Katsoin nyt tuon 13.12 tulleen jakson:
Nuori nainen sai hirvittävän herätyksen, kun hän havahtui höyhensaariltaan siihen, että hänen miehensä hakattiin kuoliaaksi.
Koska tämä on ainoa katsomani jakso, niin arvostelen nyt sitten tämän perusteella.
Kuten moni sanoikin, idea on todella hyvä, mutta toteutus voisi olla parempi. Koska kyseessä on reality-sarja, katsojien ei kai odoteta tahtovan nähdä tarkemmin itse tapahtumia, vaan kilpailijoita ja se jos mikä ärsytti heti, kun porukka meni rikospaikalle. Katsojalle annettiin todella suppea näkymä koko rikokseen, jolloin melkeinpä kokonaan riistettiin mahdollisuus pohtia tapausta itse. Se on minusta iso miinus. Kuolinsyytutkijan haastattelu sekä kuulusteluvideot olivat suht semmoista mitä nyt näkee noissa rikossarjoissakin, mutta murha-aseen testauksesta täytyy sanoa ihan erikseen, että se oli virkistävää vaihtelua ja jopa hieman nauratti, kun tiimit eivät keksineet käyttää useampia aseita. Toisaalta, vain yksi harjoitusnukke.
Sitten itse "tutkijoihin". Jos joku katsoi tuota jaksoa, niin tietää kenestä puhun. Punaisen tiimin Jeff häiritsi heti alussa, koska hän alkoi rikospaikalla teorioida murha-aseesta sekä vahvojen mielipiteidensä kanssa ärsyttää muita (jopa katsojia

). Oikein toivoin, että kyseisen herran päätelmät olisivat aivan täysin väärät. Hoki miljoona kertaa murha-aseesta, eikä oikein kuunnellut muiden ideoita. Sinisessäkin tiimissä oli myös hokija, Holly, joka piipitti murha-aseen testauksessa, ettei hän voi löydä niin, naiset eivät voi tehdä moista. Lisäksi sininen tiimi ei osannut päättää kuka olisi syyllinen.
Loppujen lopuksi sitten kahdella tiimillä oli eri syylliset ja eri murha-aseet. Sinisellä vaimo ja eräs poika sekä murha-aseena kultapaino, punaisella vaimo ja työntekijä sekä murha-aseena golf-maila. Tapauksessa oikeasti tapahtui niin, että tämä eräs poika tappoi miehen vaimon auttamana sorkkaraudalla. Kumpikaan ryhmä ei kuitenkaan voittanut.
Yhteenvetona vielä, sarjan idea ihan ok, mutta toteutus on todella surkea. Katsojalle jätetään vain se katsojan osa eikä omia aivoja anneta käyttää. Tämä kyseinen tapaus oli minusta kiinnostava ja sen takia jaksoinkin katsoa jakso loppuun asti. En tiedä, olisinko jaksanut, jos tapaus olisi ollut erilainen.
ps. Rakastin sitä ilmettä, mikä punaisen tiimin Jeffillä oli kun tajusi, että voi helvetti, hänhän on väärässä

:D