Scorpions-yhtyeen levyn kansikuvaa vaaditaan pois suomenkielisestä Wikipediasta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Puntari
Hetty Wainthropp

Re: Scorpions-yhtyeen levyn kansikuvaa vaaditaan pois suomenkielisestä Wikipediasta

Viesti Kirjoittaja Puntari »

Nirvanan Nevermind-levykansi on herättänyt tätä samaa keskustelua.
aivoriihi
David Starsky

Re: Scorpions-yhtyeen levyn kansikuvaa vaaditaan pois suomenkielisestä Wikipediasta

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Puntari kirjoitti: Su Maalis 01, 2026 11:44 am Nirvanan Nevermind-levykansi on herättänyt tätä samaa keskustelua.
Ihanko totta? :shock:
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
jotunheimen
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja jotunheimen »

En kyllä tuon Nirvanan levyn kantta Scorpionsiin vertaisi mutta Ultravoxin Visions In Blue kappaleen sensuroimatonta videota voisi kyllä verrata.
@veitera has blocked you
McPanty
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja McPanty »

Bird kirjoitti: Su Maalis 01, 2026 2:41 am
McPanty kirjoitti: Su Maalis 01, 2026 1:45 am
Bird kirjoitti: Pe Helmi 27, 2026 6:14 pm
En minä mitään sellaista maalaile, en ole väittänyt kertaakaan noita tulkitsemiasi väitteitä enkä myöskään ole kirjoittanut yhtään mitään sellaistakaan, mistä voisi päätellä tavallasi näin:
"mitä mielestäsi ei saisi sanoa, eli ajat olivat tuolloin toiset ja kuva osaltaan ajankuvaa."
Lyhensin hieman hyperventiloivaa kommenttiasi.
Meinasit, että minä en ole lukenut ketjua ja itse et edes muista mitä ketjuun olet kirjoittanut :lol:
"On kyllä selvästi kyseenalainen kansi. Se, että tällaista on "tehty ennenkin" ei tee siitä hyväksyttävää."

Olet niin totaalisesti jonkin ihmeellisen kiihkon tai hurmoksen vai sittenkin paniikin vallassa, että sinun kanssasi ei parane vääntää asiasta yhtään :D
Joku voisi sanoa jopa, että sekaisin kuin seinäkello.
Oivoi. Taas joku, joka projisoi muhun omat tulkintansa (ja ilmeisesti myös turhautumansa). Ehkä kuitenkin pari esimerkkiä vastauksista, jotka osoittaa mm. sen, että olen taas osunut johonkin kirjoittajan purkautumista odottavaan kohtaan. Tässä viestittelyssä löytyy lähes oppikirjamaisia malliesimerkkejä siitä, kun joku asia on osunut toisen arkaan kohtaan ja tämä jatkaa edelleen "keskustelua" pistämällä omat tulkintansa projisoiden toisen ihmisen (minun) sanoiksi.

Tämä Panty siis mainitsee minuun liittyviksi hyperventiloinnin, kiihkon, hurmoksen, paniikin. Kuten kaikki jo huomasimmekin: näistä on 0% näyttöä.

Lisäksi kaikki tämän ketjun kirjoitukseni osoittavat perustellusti aivan muuta, mutta hänen vahvuutensa ei ilmeisesti ole luetun ymmärtäminen?

Panty ei ehkä edes vielä tajua, että hänellä ei tosiaan ole yhtään mitään näyttöä väitteilleen. Panty ei vaikuta edes muistavan/tajuavan väärin tulkitsemiaan mun aiempia kirjoituksia, vaan pakottamalla taas tämäkin tunkee mun suuhun sanoja, mitkä on oikeasti peräisin hänen subjektiivisista tulkinnoistaan ja kokemuksistaan.

Ymmärrän kyllä, että ihmissuhteet ja vuorovaikutus ei ole helppoja. Lämmin halaus McPantylle. ❤️

Mutta mitäs jos, McPanty, nyt lukisit ne mun kaikki aiemmat kirjoitukset ajatuksella ja ilman rivien välistä lukemista ja ilman omien tulkintojesi projisointia mulle?
Saat jotain outoa tyydytystä jostain kuvittelemastasi osumisesta ihmisten "purkautumista odottavaan kohtaan" ja sitten laadit helkkarin pitkän selonteon, jossa kerrot itse itsellesi olleesi jälleen oikeassa :D
Olet melkoinen hahmo.
McPanty
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja McPanty »

Bird kirjoitti: Su Maalis 01, 2026 2:51 am
McPanty kirjoitti: Su Maalis 01, 2026 1:47 am Ei se tälle birdille meinaa mitään. Hän on päättänyt pöyristyä asiasta ja pistää kerralla kaikkien lasten asiat kuntoon. Jopa niiden, jotka eivät ole olleet lapsia enää vuosikymmeniin :D
Sua vaan vituttaa, että itselläsi ei ole tarpeeksi tietoa argumentoimaan tätä aihetta uskottavasti. Eikä näemmä moraaliakaan.

Annan sulle kotiläksyksi lukea kaikki mun aiemmat (ja muidenkin) kirjoitukset ajatuksella. Mitä lottoat; onnistuuko sellainen sulta edes? Jos ei onnistu, niin annapa silti tulla sitä perusteltua infoa ko. levynkannesta tähän ketjuun.
Ulosantisi perusteella sinua hieman vituttaa. Tuotat vain aggressiivista uhmaa uhkuvia kommentteja joiden asiasisältö on nolla.
Mutta ei sinusta sen enempää koska et liity tämän ketjun aiheeseen mitenkään :)
Buffalo_Bill
Alokas

Viesti Kirjoittaja Buffalo_Bill »

Minun puolesta saa poistaa, kukaan tuollaista halua nähdä...
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

Rescuer kirjoitti: Su Maalis 01, 2026 6:48 am Ai ei vaadi? Mistäs tämä ketju sitten ylipäätään lähti liikkeelle?
Pelastakaa Lapset: Wikipedian on poistettava 50 vuotta vanhan rock-levyn kansikuva
---
Pelastakaa Lapset-järjestö haluaa, että rock-yhtye Scorpionsin vanhan musiikkialbumin kansikuva poistetaan suomenkielisestä Wikipediasta.
https://yle.fi/a/74-20212217
> Kieli poskessa kirjoitettua ironiaa. Oli pakko. 😬
On kyllä yleistä, että kirjoitetusta tekstistä sitä ei aina huomata. En minäkään huomaa.

(Sori pikainen OT, mutta ollaan kuulemma yhden ja saman kirjoittajan multinikkejä. NAURAVA HYMIÖ)
edit. Lautamiehissä käytyäni huomasin, että ootkin ehkä jo tietoinen multinikkeilyn uusimmista käänteistä.
Viimeksi muokannut Bird, Ti Maalis 03, 2026 6:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

McPanty kirjoitti: Ma Maalis 02, 2026 9:38 am Ulosantisi perusteella sinua hieman vituttaa. Tuotat vain aggressiivista uhmaa uhkuvia kommentteja joiden asiasisältö on nolla.
Mitäs ihmettä olet taas höpötellyt. :D
"Outoa tyydytystä" (tuolla aiemmin) ja "aggressiivista uhmaa". Jep jep. :)
McPanty kirjoitti: Ma Maalis 02, 2026 9:38 am Mutta ei sinusta sen enempää koska et liity tämän ketjun aiheeseen mitenkään :)
No niinpä! :shock: Hyvä, että se asia on edes nyt sulle selvä.

Odottelin sulta edes pikkaista pienempääkin asiasisältöä, mutta ei näy eikä kuulu. Ja nyt mä kyllä siirryn hyperventiloimaan johonkin toiseen ketjuun. :lol:

Ps. Sekaisin kuin seinäkello -sanonnankin todellinen merkitys selviää ihan sillä, että katsot peiliin. Tsemppiä siihen. ❤️

Edit. Yksi juttu unohtui; mun sydäntä lämmitti se, että huomasit, että yritän pistää kerralla kaikkien lasten asiat kuntoon. Ja aikuistenkin. Kiitos siitä. :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

JohanPomppas kirjoitti: Pe Helmi 27, 2026 1:10 am
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Helmi 26, 2026 6:34 pm
...Sun mielestä ei poseeraa toosa levällään. No mun mielestä poseeraa, koska jos ei olis tota "lasi-efektiä" niin kyllähän siinä värkki näkyisi. :roll:
Onkohan tuo sitten "makuasia", vaiko käsitteiden eroavuus? Minun mielestäni se "toosa" on siellä jalkojen välissä. Tuo etuosa sitten on nimeltään häpykumpu, jota puhekielessä sanotaan mm. kamelinvarpaaksi. Mistäköhän päin tätä maailmaa lie sellainenkin nimitys tullut..? :o
X X X X X
JohanPomppas
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Maalis 05, 2026 2:19 pm
Jos naispuolisen ihmiselukan anatomia on ollenkaan tuttu, niin ymmärtää, että tuossa asennossa näkyisi enemmän kuin pelkkä häpykumpu (mons pubis)... En tiedä käsitätkö toosan sitte emättimenä (vagina) vai ulkosynnyttiminä (vulva). Ite aina käsittänyt sen nimenomaan ulkosynnyttiminä. Kaikkihan sanoo "näkyi toosa" jolla tarkoitetaan sitä naisen elimen ulkoista osaa, lähinnä häppäreitä ja vakoa - eikä emätintä, mikä on sitte se osasto, jota yleensä lähinnä pillutohtorit eli gynekologit "katselee" ja näkee...

Kuva
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Villeri kirjoitti: To Helmi 26, 2026 8:58 pm Onko alaston lapsi aina tulkittavissa hyväksikäytetyksi tai seksualisoiduksi maalaustaidetta ja taidevalokuvausta myöten? Onko aikuisten seksuaalisuuden ja seksifetissien esittely julkisesti Pridessä sopivaa lapsille?
Tässä on hyvä kysymys. Kauneus ja tulkinta on katsojan silmässä, aina.

Päästään siihen ajatukseen, että aikuiset kieltävät tyttölapsiaan pukeutumasta paljastaviin vaatteisiin, napapaitoihin tms. Perusteena heidän turvallisuutensa. Kun on tiedossa, että joukossamme on aina niitä, jotka seksualisoivat lapsia. Sehän ei ole pikkutytön syytä vaan sen aikuisen, sairaan katsojan. Itse olisin pikkutyttönä kaikkein mieluimmin juoksennellut alasti. Mutta se ei käy. Koska on sairaita aikuisia.

Kuva tuossa levynkannessa on mielestäni kaunis, tyttö on ihan normaali lapsi. Mutta kun se nimetään Virgin Killeriksi, pinpsaan tehdään joku erikoistehoste ja myydään seksualisoivalla ajatuksella voitaneen olla yhtä mieltä siitä, että kuva ja sanoma eivät oikein kohtaa. Eivät ainakaan minun päässäni. Mutta onko tarkoituksena ylipäätään tavoitella sellaisia sairaita ihmisiä, joita kuva puhutteleee seksuaalisesti? Sitäkö tässä on haettu? Shokkiarvoa, kohua, pöyristymistä, julkisuutta hinnalla millä hyvänsä. Vai onko ollut tavoitteena puhutella meitä terveitä aikuisia havahtumaan siihen tosiasiaan, että tällaistakin on, maailma on sairas? vai ovatko bändin jäsenet vaan olleet päissään ja saaneet "hyvän" idean klo 06 aamulla?

Vaikeaa sanoa. En tunne levyn historiaa enkä sanomaa, en aikalaista poliittista tai kulttuurista ilmaisua tai ilmastoa enkä osaa ottaa kantaa siihen, mihin tällä on haluttu ottaa kantaa.

Olihan sen Nirvanan Nevermindin kannessa ollut, nyt aikuiseksi kasvanut vauvakin vaatinut korvauksia alastonkuvansa julkaisemisesta. Muistan kun levy tuli ja olin itse niin naiivi (ja olen edelleen) etten näe siinä mitään seksuaalista. Mutta järkyttävä tosiasia on, että moni näkee. Ja paradoksi on siinä, että kukaan ei tunnistaisi aikuista miestä, jonka vauvakuva on levynkannessa -ellei hän itse tulisi julkisuuteen tämän "traumansa" kanssa vuosikymmeninä myöhemmin.

Jos mietitään alastomuutta taiteessa, ei tila riitä. Antiikin Kreikan patsaista lähtien kaikki taide olisi kiellettävä, renessanssitaiteilijoiden tarkat anatomiakuvaukset sekä barokin ajan aistillinen, jopa elosteleva alastomuudenkuvaus. Puhumattakan siitä, että maalaustaiteessa ja kuvanveistossa esiintyivät usein alastomat lapset, joita kukaan ei ajatellut sairaana siihen aikaan. Googlatkaapa ihan kuvahaulla vaikka "renessanssitaide alastomat lapset". Kielletään siis kaikki kansallismuseot ja hävitetään tämä pala historiaa, ihan varmuuden vuoksi. Ja maalataan valkoisella lateksilla piiloon Hugo Simbergin Tampereen Tuomiokirkkoon maalaama fresko, joka kiertää lehteriä ja esittää kahtatoista alastonta poikaa. Siis ihan siltä varalta, jos joku pedofiili tulee jumalanpalvelukseen ja saa jonkun epäpuhtaan ajatuksen.
Villeri
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Villeri »

Sipi kirjoitti: Pe Maalis 06, 2026 9:16 pm
Villeri kirjoitti: To Helmi 26, 2026 8:58 pm Onko alaston lapsi aina tulkittavissa hyväksikäytetyksi tai seksualisoiduksi maalaustaidetta ja taidevalokuvausta myöten? Onko aikuisten seksuaalisuuden ja seksifetissien esittely julkisesti Pridessä sopivaa lapsille?
Tässä on hyvä kysymys. Kauneus ja tulkinta on katsojan silmässä, aina.

Päästään siihen ajatukseen, että aikuiset kieltävät tyttölapsiaan pukeutumasta paljastaviin vaatteisiin, napapaitoihin tms. Perusteena heidän turvallisuutensa. Kun on tiedossa, että joukossamme on aina niitä, jotka seksualisoivat lapsia. Sehän ei ole pikkutytön syytä vaan sen aikuisen, sairaan katsojan. Itse olisin pikkutyttönä kaikkein mieluimmin juoksennellut alasti. Mutta se ei käy. Koska on sairaita aikuisia.

Kuva tuossa levynkannessa on mielestäni kaunis, tyttö on ihan normaali lapsi. Mutta kun se nimetään Virgin Killeriksi, pinpsaan tehdään joku erikoistehoste ja myydään seksualisoivalla ajatuksella voitaneen olla yhtä mieltä siitä, että kuva ja sanoma eivät oikein kohtaa. Eivät ainakaan minun päässäni. Mutta onko tarkoituksena ylipäätään tavoitella sellaisia sairaita ihmisiä, joita kuva puhutteleee seksuaalisesti? Sitäkö tässä on haettu? Shokkiarvoa, kohua, pöyristymistä, julkisuutta hinnalla millä hyvänsä. Vai onko ollut tavoitteena puhutella meitä terveitä aikuisia havahtumaan siihen tosiasiaan, että tällaistakin on, maailma on sairas? vai ovatko bändin jäsenet vaan olleet päissään ja saaneet "hyvän" idean klo 06 aamulla?

Vaikeaa sanoa. En tunne levyn historiaa enkä sanomaa, en aikalaista poliittista tai kulttuurista ilmaisua tai ilmastoa enkä osaa ottaa kantaa siihen, mihin tällä on haluttu ottaa kantaa.

Olihan sen Nirvanan Nevermindin kannessa ollut, nyt aikuiseksi kasvanut vauvakin vaatinut korvauksia alastonkuvansa julkaisemisesta. Muistan kun levy tuli ja olin itse niin naiivi (ja olen edelleen) etten näe siinä mitään seksuaalista. Mutta järkyttävä tosiasia on, että moni näkee. Ja paradoksi on siinä, että kukaan ei tunnistaisi aikuista miestä, jonka vauvakuva on levynkannessa -ellei hän itse tulisi julkisuuteen tämän "traumansa" kanssa vuosikymmeninä myöhemmin.

Jos mietitään alastomuutta taiteessa, ei tila riitä. Antiikin Kreikan patsaista lähtien kaikki taide olisi kiellettävä, renessanssitaiteilijoiden tarkat anatomiakuvaukset sekä barokin ajan aistillinen, jopa elosteleva alastomuudenkuvaus. Puhumattakan siitä, että maalaustaiteessa ja kuvanveistossa esiintyivät usein alastomat lapset, joita kukaan ei ajatellut sairaana siihen aikaan. Googlatkaapa ihan kuvahaulla vaikka "renessanssitaide alastomat lapset". Kielletään siis kaikki kansallismuseot ja hävitetään tämä pala historiaa, ihan varmuuden vuoksi. Ja maalataan valkoisella lateksilla piiloon Hugo Simbergin Tampereen Tuomiokirkkoon maalaama fresko, joka kiertää lehteriä ja esittää kahtatoista alastonta poikaa. Siis ihan siltä varalta, jos joku pedofiili tulee jumalanpalvelukseen ja saa jonkun epäpuhtaan ajatuksen.
Olen aina kokenut jotain sielunkumppanuutta nimimerkkìin sipi - selvästi sukupuolestaan varma suomalainen nainen, joka ajattelee selkeästi, osaa sanoa sen, eikä jauha mitään turhantärkeää akateemista paskaa.. Jos sielunkierto on totta, menemme seuraavassa elämässsä naimisiin
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Villeri kirjoitti: Pe Maalis 06, 2026 10:26 pm
Olen aina kokenut jotain sielunkumppanuutta nimimerkkìin sipi - selvästi sukupuolestaan varma suomalainen nainen, joka ajattelee selkeästi, osaa sanoa sen, eikä jauha mitään turhantärkeää akateemista paskaa.. Jos sielunkierto on totta, menemme seuraavassa elämässsä naimisiin
Kiitos kauniista sanoistasi! Seuraavaa elämää odotellessa, lusitaan tämä perjantai nyt ensin... <3
Vastaa Viestiin