LeonGold kirjoitti: Pe Maalis 06, 2026 2:42 pm
McPanty kirjoitti: Pe Maalis 06, 2026 2:25 pm
Vartija koki hetkensä koittaneen! Tätä on odotettu. Rikollinen kiinni itse teosta. Nyt täytyy toimia tarkasti kaikkien ohjeiden mukaisesti ettei tämä pohjasakka pääse missään nimessä livahtamaan oikeudelta!
Lidlin vartijat ovat monesti sen näköisiä hahmoja, että rahkeet riittää juuri ja juuri 9-vuotiaan lapsen kiinniottoon. Yhtään kookkaampi roisto, sanotaanko vaikka 12-vuotias olisi todennäköisesti päässyt jo karkuun.
Kun väkivaltainen narkkari varastaa lavan kaljaa, tyytyy vartija analysoimaan kauempaa, mahdollisesti soittamaan poliisille. Pitäähän se kerrankin päästä käyttämään valtaa jotain heikompaa vastaan.
Olen ollut kaupoissa töissä. Koskaan en ole tavannut narkissosta varastamassa lavallista kaljaa. Vartijan palkaan menee tunnissa kaljalavallisen hinta ja aasiakas sen maksaa hinnoissa, ei kauppias!
Tuolla olin legendaarisesssa paikassa silloin joskus:
AI-yhteenveto
Leppävaaran historiallinen Maxi-market (avattu 1971) oli Suomen ensimmäinen automarket, joka toimi merkittävänä kauppapaikkana kolmen vuosikymmenen ajan. Se sijaitsi nykyisen kauppakeskus Sellon paikalla ja purettiin vuonna 2003, jolloin sen perilliseksi tuli Sellon Prisma.
Keskeiset tiedot Maxista:
Sijainti: Leppävaara, Espoo, junaradan eteläpuolella.
Toiminta-aika: 4.11.1971 – 1.2.2003.
Merkitys: Kaikkien suomalaisten automarkettien "äiti" ja suosittu ostospaikka.
Nykytilanne: Vanha rakennus purettiin, ja toiminta siirtyi uuteen Prismaan 6.2.2003, kun Sellon kauppakeskus avattiin.