MOT:n ohjelma poliisiväkivallasta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Sil5
Martin Beck

Re: MOT:n ohjelma poliisiväkivallasta

Viesti Kirjoittaja Sil5 »

mijuheto kirjoitti: To Maalis 12, 2026 12:54 pm pieni ongelma tässä maassa.
Juuri näin on..

Kenties olisi eduksi jos nämä alituisesti suomalaisen poliisin kaltoin kohtelemaksi joutuneet kävisivät hakemassa kokemuksia muualta maailmasta...Vaikka nyt naapuristamme venäjältä...ja vertailun vuoksi vaikkapa USA:sta. Eikä olisi pahitteeksi hakea oppia poliisin sosiaalisuudesta ja ystävällisyydestä vaikkapa arabiasta tai jostain afrikasta.
- toki jokuset virkavallalle öykkäröineet suomalaiset ovat päässeet tutustumaan toimivaltaiseen lainkäyttöön esim. Thaimaassa.

Näissäkään maissa ystävällisesti muita ihmisiä kohtelevat ja varsinkin virkavallan kanssa asioidessa ei ole minkäänlaisia hankaluuksia.
aruaylin
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja aruaylin »

Ei voi oikeastaan kuin nostaa hattua poliiseille.
Kohtaavat illasta toiseen samoja kusipäitä, nistejä, elämäntapa rikollisia ja muuta ihmiskuonaa.
Kuitenkin ylilyönnit on aika vähäisiä verrattuna mallikkaasti suoritettujen tehtävien määrään.

Mulla kestäisi siinä hommassa hermot ehkä tunteja ja alkaisin käyttää täysin kohtuutonta väkivaltaa jokaista päänaukojaa kohtaa.
lonesjucca
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

aruaylin kirjoitti: To Maalis 12, 2026 7:49 pm Ei voi oikeastaan kuin nostaa hattua poliiseille.
Kohtaavat illasta toiseen samoja kusipäitä, nistejä, elämäntapa rikollisia ja muuta ihmiskuonaa.
Kuitenkin ylilyönnit on aika vähäisiä verrattuna mallikkaasti suoritettujen tehtävien määrään.

Mulla kestäisi siinä hommassa hermot ehkä tunteja ja alkaisin käyttää täysin kohtuutonta väkivaltaa jokaista päänaukojaa kohtaa.
Se varmaan riippuu vähän paikkakunnasta. :lol:
Kyrpähyrkkänen
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kyrpähyrkkänen »

Jaha, täytyypä vilkaista areenasta tuo ohjelma. Itse sain ensimmäistä kertaa poliisilta kunnon pölläkkää 15 vai 16 vuotiaana, syy siihen oli että pidin käsiä taskuissa, enkä olisi pitänyt jos joku olisi käskenyt ne ottamaan pois sieltä taskusta. Myöhemmällä iällä tulikin sit jo ihan kunnolla turpaan ja siihen osallistui 2 poliisia ja 2 putkavahtia mutta se oli täysin itse aiheutettua eikä siitä ole valittamista. Kommentti lähinnä sen takia että kyllä sitä poliisi väkivaltaa on aina ollut ja tulee varmasti aina olemaan, mutta kyllä poliisinkin pitäisi pystyä olla käyttämättä väkivaltaa silloin jos ei sitä se vastapuolikaan käytä. Vittuilu ja viisastelu vittuiluna ja viisasteluna. Piesköön sitten jos sitä väkivaltaa on tuloillaan vastapuoleltakin.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

Kyrpähyrkkänen kirjoitti: Pe Maalis 13, 2026 8:07 am Jaha, täytyypä vilkaista areenasta tuo ohjelma. Itse sain ensimmäistä kertaa poliisilta kunnon pölläkkää 15 vai 16 vuotiaana, syy siihen oli että pidin käsiä taskuissa, enkä olisi pitänyt jos joku olisi käskenyt ne ottamaan pois sieltä taskusta. Myöhemmällä iällä tulikin sit jo ihan kunnolla turpaan ja siihen osallistui 2 poliisia ja 2 putkavahtia mutta se oli täysin itse aiheutettua eikä siitä ole valittamista. Kommentti lähinnä sen takia että kyllä sitä poliisi väkivaltaa on aina ollut ja tulee varmasti aina olemaan, mutta kyllä poliisinkin pitäisi pystyä olla käyttämättä väkivaltaa silloin jos ei sitä se vastapuolikaan käytä. Vittuilu ja viisastelu vittuiluna ja viisasteluna. Piesköön sitten jos sitä väkivaltaa on tuloillaan vastapuoleltakin.
vitun hyvin sanottu.
mut ne hakkas sairaalaan 16 vuotiaana ku huumorilla pyysin yhtä mieskyttää mun kiinnioton yhteydessä kahville.
kasaria oli ja homoviha järjetöntä mut silti vittu aikuiset siat pieksee sairaalaan alaikäisen ni en voi antaa anteeksi.
Antifa Free Palestina
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Pääosin nämä poliisin väkivaltaiset teot ovat kohdistuneet neekereihin ja muuhun paskasakkiin. Pitää olla elämässä asiat kohtuu pielessä, jos valkoihoisena joutuu tuohon kategoriaan.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Anom
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Anom »

Kumisilmä kirjoitti: To Maalis 12, 2026 8:39 am
aruaylin kirjoitti: To Maalis 12, 2026 6:46 am
Kumisilmä kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 8:14 pm mua on kytät hakannu lapsesta asti ja sen voin vannoa ettei kertaakaan ole mussa syytä ollut ku edes kerran sais niiltä turpaansa syystä mutta kun ei.
Toi nyt on täyttä paskaa.
:roll: väitätkö että valehtelen näin vakavasta aiheesta.no totta kai valehtelen 8) oon joskus saattanut olla hennosti itse syyllinen tilanteeseen missä lätty lätissy kyttien käsittelyssä mut en aina.
Kertaakaan ei ole sinussa ollut syy, mutta joskus saattanut kuitenkin olla? :lol:
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.
Kugel
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kugel »

Aika vähän tapahtumia ja syytteitä, kun huomioi että jokainen laitos ajaa vähintään 200 keikkaa/vrk 365 päivää vuodessa. Aika iso luku tulee vuodessa ja vielä isompi 10 vuodessa
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

Anom kirjoitti: Pe Maalis 13, 2026 1:24 pm
aruaylin kirjoitti: To Maalis 12, 2026 6:46 am
Toi nyt on täyttä paskaa.
:roll: väitätkö että valehtelen näin vakavasta aiheesta.no totta kai valehtelen 8) oon joskus saattanut olla hennosti itse syyllinen tilanteeseen missä lätty lätissy kyttien käsittelyssä mut en aina.
Kertaakaan ei ole sinussa ollut syy, mutta joskus saattanut kuitenkin olla? :lol:
no tietysti aloin nuorena antaa takas ku hakkasivat joka tapauksessa.
vielä pahempia oli nää poliisi pudokkaat eli stevarit niistä otin ekan kiinteän tuomioni 17 vuotiaana.
äkkiä sen huomas mun kaltainen vähän hitaampikin tyyppi ettei kyttien kanssa kannata pistää painiksi stevareita helpompi kouluttaa vaikka kyllä siinäkin aina lopulta kakkoseksi jäi ku niitä tuli ryhmä päälle.
Antifa Free Palestina
Belsebuubi224
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Belsebuubi224 »

Kumisilmä kirjoitti: Pe Maalis 13, 2026 4:12 pm

vielä pahempia oli nää poliisi pudokkaat eli stevarit niistä otin ekan kiinteän tuomioni 17 vuotiaana.
äkkiä sen huomas mun kaltainen vähän hitaampikin tyyppi ettei kyttien kanssa kannata pistää painiksi stevareita helpompi kouluttaa vaikka kyllä siinäkin aina lopulta kakkoseksi jäi ku niitä tuli ryhmä päälle.
Ainakaan sun ei kannata ihmetellä. Miksi oot saanu turpaan. Kun vielä teit itsesi tunnetuksi poliiseille. Sait varmuudeksi turpaan, vaikka et olisi aukaissut sitä.
aruaylin
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja aruaylin »

Kumisilmä kirjoitti: Pe Maalis 13, 2026 4:12 pm

Eli oikeasti pelkästään omaa syytä ja perus elämäntaparikollinen.
LeonGold
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja LeonGold »

Kaikesta turhasta poliisiväkivallasta pitää tulla sanktiot, se on aivan oikein. Ja näitä vartalokameravideoita tulee arvioida objektiivisesti. Haluan, että poliisi uskaltaa jatkossakin käyttää voimaa silloin kun tilanne sitä vaatii. Mutta ei kyllä tarvita yhtään koulukiusattua toteuttamaan voimafantasioitaan ja pieksemään ihmisiä turhaan, vaikka ne olisikin rikollisia ja kusipäitä.

Olen tullut ihan hyvin toimeen poliisin kanssa, isoin ongelmani on lainsäädännössä. Poliisit on pääosin perusjamppoja jotka tekee työtään. En usko, että nekään jaksaa jahdata jotain pilvenpolttajia, kun ois oikeasti tärkeämpääkin tekemistä. Suomessa on myös esim aika vapaasti saanut ostaa/myydä nuuskaa, miksikäs ne poliisit puuttuisi asiaan kun ostaa omat nuuskansa samoilta myyjiltä.

Säilytän kuitenkin terveen epäluuloisuuden kaikkia viranomaisia kohtaan, enkä ainakaan tee niiden työstä helpompaa. Sitä ei ikinä tiedä milloin kohdalle osuu joku sairas tukari jonka missiona on pilata seuraavan asiakkaan päivä ihan vittuillakseen.
Lauha
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Lauha »

Lähtökohtaisesti tavallinen ihminen ei joudu poliisin kanssa koskaan tekemisiin, kunhan noudattaa lakia.
LeonGold
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja LeonGold »

Lauha kirjoitti: Pe Maalis 13, 2026 11:46 pm Lähtökohtaisesti tavallinen ihminen ei joudu poliisin kanssa koskaan tekemisiin, kunhan noudattaa lakia.
Kaikkea saa toki uskoa, ja pitää varmasti paikkansa useimmiten. Esim Golden State Killer toimi poliisina, moni muukin sarjamurhaaja Yhdysvalloissa oli palvellut armeijassa tai muussa "turvallisuusalan" työssä.

Kyllähän tuo ammatti houkuttelee ihmisiä joilla on sadistisia taipumuksia, ja haluavat päästä käyttämään valtaa muita kohtaan. Perusjuttu mitä Jenkeissä tapahtuu säännöllisesti, että poliisi laittaa autoon tai kulkuneuvoon huumeita liikennepysäytyksen yhteydessä, jotta pääsee pidättämään satunnaisen ihmisen.
Anom
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Anom »

LeonGold kirjoitti: Pe Maalis 13, 2026 11:57 pm
Lauha kirjoitti: Pe Maalis 13, 2026 11:46 pm Lähtökohtaisesti tavallinen ihminen ei joudu poliisin kanssa koskaan tekemisiin, kunhan noudattaa lakia.
Kaikkea saa toki uskoa, ja pitää varmasti paikkansa useimmiten. Esim Golden State Killer toimi poliisina, moni muukin sarjamurhaaja Yhdysvalloissa oli palvellut armeijassa tai muussa "turvallisuusalan" työssä.

Kyllähän tuo ammatti houkuttelee ihmisiä joilla on sadistisia taipumuksia, ja haluavat päästä käyttämään valtaa muita kohtaan. Perusjuttu mitä Jenkeissä tapahtuu säännöllisesti, että poliisi laittaa autoon tai kulkuneuvoon huumeita liikennepysäytyksen yhteydessä, jotta pääsee pidättämään satunnaisen ihmisen.
Jenkeissä on 750000-800000 valan vannonutta lainvalvojaa, niin olisihan se jo ihme jos sieltä ei muutamaa mätääkin omenaa löydy.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.
Vastaa Viestiin