En nyt puhu omasta bannistani.
Mielestäni kaikkien kirjoittajien tulisi olla samanarvoisia. KIrjoittaja voi omaa arvoaan nostaa kirjoittamalla asiantuntevasti ja monipuolisesti.
Silti säännöt pitäisi olla samat kaikille. En ole huutamassa missään muotoa että oli väärin että arvon Doktor pääsi (ja tuli) takaisin.
Mutta niin se pitäisi olla että viiden viestin ihme ja vaikka nyt esim. minä itse saisimme samaa oikeutta.
Minä katsoisin esim. kaksoisnikkeilyn asiaksi joka ei ole niin vakavaa, jos siinä toteutuu muutamat asiat: Kaksoisnikkeilijä itse ottaa ylläpitoon yhteyttä ja pyytää asiaa anteeksi. Ihan sama vetoaako suureen vitutukseen tai humalatilaan.
Eihän kaksilla korteilla pelaaminen ole suomessa ennenkuulumatonta. Eräskin presidentti sopi Sanksan kanssa että ei tee erillisrauhaa venäjällä. Kas. vaihdettiin presidenttiys niin homma oli sillä selvä.
Kuten aikaisemmin joku jo mainitsikin, voisi ylläpito vaivautua sen verran että bannitapauksissa antaisi ensin yksityisviestillä varoituksen, ainakin jos asia ei ole erityisen törkeä. Jatketusta toiminnasta saisi sitten vaikka pidemmän rangaistuksen.
Ja siinä olen samaa mieltä kuin (muistaakseni) aakkoset eli ABC että kun täällä vallitsee muutoin täysi ylläpidon valta, on erittäin arveluttavaa tehdä tässä jotain poikkeusta ja ottaa sitten joku yksittäinen käyttäjä yleisen riepottelun kohteeksi. Jos linja on se että ylläpito ratkaisee, niin sitten sen pitäisi olla täysin poissuljettua että asia otetaan yleiseen keskusteluun. Kuten jo ennalta totesin, yksityisviesti käyttäjälle on ylläpidon ja käyttäjän välinen asia, eikä siitä muut tiedä, eikä siten asiaa repostele.
Mutta pähkinänkuoressa - lain pitäisi olla kaikille sama, ja saman pitäisi päteä keskustelupalstoillakin.
Nyt jäi hieman semmoinen kuva että ylläpidolle tuli hätä käteen ja saada palstalle pelastus ettei se olisi vain (kaltaisteni) yhden asian ihmisten kirjoitusalusta.
Toivotan toki DL:n sydämellisesti takaisin. Vaikka vasemmistoon itseni luenkin.
n
Tyhmälle iloksi on ilkityön teko, mutta ymmärtäväiselle miehelle viisaus.
Sananlaskut 10:23