Raahen Halloween-teinimurha; 17-vuotiaan surmannut 19-vuotias pakkohoitoon

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Paikalla
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Re: Raahen Halloween-teinimurha; 17-vuotiaan surmannut 19-vuotias pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

matamimimmi kirjoitti: To Huhti 17, 2025 7:25 pm etpk linkki ei toimi voisitko laittaa sen uudelleen oem ? Tai joku muu 8) 8)
Pakko kai se on, kun minä niin tykkään koirista...

https://easyupload.io/68bpds
tussikakka
Alibin satunnaislukija

Re: Raahen Halloween-teinimurha – 19-vuotias syytteessä 17-vuotiaan murhasta

Viesti Kirjoittaja tussikakka »

Hullu 666 kirjoitti: Pe Helmi 10, 2023 1:42 pm Aloin lukemaan ketjua alusta ja huomasin, että viisi ensimmäistä sivua kannattaa aina ohittaa. Niissä on ensin joka tapaukseen tehdyt pakolliset kommentit, ilman mitään tietoa. Niin kuin nytkin. Olikos ne pahvilahkeet, mustalaiset, neekerit, karvanaamatko ne oli, pakolaiset, nistit huumehörhöt, huumekauppa, velanperintä, kolmiodraama, uskontohörhöt ja tästä taisi puuttua liivijengit. Kommentoija ei nämä väärät arvailut haittaa ja tuossahan on uusi murhaketju. Aloitanpa sinne samat. Juu ja ne oli kulmahousut ja karvakädet.
Onneksi tämä oli sitten todella hyödyllinen viesti.

Asiaan; onko tästä tekijästä tai uhrin perheetä mitään tietoa nykyajalta paikallisilla?
Oon itse kuullu erittäin ristiriitaista infoa missä puolet on hoidossa ja sit taas ei ookkaan.
hsk
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja hsk »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: To Huhti 17, 2025 8:03 pm
matamimimmi kirjoitti: To Huhti 17, 2025 7:25 pm etpk linkki ei toimi voisitko laittaa sen uudelleen oem ? Tai joku muu 8) 8)

En saa linkkiä aukeamaan... Kokeilin myös noita aikaisempia etpk linkkejä mutta mikään ei toimi 😒 Vieläköhän löytyis sellainen, joka ei ole rikki?
"Yksi vastaus minulla oli, mutta se ei sopinut kysymykseen"
Knobster
Adrian Monk

Re: Raahen Halloween-teinimurha – 19-vuotias syytteessä 17-vuotiaan murhasta

Viesti Kirjoittaja Knobster »

tussikakka kirjoitti: La Huhti 19, 2025 7:54 pm
Hullu 666 kirjoitti: Pe Helmi 10, 2023 1:42 pm Aloin lukemaan ketjua alusta ja huomasin, että viisi ensimmäistä sivua kannattaa aina ohittaa. Niissä on ensin joka tapaukseen tehdyt pakolliset kommentit, ilman mitään tietoa. Niin kuin nytkin. Olikos ne pahvilahkeet, mustalaiset, neekerit, karvanaamatko ne oli, pakolaiset, nistit huumehörhöt, huumekauppa, velanperintä, kolmiodraama, uskontohörhöt ja tästä taisi puuttua liivijengit. Kommentoija ei nämä väärät arvailut haittaa ja tuossahan on uusi murhaketju. Aloitanpa sinne samat. Juu ja ne oli kulmahousut ja karvakädet.
Onneksi tämä oli sitten todella hyödyllinen viesti.

Asiaan; onko tästä tekijästä tai uhrin perheetä mitään tietoa nykyajalta paikallisilla?
Oon itse kuullu erittäin ristiriitaista infoa missä puolet on hoidossa ja sit taas ei ookkaan.
1. Ihan hyvä (mutta lavea) huomio tuo on siitä miten ketjut paskotaan normaalijärjellä varustetulle lukukelvommaksi idioottien älämölöksi.

2. Luulisi että perhe on hakenut apua... eli "hoitoa".
Paikalla
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

hsk kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 7:47 pm

En saa linkkiä aukeamaan... Kokeilin myös noita aikaisempia etpk linkkejä mutta mikään ei toimi 😒 Vieläköhän löytyis sellainen, joka ei ole rikki?
Kokkeileppa tuolta:

https://gofile.io/d/e285pp
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Pureva puheenjohtaja »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 9:23 pm

Kokkeileppa tuolta:

Ei vittu mikä tyyppi. Ja hyvällä tavalla voisin todeta että aivan saatanan laiska.
hsk
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja hsk »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 9:23 pm

Kokkeileppa tuolta:

Kiitos paljon, tämä aukesi! 👍🏼
"Yksi vastaus minulla oli, mutta se ei sopinut kysymykseen"
viking
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja viking »

Onko Niklas Mikkilästä mitään tietoa, onko hoidossa?
mappis52
Alokas

Viesti Kirjoittaja mappis52 »

viking kirjoitti: Su Kesä 22, 2025 6:20 pm Onko Niklas Mikkilästä mitään tietoa, onko hoidossa?
on hoidos kai, välillä on Facessa tai Steamis paikalla.
Jos N.M. luet tän ja tunnistat mut nii terveisii ja älä tapa mua
henkisestikuollut
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja henkisestikuollut »

mappis52 kirjoitti: Su Loka 05, 2025 12:00 am
viking kirjoitti: Su Kesä 22, 2025 6:20 pm Onko Niklas Mikkilästä mitään tietoa, onko hoidossa?
on hoidos kai, välillä on Facessa tai Steamis paikalla.
Jos N.M. luet tän ja tunnistat mut nii terveisii ja älä tapa mua
"Jos N.M. luet tän ja tunnistat mut nii terveisii ja älä tapa mua"
Mikä juttu? :D
Someday i might disappear or not...
LeonGold
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja LeonGold »

Tämä oli jokseenkin mielenkiintoinen ja Suomessa poikkeuksellinen tapaus.

Tietynlainen dilemma, en tiedä voiko kaikkia auttaa, mutta sanoisin valtion epäonnistuneen myös monella tapaa. En ymmärrä miten on mahdollista, että ihminen on pari päivää jossain osastolla itsemurha aikeiden takia, ja sitten vaan kotiin yksin? Kyllähän tuosta väkisin ihminen ymmärtää, että hänen hengellään ei ole yhtään mitään merkitystä suomalaisessa yhteiskunnassa, oli hullu tai ei. Voi hyvinkin olla, että se häiriintynyt mieli ei olisi saanut täyttä otetta, jos olisi saanut apua, ja jonkinlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Varmasti etenkin nuorella tulee helposti "no ei millään oo mitään väliä, ei noitakaan kiinnosta", ja sitten kun elämä koetaan turhaksi, voi toteuttaa fantasioitaan ilman sen kummempia murheita.

Olin vertaamassa tätä jotenkin: https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of ... o_Stoddart tapaukseen, mutta en kyllä nää hirveästi yhtymäkohtia. On todella pinnallinen arvio, että näihin molempiin liittyy jonkinlainen viehätys tiettyä kauhuelokuvaa kohtaan. Nämä amerikkalaiset vastikkeet tekivät murhat täysin tyydyttääkseen sadismiaan, eikä heillä ollut mitään erityistä kaunaa uhria kohtaan. Olivat itseasiassa uhrin kanssa kavereita.
henkisestikuollut
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja henkisestikuollut »

LeonGold kirjoitti: La Maalis 14, 2026 9:08 pm Tämä oli jokseenkin mielenkiintoinen ja Suomessa poikkeuksellinen tapaus.

Tietynlainen dilemma, en tiedä voiko kaikkia auttaa, mutta sanoisin valtion epäonnistuneen myös monella tapaa. En ymmärrä miten on mahdollista, että ihminen on pari päivää jossain osastolla itsemurha aikeiden takia, ja sitten vaan kotiin yksin? Kyllähän tuosta väkisin ihminen ymmärtää, että hänen hengellään ei ole yhtään mitään merkitystä suomalaisessa yhteiskunnassa, oli hullu tai ei. Voi hyvinkin olla, että se häiriintynyt mieli ei olisi saanut täyttä otetta, jos olisi saanut apua, ja jonkinlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Varmasti etenkin nuorella tulee helposti "no ei millään oo mitään väliä, ei noitakaan kiinnosta", ja sitten kun elämä koetaan turhaksi, voi toteuttaa fantasioitaan ilman sen kummempia murheita.

Olin vertaamassa tätä jotenkin: https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of ... o_Stoddart tapaukseen, mutta en kyllä nää hirveästi yhtymäkohtia. On todella pinnallinen arvio, että näihin molempiin liittyy jonkinlainen viehätys tiettyä kauhuelokuvaa kohtaan. Nämä amerikkalaiset vastikkeet tekivät murhat täysin tyydyttääkseen sadismiaan, eikä heillä ollut mitään erityistä kaunaa uhria kohtaan. Olivat itseasiassa uhrin kanssa kavereita.
Näitä vastaavia tapauksia nyt on ollut lähiaikoina paljon, jossa nuori mies fantasioi murhasta ja sitten toteuttaa sen. Toki tässä tekijä oli syyntakeeton.
Tulee nyt ihan ekana mieleen Valkeakosken raiskausmurha, hänkin oli ihan yhtälailla Ylilaudalle kirjoitellu aivan kuten Tuomas Salminen.
Hänellä tosin oli rikollista menneisyyttä toisin kuin Niklaksella.
Someday i might disappear or not...
Vastaa Viestiin