Läskivero?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Kannatatko läski veroa?

Kyllä ehdottomasti!
10
43%
Ei missään nimessä!
10
43%
Olisi toivottavaa!
3
13%

Ääniä yhteensä: 23

Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Re: Läskivero?

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

köyhät kaikkialla maailmassa lihavampia ku varakkaat.
jenkeissä varsinkin kyliä ja kaupunkeja joissa ei yhtään työtä eli rahaa ja silti jokainen asukas retee 100 kiloa.
ku mä painoin +100 kiloa ni lääkärin mukaan olin aliravittu.ei meinannu mennä millään jakeluun et miten mä laardinaama voisin olla aliravittu mut kilometrin rautalankaa vääntämällä käsitin ainakin osan.syön lähes pelkästään pastaa halvinta versiota joka käytännössä ei sisällä mitään ravintoarvoja köyhät siis täyttää vaan vatsansa ja lihoavat ku varakkaat voi vetää laadukasta safkaa vaikka 24/7
eli läskivero kohdistuu ihan väärään kohteeseen jos se pitäis laittaa ni oikea kohde on valmistajat jne...ei persaukinen ihminen.
Antifa Free Palestina
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

^ juuri näin.

Etenkin ravitsemusterapeuteille ei ole mikään uusi ilmiö, että moni ylipainoinen menee koko ajan aliravitsemuksella.

Etuoikeutetut hyvätuloiset kirjoittaa jossain somessa, että ostapa työtön köyhä kaalia ja pahimmillaan vetoaa siihen, että itsekin sitä kaalia käytän. (Ja laksatiiveja)

On aika hurjaa huomata kerta toisensa jälkeen, että asioista ja ilmiöistä tietämättömiä v*tun ummikkoja on edelleen niin paljon, vaikka luotettavaa tietoa on niin paljon jaossa; kiitos netin. Eikä siinä vielä kaikki; nämä know-it-all ummikot jostain syystä vielä kuvittelevat tietävänsä itse ihan kaikista asioista paremmin.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Private dick
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Private dick »

Bird kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 9:36 pm Mä en kannata mitään “läskiveroa”, jos sillä tarkoitetaan sitä, että lihavia ihmisiä rangaistaisiin verotuksella.
Eihän semmoinen ole edes mahdollista että ihmisen ulkonäön perusteella verotetaan joten turha sellaisesta edes keskustella. Eri asia on sitten rasvavero tai sokerivero.
Bird
Axel Foley

Private dick kirjoitti: To Maalis 12, 2026 12:22 am
Bird kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 9:36 pm Mä en kannata mitään “läskiveroa”, jos sillä tarkoitetaan sitä, että lihavia ihmisiä rangaistaisiin verotuksella.
Eihän semmoinen ole edes mahdollista että ihmisen ulkonäön perusteella verotetaan joten turha sellaisesta edes keskustella. Eri asia on sitten rasvavero tai sokerivero.
Ollaanpas nyt tarkkana, en kirjoittanut yhtään mitään "ulkonäöstä". :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Private dick
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Private dick »

Bird kirjoitti: To Maalis 12, 2026 12:57 am

Ollaanpas nyt tarkkana, en kirjoittanut yhtään mitään "ulkonäöstä". :)
Mikäs tuo lause "lihavia ihmisiä" sitten on? Se on ulkonäköä onko lihava, laiha, pitkä pätkä jne.
mijuheto
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja mijuheto »

läski vero on todella hyvä idea,jos työtön läski tulee sairaalaan, niin lääkärille oikeudet päättää hoidosta.jos lääkäri näkee vaikka arvoista että tämä läski on aiheuttanut tämän itse, niin silloin pihalle jos lääkäri sanoo niin.tämä käytäntö on tulossa muutenkin jossain vaiheessa koska rahat tulee loppumaan.
Bird
Axel Foley

Private dick kirjoitti: To Maalis 12, 2026 12:22 am
Private dick kirjoitti: To Maalis 12, 2026 9:08 am
Bird kirjoitti: To Maalis 12, 2026 12:57 am Ollaanpas nyt tarkkana, en kirjoittanut yhtään mitään "ulkonäöstä". :)
Mikäs tuo lause "lihavia ihmisiä" sitten on? Se on ulkonäköä onko lihava, laiha, pitkä pätkä jne.
Mjoo, hyvä pointti sulta sinänsä. Eihän ulkopuoliset tuosta lauseestani välttämättä tajua, mistä näkökulmasta asiasta kirjoitan. Varsinkin, jos itse ajattelevat nimenomaan ulkonäköä.

Mä kuitenkin käsittelen lihavuutta terveydellisenä ja monitekijäisenä ilmiönä (biologia, neurologia, psykologia, sosiaalinen ja yhteiskunnallinen ilmiö ymv.).

Oon saanut vaikutelman, että lihavuutta käsitellään ylipäänsä ulkonäön kautta ihan liikaa. Se yksinkertaistaa koko ilmiötä. Todellisuudessa lihavuuteen, kun liittyy näitä muita, omasta mielestäni tärkeämpiä tekijöitä ja sekin merkityksellinen pointti, että näihin tekijöihin ihminen ei aina voi itse vaikuttaa.

Ja sitten taas toisaalta, kun näin on, on terveysperustaiset verot perusteluja. Kaikille. Koska ei ne laihatkaan ym. pelkästään oman valintansa takia laihoja ole.
Vastaa Viestiin