Iran: Hirmuvalta, ydinaseohjelma, konflikti
- rikkalapio
- Vic Mackey
Re: Yhdysvallat ja Israel iskivät Iraniin
USA:lla on kyllä tukikohtia alueella jotka ovat Iranin tähtäimessä nämä maat jotka niitä tukikohtia sijoittavat ovat kyllä koittaneet estää konfliktin koska tietävät minkälaista tuhoa siitä seuraa. Nythän toki Israel on iskenyt ja USA iskee vasta kun Israel on kulutettu loppuun.
Elikä siis iskee tai on iskemättä.
Tismalleen kuten on käynyt Ukrainassakin.
Elikä siis iskee tai on iskemättä.
Tismalleen kuten on käynyt Ukrainassakin.
Ei Eurooppa ole mikään USA:n vasalli muualla kun Venäjän propagandassa
- Schimanski -
"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
"Iran on lyöty. Kukaan ei ole koskaan voittanut näin. MINÄ pelastin Yhdysvallat ja maailman siinä sivussa.
Tiedättehän te."
-Trump-
-
Schimanski
- Adrian Monk
Pentagonin mukaan Iranin operaation nimi on "Epic Fury" eli vapaasti suomennettuna Eeppinen tai Mahtava raivo. Nimestä kertoi Reuters.
Yhdysvaltalainen viranomainen kertoo Reutersille, että USA:n operaation Iranissa odotetaan kestävän useita päivä. Myös uutiskanava CNN:n mukaan operaatio kestäisi useita päiviä.
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011849876.html
Yhdysvaltalainen viranomainen kertoo Reutersille, että USA:n operaation Iranissa odotetaan kestävän useita päivä. Myös uutiskanava CNN:n mukaan operaatio kestäisi useita päiviä.
-
Schimanski
- Adrian Monk
Kyllä USA iskee Iraniin tälläkin hetkellä.rikkalapio kirjoitti: La Helmi 28, 2026 10:41 am Nythän toki Israel on iskenyt ja USA iskee vasta kun Israel on kulutettu loppuun.
Ukrainaa tähän on turha sotkea sillä USA:n ja varsinkin sen nykyisen johdon suhde Israeliin ja Ukrainaan poikkeavat ihan täysin toisistaan.
- rikkalapio
- Vic Mackey
Onko tästä jotain raporttia itse luin vain Israelin iskusta. Israel ja Ukraina ovat kummatkin USA:n proxyvaltioita ja niille käy kuten aina ennenkin lopulta.Schimanski kirjoitti: La Helmi 28, 2026 10:54 amKyllä USA iskee Iraniin tälläkin hetkellä.rikkalapio kirjoitti: La Helmi 28, 2026 10:41 am Nythän toki Israel on iskenyt ja USA iskee vasta kun Israel on kulutettu loppuun.
Ukrainaa tähän on turha sotkea sillä USA:n ja varsinkin sen nykyisen johdon suhde Israeliin ja Ukrainaan poikkeavat ihan täysin toisistaan.
]
Viimeksi muokannut rikkalapio, La Helmi 28, 2026 11:16 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- rikkalapio
- Vic Mackey
No jos näin on niin onneksi olkoon useita päiviä on oikea arvioSchimanski kirjoitti: La Helmi 28, 2026 10:50 am Pentagonin mukaan Iranin operaation nimi on "Epic Fury" eli vapaasti suomennettuna Eeppinen tai Mahtava raivo. Nimestä kertoi Reuters.
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
-
Schimanski
- Adrian Monk
En minä näistä iskuista mitenkään innoissani ole sillä ne voi johtaa moniin asioihin ja levitä moneen paikkaan ja lopulta ollaan taas Euroopassa kusi sukassa pakolaisten virratessa tähän suuntaan.
Tasavallan presidentti Alexander Stubb sanoo, että Yhdysvaltojen ja Israelin iskettyä Iraniin tilanne on vakava.
”Eskalaation riski on hyvin mahdollinen”, Stubb sanoi Ylen Ykkösaamussa lauantaina.
Stubbin mukaan tilanne kuvaa Lähi-idän epävakaata tilannetta ja on tavalla tai toisella jatkoa viime kesän 12 päivän sodalle.
Stubb ei halunnut arvioida sitä, mitä seuraavaksi tapahtuu.
”Seuraavat tunnit varmasti ratkaisevat paljon. Me toivomme, että tilanne rauhoittuu, mutta juuri nyt se näyttää eskaloituvan.”
Stubb sanoi toivovansa, että tilanteeseen löytyy neuvotteluratkaisu. Nyt se kuitenkin näyttää epätodennäköiseltä, hän sanoi.
Stubb kuvaa tapahtumia osana laajempaa maailmanpolitiikan murrosta.
Onhan tämä sellainen operaatio että kyllähän tämä eskaloituu vielä paljon lisää joko Iranin sisällä tai sen ulkopuolella ja pahimmassa tapauksessa sekä että. Jokseenkin varmaa on ainakin se että neuvotteluiden aika on ohi jos sellaisia nyt kukaan on missään vaiheessa tosissaan edes käynyt.
Tasavallan presidentti Alexander Stubb sanoo, että Yhdysvaltojen ja Israelin iskettyä Iraniin tilanne on vakava.
”Eskalaation riski on hyvin mahdollinen”, Stubb sanoi Ylen Ykkösaamussa lauantaina.
Stubbin mukaan tilanne kuvaa Lähi-idän epävakaata tilannetta ja on tavalla tai toisella jatkoa viime kesän 12 päivän sodalle.
Stubb ei halunnut arvioida sitä, mitä seuraavaksi tapahtuu.
”Seuraavat tunnit varmasti ratkaisevat paljon. Me toivomme, että tilanne rauhoittuu, mutta juuri nyt se näyttää eskaloituvan.”
Stubb sanoi toivovansa, että tilanteeseen löytyy neuvotteluratkaisu. Nyt se kuitenkin näyttää epätodennäköiseltä, hän sanoi.
Stubb kuvaa tapahtumia osana laajempaa maailmanpolitiikan murrosta.
Onhan tämä sellainen operaatio että kyllähän tämä eskaloituu vielä paljon lisää joko Iranin sisällä tai sen ulkopuolella ja pahimmassa tapauksessa sekä että. Jokseenkin varmaa on ainakin se että neuvotteluiden aika on ohi jos sellaisia nyt kukaan on missään vaiheessa tosissaan edes käynyt.
"Rauhantekijä" trump tarvitsi tämän sodan viedäkseen huomion pois Epstein tiedostoista ja kaikesta muusta ikävästä.
-
kantavapalju
- Rico Tubbs
Re: Vallanvaihto Iranissa? : Iranin johtaja saattaa paeta Venäjälle
Iranin ylin johtaja, ajatollah Ali Khamenei on siirretty turvaan, kertoo Reuters.
Muistaako mitä teki Ukrainan pressa. Ei luikkinut pakoon. Putte on samanlainen pelkuri kuin iranin pressa
Muistaako mitä teki Ukrainan pressa. Ei luikkinut pakoon. Putte on samanlainen pelkuri kuin iranin pressa
Pikkuryssät Pietarissa näkee pahaa unta, Venäjä on rajamaa ja Suomi valtakunta.
-
Schimanski
- Adrian Monk
On siinä varmasti sitäkin.damfin kirjoitti: La Helmi 28, 2026 11:21 am "Rauhantekijä" trump tarvitsi tämän sodan viedäkseen huomion pois Epstein tiedostoista ja kaikesta muusta ikävästä.
USA:ssa on pitkät perinteet sille että kun presidentti joutuu sisäpoliittisesti ahtaalle niin silloin aloitetaan sota tai sotilaallinen operaatio jossain. Se vie huomion pois ikävistä ja kiusallisista asioista.
-
Schimanski
- Adrian Monk
Sinun kannattaisi lukea muitakin raportteja kun niitä missä voit värittynyttä ja harvinaisen ahdasta maailmankuvaasi entisestäänkin pönkittää vaihtoehtotodellisuutta tarjoavien "raporttien" avullarikkalapio kirjoitti: La Helmi 28, 2026 10:56 am
Onko tästä jotain raporttia itse luin vain Israelin iskusta.
USA on ilmoittanut ihan suoraan että iskee parhaillaan Iraniin monella eri suunnalla.
- rikkalapio
- Vic Mackey
Olen nyt mediasta lukenut että Israel teki ennalta ehkäisevän iskun eli Suomennettuna aloitti konfliktin itse en ole nähnyt USA:n suorittamista iskuista mitään näyttöjä on vain uutisointeja yhteis operaatiosta.
Viimeksi muokannut rikkalapio, La Helmi 28, 2026 12:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
-
stirlock_187
- Martin Beck
Pentagon ilmoittanut operaation nimeksi "Epic Fury".
Israelista lähtenyt hetki sitten ilmaan neljä ilmatankkauskonetta eli aika monta hävittäjää on menossa Iraniin.
Israelista lähtenyt hetki sitten ilmaan neljä ilmatankkauskonetta eli aika monta hävittäjää on menossa Iraniin.
- rikkalapio
- Vic Mackey
Kyllä itse en vain ole nähnyt mitään näyttöjä USA:n iskuista vain Israelin "ennalta ehkäisevän" iskun uutisoinnin.
USA tulee mukaan silloin kun Israel on kulutettu loppuun ei ennen sitä ei ainakaan yleisesti katsoen muita USA:n proxyvaltioita.
Israel toki on hieman erityis asemassa USA:ssa mutta kun väistämätön tulee eteen niin se uhrataan ilman mitään epäröintiä
USA tulee mukaan silloin kun Israel on kulutettu loppuun ei ennen sitä ei ainakaan yleisesti katsoen muita USA:n proxyvaltioita.
Israel toki on hieman erityis asemassa USA:ssa mutta kun väistämätön tulee eteen niin se uhrataan ilman mitään epäröintiä
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
- Schimanski -
Tiedättehän te."
-Trump-
-
Schimanski
- Adrian Monk
Iranilainen uutistoimisto Fars kertoo, että Yhdysvaltojen tukikohdat ovat Iranin iskujen kohteena Persianlahdella. Iskuja on tehty Bahrainissa, Qatarissa, Kuwaitissa ja Arabiemiraateissa.
Yhdysvaltojen tukikohtaan Bahrainissa osui ohjushyökkäyksessä, kertoo AFP. Mahdollisista vahingoista tai uhreista ei ole vielä tietoa. Qatar puolestaan ampui alas kaikki maata kohti Iranista ammutut ohjukset, kertoo Qatarin puolustusministeriö. Lentoyhtiö Qatar Airways keskeyttää lennot maan ilmatilan sulkemisen takia.
Arabiemiraatit kertoo torjuneensa iranilaisia ohjuksia. Ainakin yksi ihminen on kuollut Abu Dhabissa. Reutersin silminnäkijähavaintojen mukaan Abu Dhabista ja Dubaissa on kuultu räjähdyksiä. Arabiemiraatit on sulkenut toistaiseksi ilmatilansa.
Kuwaitin asevoimat kertoo torjuneensa ilmatilaansa ammutut ohjukset.
Yhdysvaltojen tukikohtaan Bahrainissa osui ohjushyökkäyksessä, kertoo AFP. Mahdollisista vahingoista tai uhreista ei ole vielä tietoa. Qatar puolestaan ampui alas kaikki maata kohti Iranista ammutut ohjukset, kertoo Qatarin puolustusministeriö. Lentoyhtiö Qatar Airways keskeyttää lennot maan ilmatilan sulkemisen takia.
Arabiemiraatit kertoo torjuneensa iranilaisia ohjuksia. Ainakin yksi ihminen on kuollut Abu Dhabissa. Reutersin silminnäkijähavaintojen mukaan Abu Dhabista ja Dubaissa on kuultu räjähdyksiä. Arabiemiraatit on sulkenut toistaiseksi ilmatilansa.
Kuwaitin asevoimat kertoo torjuneensa ilmatilaansa ammutut ohjukset.
Viimeksi muokannut Schimanski, La Helmi 28, 2026 12:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
stirlock_187
- Martin Beck
Siviililentoliikenne menossa alueella aikamoiseen sotkuun. Iskuja tapahtuu nyt useilla aluella ja diverttaamisia odotettavissa.