoiesti panisi tätä nimimerkiiä, mutta se ei ole tietenkään olennaista. Kaikki miehet ovat omasta mielestään pantavia -ainakin he, jotka tällaista kirjoittavat. Lahja naissukupuolelle. Ja niitä kaikkein vaarallisimpia siinä hetkessä, kun joku nainen sanoo ei. Kun lahja ei kelpaakaan, on naisella pakko olla vikaa päässä. Klassikko.

No, onneksi näitä miehiä on nykyään melko harvassa.

Katsoin videon, jossa haastateltiin (jenkkejä) tyttölasten isiä. He kertoivat mielipiteitään siitä, miten suojelevat tyttöjään ja ovat tarkkoja siitä, että tytöt eivät pukeudu paljastavasti, eivät käytä meikkiä eivätkä käyttäydy siten, että kiinnittäisivät väärällä tavalla miesten huomion. Haastattelija antoi miesten rauhassa vaahdota tästä suojelunhalustaan kunnes kysyi heiltä: "Miksi ette kasvata poikianne siten, että tyttöjen ei tarvitsisi pelätä heitä?" Äijät menivät hiljaisiksi, naurahtivat ja sanoivat sitten, että ei se olisi mahdollista.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Sipi kirjoitti: Ti Helmi 24, 2026 3:23 pm
ChingShih kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 9:08 am Miksi koet tärkeäksi asiaksi tuoda esiin sen, että häntä et panisi? Miksi kenenkään "pantavuus" on tärkeä?
Siksi, että sovinistinen ajattelu on sitä, että mies tekee naiselle palveluksen suostuessaan panemaan häntä. Unohtuu vaan se tosiasia, että Veitolakaan tuskin vapaaehtoiesti panisi tätä nimimerkiiä, mutta se ei ole tietenkään olennaista. Kaikki miehet ovat omasta mielestään pantavia -ainakin he, jotka tällaista kirjoittavat.
Ei nyt aina ihan noinkaan, itse saatan joskus leikkimielisesti jostain naisesta ainakin mielessäni sanoa "panisin" vaikka aivan hyvin tiedän ja ymmärrän että ei minulla ole siihen mitään mahdollisuuttakaan.
Tuota sanontaa käytetään miesten keskuudessa hyvin yleisesti ihan pelkästään kuvaamaan naisen seksikkyyttä.
Vai onko se nyt sitten yleisestikin niin että rumat miehet eivät saa kehua naisen olevan pantavan näköinen, onko siihen oikeus pelkästään jumalaisen komeilla miehillä?
Entä esimerkiksi missikisat, saako tuomaristossa olla rumia miehiä?
JanitaSlim
Ben Matlock

Sipi kirjoitti: Ti Helmi 24, 2026 3:23 pm
Siksi, että sovinistinen ajattelu on sitä, että mies tekee naiselle palveluksen suostuessaan panemaan häntä. Unohtuu vaan se tosiasia, että Veitolakaan tuskin vapaaehtoiesti panisi tätä nimimerkiiä, mutta se ei ole tietenkään olennaista. Kaikki miehet ovat omasta mielestään pantavia -ainakin he, jotka tällaista kirjoittavat. Lahja naissukupuolelle. Ja niitä kaikkein vaarallisimpia siinä hetkessä, kun joku nainen sanoo ei. Kun lahja ei kelpaakaan, on naisella pakko olla vikaa päässä. Klassikko.

No, onneksi näitä miehiä on nykyään melko harvassa.

Katsoin videon, jossa haastateltiin (jenkkejä) tyttölasten isiä. He kertoivat mielipiteitään siitä, miten suojelevat tyttöjään ja ovat tarkkoja siitä, että tytöt eivät pukeudu paljastavasti, eivät käytä meikkiä eivätkä käyttäydy siten, että kiinnittäisivät väärällä tavalla miesten huomion. Haastattelija antoi miesten rauhassa vaahdota tästä suojelunhalustaan kunnes kysyi heiltä: "Miksi ette kasvata poikianne siten, että tyttöjen ei tarvitsisi pelätä heitä?" Äijät menivät hiljaisiksi, naurahtivat ja sanoivat sitten, että ei se olisi mahdollista.
Onko siis vain naisella oikeus kieltäytyä seksistä? Luulisi, että näin 2026 myös mies voi sanoa Veitolalle, että hyi helvetti ei kiitos mee pois?

Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

damfin kirjoitti: Ti Helmi 24, 2026 3:48 pm
Ei nyt aina ihan noinkaan, itse saatan joskus leikkimielisesti jostain naisesta ainakin mielessäni sanoa "panisin" vaikka aivan hyvin tiedän ja ymmärrän että ei minulla ole siihen mitään mahdollisuuttakaan.
Tuota sanontaa käytetään miesten keskuudessa hyvin yleisesti ihan pelkästään kuvaamaan naisen seksikkyyttä.
Vai onko se nyt sitten yleisestikin niin että rumat miehet eivät saa kehua naisen olevan pantavan näköinen, onko siihen oikeus pelkästään jumalaisen komeilla miehillä?
Entä esimerkiksi missikisat, saako tuomaristossa olla rumia miehiä?
Juu, siis onhan miehiäkin EP, KP ja HePa-luokituksissa :mrgreen: (Ehkä panisin, kyllä panisin ja heti panisin). Tuo kuvaamasi sanailu on tuttua eikä mitenkään pahantahtoista, ainakaan minun mielestäni. Sen sijaan tuo siteeraamani kommentti oli tarkoitettu kuvaamaan Maria Veitolan vastenmielisyyttä tuomalla esiin sitä, että kirjoittaja ei panisi häntä. Ja se on huvittavaa, koska tekstiin sisältyy oletus, että Veitola olisi tästä jotenkin pahoillaan.

Siis dialogi, joka menee näin:
Mies: "En panisi sinua mistään hinnasta".
Nainen: "No luojan kiitos"
on täysin käsittämätön tällaiselle tyypille.Jolta puuttuu nimenomaan mainitsemasi/kuvailemasi suhteellisuudentaju, itseironia sekä ymmärrys siitä, että naiset ovat yksilöitä, eivät kulutushyödykkeitä eivätkä kärsi pätkääkään siitä, että joku kirjoittajan kaltainen niljake "ei suostu" heitä panemaan.

Ja olen ehkä vähemmistössä tai muuten outo, mutta mielestäni ei ole olemassa oikeastaan rumia miehiä. Kaikki eivät vain miellytä minua tai vastaa minun preferenssejäni, mutta minun mielipiteeni asiasta ei ole koskaan objektiivinen totuus. Jos listaisin tähän muutaman HePa-luokittelemani miehen, minut varmasti vasikoitaisiin ylläpidolle.

Mielestäni myöskään kaikkein viehättävimmät ja kauneimmat missit eivät koskaan sijoitu palkintopalleille. (Tai korokkeelle, jätetään pallit nyt tästä pois ettei joku tartu aiheeseen).
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Veitola pois TVstä! Jo riittää....
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
JanitaSlim
Ben Matlock

tarkoitettu kuvaamaan Maria Veitolan vastenmielisyyttä tuomalla esiin sitä, että kirjoittaja ei panisi häntä. Ja se on huvittavaa, koska tekstiin sisältyy oletus, että Veitola olisi tästä jotenkin pahoillaan.
Ei sisälly, sinä tuot omat oletuksesi wokepaskasta ja yleistät ne muiden oletuksiksi.

JanitaSlim
Ben Matlock

Kuva
Sarjassa haastatellaan muun muassa Sanna Aaltosta, joka on tehnyt pro gradu -tutkielman sisäistetystä naisvihasta.
Kuinka paljon tuosta naisvihasta on hänen omaa päänsisäistä vihaansa itseään kohtaan, kun tehnyt itsestään Jabba Theh Huttin.

KumiJalkine
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja KumiJalkine »

JanitaSlim kirjoitti: To Maalis 05, 2026 10:56 am Kuva
Sarjassa haastatellaan muun muassa Sanna Aaltosta, joka on tehnyt pro gradu -tutkielman sisäistetystä naisvihasta.
Kuinka paljon tuosta naisvihasta on hänen omaa päänsisäistä vihaansa itseään kohtaan, kun tehnyt itsestään Jabba Theh Huttin.
Asia kunnossa.
NeroKatti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja NeroKatti »

JanitaSlim kirjoitti: To Maalis 05, 2026 10:56 am Kuva
**
Ei ole mitään säälittävämpää kuin yrittää epätoivoisesti haukkua toisia, jotta itse omana itsenään kokisi olevansa( ilmeisesti tässä tapauksessa) kauniimpi. Oletkos sellainen pick me girl?
Kirjoittaja McCall » "On kyllä loistava ketju. Upeaa seurata asiantuntijoiden argumentointia." :!:

JesseHames » "Olen siis parikymppinen, syrjäytynyt huumeidenkäyttäjä, joka on vieläpä älykkyydeltään simpanssin tasoa."
NeroKatti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja NeroKatti »

JanitaSlim kirjoitti: Ma Helmi 16, 2026 7:19 am
Patrician, 46, Claudia-tytär, 15, ei halua eikä hae huomiota itseään huomattavasti vanhemmilta miehiltä, mutta silti hän altistuu sille. Patricia on huomannut sen ihan käytännössä lukuisia kertoja, kuten hän kertoo Ylen Äidiltä tyttärelle -sarjassa.

– Minusta on todella epämukavaa kulkea hänen kanssaan, koska yli 35-vuotiaat – siis merkittävästi häntä vanhemmat – katsovat häntä, Patricia sanoo Eva Kelan toimittamassa ohjelmassa.

– Ei ole oikein, että vanhemmat miehet katselevat 15-vuotiasta, hän lisää.

Kun Patricia itse oli nuori, hän sai tahtomattaan kuulla suurista rinnoistaan.

– Pojista isot rinnat olivat hyvä juttu, mutta minä en pitänyt siitä. Sain niiden vuoksi huomiota, jota en halunnut.

Nyt ei-toivottua huomiota saa hänen teini-ikäinen tyttärensä. Aika vain on eri. Sosiaalinen media on tehnyt ahdistelusta entistäkin röyhkeämpää.

Claudia itse ei huomaa vanhempien miesten tuijottelua yhtä usein kuin Patricia.

– Äiti sanoo, että vanhemmat miehet katselevat minua, mutta en huomaa sitä kovin usein. Tai jos huomaan, en katso heitä sen pidempään, Claudia sanoo tv:ssä.
Vanha lompakko ei tykkää, kun nuori lompakko on miesten huomion kohteena. Tuntuu väärältä, ettei minua huomioida Patricia toteaa syvään huokaisten.
**
Sulla on harvinaisen alentava tapa kirjoittaa. Kertoo tosi hyvin sinusta :)
Kirjoittaja McCall » "On kyllä loistava ketju. Upeaa seurata asiantuntijoiden argumentointia." :!:

JesseHames » "Olen siis parikymppinen, syrjäytynyt huumeidenkäyttäjä, joka on vieläpä älykkyydeltään simpanssin tasoa."
Vastaa Viestiin