Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

WalkingDisaster
Adrian Monk

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Viimeöinen ulina vauvan paiskoja -ketjussa. Sivutolkulla keskinäistä vääntöä asioista, jotka eivät muita kiinnosta ja paskovat vaan ketjua
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

Ärsyttää, että jotkut lukevat rivien välistä omaa tulkintaansa ja sitten niin sanotusti pistävät sanat mun (tai muiden) suuhun.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
lonesjucca
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

WalkingDisaster kirjoitti: Ke Helmi 25, 2026 2:44 pm Viimeöinen ulina vauvan paiskoja -ketjussa. Sivutolkulla keskinäistä vääntöä asioista, jotka eivät muita kiinnosta ja paskovat vaan ketjua

Asia kunnossa
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

nilpertti kirjoitti: La Maalis 07, 2026 10:52 pm
matlockb kirjoitti: La Maalis 07, 2026 6:37 pm
nilpertti kirjoitti: La Maalis 07, 2026 4:02 pmUskomatonta että 10 vuoden tuomioita saa jäädä nykyään siviilin odottaan ja pyörävarkaat istuu linnassa, niin ettei sinne mahdu muita enää.
Lainausta lyhennetty.

Sehän ei ole tuomioistuimen, ei Rise:n eikä edes Emmi Pietilän vika.
Tuomioistuin kun ei saa ilman syyttäjän tai asianomistajan vaatimusta määrätä yhtään ketään vangittavaksi.
Vai niin taas sinulta:mm. poliisikin voi esittää tuomioistuimelle tuon lisäksi vangitsemista.
Laitan vastauksen tänne oikeampaan osioon, jotta vältän bannit kaltaisesi takia kuten tähänkin asti. Poliisihan on jo kertaalleen vaatinut onnistuneesti Pietilän vangitsemista. Lisäksi Pietilä on ollut kiinniotettuna ja pidätettynä alkusyksyllä 2012.

Samasta asiasta ei saa vangita ilman painavaa, uutta näyttöä mielivaltaisesti esimerkiksi pari kertaa vuodessa, nyt en ulkoa muista tarkkaan, miten ko. laki menee, mutta siinä on ihan järkeä estää poliisin mielivaltaa.
nilpertti kirjoitti: La Maalis 07, 2026 10:52 pmYmmärrätkö sinä mistään mitään kun monesti kirjoittelet täällä ihan puuta heinää mikä olisi selvinnyt googlella sekunnissa, 5500 postia ja 16 vuotta foorumilla ja edelleen aivan kujalla perusasioista?
Väitän ymmärtäväni. Esimerkiksi ymmärrän varsin paljon asiallisesta ja rakentavasta keskustelusta eikä minulla ole mitään tarvetta yrittää loukata toisia kirjoittajia.
nilpertti kirjoitti: La Maalis 07, 2026 10:52 pmNiin,minhän en syyllistä etsinyt vaan kun nyt sattuu oleman tuosta vankilassa olemisesta kokemusta kolmelta eri vuosikymmeneltä niin ihmettelin, että nykyään saa jäädä vapalle taposta tai törkeestä huumehommasta tuomittuna vaikka kakkua on leivottu 10-13 vuotta, ei olis ollu mahdollista 1990,2000 tai 2010 luvuilla, nykyään moni on vapaalla odottamassa hovia, valitetaan että vankilat on täynnä ja siellä on kavereita jotka on jotain pikkurikollisia, varastaneet tyyliin nälkään, niitä pidetään vankilassa 2-6kk kiinni ja vasta käräjiltä irti JOS tuomio alle 2 vuotta,jos yli niin ei mitään mahdollisuutta päästä vapaalle hovia odottamaan varkaudesta ja väärennöksestä.
Tuo vangitsemisvaatimuksen esittäminen on tässä ollut syyttäjän vastuulla, hän ei sitä syystä tai toisesta ole esittänyt.
Myös asianomistaja voi vaatia vangitsemista. Olen itse ollut yhtenä asianomistajana asiassa, jossa vastaaja sai lukuisista väkivaltarikoksista 2 vuotta ehdotonta. Syyttäjä ei häntä vangittavaksi vaatinut. Minä ja yksi toinen asianomistaja vaadimme, mutta vaatimus hylättiin hovioikeudessa ja hän sai odotella vapaalta useamman kuukauden.
Lisäksi minä ja toinen asianomistaja saimme maksaa hänen oikeudenkäyntikulunsa. Näin siis tuli vielä viimeisen kerran turpiin ihan hovioikeudenneuvoksilta.
nilpertti kirjoitti: La Maalis 07, 2026 10:52 pmYmmärrätkö asian nyt? Erittäin vaarallisia murhaajia ja näköjään palottelijoita annetaan olla vapaalla kekkuloimassa , mutta kaks vuotta sitten väärennöksiä tehneet vangitaan lähes pääsääntöisesti ja samalla vingutaan kun vankilat on täynnä.
Ei minun ymmärryksessäni ole ollut mitään ongelmia missään vaiheessa, voisiko asia kuitenkin olla toisinpäin ? Joka tapauksessa olen täysin samaa mieltä, että Pietilä olisi tullut vaatia tuomiolla vangittavaksi.
nilpertti kirjoitti: La Maalis 07, 2026 10:52 pmOn varmaan kun siellä on kaikenlaiset jannut kiinni jotka ei edes ole vaarallisia vaan he ovat tehneet omaisuuden uusinjärjetelyjä,usein vielä saavat käräjiltä sitten 6kk-1v kakkua josta on tutkarissa/rikoskierteen katkaisussa lusittu jo "liikaa".
Tämän osalta on myönnettävä, että puhut (= kirjoitat) asiaa, mutta se ei liity Minna Suomisen henkirikokseen.
nilpertti kirjoitti: La Maalis 07, 2026 10:52 pmNo,mitäpä minä tästä vänkäämään ihmisen kans jolla ei ole mitään kokemusta asiasta ja lukee ja sitten kommentoi täällä tekstejä kuin piru raamattua.
Sinähän et sitä voi tietää, mutta kyllä, totuus on ettei minulla ole vankilassa olemisesta mitään kokemusta ja jos olisi, kokisin sen ennemmin häpeänä, jos olisin tehnyt jotain niin väärää, ettei tuomioistuin ole löytänyt muuta keinoa kuin antaa minulle ehdotonta vankeutta.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
MustaNaamion
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja MustaNaamion »

*Poistettu giganttinen ylipitkä lainaus joka oli kuitattu yhdellä sanalla*tm
WalkingDisaster
Adrian Monk

MustaNaamion kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 9:28 am okei
Ihan kiva lukea välillä "okei", se "asia kunnossa" alkoikin jo maistumaan puulta.
Mutta yhtään et edes yritä varoa, ettei uusi nikkisi paljastuisi välittömästi.
Bird
Axel Foley

WalkingDisaster kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 8:34 pm Mutta yhtään et edes yritä varoa, ettei uusi nikkisi paljastuisi välittömästi.
(Lainausta lyhennetty.)

Mä mietin, että onkohan se(kin) ihan tarkoituksellista. ^
En tiedä. Toistaiseksi kuitenkin nämäkin on itelleni vain lähinnä viihdettä. :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
WalkingDisaster
Adrian Monk

Bird kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 9:48 pm
Saattaa hyvinkin olla tarkoituksellista, mutta ei sitä kauaa jaksa viihteenä pitää. Nytkin harmittaa, että edes kommentoin, yleensä jätän omaan arvoonsa ja niin kaikkien pitäisi tehdä. Ainoa tapa hiljentää ja lopettaa sairaalloinen multinikkeily. Ei sellaista kukaan vähääkään tervejäskinen harrasta IMO.
Bird
Axel Foley

WalkingDisaster kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 10:07 pm
Bird kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 9:48 pm
Saattaa hyvinkin olla tarkoituksellista, mutta ei sitä kauaa jaksa viihteenä pitää. Nytkin harmittaa, että edes kommentoin, yleensä jätän omaan arvoonsa ja niin kaikkien pitäisi tehdä. Ainoa tapa hiljentää ja lopettaa sairaalloinen multinikkeily. Ei sellaista kukaan vähääkään tervejäskinen harrasta IMO.
Totta, oot ihan oikeassa. Myös tosta ignooraamisen vaikutuksesta.
Omaa spekuani, mutta ehkä sitä vastaamista tapahtuu mm.koska ei tule sitä kirjoittajan nimimerkkiä tarkistettua (vaikka kannattaisi) eikä trollia heti hoksattua ym. En tiedä.

Viisasta tai ei, niin itse käytän näitä välillä myös ihan tarkoituksellani hyväksi tuodakseni vastaamalla korostaen esiin jotain tärkeänä pidettyjä asioita. Se on ikään kuin mun sellaista mikrohetkissä vaikuttamista. Ja välillä nyt vaan yksinkertaisesti menee hermot, ainakin mulla. :lol:
MustaNaamion
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja MustaNaamion »

WalkingDisaster kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 8:34 pm
MustaNaamion kirjoitti: Ke Maalis 11, 2026 9:28 am okei
Ihan kiva lukea välillä "okei", se "asia kunnossa" alkoikin jo maistumaan puulta.
Mutta yhtään et edes yritä varoa, ettei uusi nikkisi paljastuisi välittömästi.
No niin. Hyvä että tykkäsit.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Ärsyttää keskustelun mustavalkoisuus. Myönnän, että itsellänikin on hiukan oikealle kallellaan olevia ajatuksia kuohuttavissa tapauksissa kuten nyt vaikkapa näissä mamujen tekemissä taksiraiskauksissa. Kuitenkin sellainen yksisilmäinen kaksinapaisuus (polarisaatio) on väsyttävää, koska se tappaa kaiken keskustelun. On ilmeisesti välttämätöntä olla joko natsifasisti/rasistipersu tai sitten vastaavasti vihervassari /suvakkifemakko. Mitään välimuotoa ei ole.

Itse olen pari kertaa yrittänyt keskustella esimerkiksi siitä, että jos lehtiotsikon mukaan suomalaislasten uimataito on heikentynyt, antaa se väärän kuvan todellisuudesta. Perusopetukseen kuuluva uimaopetus laahaa perässä etenkin muslimilasten kohdalla, monet muslimivanhemmat eivät edes anna tyttölastensa mennä uimahalliin. Ratkaisuna joku Opetushallitus sitten suunnittelee koko opetussuunnitelman muutosta. Tämä on väärin. Suurin osa etnisistä suomalaislapsista ui edelleen kesäisin ja uimahallissa mielellään. Mutta nyt, koska muu olisi tietysti rasismia, suunnitellaan koko opetussuunnitelman muutosta siihen suuntaan, että muslimilapsetkin pärjäävät. Pian varmaan luovutaan kokonaan uimaopetuksesta, ettei tulla rasisteina vaatineeksi muslimilapsilta liikaa. Samalla logiikalla suvivirrestäkin luovuttiin, koska joku ei siitä pitänyt.

Tietysti nämä lapset lasketaan suomalaisiksi, koska he ovat suomen kansalaisia. Mutta ovat eriytynyt joukko, joiden keskuudessa uimataitoa ei arvosteta. Ja se sitten näkyy kesäisin tuolla rannoilla, kun somalit hukkuvat sankoin joukoin. Yle teki tästä jutunkin viime syksynä, haastatteli maahanmuuttajaoppilaita ja selvitti heidän asenteitaan uimista kohtaan. Heitä ei kiinnosta, taito on turha tai sitten vanhemmat ovat sanoneet, ettei uimatunneille tarvitse/ ei ole hyvä osallistua. Siinä on siis kohderyhmä, johon pitäisi vaikuttaa. Ei kaikkiin peruskoululaisiin.

En ymmärrä tätä. Enkä samaa ilmiötä myöskään taksiraiskaajien kohdalla, joiden on todettu olevan poikkeuksetta maahanmuuttajia. Ei koko taksialaa tarvitse muuttaa, vaan vaikuttaa siihen ongelmaan, joka on selkeästi rajattu. Se on ulkomaalaistaustaisten mieskuljettajien ongelma, heidän, joiden kulttuuri ei pidä naisia ihmisinä. Joten toimet tulee kohdistaa heihin, ja vain heihin.

Näin ei kuitenkaan voida tehdä, vaan yhteiskunnallinen keskustelu vaatii, että kenenkään mieltä ei saa pahoittaa ja ensisijaisesti valehdellaan tosiasioista. Puhutaan mieluummin "taksialan kriisistä" ja "suomalaislasten heikosta uimataidosta".

Olemme kuitenkin saaneet lukea, miten islamilainen seurakunta on järkyttynyt hukkuneista lapsista ja toivoo, ettei niin enää kävisi. (No niinpä, olisiko sitten syytä panostaa siihen uimaopetukseen? Voisitteko itse järjestää sen? Suostuisitteko siihen, että perheenne eivät saa liikkua vesistöjen äärellä ennen kuin perheessä on uimataitoinen ja arkijärkinen aikuinen, joka osaa olla vastuussa lapsista ja huolehtia myös siitä, että he osallistuvat suomalaisen peruskoulun opetussuunnitelman mukaiseen uimaopetukseen?)

Sama pätee taksialaan. Olemme saaneet lukea lehdistä, miten maahanmuutajakuljettajat ovat järkyttyneitä ja sanoutuvat irti tällaisesta toiminnasta valittaen samalla, että ovat joutuneet ilmiön julkitulon myötä rasismin kohteeksi. Ikävää, varmasti. Mutta suomalainen lainsäädäntö tällaisenaan ei ilmiötä saa kuriin, joten voitaisiinko näiltä hyviltä Ibrahimeilta ja Mohammedeilta edellyttää, että kampanjoisivat asian puolesta, kouluttaisivat itse näitä uskonveljiään ja vasikoisivat väärinkäytöksistä? Tuskin. Niin hyviä he eivät ole. Entä voitaisiinko kaikki vuoden 2018 jälkeen myönnetyt, ilman mitään koulutusta mönnetyt luvat lakkauttaa takautuvasti siten, että jos on halu jatkaa asiakkaiden ajamista, on käytävä maksullinen uudelleenkoulutus lupien palauttamiseksi sekä suostuttava valvontaan, joka sisältää reaaliaikaisen sijainnin ja kiinteän valvontakameran lisäksi automaattisen hinnoittelun, jota asiakas voi seurata vaikkapa puhelimestaan. Uskoakseni kuljettajilla, joilla ei ole paskoja jauhoja pussissa ei olisi mitään tätä vastaan.

Mutta se rasismi, niin tietysti.

Eli näissä kysymyksissä on ilmeisesti pakko valita joko suvakkilinja ja huutaa, että kaikilla on oikeus ja ei saa yleistää sadan yksittäistpauksen perusteella. Tai vastaavasti tukea natsifasistiajatusta ja vaatia kovaan ääneen, että mamut vittuun täältä. Muita keskustelun muotoja ei ole.

Ätsyttää siis tämä muuallakin kuin Minfossa, mutta täällä ilmiö korostuu. Mitään konkreettista tai toteuttamiskelpoista ei voi ehdottaa siten, että joku ei tulisi jo minuutin sisään kertomaan, kumpaan leiriin kuulut.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Sipi kirjoitti: Ma Maalis 16, 2026 7:28 pm
...Kuitenkin sellainen yksisilmäinen kaksinapaisuus (polarisaatio) on väsyttävää, koska se tappaa kaiken keskustelun. On ilmeisesti välttämätöntä olla joko natsifasisti/rasistipersu tai sitten vastaavasti vihervassari /suvakkifemakko. Mitään välimuotoa ei ole...
Niin(kö)?
Etkö itse lainkaan näe mitään polarisaatiota tuossa rinnastuksessasi?

- Natsi = agendassaan originaali paha.
- Fascisti = agendassaan originaali paha.
- Rasisti = agendassaan originaali paha.
- Persu = Perussuomalaiset, "oikeistolainen työväenpuolue" tai sen jäsen. Nämä tässä yhteydessä siis rinnastat kolmeen aiemmin mainittuihin, julkisesti pahoiksi julistettuihin ominaisuuksiin.

- Versus:

- Viher = agendassaan "luonnolle hyvää ja sen pelastamista" ajava puolue; tai sen kannattaja. Alkujaan epäpoliittinen Vihreä Liitto, joka ajautui politiikkaan.
- Vassari = Vasemmistoliitto, agendassaan "sorrettujen ja vähemmistöjen asiaa" ajava puolue; tai sen kannattaja. Vasemmistoliitto sai alkunsa jatkumona SKP:lle ja SKDL:lle, joista SKP on yhä puoluerekisterissä, mutta SKDL poistettiin 1995, koskapa se liitettiin Vasemmistoliittoon vuonna 1990.
- Suvakki = ivaava nimitys patologiselle altruismille; joskin itse suvaitsemista tuskinkaan katsotaan negatiivisena määreenä, toisin kuin aiemmin mainittuja määreitä: natsia, fascistia, ja rasistia.
- Femakko = ivaava nimitys feministille, joka on feminismin ajatussuuntaa ajava henkilö-oletettu. Feminismiähän ei tavata pitää edes missään äärimmäisissäkään muodoissaan esteenä demokraattisen yhteiskunnan tavanomaiselle järjestykselle ja sen muodostamiselle, toisin kuin aiemmin mainittuja määreitä: natsismi, fascismi, ja rasismi, joita paljon tavataan dialektiikassa käyttää.

Näin ollen, olisiko sinullakin peiliin katsomisen paikka, ennen kuin otat keskusteluun mukaan sen kaksinapaisuuden, eli polarisaation?

Loput pamfletistasi luen myöhemmin, kun nyt on vähän busy, ja tapasi esittää asiat näyttää olevan sellaiset, että kaikki kirjoittamasi on luettava ajatuksella, jos sitä aikoo kommentoida.

- Tsaludo (y las satsumas).!!

Your's Y.Y.

8)
X X X X X
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Sipi kirjoitti: Ma Maalis 16, 2026 7:28 pm Ärsyttää keskustelun mustavalkoisuus. Myönnän, että itsellänikin on hiukan oikealle kallellaan olevia ajatuksia kuohuttavissa tapauksissa kuten nyt vaikkapa näissä mamujen tekemissä taksiraiskauksissa. Kuitenkin sellainen yksisilmäinen kaksinapaisuus (polarisaatio) on väsyttävää, koska se tappaa kaiken keskustelun. On ilmeisesti välttämätöntä olla joko natsifasisti/rasistipersu tai sitten vastaavasti vihervassari /suvakkifemakko. Mitään välimuotoa ei ole.

Itse olen pari kertaa yrittänyt keskustella esimerkiksi siitä, että jos lehtiotsikon mukaan suomalaislasten uimataito on heikentynyt, antaa se väärän kuvan todellisuudesta. Perusopetukseen kuuluva uimaopetus laahaa perässä etenkin muslimilasten kohdalla, monet muslimivanhemmat eivät edes anna tyttölastensa mennä uimahalliin. Ratkaisuna joku Opetushallitus sitten suunnittelee koko opetussuunnitelman muutosta. Tämä on väärin. Suurin osa etnisistä suomalaislapsista ui edelleen kesäisin ja uimahallissa mielellään. Mutta nyt, koska muu olisi tietysti rasismia, suunnitellaan koko opetussuunnitelman muutosta siihen suuntaan, että muslimilapsetkin pärjäävät. Pian varmaan luovutaan kokonaan uimaopetuksesta, ettei tulla rasisteina vaatineeksi muslimilapsilta liikaa. Samalla logiikalla suvivirrestäkin luovuttiin, koska joku ei siitä pitänyt.

Tietysti nämä lapset lasketaan suomalaisiksi, koska he ovat suomen kansalaisia. Mutta ovat eriytynyt joukko, joiden keskuudessa uimataitoa ei arvosteta. Ja se sitten näkyy kesäisin tuolla rannoilla, kun somalit hukkuvat sankoin joukoin. Yle teki tästä jutunkin viime syksynä, haastatteli maahanmuuttajaoppilaita ja selvitti heidän asenteitaan uimista kohtaan. Heitä ei kiinnosta, taito on turha tai sitten vanhemmat ovat sanoneet, ettei uimatunneille tarvitse/ ei ole hyvä osallistua. Siinä on siis kohderyhmä, johon pitäisi vaikuttaa. Ei kaikkiin peruskoululaisiin.

En ymmärrä tätä. Enkä samaa ilmiötä myöskään taksiraiskaajien kohdalla, joiden on todettu olevan poikkeuksetta maahanmuuttajia. Ei koko taksialaa tarvitse muuttaa, vaan vaikuttaa siihen ongelmaan, joka on selkeästi rajattu. Se on ulkomaalaistaustaisten mieskuljettajien ongelma, heidän, joiden kulttuuri ei pidä naisia ihmisinä. Joten toimet tulee kohdistaa heihin, ja vain heihin.

Näin ei kuitenkaan voida tehdä, vaan yhteiskunnallinen keskustelu vaatii, että kenenkään mieltä ei saa pahoittaa ja ensisijaisesti valehdellaan tosiasioista. Puhutaan mieluummin "taksialan kriisistä" ja "suomalaislasten heikosta uimataidosta".

Olemme kuitenkin saaneet lukea, miten islamilainen seurakunta on järkyttynyt hukkuneista lapsista ja toivoo, ettei niin enää kävisi. (No niinpä, olisiko sitten syytä panostaa siihen uimaopetukseen? Voisitteko itse järjestää sen? Suostuisitteko siihen, että perheenne eivät saa liikkua vesistöjen äärellä ennen kuin perheessä on uimataitoinen ja arkijärkinen aikuinen, joka osaa olla vastuussa lapsista ja huolehtia myös siitä, että he osallistuvat suomalaisen peruskoulun opetussuunnitelman mukaiseen uimaopetukseen?)

Sama pätee taksialaan. Olemme saaneet lukea lehdistä, miten maahanmuutajakuljettajat ovat järkyttyneitä ja sanoutuvat irti tällaisesta toiminnasta valittaen samalla, että ovat joutuneet ilmiön julkitulon myötä rasismin kohteeksi. Ikävää, varmasti. Mutta suomalainen lainsäädäntö tällaisenaan ei ilmiötä saa kuriin, joten voitaisiinko näiltä hyviltä Ibrahimeilta ja Mohammedeilta edellyttää, että kampanjoisivat asian puolesta, kouluttaisivat itse näitä uskonveljiään ja vasikoisivat väärinkäytöksistä? Tuskin. Niin hyviä he eivät ole. Entä voitaisiinko kaikki vuoden 2018 jälkeen myönnetyt, ilman mitään koulutusta mönnetyt luvat lakkauttaa takautuvasti siten, että jos on halu jatkaa asiakkaiden ajamista, on käytävä maksullinen uudelleenkoulutus lupien palauttamiseksi sekä suostuttava valvontaan, joka sisältää reaaliaikaisen sijainnin ja kiinteän valvontakameran lisäksi automaattisen hinnoittelun, jota asiakas voi seurata vaikkapa puhelimestaan. Uskoakseni kuljettajilla, joilla ei ole paskoja jauhoja pussissa ei olisi mitään tätä vastaan.

Mutta se rasismi, niin tietysti.

Eli näissä kysymyksissä on ilmeisesti pakko valita joko suvakkilinja ja huutaa, että kaikilla on oikeus ja ei saa yleistää sadan yksittäistpauksen perusteella. Tai vastaavasti tukea natsifasistiajatusta ja vaatia kovaan ääneen, että mamut vittuun täältä. Muita keskustelun muotoja ei ole.

Ätsyttää siis tämä muuallakin kuin Minfossa, mutta täällä ilmiö korostuu. Mitään konkreettista tai toteuttamiskelpoista ei voi ehdottaa siten, että joku ei tulisi jo minuutin sisään kertomaan, kumpaan leiriin kuulut.
" On ilmeisesti välttämätöntä olla joko natsifasisti/rasistipersu tai sitten vastaavasti vihervassari /suvakkifemakko. Mitään välimuotoa ei ole. "

Peruspässinpää ajattelee, että: "Se on turvallista, että on me ja muut. Minä kuulun meihin ja tunnen kuuluvani johonkin." Viettiperusteista ajattelua. Some vahvistaa asetelmaa vielä algoritmeineen ja kommunikaatioalustoineen, joissa kärkkäin ja ytimekkäin pässinpää saa eniten tykkäyksiä.
Mitä te dorkat dorkailette?
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Ross Sullivan kirjoitti: Ma Maalis 16, 2026 10:17 pm

" On ilmeisesti välttämätöntä olla joko natsifasisti/rasistipersu tai sitten vastaavasti vihervassari /suvakkifemakko. Mitään välimuotoa ei ole. "

Peruspässinpää ajattelee, että: "Se on turvallista, että on me ja muut. Minä kuulun meihin ja tunnen kuuluvani johonkin." Viettiperusteista ajattelua. Some vahvistaa asetelmaa vielä algoritmeineen ja kommunikaatioalustoineen, joissa kärkkäin ja ytimekkäin pässinpää saa eniten tykkäyksiä.
No sinäpä sen ytimen taas löysit. Hämmästyttää, että melko harva tajuaa sitä somen ja muun yhteiskunnallisen keskustelun aikaansaamaa/virittämää miinaa, johon lankeaminen on niin helppoa.
Cohle
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Cohle »

Sipi kirjoitti: Ma Maalis 16, 2026 7:28 pm On ilmeisesti välttämätöntä olla joko natsifasisti/rasistipersu tai sitten vastaavasti vihervassari /suvakkifemakko. Mitään välimuotoa ei ole.
Sipi kirjoitti: Ma Maalis 16, 2026 7:28 pm Näin ei kuitenkaan voida tehdä, vaan yhteiskunnallinen keskustelu vaatii, että kenenkään mieltä ei saa pahoittaa ja ensisijaisesti valehdellaan tosiasioista. Puhutaan mieluummin "taksialan kriisistä" ja "suomalaislasten heikosta uimataidosta".
Hyvä kirjoitus ja hyvät esimerkit. Poimin siitä vain nuo pari.

Samat havainnot itsellä, että suomalaisuudessa esiintyy paljon tuollaista jakomielitautia, eli vakaumuksissa ja vähän kaikessa mennään päädystä toiseen. Joko kuntoillaan hermosto epäkuntoon tai ollaan läskiperseitä. Joko ollaan tärkeileviä snobeja tai totaalijuntteja.

Vellihousuhissuttelijoita esiintyy myös paljon, eli näitä, jotka kähisevät hiljaa ja tosipaikan tullen piiloutuvat joukon taakse.

Maahanmuuton ongelmista raiskauskulttuureineen ja integraation epäonnistumisesta syytetään kantaväestöä ja yhteiskunnan syrjiviä rakenteita. Ei vaadita maahanmuuttajilta kielitaitoa, vaan mietitään kuumeisesti, miten palvella kaikkia omalla kielellään.

Ei voi kuin ihmetellä suomalaisten itseinhoa ja nöyristelyä. Yhteiskunnan pakko-feminisoinnilla on myös osuutensa asiassa ja henkisesti epästabiilit länsinaiset ovat oikeasti vaarallisia yhteiskunnalle.
Kun ei tee mitään, niin ei tee mitään väärinkään.
Vastaa Viestiin